Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 41
  1. #1
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default כמה יעלה לייצר צלב ללא גלילים לציריות הקדמיות?

    כלומר, כזה שיתאים במידות החיצוניות לקאפות המקוריות אך ללא גלילי המיסבים.
    המטרה: להרוויח קוטר של רגלי הצלב.
    ברור לי שאורך החיים של צלב כזה יהיה קצר יותר משל צלב מקורי, אבל הצלב המקורי מחזיק המון שנים בשימוש נורמלי ולא איכפת לי להחליף צלבים כל שנה בתנאי שהבלאי שלהם יהיה שחיקה מתמשכת ולא שבר בשטח שהוא גם מציק יותר וגם הרבה יותר יקר כי בד"כ הולכת יחד איתו הציריה ובשבת האחרונה ראינו שגם הנאקל יכול ליפול כתוצאה משבר כזה :cry: .
    נגיד, משהו כמו 40 יחידות.
    ועם שני חורים לכל אורך רגלי הצלב לצורך גירוז.
    הפיטמה תהיה על אחת מהקאפות המקוריות.
    כמה יעלה?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,721

    Default

    צלב שבנוי על מיסבי החלקה? איפה הגריז בדיוק ימצא? אם יש מקום לגריז בין המשטחים - יש בינהם חופש. אם יש בינהם חופש - זה לא מיסב החלקה וזה ישחק וישבר ---מהר. תחשוב איפה יש מיסבי החלקה שעובדים קשה - הם מקבלים שימון חיצוני כל הזמן.

  3. #3
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    נמרוד, הCTM עובדים ככה, ואם היו כאלה לדנה30 השאלה לא היתה נשאלת בכלל. הייתי קונה אותם.
    לא מדובר בצלבים שעובדים קשה מבחינת שחיקה. הציריות הקדמיות אצלי מסתובבות לא יותר ממאה ק"מ בשנה ובמאה ק"מ האלה רוב הזמן הצלבים לא עובדים בכלל כי ההגה מופנה קדימה.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  4. #4
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    אגב, מיסבי החלקה שלא עובדים עם שימון בלחץ יש:
    בסטרטר,
    הרבה פעמים באלטרנטור,
    בין הסטליטים לקייס בדיפרנציאל,
    בקונטרה גיר בT18 ,
    נדמה לי שבמשאבת מים,
    בתוך הספיינדל של הסמוראי/ויטרה
    ועוד.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  5. #5
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default

    לצלבי הCTM אין פיטמת גירוז מרכזית אלה פיטמה על כל קאפה. הצלב עצמו בנוי מחריטה מאד מדוייקת והרווח שנשאר שם לצורכי גירוז הוא אפסי.
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  6. #6
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    נמרוד, יש לך דרך להעריך עלות ייצור של צלב כזה?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  7. #7
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    טורונטו
    Posts
    252

    Default

    גרינגראס ייצרו בזמנו צלבים לצבא אמנם רגילים אבל זו נקודה לההתחלה
    או שתקח צלב גדול יותר ותתאים

    הבעיה העיקרית היא בסוג הצלב שתשים לך על HD של דנה ספיסר ותדאג לגירוז

    הצלב תפקידו המישני הוא לשמש כמעין פיוז כדי לשמור על הצריות......

  8. #8
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,721

    Default

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג
    נמרוד, יש לך דרך להעריך עלות ייצור של צלב כזה?
    לא בדיוק, אבל בוא נגיד שהדיון הזה ישאר תיאורטי... בהשחזת והקשיית משטחי ההחלקה יש תהליכים מעבר לעיבוד שבבי פשוט שאני מכיר. יש עניין של פיתוח כמובן - המרווחים בין החלקים חשובים מאד. ייצור בעיבוד שבבי של הצלב וארבע קאפות, בלי התיחסות לגימור המשטחים ולטולרנסים (שאני לא יודע איך להתיחס אליהם) תעלה מאות שקלים.

  9. #9
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    את הקאפות, נמרוד, אני לא צריך. כמו שכתבתי, אני מדבר על שימוש בקאפות מקוריות.
    אז אתה מדבר על כמה מאות שקלים? מקובל עליי, אפילו אם הניסוי ייכשל. אתה יכול לבדוק יותר לעומק את עניין המרווחים והתהליכים האחרים שדיברת עליהם?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  10. #10
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    הצלב תפקידו המישני הוא לשמש כמעין פיוז כדי לשמור על הצריות......
    טעות!

    לא רק שהצלב לא שומר על הציריות, אלא שהוא גם מזיק להם בצורה טרמינלית ברוב המקרים שהוא מתפוצץ (אצלי זה אומר בשניים מתוך שלושה מקרים) . ולצערי, גילינו בטיול האחרון שהוא עלול לגרום בעקיפין ליציאת תפוחי הקינג-פין מהנאקל, מה ש...די הורס טיול, היות ולא ניתן להוציא ג'יפ כזה מהשטח ללא גרירה בהרמה או תיקון של התקלה.
    ואם ניתן לדמיון לרוץ קצת הלאה, אז מהמקום שבו הג'יפ שלי היה כשהצלב נשבר, אם הגלגל היה לגמרי בורח מהג'יפ יחד עם הנאקל (וזה רק עניין של מזל שזה לא קרה, הנאקל כבר לא ישב על כלום) ולוקח איתו גם את צינור הבלם בדרך, אז הג'יפ היה עף אחורה מהמדרגה ומתרסק על ההר בצד השני, מה שהיה יכול להוביל בקלות לטוטאל לוס של הג'יפ.
    אז אם יש מהנדס שמתכנן כזה "פיוז" הוא שווה תליה בכיכר העיר, ולדעתי לא מדובר באמת בפיוז מתוכנן אלא סתם במכלול שהופך להיות נקודת תורפה בג'יפ משופר.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  11. #11

    Default

    חנן- הצעה יותר פרקטית
    את הציריה החדשה תן לחרט שיגדיל את קוטר העיניים ותכניס צלב של דנה 44 (297?). חוץ מזה, חשבתי לחרוט אוקולון, להלביש אותו על הציריה הפנימית בקצה הצינור. הקוטר החיצוני יהיה מעט קטן מהקוטר הפנימי של הצינור כדי לאפשר ניקוז מים. במקרה של כשל, הציריה לא תיפול ותפגע בפינים, האוקולון ימרכז אותה.

  12. #12
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    השאלה ניר, אם אני לא אבנה לעצמי נקודת תורפה חדשה בכך שאצמצם את כמות ה"בשר" על האוזניים של היוק?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  13. #13
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    ניר, מעבר לקוטר השונה של הקאפות, אם אני מבין נכון, 26 מ"מ מול 29.7 מ"מ, המרחק בין החריצים של הCקליפים, זהה?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  14. #14

    Default

    הגיוני שצריך גם לכרסם את האזניים כדי לפנות מקום לקליפים. האם זה מחליש את האזניים ? - בטוח שכן. האם זאת תהיה נק' תורפה ? - לא בטוח.
    מבחן השטח של סרני 44 קדמיים שעושים שימוש מהנאקל החוצה בחלקי דנה 30 כולל ציריה חיצונית חרוטה, מראה שהעסק מחזיק.
    צלב סטנדרטי הוא יצוק ויציקות חלשות במאמצי מתיחה, הפלדה ממנה עשויה האוזן היא בעלת חוזק קריעה גבוה בהרבה ומנסיון, היא מסוגלת להימתח יפה מאד לפני שהיא נקרעת. אפשר כמובן להגדיל ראש ולחשב את זה. יש כאן לפחות שני אנשים בעלי ידע ואמצעים לבדוק את זה.

  15. #15
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    אם זה הגיוני, או לא, צריך לבדוק. בכל מקרה הייתי שמח לשמוע על מישהו שביצע את זה, ואצל מי וכמה זה עלה לו. אני מתכוון לחכות עם הכנסת הציריה החליפית עד שאשפר משהו בנידון.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  16. #16
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,721

    Default

    610$, זה מה שזוג ציריות קדמיות תחליפיות של וורן יעלה לך. עובדות עם צלב 297X. זה הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות עם דנה 30 - ואתה יודע את זה. כל דבר אחר שאתה עושה - זה ניסוי. תחרוט, תכרסם... תרכיב ותיסע, סביר להניח שלא תשבור כלום במשך שנה-שנתיים, זה הממוצע שלך עד עכשיו. ואם תשבור, זה אומר משהו? ואם לא תשבור, זה כן אומר משהו?

  17. #17

    Default

    אם לא תכניס ציריה, ישפך לך השמן ויכנסו עלי שלכת לדיפ'.
    טלפן לבן מיאנוביץ' ותקבל תשובה תוך שתי דקות בקשר למידות. יש לי חרט טוב וזול שיעשה את העבודה בצורה מקצועית.
    אני תורם צלב 260 משומש וציריה חיצונית שאותה נחרוט למידות החדשות.
    נדבר עם מישהו שאנחנו מכירים והוא יבדוק תחת איזה מאמץ נגזר הצלב ונקרעת אוזן בצורה מדוייקת, אם מתעקשים אפשר לקבל על זה תשובה בתוך ימים ספורים.

  18. #18

    Default

    דברתי כרגע עם בן, הוא מעיד שראה לא פעם נסיונות כאלה ושהאוזן אכן מהווה נק' תורפה.
    לטענתו יש צלבים חזקים יותר במידה המקורית.

  19. #19
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    סתם השערה.. ייתכן שהאקל שיצא מהמקום היה הדבר הראשון בתהליך וכתוצאה מיציאתו מהמקום נשבר הצלב??
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  20. #20
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,440

    Default

    חשבנו על זה, ערן, אבל בועז טען שהוא צילם רגע לאחר שהצלב נשבר ובאותה תמונה הנאקל עדיין במקום.
    מכל מקום, בהחלט מדובר כאן על לקיחת סיכון ידוע מראש שנבעה מנסיון לא לחזור אחורה ולדפוק את המשך הטיול. בדיעבד, סיכון שעדיף היה לא לקחת. לאחר שהצלב נשבר נמרוד התקשה למשוך אותי עם הכננת למעלה, התלבטנו אם אני אעזור לו, כי בHIGH אני עלול לשרוף מצמד, ובLOW הציריה עלולה להיתפס בתפוח התחתון ומשהו נוסף יישבר. ניסיתי קצת בHIGH, עברתי בכל זאת לLOW מתוך שאיפה שזה יהיה בסדר...זה לא היה בסדר, ממש לא. בבום הבא ששמענו ראינו שהנאקל יצא מהמקום והציריה שבורה.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. מחפש אבטחות לציריות!
    By rotemlod in forum לוח מודעות מעוניינים לקנות
    Replies: 0
    Last Post: 11-05-11, 18:52
  2. צריך קלאצ' חדש, כמה יעלה לי?
    By V_SHARON2 in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 4
    Last Post: 23-10-09, 17:50
  3. הסבר במילים פשוטות
    By ofri9999 in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 1
    Last Post: 17-10-09, 16:25
  4. רעש מציריות טראנו 2005
    By דורוןR in forum פורום ניסאן Nissan
    Replies: 3
    Last Post: 29-08-09, 01:48
  5. Replies: 1
    Last Post: 20-05-09, 22:17

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •