אתה יכול להוסיף מצבר בטור רק לצורך הכננת
אתה יכול להחליף מנוע בכננת ל-12V
אתה יכול לחבר את המנוע שלך ל-12V והוא פשוט יהיה יותר חלש...
וכמובן שהכי חשוב לשעת
איזו כננת?
איזה רכב?
יש ברשותי כננת 24V עם כושר משיכה של 12000 ליברות.
הרכב שלי נותן 12V .
1.רציתי לדעת אם יש פתרון להפעלת הכננת ברכב שלי.
2.אם אין, הייתי מעוניין לדעת אם יש מישהו שמעוניין להחליף בכננת 12V.
אתה יכול להוסיף מצבר בטור רק לצורך הכננת
אתה יכול להחליף מנוע בכננת ל-12V
אתה יכול לחבר את המנוע שלך ל-12V והוא פשוט יהיה יותר חלש...
וכמובן שהכי חשוב לשעת
איזו כננת?
איזה רכב?
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
מה העלות להחליף מנוע ל-12V?
ואם אני מחבר מצבר נוסף בטור, האם הכננת תתן את המירב שלה?
ד"א יש לי ניסאן טראנו 1996 עם כננת SUPERWINCH 12000LB
בכל אופן, כאשר הכננת מחוברת ל-12V היא לפעמים עובדת ולפעמים לא.
אתה יכול להחליף את הסולנואידים ל 12 וולט.
הכננת תעבוד אבל במחצית המהירות עם אותו כוח.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני לא מכיר את מבנה המנועים השונים, אבל בקומפרסור שיש לי בהיילקס, שהוא 24 וולט, אם אני מפעיל אותו ב12 וולט ומיכל האוויר כמעט מלא המנוע לא מצליח להתניע מול הלחץ הגבוה. מזה אני מסיק שיש פער משמעותי במומנט שמתקבל ב12 וב24 וולט.
איפה אני יכול למצוא סולנואידים 12?
מנוע DC שלא מקבל את המתח שהוא צריך לא יצליח לייצר את אותו מומנט ...ולא ימשוך את הרכב במצב של עומס גדול ומכאן ועד לשריפה של המנוע הדרך קצרה... לא משנה איזה נוסחאות וכמה חישובים תעשה , אם המנוע הוא 24V הוא לא רק יעבוד יותר לאט בחצי מהמתח הוא גם יהיה חלש יותר ויצרוך כפול זרם שישרוף אותו או את האלטרנטור או יעוות את הלוחות של המצבר...זה לא יעבוד לאורך זמן אם בכלל...עדיף שתשקיע במצבר נוסף ובורר שיחבר אותו בטור למצבר שלך ולכננת בזמן שתצטרך אותה באמת..
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
בחצי מתח תקבל רבע הספק:
אם ההספק P שווה למתח כפול זרם: P=V*I
והזרם לפי חוק אוהם: I=V/R
תציב ותקבל: P=V2/R (ה 2 זה בריבוע)
ז"א שההספק משתנה לפי ריבוע המתח: אם תתן חצי מתח תקבל רבע הספק.
לכן, אם תחבר כננת 12V למצבר 24V תקבל פי 4 הספק ( חימום - שריפה....)
שלמה
חישוב נכון, אם זה היה נגד. זה מנוע ולא נגד והחישובים שונים לחלוטין וכוללים למשל פרמטר של החלקה.
עברו איזה 20 שנים מאז ששלטתי בחומר הזה, אבל זה בוודאות לא עובד כמו נגד בזמן עבודה. אתה בוודאי יודע שזרם ההתנעה של מנוע יכול להגיע עד לפי 8-10 וגם יותר ביחס לזרם בזמן עבודה. זה נגרם מ"החלקה", פער המהירויות בין הסל"ד בפועל לסל"ד המנוע כשהוא לא מועמס. הפרמטר הזה (מופיע כ slip בנוסחאות) משפיע בצורה קיצונית בנוסחה של חישוב הזרם שהיא רחוקה מאוד ממה שהצגת.
אני מקוה שלא כתבתי יותר מדי שטויות.
בפועל, בדקתי זרם למנוע הקומפרסור שלי ב12 וב24 וולט ובשני המקרים זרם העבודה היה כ20 אמפר.
כאן יש הסבר יפה על הנושא:
http://zone.ni.com/devzone/cda/ph/p/id/46
רואים בדוגמא 5-1 שהחישוב שעשית הוא רלוונטי לרגע ההתנעה, כשהמנוע עומד. בשאר הזמן רואים את התלות בסל"ד המנוע שנגזר מהעומס. כשהמנוע מסתובב הוא מייצר מתח נגדי למתח שמניע אותו ואז המתח שבפועל פועל על התנגדות הסלילים הוא קטן יותר והזרם קטן בהתאמה. בדוגמא רואים שהזרם ב1460 סל"ד הוא 4 אמפר, כשהזרם בזמן שהמנוע עומד הוא 150 אמפר.
אגב, יש גם הבדל בין סוגי חיבורים אפשריים במנוע עצמו, טורי ומקבילי, מגנטים קבועים או אלקטרומגנט וכו' , ואז התנהגות הזרם שונה. לכן כתבתי שאני לא מכיר את סוגי המנועים המדוברים.
חנן, אצלי עברו יותר שנים.....
נראה שאתה צודק.
אסף צודק. ככל הנראה הבעיה בסולנואידים.
לגבי המהירות והמומנט- במנוע DC המהירות אקווילנטית למתח-כלומר יותר מתח-יותר מהירות. עליה במומנט תגרור עליה בזרם (וגם ירידה במהירות-אבל זה פחות חשוב) .
זה נכון כל זמן שהמתח מספיק גבוה לייצר את הזרם שנדרש ע"מ לספק את המומנט. אם המומנט גבוה מדיי-המנוע עשוי לעצור-אבל זה ככל הנראה לא רלוונטי לכננת שלא מתוכננת להגיע לעבוד בתחומים הללו.
בלי להיכנס לתאוריה...
בעזרתה של קיטי השקעתי והכנתי מצגת.
כך נראה אופיין של מנוע DC עבור מתח נתון.
האופיין הוא של מומנט סיבובי מול סל"ד.
בעומס שמכניע את המנוע- כלומר עומס STALL, שמייצר מומנט STALL, המנוע עומד. לעומת זאת הוא מגיע לסל"ד המקסימלי כאשר הוא ללא עומס בכלל.
ההספק, מכפלה של המומנט במהירות הסיבובית, מגיע למקסימום באמצע האופיין פחות או יותר.
אותנו ההספק פחות מעניין ויותר מעניין אותנו המומנט, שהוא בסופו של יום הכוח שאיתו הכננת מושכת את מה שנמצא בקצה הכבל. אבל שימו לב שהמלבן שתחת נקודת מקסימום ההספק קטן יותר מהמלבן שיהיה בכל נקודה אחרת - ולכן באופן אופטימלי מתכננים מנועים לעבוד סביב הסל"ד הזה. בכננת זה לא המצב, כי העומס לא קבוע ולכן הכננת מסתובבת בנקודות עבודה שונות.
הגרף השני הוא אותו מנוע, עבור מתחים שונים:
איך שולטים במהירות של מנוע? על ידי שינוי המתח עליו. עבור מתח קטן יותר, ואותו מומנט סיבובי, הסל"ד יהיה נמוך יותר.
בגדול, בסוג הזה של המנועים, וסביב תחום מתחים רחב, ההתנהגות היא די 1:1 ביחס בין המתח לסל"ד עבור אותו עומס. ושוב - בלי אף מילה על ההספק.
אני לא נכנס לתאוריה, גם בגלל שזה לא מעניין, אבל התנהגות של מנוע רחוקה מאוד מהתנהגות של נגד. יש שני הספקים שצריך לחבר אותם כדי לדעת מה ההספק של המנוע - האחד התנגדותי והשני לא.
זה לפחות ממה שאני זוכר, וקחו בחשבון שהקורס של מכונות חשמליות היה הקורס שנכשלתי בו הכי הרבה פעמים ובסוף העבירו אותי בקושי כדי שאני אוכל לקבל תואר...
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
רגע,רגע,המתחים לא אמורים לצאת מאותה נקודת stall בסלד 0 ,ואז להתפזר ?
borderline velocity disorder
מומנט STALL הוא ביחס ישר למתח, וגם המהירות המקסימלית היא ביחס ישר למתח.
(אבל הבטחתי בלי תאוריה אז נסתפק בזה, מה עוד שאני, לא חזק בתאוריה)
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זה עוד כלום לעומת הקורס חשמל אנליטי.
70% נכשלים במחזורים של הפרופסור המרושע זוין.
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
שמרו על קשר