Close
מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14
  1. #1

    ברירת מחדל יחסי העברה-סופה

    ערב טוב לכולם.

    האם בסרן קדמי סופה(דנה 30) ובסרן אחורי(דנה 60) ניתן להרכיב יחס העברה 4.56 ? האם יש צורך להחליף בית סטליטים ? דנה 30 ישרוד את המעבר ?
    התכנון לעבור ל 33'.

    בנוסף, אשמח לקבל קישורים/המלצות באשר לספקי קיטים שכאלה.

    עמית.

  2. #2
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    5,648

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    1. אין בעיה, יש י.העברה 4.56 גם לדנה 30 וגם לדנה 60
    2. קייס תצטרך להחליף בדנה 30

    המלצות לספק - איביי זאת אחלה אופציה, רק חשוב מאוד לבדוק רקע של המוכר
    המלצות ליצרנים - Superior gear, Yukon gear
    להתרחק כמו מאש מUSA Standart

    במידה ותצטרך אתה גם יכול להיעזר בחבר הפורום tzagi שעוזר להרבה אנשים בפורום לייבא חלקים כאלו ואחרים מארה"ב.

    בהצלחה.

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    יש לי יחסיי העברה 4.56 לדנה 60 ו30 למכירה. צור קשר 0505281771 אבי. רק קח בחשבון שזה מאוד עדין בדנה 30.. ביחוד עם גלגל 33 . צריך להיות מאוד מאוד זהיר .. ועדין

  4. #4
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,408

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    עמית,
    זה דנה 30 רוורס-קט של מקורי של סופה?

    אם כן, הוא חזק משמעותית מהדנה 30 ה"רגיל".
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  5. #5
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2007
    מיקום
    מושב בשרון
    הודעות
    192

    ברירת מחדל

    עמית שלום,

    באשר ליחס העברה 4.56, לדעתי איטי מידי ביחס לגלגל ״33. אני הייתי בוחר ב 4.10 בכדי להנות מהתנהגות טבעית עד כמה שאפשר מג׳יפ שהגדילו בו את מידת הצמיגים.

    .

    באשר לחוסן יחס העברה בסרן 30, אני אשתף אותך בנסיוני האישי, לפני שנתיים בערך התקינו בסופה שלי בסדנת אורן מערכות יחס העברה 4.88, (dana30+60) עם גלגלי ״35.
    בחרתי ב 4.88 מפני שהנתון המכריע היה זחילה איטית והקלה מקסימלית על המכלולים שלפני הסרן, תוך ויתור על שיוט במהירות סבירה בכביש.

    קיבלתי אין ספור הזהרות והבטחות ממגוון חברים ובעלי מקצוע וכו׳ שהקורונה והפיניון יטחנו במהרה.
    לפני חצי שנה החלפתי שמן בסרן, בדקתי ביסודיות הקורונה והפיניון נראים כחדשים והשמן נקי לגמרי.

    מה שכן נתקלתי בו זה בולג׳יונטים והנאבות שסבלו מהמשקל והמנוף של הגלגלים.

    בהצלחה, ערן.




    Eran Drumer
    ערן דרומר

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    בוקר טוב ותודה לכל העונים.

    דורון- אני מאמין שזה REVERSE CUT , כמו בהיילקס לא ? (כאשר הביצה מתהפכת?)

    ערן- היות ומרבית הטיולים נעשים בתנאי דרך סלעיים,כמוך, אני מעדיף שהיחס ינטה לכיוון המומנט ופחות למהירות.

    SIX ואברמלה- תודה על המידע אצור קשר בהמשך.

    דרך אגב, בכדי להרכיב 33" ובהנחה שההגבהה הקיימת כ 4" יש צורך להוסיף בודי ליפט של כ 1" ?

    עמית.

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    בהמשך לדיון,

    אני מעוניין להוסיף נעילות אוט' במעמד החלפת יחסי ההעברה. קיימות נעילות מומלצות לסרן אחורי(60) ולסרן קדמי (30) ? למשל, לסרן אחורי נעילה מסיבית/נעימה יותר וכו'.

    כמו כן, עדיין אין צורך להחליף בתי סטליטים כי אם רק לדנה 30 ?

    היכן ניתן להשיג מיסבים איכותיים לפיניון ולקורונה שככל הנראה יוחלפו בזמן ההחלפה ?

    עמית

  8. #8
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    5,648

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    האוטומטיות הפשוטות הן Lockright אם תמצא (כבר לא נפוצות כי אין יצור שלהם יותר), ו Spartan שבנויה דומה ועובדת על אותו עיקרון.
    נעילה יותר יקרה שאמורה להיות יותר שקטה ולעבוד קצת יותר בעדינות מבחינת הרגשה היא No-Slip, המחיר בערך כפול מהפשוטות.
    שלושתן לא דורשות החלפה של אף קייס, גם כאשר תחליף קייס קדמי שמתאים ליחסי ההעברה שאתה רוצה לשים (ורק אותו אתה מחליף, באחורי אין הבדל),
    ההבדל בקייסים הוא חיצוני לא פנימי, ולכן מבחינת נעילות זה לא משנה.
    מבחינת אמינות שלושתן מעולות.

    * טיפ קטן לגביי האוטומטיות הפשוטות - קייס קדמי ובמיוחד בסופה, תחליף אך ורק לחדש ולא למשומש. הסיבה היא שבגלל שבסופה אין לוקרים, הנעילה צריכה לתפקד כל הזמן ללא דופי, ואם הקייס עקום יהיו לך צרות צרורות עם הנעילה בנסיעה על הכביש. לך על קייס חדש ואתה מסודר.
    בסרן האחורי זה פחות רלוונטי מאחר ואין בו היגוי, ובלי קשר לעקם קייס של דנה 60 זה דבר שקשה לעשות גם אם אתה נהג ממש "כשרוני" כך שהסיכוי שהוא עקום אצלך לא גבוה בכלל.

    סוג נוסף של נעילה אוטומטית היא דטרויט, והיא מחליפה את כל הקייס ואת המכלולים שלו (כמו ARB, OX וכו'), אמינה מאוד, שקטה ביחס לקודמות, ועולה בערך פי 3 מהן.

    קיט מיסבים אתה יכול למצוא באיביי לכל סרן, בכללי TIMKEN זאת חברת מיסבים איכותית מאוד, KOYO גם.

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    תודה SIX על התמיכה העקבית.

    יש חנות בארצנו הקטנטונת שמשווקת מיסבים אלה ?

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    יאנוביץ בתל אביב

  11. #11
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    5,648

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי amit_san צפיה בהודעה
    תודה SIX על התמיכה העקבית.

    יש חנות בארצנו הקטנטונת שמשווקת מיסבים אלה ?
    בארץ המחירים הזויים, בערך פי 3 ממה שיעלה לך באיביי, אבל למה לחפש רחוק או בחנות כלשהי - הנה בדיוק מה שאתה צריך
    http://www.jeepolog.com/forums/showt...E9%F1%E1%E9%ED
    את הסט הקדמי נראה שפספסת, אבל האחורי והיקר הרבה יותר בארץ עדין רלוונטי.

  12. #12
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    נגב
    הודעות
    210

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי six 4 life צפיה בהודעה

    * טיפ קטן לגביי האוטומטיות הפשוטות - קייס קדמי ובמיוחד בסופה, תחליף אך ורק לחדש ולא למשומש. הסיבה היא שבגלל שבסופה אין לוקרים, הנעילה צריכה לתפקד כל הזמן ללא דופי, ואם הקייס עקום יהיו לך צרות צרורות עם הנעילה בנסיעה על הכביש. לך על קייס חדש ואתה מסודר.
    בסרן האחורי זה פחות רלוונטי מאחר ואין בו היגוי, ובלי קשר לעקם קייס של דנה 60 זה דבר שקשה לעשות גם אם אתה נהג ממש "כשרוני" כך שהסיכוי שהוא עקום אצלך לא גבוה בכלל.

    .
    שאלת תם - איך אפשר לעקם קייס של דיפ'?

  13. #13
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    5,648

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    העיקום הוא לא עיקום שתראה בעין, אלא דפורמציה פנימית שעוברת על הקייס כתוצאה ממומנט אלים פתאומי שמופעל עליו (יכול להיות גם פחות מ1 מ"מ בודד של פיתול) . איך זה קורה - רגל כבדה על הגז, קפיצות, שבירה של ציריות בצורה אלימה, שבירה של גל הינע קדמי וכך הלאה.
    סרן דנה 30 הוא סרן עם קייס קטן שנחשב חלש ותופעת עיקום הקייסים בו מוכרת ודיי נפוצה.
    כל עוד בקייס עקום יש סטליטים (Spider gears) הדבר לא יורגש ולא ישפיע, החופש שלהם מחפה על ההבדלים בין הצדדים.
    כשמכניסים לתוך קייס כזה נעילה אוטומטית היא לא תוכל לתפקד בו מכיוון שהיא חייבת קייס ישר ותקין להפרדת ונעילת החלקים בה בצורה תקינה.

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה-סופה

    עדיין מחפש נעילות אוט' (דנה 30/60) ויחסי העברה 4.56 בארץ... מבחינתי גם משומשים.

    עמית.

נושאים דומים

  1. יחסי העברה
    על ידי אור כהן בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 24-05-09, 08:22
  2. יחסי העברה (איזה יחסי העברה בטרנספר נ.נ.? - הכותרת נערכה)
    על ידי huski360 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-02-09, 00:07
  3. יחסי העברה
    על ידי eliyoval בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 27
    עדכון אחרון: 17-11-07, 08:53
  4. יחסי העברה
    על ידי bsorero בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 30-10-07, 23:10
  5. מה יחסי העברה של סופה דיזל 98?
    על ידי רעות בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 25-03-05, 19:19

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •