אם כתוב לך משקל לצורך גרירה 1670, איפה הבעייה?
אני יודע שהנושא הזה כבר נטחן כאן, אבל בכל שרשור מגיעים למסקנה אחרת או לא מגיעים לכלום. כנראה בגלל שמדיי כמה שנים החוק עובר מוטציה ומשתנה.
אני רוצה לגרור עם הג'יפ נגרר במשקל כולל של 1500 ק"ג, כמובן מצוייד במע' בלימה. נכון להיום, שנת 2013, מותר לי?
סופה סגורה שנת 92
מוגדר ברשיון " M1 פרטי רכב שדה סגור "
משקל עצמי 1670
משקל כולל 2350
משקל לצורך גרירה 1670
אם אסור לי טון וחצי, כמה כן מותר?
אם יש כמה וריאציות לחוק, ואף אחד לא באמת יודע מה נכון ומה לא כולל מפקדי תחנות משטרע ופקידוני משרד התחבורה, איפה אפשר להשיג מסמך רשמי שיהיה כתוב בו משהו חד-משמעי ועדכני? ורצוי שגם יצודד במשקל שאני צריך![]()
אם כתוב לך משקל לצורך גרירה 1670, איפה הבעייה?
שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260
שמוליק, זה המשקל העצמי של הרכב פלוס נהג. לא המשקל שמותר לגרור.
ברישיון של העגלה צריך להיות כתוב ''יגרר ע''י רכב שמשקלו הכולל......''
ז'תומרת שהעגלה ''אומרת'' לך איזה רכב יכול לגרור אותה וכמובן שהרישוי של העגלה יתאים למה שמותר לך לגרור
עם בלמים \ ללא בלמים וכו'...
JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
יפה. נאמר וניגשתי לעגלה ראנדומלית, שאלתי לשלומה הבוקר, והיא השיבה לי "2 טון".
אצלי: כולל 2350 ,
לצורך גרירה 1670 ( זהה למשקל עצמי, ללא תוספת משקל נהג כמקובל בחלק מחישובי משרד התחבורה)
אז איפה נכנס ה-2 טון הזה? מותר או לא?
מצטער אצלי אין את הנושא הזה ''משקל לצורך גרירה''
אז על זה אני לא יכול לענות לך
אבל תתקשר למתקין ווי גרירה תשאל אותו אני חושב שיענו לך בכיף
JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
http://media.mot.gov.il/PDF/HE_RECHEV/39784911.pdf
מבולבלים ??? גם אנחנו.
בכל מקרה אני עם מיצובישי מגנום משקל כולל 2830 ק"ג מורשה לגרור ע"פ הרשיון 1470 ק"ג.
בארץ עדיין שולטים כנראה חוקי חמורבי.עם אותו הרכב בשוויץ אני מורשה 2800 ק"ג.ויטרה כמדומני מורשה עד 500 ק"ג ובחו"ל אני מורשה 1400 ק"ג.(לך תבין).
![]()
רכב פרטי (כגון הסופה) מורשה לגרור גרור של עד 500 ק"ג ללא בלמים, ו-750 ק"ג עם בלמים.
למה? ככה.
איזה מדינה דפוקה סופה יכולה לגרור גם טנק ללא בלמים....
אבל במחשבה שניה היא גם לא תוכל לעצור אם היא תגרור טנק... כי היא גם בקושי עוצרת בלי טנק
וזאת כנראה המחשבה של משרד התחבורה לא כמה כח יש לך לגרור אלא כמה כח יש לך לעצור
JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
בוזי, לא נכון. מה שכתבת מתייחס רק לרכב שמשקלו הכולל פחות מ 2200 קג.
דווקא ההוראה של משרד התחבורה מאוד ברורה למי שרגיל לקרוא מסמכים שהם קצת יותר מפוסט בפורום באינטרנט.
תתרכזו רגע ותקראו.
אני מתייחס לסופה בתור רכב שנרשם אחרי 2008 (כי כתוב לו ברשיון משקל לגרירה שזה דבר שבד"כ רשמו רק אחרי 2008)
משקל עצמי 1670
לפי 4.2.1 בנוהל שבקישור בהודעה של אפריים, מותר לגרור נגרר ללא בלמים במשקל הנמוך מבין השנים:
חצי מהמשקל העצמי ועוד 75 ק"ג
המשקל שהתיר יצרן הרכב
החשבון לפי הראשון הוא 872 ק"ג, שזה יותר מהמקסימום בכל מקרה. המקסימום לנגרר ללא בלמים הוא 750 ק"ג, ולכן זה המקסימום שמותר לגרור ללא בלמים.
אם קוראים בהמשך הסעיף,אז אם אין משקל שהתיר היצרן לגרירת נגרר ללא בלמים, אסור לגרור נגרר כזה, אז יש במקרה הפרטי של הסופה מלכוד בגרירה של נגרר ללא בלמים.
לפי אותו סעיף, נגרר עם בלמים, מותר לגרור את הנמוך מבין:
המשקל העצמי של הרכב בתוספת 75 ק"ג
המשקל שהתיר היצרן לגרירה.
1670+75=1742 ק"ג.
סיכום:
בסופה שאנחנו מדברים עליה, מותר לגרור נגרר עם בלמים במשקל 1742 ק"ג.
כיוון שאני לא מכיר בספר הנהג של הסופה או בנתונים הטכניים שלה כושר גרירה לנגרר ללא בלמים, אסור לגרור נגרר כזה. מעשית, רוב מי שייתקל בסופה גוררת נגרר כזה במשקל של עד 750 ק"ג, לא יודע שהיצרן לא הגדיר את המשקל הזה, ויסתפק בחשבון לפי הנוהל ולפיו מותר לגרור נגרר ללא בלמים של 750 ק"ג.
כאמור - הנוהל באמת ברור. רק צריך לקרוא.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף, כשאתה צודק, אתה צודק.
לא שמתי לב שמדובר על רכב ששוקל מעל 2200 ק״ג.
תודה שתיקנת אותי. *
שמרו על קשר