צלב שבנוי על מיסבי החלקה? איפה הגריז בדיוק ימצא? אם יש מקום לגריז בין המשטחים - יש בינהם חופש. אם יש בינהם חופש - זה לא מיסב החלקה וזה ישחק וישבר ---מהר. תחשוב איפה יש מיסבי החלקה שעובדים קשה - הם מקבלים שימון חיצוני כל הזמן.
כלומר, כזה שיתאים במידות החיצוניות לקאפות המקוריות אך ללא גלילי המיסבים.
המטרה: להרוויח קוטר של רגלי הצלב.
ברור לי שאורך החיים של צלב כזה יהיה קצר יותר משל צלב מקורי, אבל הצלב המקורי מחזיק המון שנים בשימוש נורמלי ולא איכפת לי להחליף צלבים כל שנה בתנאי שהבלאי שלהם יהיה שחיקה מתמשכת ולא שבר בשטח שהוא גם מציק יותר וגם הרבה יותר יקר כי בד"כ הולכת יחד איתו הציריה ובשבת האחרונה ראינו שגם הנאקל יכול ליפול כתוצאה משבר כזה :cry: .
נגיד, משהו כמו 40 יחידות.
ועם שני חורים לכל אורך רגלי הצלב לצורך גירוז.
הפיטמה תהיה על אחת מהקאפות המקוריות.
כמה יעלה?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
צלב שבנוי על מיסבי החלקה? איפה הגריז בדיוק ימצא? אם יש מקום לגריז בין המשטחים - יש בינהם חופש. אם יש בינהם חופש - זה לא מיסב החלקה וזה ישחק וישבר ---מהר. תחשוב איפה יש מיסבי החלקה שעובדים קשה - הם מקבלים שימון חיצוני כל הזמן.
נמרוד, הCTM עובדים ככה, ואם היו כאלה לדנה30 השאלה לא היתה נשאלת בכלל. הייתי קונה אותם.
לא מדובר בצלבים שעובדים קשה מבחינת שחיקה. הציריות הקדמיות אצלי מסתובבות לא יותר ממאה ק"מ בשנה ובמאה ק"מ האלה רוב הזמן הצלבים לא עובדים בכלל כי ההגה מופנה קדימה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אגב, מיסבי החלקה שלא עובדים עם שימון בלחץ יש:
בסטרטר,
הרבה פעמים באלטרנטור,
בין הסטליטים לקייס בדיפרנציאל,
בקונטרה גיר בT18 ,
נדמה לי שבמשאבת מים,
בתוך הספיינדל של הסמוראי/ויטרה
ועוד.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לצלבי הCTM אין פיטמת גירוז מרכזית אלה פיטמה על כל קאפה. הצלב עצמו בנוי מחריטה מאד מדוייקת והרווח שנשאר שם לצורכי גירוז הוא אפסי.
חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
היום שלי כבר עבר.
Don't make me break my foot in your ass
נמרוד, יש לך דרך להעריך עלות ייצור של צלב כזה?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
גרינגראס ייצרו בזמנו צלבים לצבא אמנם רגילים אבל זו נקודה לההתחלה
או שתקח צלב גדול יותר ותתאים
הבעיה העיקרית היא בסוג הצלב שתשים לך על HD של דנה ספיסר ותדאג לגירוז
הצלב תפקידו המישני הוא לשמש כמעין פיוז כדי לשמור על הצריות......
לא בדיוק, אבל בוא נגיד שהדיון הזה ישאר תיאורטי... בהשחזת והקשיית משטחי ההחלקה יש תהליכים מעבר לעיבוד שבבי פשוט שאני מכיר. יש עניין של פיתוח כמובן - המרווחים בין החלקים חשובים מאד. ייצור בעיבוד שבבי של הצלב וארבע קאפות, בלי התיחסות לגימור המשטחים ולטולרנסים (שאני לא יודע איך להתיחס אליהם) תעלה מאות שקלים.Originally Posted by חנן-ג'יפולוג
את הקאפות, נמרוד, אני לא צריך. כמו שכתבתי, אני מדבר על שימוש בקאפות מקוריות.
אז אתה מדבר על כמה מאות שקלים? מקובל עליי, אפילו אם הניסוי ייכשל. אתה יכול לבדוק יותר לעומק את עניין המרווחים והתהליכים האחרים שדיברת עליהם?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טעות!הצלב תפקידו המישני הוא לשמש כמעין פיוז כדי לשמור על הצריות......
לא רק שהצלב לא שומר על הציריות, אלא שהוא גם מזיק להם בצורה טרמינלית ברוב המקרים שהוא מתפוצץ (אצלי זה אומר בשניים מתוך שלושה מקרים) . ולצערי, גילינו בטיול האחרון שהוא עלול לגרום בעקיפין ליציאת תפוחי הקינג-פין מהנאקל, מה ש...די הורס טיול, היות ולא ניתן להוציא ג'יפ כזה מהשטח ללא גרירה בהרמה או תיקון של התקלה.
ואם ניתן לדמיון לרוץ קצת הלאה, אז מהמקום שבו הג'יפ שלי היה כשהצלב נשבר, אם הגלגל היה לגמרי בורח מהג'יפ יחד עם הנאקל (וזה רק עניין של מזל שזה לא קרה, הנאקל כבר לא ישב על כלום) ולוקח איתו גם את צינור הבלם בדרך, אז הג'יפ היה עף אחורה מהמדרגה ומתרסק על ההר בצד השני, מה שהיה יכול להוביל בקלות לטוטאל לוס של הג'יפ.
אז אם יש מהנדס שמתכנן כזה "פיוז" הוא שווה תליה בכיכר העיר, ולדעתי לא מדובר באמת בפיוז מתוכנן אלא סתם במכלול שהופך להיות נקודת תורפה בג'יפ משופר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
חנן- הצעה יותר פרקטית
את הציריה החדשה תן לחרט שיגדיל את קוטר העיניים ותכניס צלב של דנה 44 (297?). חוץ מזה, חשבתי לחרוט אוקולון, להלביש אותו על הציריה הפנימית בקצה הצינור. הקוטר החיצוני יהיה מעט קטן מהקוטר הפנימי של הצינור כדי לאפשר ניקוז מים. במקרה של כשל, הציריה לא תיפול ותפגע בפינים, האוקולון ימרכז אותה.
השאלה ניר, אם אני לא אבנה לעצמי נקודת תורפה חדשה בכך שאצמצם את כמות ה"בשר" על האוזניים של היוק?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
ניר, מעבר לקוטר השונה של הקאפות, אם אני מבין נכון, 26 מ"מ מול 29.7 מ"מ, המרחק בין החריצים של הCקליפים, זהה?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
הגיוני שצריך גם לכרסם את האזניים כדי לפנות מקום לקליפים. האם זה מחליש את האזניים ? - בטוח שכן. האם זאת תהיה נק' תורפה ? - לא בטוח.
מבחן השטח של סרני 44 קדמיים שעושים שימוש מהנאקל החוצה בחלקי דנה 30 כולל ציריה חיצונית חרוטה, מראה שהעסק מחזיק.
צלב סטנדרטי הוא יצוק ויציקות חלשות במאמצי מתיחה, הפלדה ממנה עשויה האוזן היא בעלת חוזק קריעה גבוה בהרבה ומנסיון, היא מסוגלת להימתח יפה מאד לפני שהיא נקרעת. אפשר כמובן להגדיל ראש ולחשב את זה. יש כאן לפחות שני אנשים בעלי ידע ואמצעים לבדוק את זה.
אם זה הגיוני, או לא, צריך לבדוק. בכל מקרה הייתי שמח לשמוע על מישהו שביצע את זה, ואצל מי וכמה זה עלה לו. אני מתכוון לחכות עם הכנסת הציריה החליפית עד שאשפר משהו בנידון.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
610$, זה מה שזוג ציריות קדמיות תחליפיות של וורן יעלה לך. עובדות עם צלב 297X. זה הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות עם דנה 30 - ואתה יודע את זה. כל דבר אחר שאתה עושה - זה ניסוי. תחרוט, תכרסם... תרכיב ותיסע, סביר להניח שלא תשבור כלום במשך שנה-שנתיים, זה הממוצע שלך עד עכשיו. ואם תשבור, זה אומר משהו? ואם לא תשבור, זה כן אומר משהו?
אם לא תכניס ציריה, ישפך לך השמן ויכנסו עלי שלכת לדיפ'.
טלפן לבן מיאנוביץ' ותקבל תשובה תוך שתי דקות בקשר למידות. יש לי חרט טוב וזול שיעשה את העבודה בצורה מקצועית.
אני תורם צלב 260 משומש וציריה חיצונית שאותה נחרוט למידות החדשות.
נדבר עם מישהו שאנחנו מכירים והוא יבדוק תחת איזה מאמץ נגזר הצלב ונקרעת אוזן בצורה מדוייקת, אם מתעקשים אפשר לקבל על זה תשובה בתוך ימים ספורים.
דברתי כרגע עם בן, הוא מעיד שראה לא פעם נסיונות כאלה ושהאוזן אכן מהווה נק' תורפה.
לטענתו יש צלבים חזקים יותר במידה המקורית.
סתם השערה.. ייתכן שהאקל שיצא מהמקום היה הדבר הראשון בתהליך וכתוצאה מיציאתו מהמקום נשבר הצלב??
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
חשבנו על זה, ערן, אבל בועז טען שהוא צילם רגע לאחר שהצלב נשבר ובאותה תמונה הנאקל עדיין במקום.
מכל מקום, בהחלט מדובר כאן על לקיחת סיכון ידוע מראש שנבעה מנסיון לא לחזור אחורה ולדפוק את המשך הטיול. בדיעבד, סיכון שעדיף היה לא לקחת. לאחר שהצלב נשבר נמרוד התקשה למשוך אותי עם הכננת למעלה, התלבטנו אם אני אעזור לו, כי בHIGH אני עלול לשרוף מצמד, ובLOW הציריה עלולה להיתפס בתפוח התחתון ומשהו נוסף יישבר. ניסיתי קצת בHIGH, עברתי בכל זאת לLOW מתוך שאיפה שזה יהיה בסדר...זה לא היה בסדר, ממש לא. בבום הבא ששמענו ראינו שהנאקל יצא מהמקום והציריה שבורה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר