במחיר שציינת ובדרישות שפירטת אתה יכול רק לשפר את הקיים, איך כמה ולמה זה רק אצל קפיצאי שיודע את העבודה.
אהלן חברים
חיפשתי ולא מצאתי משהו מרוכז ועדכני בנושא .
בבעלותי CJ 8 קצר מודל 90' פתוח , הרכב יושב על קפיצי העלים המקוריים (כנראה..) + בולמים לא מזוהים - ככה"נ גם מקוריים .
הרצון הוא להגביה את הרכב בין 5 ל - 10 ס"מ ובנוסף להפוך אותו לרך יותר - אין בעיה של נדנדונים וכו' מכיוון שגם כך הרכב כמעט ולא חי על הכביש .
הייתי שמח לשמוע המלצות לגבי מערכות מתלים קיימות והיכן כדאי לבצע כזו עבודה , כמו תמיד - למחיר יש משמעות , בואו נאמר שהכוונה היא לא לעבור את ה - 1000 ש"ח לגלגל בכל מקרה .
מצורפות תמונות של הקפיצים הקיימים קדמי ואחורי .
![]()
במחיר שציינת ובדרישות שפירטת אתה יכול רק לשפר את הקיים, איך כמה ולמה זה רק אצל קפיצאי שיודע את העבודה.
סט איכותי בארץ עולה כמה אלפים טובים.
לטעמי, הרבה פעמים אין לכך הצדקה- וזה עניין מאוד אישי- כל אחד ומה שהוא מצפה מהרכב ומוכן להשקיע.
בראייתי רכב טיולים צריך לאפשר לנו לנסוע לטייל כאשר מראש יש בו אי אילו פשרות בנושא נוחות (ואולי זה חלק מהכיף...).
גש לקפיצאי טוב, הוא יבחן את מצב הקפיצים שאצלך, יתכן וניתן להשמיש את הסט או להחליף חלק ממנו ולבצע עירגול.
יתכן ותאלץ להחליף זוג או רביעייה של קפיצים. כאן יש הרבה אפשרויות.
בנוסף כניראה שהגבהה תידרוש ממך להחליף בולמים כדי שיתאימו למידות- יש מבחר מאוד גדול. טווח המחירים גדול.
בעיקרון באם הרכב שלך קצר ופתוח = רכב קל ייחסית- לא יהיה מאוד קשה לקבל תוצאה טובה שתחזיק מעמד.
יש לקחת בחשבון שלאחר הגבהה יתכן ותאלץ לשנות עוד דברים כמו זרוע פיטמן, זוית של דרייבשאפט, מוט פנהרד וכו'
גם איזון פרונט לא יזיק במקרים מסויימים- כלומר הוצאה נוספת שאינה ישירה עם ההגבהה.
אצלי בג'יפ :
מלפנים זוג קפיצים שבנה קפיצאי ע"ב חלק מהסט שהיה על הרכב.
מאחור סט חדש מחמילבסקי (סופה ארוכה סגורה מתכת = משקל כבד שצריך לתמוך).
4 בולמים מונרו "פשוטים" מאימים לגובה.
כמובן צריך מנתק למייצבים (בניה עצמית) לאפשר ניצול מהך המתלה החדש.
התוצאה לטעמי טובה מאוד.
הרכב נוח ויציב.
מהלך המתלים מלפנים ומאחור גדול ומספק את הצרכים שלי גם בטיולים קשים.
הסטאפ מחזיק את הגובה כבר שנתיים בערך (כלומר הקפיץ עוד לא שוקע)
כל הסטאפ הזה לא עלה הרבה כסף. סביב מה שציינת.
הדבר היחיד שהייתי עושה אחרת- גם מלפנים הייתי מתקין זוג חמילבסקי ולא "שעטנז", ההפרש בכסף שווה את הביצועים בפועל.
בעלי מקצוע שאני מכיר ויכול להמליץ:
גילי הרטוב
חמילבסקי
ראסמי בכפר קאסם
בהצלחה.
כאב עובר ושב ...
צור קשר, יש לי קפיצים למכירה. סט שנבנה עבורי על ידיד מתלם לפני כמה שנים ובקושי היה בשימוש.
מיכה
שנה עברה מאז שנגמר הדיון ועכשיו לי יש התלבטות דומה
לפני חודשיים בערך קניתי CJ8 קצר (האם זה בעצם סיקס?) ומאז אני נוסע איתו בשטח בהנאה רבה
בטיול האחרון ראינו שהנדנדות בכל המתלים עקומות וכל המתלה בעקרון עובד בזווית לא נכונה.
כמו כן גם הקפיצים והבולמים כנראה נמצאים על הרכב כבר מספיק זמן והם בשלבי גסיסה.
הרצון שלי הוא להחליף את כל המתלים, האפשרויות הן:
1. אם כבר קונים חדש אז אולי לקנות קיט הגבהה 2.5" ולהרכיב אותו, החשש פה הוא מהשינויים שיבואו בעקבות זאת.
2. לקנות סט קפיצים סטנדרטי חדש.
בשני המקרים אני כבר שם תושבות + בושינגים + נדנדות וכל מה שצריך חדש.
מה עדיף? ומאיפה מומלץ לקנות?
איזה סוג בולמים מומלץ לסיקס?
התקציב לחלקים הוא בערך 5500 למתלים בלי הדברים מסביב, העבודה נעשית לבד
אדר
עם קצת רצון וקצת גריז
את העולם נזיז
אדר. אני מבצע שיפוץ מקיף לסיקס שלי (אתה יכול לראות את השירשור) בכל חלק אני משקיע מחשבה ותכנון, בנושא הקפיצים החלטתי להחליף הכל ולעבור לקפיצים של YJ.
רכשתי קפיצים של אולדמן מארה"ב , 2.5" , בולמים של בולשטיין, תושבות של MORE מחוזקות כולל התאמה לקפיצים הקידמיים (הקפיצים של YJ ארוכים באינץ). ישנו גם צורך להחליף את הסקיד-פלייט (זוג עלה לי 30$).
כמעט בכל פורום בארה"ב הקיט הנ"ל מוזכר ומקבל תשבוחות מהיבט של גמישות, איכות חומר ונוחות (גמישות). כמו כן אולדמן הינו היצרן היחיד שמספק מק"טים שונים עפ"י אופן השימוש ברכב. סגור\פתוח\כננת וכו"ו. ההגבהה הסופית הינה כ 3 אינץ.
בקיצור צור קשר במידה ואתה צריך עוד אינפורמציה. דרך אגב היבואן של אולדמן בישראל (קיסריה) הסכים ליבא עבורי את הקפיצים והמחיר היה סביב ה - 4000 ש"ח לכל הארבעה. אני החלטתי ליבא באופן אישי דרך יו-שופס.
לסיכום: סט מלא של בושינגים (אולדמן), ארבעה קפיצים, ארבעה בולמים 5125 של בולשטיין, שני סקיד-פלייט, 4 תושבות לקפיצים, סט מלא של יו-בולט עלה, נדנדות מחוזקות
עלו לי 5700 ש"ח. הוצאתי איושרים על הכל ובקלות רבה.
קישורים:
ARB CS036R Old Man Emu/Dakar Leaf Spring
http://www.amazon.com/ARB-CS036R-Dak.../dp/B004P9PAJ8
M.O.R.E
http://www.mountainoffroad.com/_e/CJ...kle_Hanger.htm
http://www.mountainoffroad.com/_e/CJ...kle_Hanger.htm
יהודה
בדקת את נושא המשקלים?
CJ8L ישראלי, אפילו פתוח, הוא רכב ארוך וכבד מ-YJ אמריקאי קצר וקל.
גם יכולת ההעמסה שלו גדולה בהרבה. זה משמעותי ברכב עמוס לטיול למשל.
יש מצב שהקפיצים אולי טובים ל-YJ אבל לא מתאימים למשקל של הג'יפ שלך - וישקעו די מהר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הי דרור,
אכן בדקתי את הנושא כולל מול ARB , מספר סדנאות בארה"ב ויצירת קשר עם לקוחות של המוצר בארה"ב (דרך הפורומים).
כמובן שהם לא מכירים את הבודי הישראלי - אבל הם מכירים היטב את ה- Scrambler וכן את ה - cj8 overlander שנמצא באוסטרליה.
המק"ט שנתתי הינו הקפיץ המומלץ עבור Scrambler עמוס בחמישה אנשים + 200 ק"ג מלפנים + 200 ק"ג מאחור.
הקפיצים האחרים של אולדמן עבור YJ אינם מתאימים ואכן ישקעו עם הזמן.
אחד האנשים שיצרתי עימם קשר נוסע עם מנוע V8, כלוב מלא על Scrambler, דלתות ברזל, כננת, פגוש מסיבי מלפנים, מאחור, מגירות, מקרר ועוד ועוד - נוסע כמו גדול כבר 4 שנים בשטחים קשים מאוד.
לגבי היצרנים האחרים - תנסה לברר משקלי העמסה מותרים על הקפיצים -> אף אחד לא יודע כלום, יצרתי קשר עם רובם.
פשוט מוסיפים עוד עלה והורסים את הגמישות של הקפיץ (כמו בצבא). אין ספק שהייצור המקומי חסין בפני שקיעה - אבל זה כבר לא קפיץ! זה גוש פלדה בגובה של 10 עלים (מה שיש לי היום) מה שהורס את הגמישות וגורם לנדנדות עקומות, שבירת תושבות, שבירת מאיה ועוד... פחד אלוהים!
לינק להתרשמות:
http://jeepcj8.blogspot.co.il/2013/04/lift-kit.html
דרך אגב:
YJ שוקל 1300 ק"ג - גיר אוטומטי מטפס ל 1470 ק"ג
Scrambler שוקל 1220 ק"ג
בברכה,
יהודה
יפה! מחיר טוב.
אבל אם כבר מביאים אז את ה - 4".
2.5" זה גובה דשא, זה כמו שתשים נדנדות גבוהות (משולשים) על הקפיץ המקורי.
מוריס
זיפואי אמיתי מסתובב תמיד עם מצית ספייר!
יהודה משהו במשקלים לא מסתדר לי: אני גם עם CJ ארוך. לפי כל דפי המבחנים השנתיים, המשקל הכולל (חיבור של משקל על כל סרן) הוא 1750 ק"ג. חצי טון פחות לסקרמבלר? אין לי משהו חריג בג'יפ.
בברכה, אסף
הי מוריס! 3" אינץ עבורי זה די והותר ואין אולדמן מעל 2.5. אם צמיגי 35 או 33 היו מעניינים אותי הייתי בוחר בקיט אחר ובגובה אחר. 4.5 יוצרים בעיות לא קטנות שצריך לפתור בעלות לא קטנה. הסבר : http://mysite.verizon.net/res108eps/...ion-basics.pdf
אנא אל תשווה נדנדות לאורך הטבעי של הקפיצים. נדנדות ארוכות זה דבר רע בכל היבט.
דוגמא להתקנה של הקיט:
אסף: משקלי יצרן הינם תמיד יבשים - ללא שום נוזל ברכב, צמיגים קטנים, חישוקים צרים וכו. כמו כן ישנן הבדלים לא קטנים בין הרכב שלנו לסקרמבלר האמריקאי. בספר רכב הצבאי משקלו של CJ8 הינו 1450 ק"ג.
בברכה
יהודה
איזה סקרמבלר שוקל 1,220 ק"ג?............
היו דגמי 4 צלינדרים 2.5 ליטר, 6 צילינדרים 4.2 ליטר, 8 צילינדרים 5.0 ליטר... יש הבדלים גדולים בין משקלי המנועים.
במקור גלגלים וצמיגים בגודל של פרייבט.
דלתות?
גג?
מושבים אחוריים?
ועדיין זה לא מסתדר.
וזה לפני דלק, מים, כננת אם יש, צידניות עם אוכל, כלי עבודה, ציוד חילוץ, ציוד טיולים ואהה... עוד איזה 200-250 ק"ג בני אדם....
CJ8 ישראלי ארוך בנוי לטיולים לא ישקול פחות מ-1,600-1,800 ק"ג יבש וריק. תאמין לי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
יהודה היי
בלי לבאס ... אבל בעוד 25 אחוז במחיר אתה יכול להגיע לאותה קונפיגורציה +\- פה בארץ אצל חמלבסקי ( לדוגמה) שיכול להתאים לך את הקפיצים לפי רצונך ( או יצרן קפיצים אחר) בלי הפתעות , עם אחריות וכולל עבודה ....
ואולי פספסתי קצת את הפואנטה - ג'יפ בונים לפי הייעוד הסופי שלו.
יש הבדל עצום בין קפיצים שמיועדים לכלי עבירות/שעשועים לבין קפיצים של ג'יפ טיולים שצריך להוביל 4 אנשים + הרבה ציוד.
לטעמי האישי, קפיץ 2.5 הוא לא מספיק גבוה לג'יפ טיולים בגודל של CJ8L או סופה ארוכה עם צמיגים 31 ומעלה שמעמיס משקל כבד. ברגע שאתה מעמיס את האוטו לטיול הקפיצים שוקעים קצת באופן טבעי וכבר לא נשאר כמעט מהלך סגירה, מרווח הגחון נפגע ובכלים הארוכים גם זוית הנטישה כבר לא משהו.
מצד שני באמת יש בעיה עם קפיצים שמוגבהים 4-4.5 אינץ', כי הם ארוכים הרבה יותר, ומכיוון שהמרחק בין התושבות נשאר סטנדרטי, קצת קשה לקפיץ לעבוד נכון במלוא הפוטנציאל שלו, ואז באמת אין ברירה אלא להחליף גם נדנדות לקצת ארוכות יותר (לא בהגזמה), למרות שזה פוגם קצת באיכות ההיגוי. אבל למרבה הצער זו פשרה הכרחית.
כשמחליפים קפיצים לארוכים יותר (רלוונטי בעיקר לקיטים של 4 אינץ' ומעלה) חשוב גם לוודא שבורג המירכוז לא משנה את מיקום הסרן ביחס לבית הגלגל. תבדוק את העניין הזה, כי הוא יכול ליצור בעיות (בסופות יש כאלה שפותרים את זה באמצעות קידוח חורים חדשים בתושבות הקפיץ הסטטיות (על השילדה) שיש להן הרבה "בשר" ומקום פנוי לקידוח, ב-CJ עם התושבות הקטנות שלו זה קצת יותר בעייתי).
עדיין לא הבנתי מה הביג דיל בנדנדות עם פרופיל מרותך באמצע ולמה הן טובות יותר מהנדנדות עם בורג שמקובלות ברוב הקיטים האיכותיים. אי שם בשנות ה-90 כולנו החלפנו בסיקסים לנדנדות ארוכות יותר שמרותכות באמצע וכל מה שזה גרם זה לבלאי מואץ בבושינגים ולתושבות "6" שבורות (לא רלוונטי לך כי אתה מחליף גם תושבות וזה מצויין)
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
מה??? הוא רצה ממני רק על הקפצים 5500 ש"ח ללא מע"מ. המחיר שנקבתי כולל הכל!
על קיטים עלומי שם רצו ממני מעל 7000 ש"ח.
מה לגבי הבולמים? בושינגים? יו-בולט? תשובות שש?
אצלי המצב היה שאת הכל אני צריך להחליף - לא רק את הקפיצים. ושאלה - איך אפשר להשוות מוניטין של ARB ליצרן קפיצים של עגלות ומשאיות?
איפה אתה קונה בארץ בולם בולשטיין ב 300 ש"ח? איפה אתה משיג יו-בולט גרייד 5 בעלות של 40 ש"ח ליחידה? איפה אתה קונה תושבות מכרומי-מולי על מנת לקבל ראש שקט מהשש הדפוק הזה? תסביר לי למה 4.5 BDS שוקל 12 ק"ג והקפיץ שלי 16 ק"ג? תראה לי בבקשה סכמה שלי היצרן לגבי עומסים ומשקלים? הקיטים של 4.5 בארץ לא שווים כלום, אולי חוץ מ BDS שמגיע ללא עלה חמישי וסובל מעיוותי S? איזה יצרן מספק לך שימס מובנה בקפיץ (מפלדה) על מנת לתקן את הזווית של הסרן?
הקיט שהזמנתי עולה בארץ מעל 12000 ש"ח ולא של ARB.
לא מבאס בכלל - אני מאוד מרוצה מהבחירה שלי ומהגובה של הרכב (קפיץ אחד הותקן ויש שיפור משמעותי מהמקור). אולי אדבר אחרת לאחר שנים של ניסיון עם הקיט, אבל כרגע הלכתי עם הקיט הטוב ביותר שהכסף יכול לקנות ומבלי להתפשר על בטיחות הכלי בכביש ובשיפועי צד.
לא הייתי ממהר להתפעל מ-"ARB" ממש כפי שאני לא ממהר להתפעל מכל מותג נוצץ אחר.
אני לא אומר שהם לא טובים, נהפוך הוא. אבל כמו הרבה שמות גדולים בתחום הזה, מדובר ב"מותג מדבקה" שחלק גדול מהסחורה שלו מגיעה מספקים שונים. שווה יותר להתעניין מי היצרן שעושה עבורם את קפיצי העלים. במקרה של רוביקון אקספרס למשל, הקפיצים מגיעים מנשיונל ספרינג שזה באמת יצרן איכותי ויש הבדלים עצומים באיכות הפלדה שלהם לעומת חומר הגלם שמשתמשים בו בישראל שמגיע מטורקיה או השד יודע מאיפה.
מצד שני אל תמהר לזלזל בקפיצאים ישראליים - לחלקם (מתלם, חמילבסקי, קפיצי הר טוב, קפיצי מיה בב"ש ובטח יש עוד כמה) יש נסיון רב מאוד בכלל (וגם אל תזלזל בקפיצי משאיות, זו תורה שלמה) ונסיון בג'יפים הישראליים בפרט - הכלים האלה לא מוכרים בעולם ואף יצרן (למעט רוביקון שייצרו קיט ייעודי לסופה עפ"י מפרט שנבנה בישראל על הסופה הקודמת שלי...) לא מייצר עבורם קיט ספציפי שמתאים בול ללא שום אילתור. גם הקפיצים היותר איכותיים שתקנה בחו"ל, מיועדים ספציפית לדגמים שהם מכירים שם - CJ7, סקרמבלר (שהוא ממש לא בדיוק ה-CJ8 שלך אחד לאחד), רנגלר YJ (שהוא ממש-ממש לא סופה) וכו' וכו'.
ההבדלים בין הג'יפים האמריקאיים המקוריים למקביליהם ונגזריהם מתוצרת תע"ר לעתים קטנים, אבל הם קיימים וכאן הנסיון של קפיצאי ישראלי שמכיר את הג'יפים הישראליים שווה הרבה מאוד.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור - כפי שציינת רכב בונים לפי היעוד שלו.
לאחר כ 30 טיולים החלטתי על היעוד שלי. לא תראה אותי יורד משבילים ולא תוחן מעלות עם שלושת ילדי הקטנים.
לאחר 20 שנה על אופנועי שטח מקצועיים באמת שמיציתי לגמרי את נושא כיבוש המעלה וריסוק בולדרים.
אני מסכים עם דבריך אבל אורך הקפיץ אינו הפרמטר היחיד.
חשובה העמידות של הקפיץ למשקלים משתנים וכמה הוא שוקע, ARB טוענים שהקפיץ הנ"ל (גרסת ה heavy duty) שרכשתי בנוייה לשימוש שאני עומד לעשות עם הרכב.
זאת אומרת - חמישה אנשים + ציוד + 400 ק"ג על המשקל של הרכב.
מכיוון שאני בונה את כל הרכב מחדש, אני דואג לאזן אותו ולהעביר את מרכז הכובד למרכז הרכב: המים ישבו מתחת לכסא רוחב, ארגז הכלים והמקרר באיזור מיועד וכ"ו.
וכל האביזרים מוחלפים לאלומיניום (שולחנות, כסאות...).
אני מודה על הדאגה - אבל באמת שטחנתי את הפורומים האמריקיים על מנת לאתר את הקיט הטוב ביותר לשימוש שלי.
לגבי משקל של סקרמבלר:
זה מה שרשום בספר רכב:
GROSS WEIGHT:4150lbs
CURB WEIGHT-2770lbs
GROSS FRONT AXLE WEIGHT:2200lbs
GROSS REAR AXLE WEIGHT:2700lbs
גרסת 6 צילנדר
קצת התעייפתי, בואו נסגור את השירשור ונחליט שכל אחד והעדפות שלו - כי זה מה שכל כך יפה ברכבים האלה.
אני מבטל את המלצתי למי ששאל ראשון היות ואינני יודע כלל מה היעוד של הרכב.
חג שמח
יהודה
יפה שאתה עושה שיעורי בית.
הרבה בוני ג'יפים בארץ משקיעים במותגים, אבל לא בדיוק תמיד סגורים על השימוש המיועד.
לעניות דעתי אין סט-אפ שעובד ממש טוב ב-100% מהתרחישים. בסופו של דבר מוכרחים להתפשר על משהו.
אם אתה סגור על שימוש מיועד ויודע לתכנן ולהתאים את החלקים זו כבר התחלה טובה.
חוץ מזה שעבודת הנמלים שאתה עושה על שיחזור המרכב מרשימה מאוד. החזרת הנעורים לג'יפ ישן בלי לחפף ובלי לעגל פינות היא תמיד מרגשת. לפחות בעיני. תמשיך לעדכן.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
תודה רבה! אני חושש מהיום שבו אסיים, היות ונשאבתי לפרוייקט הזה.
שמרו על קשר