Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 28
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    דרום
    Posts
    147

    Default ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת


  2. #2

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    אני מקווה שהכן יעשו את הדבר הנכון בכול פרויקט במדינה שלנו גם מבחינה סביבתית .

    עידו

  3. #3

    Default

    אותי קצת מעצבנים כל המתחסדים הירוקים. כבר היום יש קו רקבת משא עד צין.
    מצד שני אני מעריך שהקו הזה יבנה בערך כמו שבונים את הרקבת תקלה בתל אביב... לפיכך אין סכנה ממשית לנוף.

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    דרום
    Posts
    147

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    לא עניין של מתחסדים, אם אפשר גם לבנות וגם לשמור על סביבה אז למה לא ?
    המסילה הקיימת של אורן צין תישאר קיימת בחלופה של נתיבי ישראל ואף תוכפל ואילו בחלופה הירוקה היא תפורק והאזור ישוקם!!!
    הרכבת לאילת בחלופה של נתיבי ישראל עוברת במישור ימין ליד החניון והגבים, ליד תחתית מעלה עקרבים (ציר המצלעות) נחל סייף ושביל המעינות- ממש תענוג.

    גילוי נאות- מעורב בניסיונות ההצלה

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    הקמת הרכבת לאילת תופסת תאוצה בימים אלו לא סתם, והיא תקום, מהר יותר ממה שהציניים שביננו חושבים. והסיבה היא שהעולם חייב בדחיפות אלטרנטיבה לשינוע סחורות במקום תעלת סואץ, שהיציבות והבטחון של המעבר בה מוטלים בספק גדול... לא לדאוג, המימון לפרויקט הזה יגיע, אני מנחש שקבוצות יזמים בינלאומיות יתחרו על הפרויקט האדיר הזה תמורת הזכויות לשינוע כל טוב מסין דרך נמל אילת לנמל אשדוד ולארופה, ועוד כמה מיליארדים בשביל חלופה ירוקה יותר הם לא מה שיטרפד את הפרוייקט הזה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default

    Quote Originally Posted by nezero View Post
    ואילו בחלופה הירוקה היא תפורק והאזור ישוקם!!!
    צאו מהחלום הזה, בשטח המדברי הזה אין שיקום אמיתי של תשתית כבדה שכזו, אולי ויזואלי מרחוק.
    המחיקה של פני השטח והעלמת כל מחזור הזרעים והפעילות באזור כבר עשרות שנים, באזור רגיש כזה אומרת ששיקום לא יהיה.
    זה לא ג׳ונגל שמכסה בשנתיים עם צמחיה ומעלים את הכל מתחת.

    תראה את האזור מחצבות פוספטים שניסו לשקם, מרחוק זה איכשהו נראה כמו אזור צחיח יותר מהסביבה, ומקרוב אתה רואה ששום דבר לא צומח שם.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  7. #7

    Default

    נמרוד

    אם תסע בקו אילת רקבת לפני 2020 יש לך ממני בקבוק וויסקי משובח.
    ככה, בלי שום התחייבות מצידך.
    עכשיו רק תוודא שהגיבוי של האתר עובד ;-)

    אני, אגב, אשמח להפסיד!

  8. #8
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    סגור ומתועד בועז.

    התכניות אגב מדברות על 2018, ככה ש2020 נשמע לי סביר. וזה לא קו רכבת לאילת, זה החלק הקריטי מקו מטענים מסין לארופה. מה שיכול לעצור אותו זה רק אם תקום מדרום לנו באורח פלא דמוקרטיה חילונית יציבה בראשות איזה יאיר לפיד מצרי... תגיד לי אתה מה הסיכוי... ולכן הוא יקום - התיירות לאילת והפיתוח של דימונה והערבה הם תופעות לוואים בלבד.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  9. #9

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    יש את הטכנולוגיה של הגשרים ה"מיוחדים" שבונים "מלמעלה" בלי לגרום נזק לנוף שמתחת. הגשרים של הקטע הצפוני של כביש 6 נבנו בשיטה הזו והקבלן קיבל על זה תשלום שמן - רק שקבלן ישראלי כמו קבלן ישראלי - קודם כל שיטח את כל השמורה שמתחת לגשר ואז התחיל לבנות "מלמטה", כרגיל, את הגשרים המיוחדים הידידותיים לסביבה...

    וגם בדרך לאילת זה יהיה. ישלמו על השיטות ה"ירוקות" ובסוף נקבל מה שתמיד.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10

    Default

    עוד יהיה שם יער ודובים יהלכו בו... ;-)

    הדבר הכי יציב וחזק בישראל זו הביורוקרטיה. רק עליה אני סומך.
    תוסיף לזה את מה שקורה בעולם המוסלמי כיום.
    אז אני בכלל לא יודע מה ואיפה נהיה ( אם בכלל) עד 2020, איזה מלחמות ואיזה גבולות יהיו פה ( אולי בכלל נכבוש את סיני מחדש).

    בכל מקרה כפי שציינתי קודם לכן אשמח מאוד להפסיד בהתערבות הזו.
    מפגש גיפולוג חורף 2020....

  11. #11
    חבר רשום snirjeepdreamer's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    מרכז
    Posts
    919

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    הקמת הרכבת לאילת תופסת תאוצה בימים אלו לא סתם, והיא תקום, מהר יותר ממה שהציניים שביננו חושבים. והסיבה היא שהעולם חייב בדחיפות אלטרנטיבה לשינוע סחורות במקום תעלת סואץ, שהיציבות והבטחון של המעבר בה מוטלים בספק גדול... לא לדאוג, המימון לפרויקט הזה יגיע, אני מנחש שקבוצות יזמים בינלאומיות יתחרו על הפרויקט האדיר הזה תמורת הזכויות לשינוע כל טוב מסין דרך נמל אילת לנמל אשדוד ולארופה, ועוד כמה מיליארדים בשביל חלופה ירוקה יותר הם לא מה שיטרפד את הפרוייקט הזה.
    נמרוד ידידי, אתה לא יודע כמה אתה צודק.
    כבר עכשיו המדינה עושה הון מרכבים המגיעים באניות לאילת ומועברים על משאיות תעבורה לאשדוד לשם הפצה באירופה.
    זה קיים כבר שנים.
    בדיוק כשהתחלתי להתרגל להיום, הגיע מחר...

  12. #12

    Default

    אני רק אשים את זה כאן:

    http://www.themarker.com/mobile/1.1832151

  13. #13
    חבר רשום ronen7k's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Far far away
    Posts
    1,154

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    עוד יהיה שם יער ודובים יהלכו בו... ;-)

    הדבר הכי יציב וחזק בישראל זו הביורוקרטיה. רק עליה אני סומך.
    תוסיף לזה את מה שקורה בעולם המוסלמי כיום.
    אז אני בכלל לא יודע מה ואיפה נהיה ( אם בכלל) עד 2020, איזה מלחמות ואיזה גבולות יהיו פה ( אולי בכלל נכבוש את סיני מחדש).

    בכל מקרה כפי שציינתי קודם לכן אשמח מאוד להפסיד בהתערבות הזו.
    מפגש גיפולוג חורף 2020....




    אני אשמח להתקל בשרשור הזה יום אחד בשנת 2020 .....\

    ולראות שבחרו בדרך הירוקה .
    הרעש הזה שהבוץ מתנתק מהרווחים בסוליה של הצמיג שטח כשאתה עולה חזרה לכביש..

  14. #14

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    בוקר טוב,,
    אני לא בטוח אם ומתי תיבנה הרכבת לאילת, אבל אולי לא שמתם לב שהדבר תלוי בשלושה פרוייקטים ענקיים נילווים שנמצאים אומנם בשלבי תיכנון מתקדמים :

    1. נמל אילת החדש + מסוף מטענים אשר אמור להיבנות באזור שאנחנו מכירים כ"חוף הצפוני" בניית תעלת כניסה צפונה והכשרת השטח עד מסוף רבין (הכניסה לירדן) כנמל הראשי של אילת, כאשר הנמל הקיים + הנמל הצבאי "יעלמו" .

    2. הרחבת נמל חיפה למסוף מטענים ענק - ההרחבה הנה באזור הקישון מפתח הקישון וצפונה ! עד קו הקריות כולל נמל צבאי חדש.

    3. הרחבת נמל אשדוד צפונה כולל מסוף מטענים ענק.

    כאשר כל אלו היו מוכנים אז אולי אפשר יהייה לדבר על "כדאיות כלכלית" לרכבת לאילת.

    אבל כרגיל במחוזותינו,,,,כפי הנראה יעבדו הפוך.

  15. #15
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    יחיעם אפשר גם להגיד שהכדאיות של הרחבת הנמלים תלויה ישירות בקו רכבת יעיל לאילת.

    בכל מקרה, הפרויקטים האלו הם כולם חלק מהפיכה של ארץ ישראל למעבר סחורות יבשתי אלטרנטיבי לתעלת סואץ, תוצאת לוואי ישירה של התפוררות הסדר בעולם הערבי. התהליך התחיל זה מכבר והוא יהיה אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר של כל מה שקורה במדינה הזאת בעשור הקרוב. וזה כנראה, בגדול, סימן טוב.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    דרום
    Posts
    147

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    הפרוקיט אינו מוגדר כפרויקט כלכלי - אפילו משרד התחברה טוען זאת. על פי החלטת הממשלה זה פרוייקט אסטרטגי.
    בכל הבדיקות שנעשו התברר שהכוונה להיות נתיב יבשתי חלופי לתעלת סואץ מצחיקות וזה מהסיבות הבאות:
    1- הרכבת כמו שהיא מתוכננת מסוגלת להעביר כמות מכולות השווה רק לשתי אוניות מסע בשבוע (5000 מכולות לאוניה) אל מול עשרות אוניות בשבוע בתעלת סואץ .
    2- כל אחד שמבין בכלכלה יודע שברגע שתהיה תחרות המחיר לעבור בתעלת סואץ ירד- מי שירויחו יהיה העוברים בתעלה ומדינת ישראל תישאר עם בור תקציבי של עשרות מיליארדים.
    3- סביר להניח שמדינת ישראל לא תהיה מעוניינת להיכנס לאימות מול מיצרים בסוגיה הזאת.

    לצערי היום בישיבת הועדה המחוזית דרום הוחלט על קידום החלופה הלא סביבתית.
    מקווה שזה לא יהיה בכייה לדורות

  17. #17
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    יחיעם אפשר גם להגיד שהכדאיות של הרחבת הנמלים תלויה ישירות בקו רכבת יעיל לאילת.

    בכל מקרה, הפרויקטים האלו הם כולם חלק מהפיכה של ארץ ישראל למעבר סחורות יבשתי אלטרנטיבי לתעלת סואץ, תוצאת לוואי ישירה של התפוררות הסדר בעולם הערבי. התהליך התחיל זה מכבר והוא יהיה אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר של כל מה שקורה במדינה הזאת בעשור הקרוב. וזה כנראה, בגדול, סימן טוב.
    האלטרנטיבה הזו היתה קיימת ופעילה עוד בימי דרך הבשמים.
    כבר אז המסדרון היבשתי דרך הערבה לנמלי עזה וצפונה היו המועדפים על פני מעבר ברצף האגמים המלוחים שלאחר מכן נהפכו לתעת סואץ.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  18. #18

    Default

    אתמול אושרה החלופה הלא ירוקה.
    בכתבה מצוינים שלבי הפרוייקט שראשיתו אי שם ב 1955...

    מצ״ב כתבה מ ynet
    http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4343719

  19. #19

    Default

    היום הופתעתי לקרוא שתוכניות המסילה מצין לאילת מדברות על מסילה אחת לרכבת מטען שתנוע במהירות של עד 50 קמש.....
    סוג של רכבת העמק באיחור של מאה שנה

  20. #20
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default תגובה: ההיבט הסביבתי של הרכבת לאילת

    זה מספיק טוב בשביל לדחוף מכולות סיניות מאילת לאשדוד.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. בדרך לאילת
    By yes1952 in forum אוף-טופיק
    Replies: 11
    Last Post: 10-05-12, 05:31
  2. תודה לשי משה מאילת
    By יריב קלר ברוך in forum אוף-טופיק
    Replies: 14
    Last Post: 15-04-12, 14:53
  3. היי דרומה לאילת
    By רז ניר in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 3
    Last Post: 30-09-11, 14:50
  4. הרכבת לאילת
    By shay_love_off_road in forum אוף-טופיק
    Replies: 6
    Last Post: 25-11-10, 09:03
  5. Replies: 19
    Last Post: 25-07-07, 00:13

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •