Close
Page 1 of 5 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 88
  1. #1

    Default מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    ZJ אחרי הגבהה 4.5 של רוביקון אקספרס....
    כל אבן וכל חריץ משוגרים ישירות לעכוזי הענוג
    ומשם משודר בתדר גבוה לעמוד השדרה.
    זה נוראי.
    אומנם על באמפים גבוהים ושבילים עם תלוליות אפשר ממש לטוס כמו רכב ראלי משובח, אבל נסיעה על כורכר או כביש משובש... זה סיוט.
    יש מה לעשות?

  2. #2
    חבר רשום sos4u's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    2,962

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    wellcome to the club ...

    תן לזמן לעשות את שלו. ועכוזך הענוג יתקשח, כמו של קאובוי מיומן.
    או אז תחוש פחות את הקפיצות ותחשוב שהמתלים התרככו ...

  3. #3
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    ערד טל 0537255704
    Posts
    1,307

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    יוסי
    הרגת אותי.
    ידוע שההגבהה של רוביקון קשה, כאמור הזמן עושה עבודה טובה.
    נמרוד

  4. #4
    חבר רשום omri_t's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    ליד השיבר המטפטף
    Posts
    4,578

    Default

    אז גם משלמים מחיר מחפיר על ההגבהה וגם סובלים מהתוצאה- ממש מיקרוקוסמוס של מעמד הביניים הישראלי.
    כאב עובר ושב ...

  5. #5

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    האם מישהו יודע אם בולמים אחרים יעשו את העבודה טוב יותר?
    כרגע אני עם המונוטיוב של RE

  6. #6

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    אצלי wj מוגבהה 6.5 הגיפ מרגיש הרבה יותר יציב ומוצק מהמקור

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,772

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    עזרא האמת היא מה שיוסי כתב לך, בדרכו הציורית.

    ג'יפ מוגבה זה ג'יפ קשה. וזה לא יחודי לקיט כזה או אחר - כל קיט short arm יתן תחושה דומה פחות או יותר. כדי להגביהה, מרכיבים קפיצים קשים יותר, הזרועות מקבלות זווית גדולה יותר כלפי מטה - שני הגורמים ביחד גורמים לרכב להיות קשה.

    בשטח - מורידים לחץ אויר, משמעותית, וכמו שציינת - נוסעים מהר, ואז העסק עובד טוב מאד.

    בכביש משובש - אכן בעייה. אין פתרון קסמים, כאמור - מתרגלים. אולי לחץ האוויר שלך גבוה מדי? על כמה אתה נוסע?

    לגבי בולמים מנסיוני עם הגבהה דומה (זהה בעצם מקדימה ועלים מאחורה בXJ) ועם כמה בולמי מונוטיוב (בילשטיין, קוני, פרוקומפ MX6 וכיום עם RE מונוטיוב מקוריים = בילשטיין) אין הבדלים דרמתיים בנוחות או בכלל.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8
    משתמש חסום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    איזור המרכז
    Posts
    4,494

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    אז מה, צריך LONG ARM?
    זה נותן תוצאה נוחה יותר?

  9. #9

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    הכול עינין של כיול של הבולם הקשיחות בנסיעה אינה נובעת מהקפיצים אלא מהריסון של הבולם ישנם בולמים שניתן לעשות כיול שונה לצורך העינין יש לי wj מוגבה 6.5 עם זרועות של אירון רוק ובולמים של פוקס עם מיכל ביפאס ואופצית כיון בהתחלה הורכבו רק הבולמים הקדמים כי האחורים הגיעו קצרים מידי היה צריך בולמים באורך של 83 סמ והגיעו קצרים מידי אז הורכבו זמנית בולמים של ראנצו שהיו קרובים למידה הדרושה והגיפ היה ממש לא נעים לא היה קשר בין השיכוך של הקדימה לאחורה נכון להיום לאחר שהגיעו הפוקסים במידה הדרושה הגיפ מרגיש הרבה יותר טוב מוצק יותר הרבה פחות זויות של הגוף בזמן סיבובים בנסיעה בכביש נכון זה עדין לא פריבט אבל בהחלט נוח

  10. #10
    חבר רשום artur78's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    דרום
    Posts
    92

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    Quote Originally Posted by ezraiz View Post
    האם מישהו יודע אם בולמים אחרים יעשו את העבודה טוב יותר?
    כרגע אני עם המונוטיוב של RE
    בולמי מונוטיוב הם קשים
    אצלי מקדימה Monotube וממאחורה Twin Tube
    מקדימה בולם קשה נותן יציבות לרכב (זה לא ספינה יותר ) ומאחורה בולם רך יותר
    בשבילי זה מצוין , אבל כל אחד והטעם שלו .

  11. #11
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    Quote Originally Posted by artur78 View Post
    בולמי מונוטיוב הם קשים
    .
    בולם, ולא משנה מאיזה דגם, הוא מה שמכוונים אותו להיות.
    היתרון של בולמי מונו איכותיים הוא שאפשר לפתוח ולכוונן אותם.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #12

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    Mx6 של פרוקומפ עם אפשרות נוחה לכיוונון ידני אצלי מאוד שיפר את המצב. ממילא אני עובר גלגל גלגל בכניסה וביציאה מהשטח לאוויר ולמייצבים אז להעביר לרך או קשה לפי בחירה זה קליל.
    מעבר לזה אם היה לי את התקציב הנכון בזמן הנכון הייתי הולך על לונג ארם.

  13. #13

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    כנראה שלונג-ארם זה הפתרון באמת.

    מישהו עשה מעבר ממונוטיוב לטווינטיוב של רוביקון?

  14. #14
    חבר רשום sos4u's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    2,962

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    Quote Originally Posted by Bernard View Post
    אז מה, צריך LONG ARM?
    זה נותן תוצאה נוחה יותר?
    תראה, לקחת רכב שבמקור , לפחות לנכון לזמן ייצורו היה הפרייבט הנוח ביותר בעולם, ומתחת לו את המתלים ב 4.5". [ פתחת את המרחק בין הזרועות , ל"מקורי" +4.5" ] מה שגרם באופן טבעי לשינוי בגיאומטריית המתלה. כי עכשו אתה נוסע עם זרועות בזווית לא מקורית. ולכן הפך לקשיח כ"כ
    שינית צלע אחת במשולש = הזווית השתנתה.
    תוסיף לכך קפיצים ארוכים וקשים הרבה יותר, וקיבלת שילוב מנצח למתלה קשיח בהרבה מהמקור. גם גבוה יותר .. בל נשכח.

    ןכן, הפתרון, עם כל החסרונות שקשורים בו הוא LA.
    ונסביר.

    כשמתקינים LA, אחד השינויים [ ומכאן שמו ] שמבצעים הוא להחליף את הזרועות לארוכות הרבה יותר, ומשנים את נקודת העיגון בשלדה, הרבה אחורה מהמקור.
    ולמעשה מקבלים את הזווית [ כמעט זהה ] המקורית.
    בכך אתה מרוויח מכל העולמות גם מהלך מתלה אין סופי, [ לא לקפוץ, ברור שהוא סופי, אבל זה נשמע מצויין ...] שמוגבל באורך הבולם שתחליט להתקין.
    בבדיקות שעשינו טרם חיבור הבולמים, בהרמה מלאה של הרכב ללא בולם, וכיוון שהקפיץ מעוגן [ במכוון ] רק בצד אחד, הסרן האחורי יורד למצב של 90 מע' לרכב.
    זאת סיבה אחת לעובדה שיש אצלי רצועות הגבלה. כדי למנוע מצב כזה.
    [ הסיבה השניה היא שאין יוק לדרייבשאפט שמסוגל לעבוד בזווית של 90 מע' , וגם אין צורך. ]

    בקיצור, לא רואה לכך פתרון גם אם תחליף בולמים וקפיצים, עם מיכל , בלי מיכל, זה לא ישנה דבר.

    לטעמי, ושווה העניין בדיקה, יש מצב שדווקא הבשורה תבוא מעולם הכרכרות ... כריות אוויר...
    בדקתי פעם היתכנות של כריות אוויר לרכבים שלנו, אפשרי בהחלט לרכבים עד 4.5" ולדעתי זה ישפר מאד את נוחות הנסיעה, מעבר לכל היתרונות האחרים שכריות מספקות כמו
    א. נסיעת כביש בגובה נמוך מאד,
    ב. אפשרות לנפח ללחץ רצוי בהתאם לתנאי הדרך

    בהצלחה.

  15. #15
    חבר רשום grand's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    רחובות
    Posts
    3,061

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    ת'שמע..
    ZJ מוגבה 4.5 רך ונוח לא יהיה לעולם עם זרועות קצרות, ולא משנה אם תשקיע בפוקס עם מיכל חיצוני או עם כור גרעיני..
    מה שכן... בולמים זולים דואל-טיוב כמו דויטש-טק , אולי גם מונרו הפשוטים יתנו לך רכות לא רעה בכביש, על חשבון התרסקויות על מהמורות בנסיעה מהירה, מתמטיקה פשוטה השיכוך שלהם פחות טוב.
    אופציה נוספת זה להחליף את ה ZJ ל WJ.. שם משום מה הרכב נוח גם עם זרועות קצרות.

  16. #16

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    אכן כריות אויר זה הפתרון. ברגע שהמערכת נטולת מחשב אז מדובר במערכת פשוטה, אמינה וקלה לתחזוקה.

  17. #17
    משתמש חסום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    איזור המרכז
    Posts
    4,494

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    ברוכים הבאים לעולמי...
    היה ברור לי, שמתישהו תגיעו למסקנה הזו...

    לעניין הזוית.
    אם זו הבעייה (ואני חושב שלא לגמרי..) הרי מזמן היו מתכננים זרועות קצרות (או יותר נכון, זרועות מקובעות לנקודות המקוריות) שצורת/זוית הזרוע,מטפלת בזוית בינה (הצלע של המשולש) לשילדה/סרן - ויש כאלו.
    לדעתי, הבעייה היא בקפיצים, שכל הקיטים האלה מספקים. על מנת שלא להגיע לזויות גילגול מוגזמות/מסוכנות, ביחס לגובה/מרכז הכובד החדש, הם משתמשים בקפיצים קשים יותר - תוסיף לזה בולמים "לא-מי-יודע-כמה", על מנת לשמור על מחיר שפויי ותקבל את ה"פשרה" בנוחות הנסיעה.

    עכשיו, קפיצי אויר... כמו שאמר הדוכס ב"בלתי נסלח" של קלינט איסטווד, "זה סיפור אחר לגמרי....
    לידיעה כללית.
    כמו שאמרתי בעבר, ה-ZJ וה-WJ הם קנדידנטים מצויינים לקפיצי אויר!!
    וכן. יש קפיצים להגבהות הפופולריות "2.5 - "4.5 וגם "6.5.
    למעשה, יש אפילו חברה שמייצרת ומוכרת קיטים כאלה, מבוססים על RE..

    יותר מזה.
    באחד המסעות של מגזין ה-FOUR WHEELER (אני חושב - זה שכל שנה מארגן מסע אתגרי עם כל מיני כלי רכב משופרים ללא היכר), היה WJ עם "6.5, גלגלי ענק וקפיצי אויר בכל הפינות - היה אחד היחידים שסיים את הטיול ללא כל תקלה משמעותית ואפילו ציינו במפורש, שקפיצי האויר לא כשלו - הישג...

    זה לא נכון, שמערכת ממוחשבת היא בעייתית. ממש לא - מערכת מבוססת לנד רובר היא בעייתית (אבל אין לזה שום קשר למחשבים - מובנה בשם, כך זה נראה).
    למעשה, יש מגוון חברות שמייצרות מערכות ממוחשבות/אוטומטיות לקביעת גובה קפיצי אויר והם פשוטות ואמינות לחלוטין - כולה חיישן גובה, סולנואידים ומערכת אלקטרונית/מחשב בסיסי/ת - עובד מצויין ובלי תקלות.
    וגם לא יקר במיוחד - קפיצים בארה"ב (שנים הבאתי משם, לעצמי ולחברים) עולים בסביבות $250 כ"א. מערכת סולנואידים (הכוללת 4, בעלי פעולה משולשת) בערך $200-$250 ומערכת פיקוד בערך $150 (ידנית) עד $1000 (ממוחשבת, כולל כמה גבהים לתיכנות, שליטה דרך אייפון/אנדרואיד ועוד טריקים).

    אין כמו אויר - אני מתכוון להעביר את האקספדישן הארוך שלי, לאויר... ברגע שאני אמצע פתרון לזרועת ה-A המחו%#@&ת...

  18. #18

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    [QUOTE=Bernard;524507]ברוכים הבאים לעולמי...
    היה ברור לי, שמתישהו תגיעו למסקנה הזו...

    לעניין הזוית.
    אם זו הבעייה (ואני חושב שלא לגמרי..) הרי מזמן היו מתכננים זרועות קצרות (או יותר נכון, זרועות מקובעות לנקודות המקוריות) שצורת/זוית הזרוע,מטפלת בזוית בינה (הצלע של המשולש) לשילדה/סרן - ויש כאלו.

    QUOTE]

    סתם ,לא בשביל משהו,רק בשביל להעביר את מוצאי שבת, אתה יכול לצייר למה אתה מתכוון ?
    borderline velocity disorder

  19. #19
    משתמש חסום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    איזור המרכז
    Posts
    4,494

    Default תגובה: מה זה הסיוט הזה? (אחרי הגבהה)

    לא יפה לצחוק..

    למעלה - מקורי.
    באמצע, הגבהה - זרוע לשילדה.
    למטה, הגבהה - זרוע לסרן.

    בכל ההגבהות, הזוית בין הזרוע לשילדה (אמורה/שואפת להיות) קרובה למקור..
    Name:  דוגמא.jpg
Views: 246
Size:  35.6 KB

  20. #20

    Default

    רק אני שמעתי על כריות שמתפוצצות?

Page 1 of 5 1234 ... LastLast

Similar Threads

  1. רעידות אחרי הגבהה (פאג'רו Q)
    By ELKABETS in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 13
    Last Post: 26-06-12, 09:56
  2. רעידות אחרי הגבהה.
    By ELKABETS in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 12
    Last Post: 22-06-12, 23:39
  3. הדרישפט אחרי הגבהה מה עושים?
    By yaniv050 in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 5
    Last Post: 11-08-11, 18:38
  4. זוית הדריישפט אחרי הגבהה?
    By moriseven in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 3
    Last Post: 08-11-05, 10:36
  5. האם יש צורך בכיוון פרונט אחרי הגבהה? (צ'רוקי XJ)
    By Saar in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 25
    Last Post: 21-05-05, 20:02

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •