בסופ"ש האחרון טיילנו בדרום וביום שישי עשינו חלק גדול מנחל ערוד (מצפון לדרום). היות ואני בן 17, נהג חדש על הכביש, בשטח קצת יותר ותיק, נהגתי בכל הטיול כולל נחל ערוד. רציתי לדעת איך הוא החשב מבחינת עבירות, קלה? בינונית? קשה? ואולי גם איזה הסבר לגבי איך קובעים רמת עבירות יכול לעזור.
תודה נטע
איסוזו דימקס 2008 כמעט סטנדרטי, הגבהה וזהו מעמק יזרעל, לפי השם משתמש שלך אני יכול להבין שאנחנו מאותה שנת ייצור?![]()
הגדרת הקושי נגזרת מסוג הרכב..
במקרה של דימקס מוגבה וממוגן, זה בגדר נהיגה טכנית מג׳עג׳עת באחד הנחלים היפים בדרום, לא יותר.
דימקס סטנדרטי בלי מיגון ואתה כבר במקום אחר, פוטנציאל נזק, הרבה גירודי גחון והרבה תשומת לב לבחירת נתיב.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
בהנחה והרכב בנוי לשטח מיגונים והגבהה,
נחל ערוד הינו עבירות קלה +, ה - + משקף מס' קטעים טכניים שדורשים תשומת לב.
נחל פרצים עליון, נחשב כעבירות בינונית.
![]()
בשנתון הזה בדימקס יש בעיה עם הקרטר שמן, רגיש ופגיע ומצריך יותר תשומת לב, גם מהשנתונים של שנה, שנתיים אחריו ומעלה שבהם הוא מוגן. אני שמעתי על כמה מרשות שמורות הטבע שממכה בקרטר הלך מנוע. זה מצריך זהירות רבה יותר.
נסיעה של יום שלם בשטח אפילו עוד בתקופת המלווה כשהרישיון ממש טרי זאת חויה ואפשר להגיד שזה סוג של עונג.
הודות לכך שאנחנו מטיילים עם עוד 2 די-מקסים, אחד של רשות שמורות הטבע והשני גם כן בבעלות המדינה אז אני לומד דרך הנהגים כל מיני "טריקים", לדוגמא איך לבצע נעילה נגדית במצב שהגלגלים בX, חצי ברקס רגל שמאל וגז בימין.
מכיוון שכיוון הנסיעה שלכם היה במורד הנחל,הקטעים הטכניים היו בירידה,
זה מצריך נסיעה זהירה והכוונה מפעם לפעם כדי למנוע נזקים,
עבירות קשה נעשית בעליה.
take nothing but memories
leave nothing but footprints
מצד שני בעליה הקצב נשלט יותר טוב על ידי הגז מאשר בירידה ששם היא קובעת את הקצב
זה אולי ברכב אוטומטי.
ברכב ידני אתה משלב את ההילוך הכי נמוך של הרכב ונותן למנוע לבצע את הבלימה בירידה, ככל שניתן (לפעמים צריך לתת גז בירידה).
וגם בגיר אוטומטי אפשר ורצוי לנעול את הגיר בהילוך ראשון LOW כדי לנצל כמה שאפשר את בלימת המנוע.
והכי טוב,
זה שתירשם לאחד הקורסים שיש ללימוד נהיגת שטח כדי שתתנסה במצבים שונים בצורה מבוקרת.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
הכוונה שלי הייתה לרכב אוטומוט פשוט כי דיברנו על הדימקס וגם בו אני מוריד את הידית עד הסוף לLOW ומשלב 4X4 LOW, לפניו היה היילקס ידני ואני זוכר את השימוש בראשון LOW, לפעמים גם שני LOW. חוץ מזה שיש לי רישיון לטרקטור ככה שאת כל הרעיון של מהירות זחילה בהתאם להילוכים למדתי והתנסתי פעמים רבות.
לגבי הקורס, יש לי את אבא שלי לידי, שנים הוא היה עם סופות סיקסים ומה לא. בשנים האחרונות הוא עבר לטנדרים בגלל העבודה. הוא מדריך אותי ומסביר לי איך לגשת למכשול, איך להתאים את ההילוך ועוד. חוץ מזה שאני מגיל מאוד צעיר כבר גולש בפורומים, רואה תוכניות ומטייל ככה שהעבודה שלו די קלה, אני מבין מה לעשות. הדימקס הוא סוג של משאית לנהג חדש וצריך לתפוס את המידות שלו, בקטעים מוסימים בנחל קיבלתי כיוון חיצוני אבל ברוב המקרים לא היה צורך.
הי נטע,
עושה רושם שאתה מבין ויודע על מה אתה מדבר מבחינת יכולת עבירות, קריאת השטח, בחירת נתיב ומהירות.
אתה מחפש הגדרה, וההגדרה משתנה בהתאם לנהג ולרכב ומה שנכון לאחד לא יהיה נכון לגביך.
אני לא אגיד מה אתה יכול או לא יכול אבל כשאתה נוסע לטיול עם אנשים כפי שציינת, רב המסלולים יהיו ברמת עבירות קלה עד בינונית.
זו דעתי.
סביון
מנהל מכירות רשתות בחברת GO NATURE
www.gonature.co.il
שמרו על קשר