Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 33

נושא: death wobble

  1. #1

    ברירת מחדל death wobble

    מ80 קמ"ש מתחיל לי death wobble בג'יפ.
    חושב דבר ראשון להחליף את בולם ההגה המקורי,איזה מומלץ?
    מוט פנהרד גם מקורי,נבדוק חופשים.צמיגים חדשים.יש עוד רעיונות לביטול הבעיה?

    ברי
    רכבי פאר ולימוזינות לכל אירוע,מחירים מיוחדים לחברי האתר.
    WWW.VIPLIMO.CO.IL

  2. #2
    חבר רשום sos4u's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2006
    מיקום
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    2,961

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    באיזה רכב מדובר ?
    לא מזמן היה פה שרשור דומה
    בכל מקרה ממליץ לך לעיין בכתבה המצוינת של קווין פה בקישור

    חיפוש בגוגל עם המילים "רעידת המוות" החזיר את התוצאות הבאות , אפילו בעברית ...

    חג שמח ובהצלחה !!

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    מדובר בXJ,קראתי את כל זה ויותר,השלב הראשון זה הבולם,איזה כדאי ?או אולי 2 בולמים,משהו היה בסרט הזה?
    אין לי רעידות בכלל,רק מצבים שונים של חוסר שליטה במהירות גבוה.

    ברי
    רכבי פאר ולימוזינות לכל אירוע,מחירים מיוחדים לחברי האתר.
    WWW.VIPLIMO.CO.IL

  4. #4
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    1,025

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    דווקא ויברציות במהירויות גבוהות נגרות פעמים רבות בחוסר איזון בגלגלים -
    נסה קודם כל ללכת לפאנצ'ר מאכר לאיזון גלגלים.
    בולם הגה יותר נועד להתמודד עם תנודתיות גדולה (כמו סלעים שנחבטים בגלגלים, לדוג'), ולרוב יהיה פחות אפקטיבי ב"ויברציות אגרסיביות" שכאלה.
    אגב, לי נרשה שזה לא דת' וובל אלא סתם ויברציות רציניות... עם דת' וובל אתה לא יכול להמשיך לנסוע. זה פשוט מפחיד מדיי. לא סתם הוא קיבל את השם הזה.
    "הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
    סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.

  5. #5
    חבר רשום sos4u's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2006
    מיקום
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    2,961

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    התופעה נפוצה הרבה יותר ממה שרבים מוכנים להודות. אז אין לך הרבה מה להתרגש. גם אין סיבה ללכת לפתרונות קיצון של 2 בולמים.

    צריך להבין ראשית את הגורם לתופעה ואז הדרך לפתרון קצרה יותר.

    הגבהה, גורמת לשינוי בזוויות במערכת ההיגוי והופכת רעידה פשוטה שבד"כ הייתה מתכנסת ל 0 , לרעידה מתבדרת שמפסיקה רק עם עצירה מוחלטת של הרכב.

    בולם הגה נוסף למערכת לא יפתור את הבעיה, הוא רק ידחה את הופעתה, ומה תעשה אז ? תוסיף עוד אחד ?

    הפתרון מתחלק לשני חלקים לטעמי:
    א. לוודא שכל החלקים במערכת תקינים, ללא חופשים כלל ומכוונים [ כיוון פרונט ] מדוייק ביותר. ואז הרכבת בולם הגה חדש \ תקין.
    ב. במידה והבעיה לא נפתרה אחרי א קפדני, לטעמי אין מנוס מלעבור למע' מוטות הגה מתקדמת יותר שמסוגלת להתמודד עם השינוי בגובה. ל XJ, ZJ יש מספר פתרונות ובהם של חברות כמו ORO UTRUN, CURRIE ENTERPRISES ובוודאות אפשר למצוא פתרונות נוספים.
    באופן אישי אוכל להמליץ על הפתרון של UTURN, שהוא פתרון טוב , מאסיבי ביותר לטעמי, ונמצא מותקן אצל רבים ממשפחת האינדיאנים, המוגבהים.
    את הפתרון של CURRIE ראיתי מותקן על גרנד אחד לפחות, וניכר שבעליו היה מרוצה מהתוצאה.

    כל פתרון אחר, יהיה מעין סוג של פתרון ביניים שלא יפתור את הבעיה אלא ידחה את הופעתה.

    בהצלחה וחג שמח

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    היי בארי.

    אם לא שינית כלום לאחרונה בנושא ההגבהות, והקיט שיש לך שם לא קיצוני ( מעל 4") אין כל סיבה לתופעה.
    אני גם לא בטוח שמה שיש לך זה באמת death wobble , אין רעידה קבועה כאשר זה קורה, אלא רק על עליה על מהמורה בכביש, ושזה קורה התופעה כל כך מורגשת ומפחידה, כל הרכב קופץ בהיסטריה, רק האטה גורמת להפסקת הריקוד...
    האם זה מה שיש לך?
    אם כן... האשמה בד"כ נעוצה בחופש בפנהרד, בולם הגה לא משופר גם תורם לעניין.
    אני הייתי מחליף את הפנהרד המקורי ומכוון את האורך לרצוי.
    מחליף את בולם ההגה לאיכותי, יש לי נסיון מצוין עם OME , וגם עם ראנצ'ו, אל תרכוש משהו זול מינוביץ... (פרוקומפ..) חבל על הכסף.
    לאחר כל זה מכניס את הרכב לכיוון פרונט.

    אם הרעידות לא חזקות ותמיד מופיעות מעל 80 קמ"ש צריך גם לבדוק כיוונים אחרים כמו צמיגים, חופשים בגלגלים,

  7. #7
    חבר רשום sam1g's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    מיקום
    Eilat
    הודעות
    396

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    היי ברי

    בשבוע האחרון עשיתי 1600 קילומטרים על כביש (מאילת לראש פינה, קצת בצפון ובחזרה)
    וזה אחרי הטיול האחרון בו דפקתי את הבולם. הוא לא נזל, רק נדפק קצת.
    כל הזמן הייתה לי תחושה שאני נאבק להחזיק את הרכב על הכביש.

    ממש היום בדקתי את מכלולי ההגה, גם אני עם צמיגים חדשים לגמרי - הכל תקין.

    פרקתי את בולם ההגה ובבדיקה התברר שהוא נתקע באמצע המהלך.
    בנסיעה ללא הבולם התברר שבו הבעייה.

    במקרה שלי לא היו רעידות אלא מצב של מעיין שיוט, משחק של הרכב שמאלה וימינה.

    בקיצור, על מנת לבדוק אם זה הבולם הגה, פרק אותו (שני אומים) ונסה לפתוח ולסגור אותו ולהרגיש
    אם הבוכנה עובדת חלק.

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ציטוט נכתב במקור על ידי grand צפיה בהודעה
    היי בארי.

    אם לא שינית כלום לאחרונה בנושא ההגבהות, והקיט שיש לך שם לא קיצוני ( מעל 4") אין כל סיבה לתופעה.
    אני גם לא בטוח שמה שיש לך זה באמת death wobble , אין רעידה קבועה כאשר זה קורה, אלא רק על עליה על מהמורה בכביש, ושזה קורה התופעה כל כך מורגשת ומפחידה, כל הרכב קופץ בהיסטריה, רק האטה גורמת להפסקת הריקוד...
    האם זה מה שיש לך?
    אם כן... האשמה בד"כ נעוצה בחופש בפנהרד, בולם הגה לא משופר גם תורם לעניין.
    אני הייתי מחליף את הפנהרד המקורי ומכוון את האורך לרצוי.
    מחליף את בולם ההגה לאיכותי, יש לי נסיון מצוין עם OME , וגם עם ראנצ'ו, אל תרכוש משהו זול מינוביץ... (פרוקומפ..) חבל על הכסף.
    לאחר כל זה מכניס את הרכב לכיוון פרונט.

    אם הרעידות לא חזקות ותמיד מופיעות מעל 80 קמ"ש צריך גם לבדוק כיוונים אחרים כמו צמיגים, חופשים בגלגלים,
    רמי
    אין לי רעידות או כל בעיה מלבד תחושת שיוט החל מ80 קמ"ש.משהו שמחייב אותי כל הזמן להחזיק ההגה בשתי ידיים כדי ליישר את כיוון הג'יפ.
    ההגה לא מושך לשום מקום.אחרי החג אני מחליף דבר ראשון בולם הגה.

    ברי
    רכבי פאר ולימוזינות לכל אירוע,מחירים מיוחדים לחברי האתר.
    WWW.VIPLIMO.CO.IL

  9. #9
    חבר רשום sam1g's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    מיקום
    Eilat
    הודעות
    396

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ציטוט נכתב במקור על ידי bary1 צפיה בהודעה
    רמי
    אין לי רעידות או כל בעיה מלבד תחושת שיוט החל מ80 קמ"ש.משהו שמחייב אותי כל הזמן להחזיק ההגה בשתי ידיים כדי ליישר את כיוון הג'יפ.
    ההגה לא מושך לשום מקום.אחרי החג אני מחליף דבר ראשון בולם הגה.

    ברי
    זו בדיוק התחושה שהייתה לי.
    פרק את הבולם וערוך נסיעת מבחן.

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    סמי
    הקדמת אותי בדקה בתגובה כאן.
    לא חושב שהבולם לא תקין רק אולי לא מתאים להגבהה של הג'יפ

    ברי
    רכבי פאר ולימוזינות לכל אירוע,מחירים מיוחדים לחברי האתר.
    WWW.VIPLIMO.CO.IL

  11. #11
    חבר רשום sam1g's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    מיקום
    Eilat
    הודעות
    396

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ובכל זאת
    גם אצלי הבולם נראה תקין, אבל הבוכנה הייתה נתפסת בדיוק באמצע המהלך

  12. #12
    מנהל landY's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    תחת שמיים כחולים
    הודעות
    1,445

    ברירת מחדל

    תחושת שיוט מעל 80 קמש זהלא death wobble.
    Death wobble גורם להגה להשתולל, עד לעצירה.
    בדוק חופש במיסבי גלגל וכיוון גלגלים.
    היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
    השכרת קרוואנים

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    שיוט קשור לזוויות הסרן, אתה יכול לשפר קצת ע"י משחק בזרועות התחתונות, ב XJ למיטב זכרוני זה אפשרי אבל תתיעץ עם עמי (המולטי) הוא יודע איך.
    יש לך מנתקים מקדימה? הם מנותקים קבוע? זה גם תורם לשיוט.
    ההיגוי במוגבהים לעולם לא יהיה יציב כמו ב XJ מקורי, ניתן להגיע לשלמות יחסית ע"י שיפור מע' ההיגוי כמו שמציע יוסי SOS
    או... להתרגל.. בסופה ובסיקסים זה הרבה יותר גרוע

    את הבולם ההגה המקורי תחליף בכל מיקרה.

  14. #14
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ברי,
    אני לא רוצה להרוס לך אבל זו לא רעידת המוות.
    אחרי שתתנסה ברעידת המוות תבין למה קוראים לה כך.

    אם וכאשר תתקל בה, תבדוק טוב את הבאושים גנים של זרועות הרדיוס - גם העליונות.
    בנוסף כמובן לתפוחים וכו׳
    סער

  15. #15
    חבר רשום נימי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2006
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    973

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    שלום ברי, תעשה חיפוש ביוטיוב ל death wobble ותבין שמה שיש לך זה בסה"כ שיוט בג'יפ, לא שאני מזלזל בשיוט בג'יפ אבל זה רחוק שנות אור מ death wobble
    - זה מה יש ועם זה ננצח!
    - הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ציטוט נכתב במקור על ידי Saar צפיה בהודעה
    ברי,
    אני לא רוצה להרוס לך אבל זו לא רעידת המוות.
    אחרי שתתנסה ברעידת המוות תבין למה קוראים לה כך.

    אם וכאשר תתקל בה, תבדוק טוב את הבאושים גנים של זרועות הרדיוס - גם העליונות.
    בנוסף כמובן לתפוחים וכו׳
    סער
    +1.
    לי זה קרה, וכמו אהבה - כשזה זה - זה זה, גם אם קשה להסביר את זה. ואז החלפת בולם הגה (דווקא כן פרוקומפ מינוביץ) סידרה לי את זה מייד כבר 3 שנים בקרוב.
    It was a JEEP thing

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    אני לא מכיר שיש קשר בין ההגבהה לסוג הבולם, כל עוד הכל בסביר (ו-3.5 מראה לי במגבלות).
    ואגב שיוט, הארכת מוטות רדיוס תחתונים והחלפת פנהרד (שסתם נשחק) ואח"כ יישור פרונט (אבל רציני אצל מקצוען סובלני ויסודי) מאוד שיפרו את העניינים.
    It was a JEEP thing

  18. #18
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    1,025

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    מצחיק איך כל מי שחווה דת' וובל מגיב בצורה פוסט-טראומטית (ובצדק, כן?! גם לי זה קרה. בגלל פנהרד תקול)

    ההקשר הברור למהירות הנסיעה מצביע באופן דיי ברור לצמיגים. לא יזיק לפרק בולם הגה, אבל אני מעריך שכדאי לעשות את נסיעת המבחן לכיוון הצמיגאי הקרוב לביתך. אזן גלגלים (לא פרונט! איזון גלגלים אצל הפאנצ'ר מאכר) ותראה אם יש שיפור.
    אגב, אם הוויברציות לא בהכרח מגיעות מהפרונט עצמו, יכול להיות שזה דרייבשאפט לא מאוזן. אולי קיבל מכה בטיול ונפלה ממנו משקולת.
    "הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
    סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.

  19. #19
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    צפון
    הודעות
    87

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    ציטוט נכתב במקור על ידי bary1 צפיה בהודעה
    רמי
    אין לי רעידות או כל בעיה מלבד תחושת שיוט החל מ80 קמ"ש.משהו שמחייב אותי כל הזמן להחזיק ההגה בשתי ידיים כדי ליישר את כיוון הג'יפ.
    ההגה לא מושך לשום מקום.אחרי החג אני מחליף דבר ראשון בולם הגה.

    ברי
    אם זאת הרגשת שיוט בלבד ולא רעידות אז יש לך בעיה אם מוטות מייצב בדרך כלל אחורים וכיוון פרונט במכון מקצועי בדרך כלל פותר את הבעייה

  20. #20
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: death wobble

    שמעון, למה מוט מייצב קשור להרגשת שיוט???

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. Death wobble לאחר הגבהת JK?
    על ידי landY בפורום פורום ג'יפ רנגלר JK/JL/JT
    תגובות: 20
    עדכון אחרון: 08-05-12, 21:56
  2. DEATH WOBBLE עם הזזת ההגה ימינה
    על ידי עמי בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 12
    עדכון אחרון: 29-11-04, 12:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •