עד שמצאנו מישהו חדש שמוכן להקשיב לנו אז אתה בא ומקלקל?
גם כן חבר..,
זה מדהים כמה שרשורים באותו נושא חוזרים על עצמם..
הכותבים הם אותם כותבים, הטענות והדוגמאות גם כן נכתבו כאן כבר מספר פעמים
ורק זהות השואל מתחדשת...
בדיוק כשהתחלתי להתרגל להיום, הגיע מחר...
עד שמצאנו מישהו חדש שמוכן להקשיב לנו אז אתה בא ומקלקל?
גם כן חבר..,
לפעמים יש לך הברקות, שעושות לי את היום - מעלות לי חיוך דבילי, שנשאר כל היום.
ואני אומר שכולם צודקים.
אבל..
אבל לחשוב שהיצרן התקין/תיכנן את מערכת הקירור הטובה ביותר שאפשר, זו די נאיביות.
לעיתים אין קשר (ישיר) בין תיכנון/עיצוב הרכב ליעילות הטכנית/הנדסית שלו.
לדוגמא ב-ZJ - לשים שני מנועים שונים בתצורה ובגודל ובספיקת/צריכת הקירור שלהם, באותו תא מנוע קטנטן וצפוף ולהגיד שמה שהיצרן "התקין" זה הכי טוב, זה פשוט לא הגיוני.
לפעמים הצרכים העיצוביים שונים/סותרים(סוטרים) את הטכניים ובד"כ.. העיצוביים "מנצחים" - אתה קונה רכב חדש בגלל איך שהוא נראה ולא בגלל יעילות מערכת הקירור..
מתפשרים - זה ברמה העקרונית.
ברמה המעשית.
ושוב לדוגמא ה-ZJ - בתא מנוע צפוף, זרימת האויר (למעלה או למטה.. לא ממש משנה לצורך העניין) מוגבלת מאוד ומשום שמדובר בתא(די) סגור, שלאויר אין מקום "להתפנות" ובמיוחד בזמן עמידה/זחילה, כשאין תנועה שמייצרת שאיבה, יש בעייה לאויר חדש "להיכנס" ולעבור דרך הרדיאטור וממילא יעילות קירור המנוע יורדת - במיוחד עם מיגונים, ש"סוגרים" יותר את התא אבל גם בלי, אין שם יותר מידיד תנועה..
כשפותחים עוד פתח/מכסה מנוע, זרימת האויר בתא המנוע משתפרת ו"נכנס" יותר אויר "טרי", שעובר דרך הרדיאטור.
וכל זה, עוד לפני שדיברנו על שיפור הרכיבים המרכיבים את מערכת הקירור.
אני לא יודע כמה משפיעה עליית טמפ' תא המנוע על יעילות מערכת הקירור (אף פעם לא בדקתי) אבל אני בטוח שלמהירות ולכמות זרימת האויר פנימה/החוצה מ/לתא המנוע, יש השפעה.
ולעניין התקנת פתחים "לאחור" + ונטה שואבת (אני מתאר לעצמי שתותקן בתוך התא ולא תבלוט החוצה - שואבת לתוך תא המנוע) - זה לא קצת יסתור זה את זה?
הפתחים לאחור ישאבו החוצה והוונטה תשאב פנימה...![]()
אה.
זה לא כ"כ טוב למנוע החשמלי.
כתבתי את זה איפשהו באתר. כשבדקתי אפשרויות לשפר את קירור המנוע בריינג', בדקתי גם מאווררים חשמליים - מעבר האויר החם על המנוע החשמלי מקצר משמעותית את חייו.
כשיש צורך להעביר אויר דרך רדיאטור, יש עדיפות לשאיבה. בכל יתר המקרים, עדיף לדחוף אויר טרי מאשר לשאוב חם.
למאוורר חשמלי (במיוחד הקטנים האלה) עדיף לדחוף ולא לשאוב.. כשאפשר ויש אפשרות לבחור, כמובן...
אני מציע לצורך ההשכלה בדיקה.
מדדו את מפל הטמפ על המצנן עם ובלי תריסים באותם תנאים.
לא בשעון אלא ברדיאטור ( עם מדחום אינפרה אדום פשוט)
וחוץ מזה..... כל הדיונים האלה מזכירים לי שוב כמה טוב זה קירור אויר....
אסף.
אני הצעתי לחברה עם הטרופרים
רענןנכתב במקור על ידי raanan
אילו מגינים מתוקנים בטרופר שלך?
בהיבט פונקציונלי, כלומר, ״עוזר למזגן או לא עוזר למזגן״ - כאמור, הפתחים לא עוזרים.
נחמד, כל אחד כותב מהיכן שכואב לו אבל כולם מדברים על אותה הבעיה....
בגרנד עליה ל 105 היא לא מסוכנת אבל נפוצה ומעצבנת.
האדום ב 120 אבל המזגן הופך לא יעיל כבר ב 105.
זו הסיבה שבעלי הגרנדים עסוקים בנסיונות לשיפור הקירור
וחוץ מזה, כפי שכתבתי לגידי לגבי ה-RR, אחד הסימנים הראשונים להתחממות מנוע לא רצוייה, היא הפסקת פעילות המזגן.
ב-RR, כשטמפ' המנוע עולה מעל הרצויי/בטוח, המחשב פשוט מפסיק את פעילות המזגן - המאווררים עובדים ומזרימים אויר אבל המדחס מנותק.
ב-RR זה קורה ללא שום קשר למחוון הטמפ' בלוח השעונים (יש שני סנסורים על המנוע - ללוח השעונים ולמחשב) ולעיתים גם כשהמחוג בכלל לא זז.
אולי גם בג'יפ יש מנגנון כזה ובגלל התחממות המנוע, המזגן מפסיק את פעילותו לפרקים..
רענן, אני מאמין שקיבלת תשובה למה זה רלוונטי....
שמרו על קשר