Close
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 50
  1. #1

    ברירת מחדל בטיחות כביש 6

    בהמשך לתאונות האחרונות בכביש 6:

    האמת היא שאני די מוטרד.
    אני נוסע בשש כל יום כמאה ק"מ בין מחלף קסם לשורק.
    הכביש הזה בעיניי טומן בחובו כמה מחדלי בטיחות חמורים.
    ק"מ רבים אין שולי עצירה בטוחים, אין מספיק ניידות של הכביש שמאבטחות נהגים שנתקעים או מפנות חפצים שנפלו על הכביש.
    אין אכיפה של נהגים תקועים בצד שמאל ויותר מדי נהגים מוצאים את עצמם מזגזגים בין הנתיבים בגלל נהגים לא מיומנים שתקועים בנתיב הכי שמאלי כאילו זה של אמא שלהם.

    בקטעים של השני נתיבים נהגי משאיות מרשים לעצמם לצאת לעקיפה שלוקחת לעיתים עשר דקות בגלל הפרשי מהירות של קמ"ש או שניים מהמשאית שהם עוקפים.

    לעיתים מוצאים גם איזה רכב שמרוח בשולי הכביש בלי מעורבות של רכב אחר ואת זה בכלל אני לא מבין.
    בסה"כ מדובר בכביש שאמור להיות מהבטוחים בארץ ובפועל בקרוב יהיה אולי לכביש אדום.

  2. #2
    חבר רשום sos4u's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2006
    מיקום
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    2,961

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    צודק לחלוטין.
    אתמול חזרתי על 6 מהצפון למרכז, ממחלף תות לקסם, נסיעה שגרתית, מוצ"ש.
    יצאתי ב 22:00, אחרי כל הפקקים של המטיילים. עירני אחרי מס' שעות שינה ומקלחת.
    כמו חדש.

    אחת הנסיעות ההזויות שהיו לי אי פעם. ממש סכנת נפשות, ולא מדובר בנהגי משאיות, אלא בנהגים שנוסעים עם בני משפחותיהם, רכבים עם ילדים, אני נוסע עם רכב לא קטן, די בולט, מואר היטב, בנתיב הימני, וכמות הפעמים שבהם היה לי הצורך לבלום ע"מ למנוע תאונה, מדהימה.
    נהגים חותכים מכל הכיוונים, מחליפים נתיבים בלי להתחשב בעובדה שהם מקצרים לי את מרחק הבלימה, [ ואם אני חש עם זה לא נוח, לא מקנא בנהג משאית שמתכנן בלימה לאורך מס' עשרות מטרים ומגלה שהנתיב מתמלא אט אט במכוניות שרוצות להרוויח עוד מטר לרמזור] .
    אין ולא הייתה ניידת אחת לאורך כל הכביש. לא ייאמן. במדינת המשטרה בה אנו חיים, אין אכיפה. אז מה הפלא ?! שביום ראשון , שתי תאונות, שחוסמות את הכביש לרוב שעות היום ?!

    אז, בחייאת, קחו לתשומת לבכם, ליבנו. סעו בזהירות, קחו בחשבון מה קורה עם הרכבים האחרים על הכביש...

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    אין שום קשר לפיקוח ויש מספיק נקודות בטוחות לעצירה על הכביש כולל מפרצי חירום משולטים. הבעה היא בנהגים הגרועים וחסרי כל יכולת בסיסית להשתלב בתנועה במקום להשתלט על התנועה. כדי להכניס רכבי חילוץ והצלה הים לזירת התאונה היה צורך בשוטרים שיצרחו על נהגים ויזיזו פיזית רכבים של כל עמך ישראל שהושארו במרכז הכביש כשבעליהם הלכו להסתקרן להם בשאר מחזות משמחים כמו גופות מרוטשות ודם על הכביש. ברגע שיתחילו להכשיר תלמידי נהיגה לנהוג ולא לעבור טסט בהצחה אולי תראה שינוי

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי 8ball צפיה בהודעה
    אין שום קשר לפיקוח ויש מספיק נקודות בטוחות לעצירה על הכביש כולל מפרצי חירום משולטים. הבעה היא בנהגים הגרועים וחסרי כל יכולת בסיסית להשתלב בתנועה במקום להשתלט על התנועה. כדי להכניס רכבי חילוץ והצלה הים לזירת התאונה היה צורך בשוטרים שיצרחו על נהגים ויזיזו פיזית רכבים של כל עמך ישראל שהושארו במרכז הכביש כשבעליהם הלכו להסתקרן להם בשאר מחזות משמחים כמו גופות מרוטשות ודם על הכביש. ברגע שיתחילו להכשיר תלמידי נהיגה לנהוג ולא לעבור טסט בהצחה אולי תראה שינוי
    אני עדיין מחפש את המפרצים הרבים שאתה מדבר עליהם.
    פעם אחת יצא לי להחליף פנצ'ר בחינמוביל אחרי התחנת דלק הדרומית במעט.
    אחרי שנסעתי לא מעט בלי אוויר וחיסלתי את הצמיג הגעתי לבסוף למקום שבו נגמרת גדר ההפרדה ואפשר לרדת מעט מהכביש.
    הפנצ'ר היה בגלגל שמאלי אחורי - ז"א לצד הכביש.
    עם כמה שהתרחקתי זה עדיין לא היה בטיחותי וכל משאית שהתקרבה היתה נראית לי כאילו היא עומדת לדרוס אותי.חוויה שלא אשכח איך זה לשכב על הכביש כשבמרחק של 50-100 ס"מ ממך חולפות משאיות במהירות של מעל 100...
    במשך כל ה 10-15 דקות מרגע שעצרתי, שמתי משולש במרחק גדול ועד שסיימתי לא הופיע ולא ניידת אחת לאבטח אותי.

    אני רואה מקרים כאלו כל יום שרק בנס נגמרים בלי תאונות אבל בשבועות האחרונים כבר אין ניסים.

    אגב - אתמול בבוקר היתה ניידת אחת לפחות בשש ליד ראש העין.
    אתם יכולים לנחש שפעולת האכיפה שלה הצטמצמה למהירות עם אקדח לייזר....

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    לגבי אבטחת אדם שמחליף גלגל, אתב זכאי לשירות הזה מטעם המשטרה. מצד שני אתה לא מצפה שינחשו שנתקעת עם פ נצר. תתקשר ותראה שניידת תגיע.
    מניסיון של לא פעם סיוע לרכב שנתקע בין אם בגלל תקלה מכאנית ובין אם פנצר פשוט מעולם לא הייתה בעיה עם העובדה שעצרתי גם במחיר איחור למשמרת.
    מפרצי הבטיחות קיימים הקרוב ביותר אל קו הנסיעה שלך הוא בין מחלף קסם לניצני עוז בשני הכיוונים יש לפני מחלף נחשונים. מול מפעלי טבע ועוד ועוד, לא כולל תחנות הרענון. מכאן ועד להגיד שהתכנון בכביש מעולה ומדהים, אנחנו עדיין לא גרמניה ואני מסכים עם הערותייך לגבי הכביש.
    מבחינת האכיפה סיפור ארוך שלא אני האיש לענות עליו, אבל במידה ויעניין אני מוכן להפנות את השאלה לאגף התנועה ולחזור עם תשובה מוסמכת מהם. עד כמה היא תספק פה את החברים ואותי ביניהם, לא יודע.

    אגב גילוי נאות, כן אני איש קבע במשמר הגבול. כן בהגדרתי אני שוטר למרות שתפקידי רחוק מהתנועה והשיטור הקלאסי מיליום שנות אור, ולא תמיד אני מסכים ומקבל את החלטות הארגון. אבל מכאן ועד להגיד שניידות לא סייעו למישהו כאן, אני יותר מאשמח להאמין שזה לא כי חלפו על פניכם סתם כך, אלא כי פשוט לא יידעתם את מוקד המשטרה על הצורך בעזרה.

    בכל מקרה אחרי היום אני רק מאחל לכולנו נסיעה בטוחה ורגועה ובלי כל מיני חוויות מפוקפקות כמו זו שזכינו לה היום.

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    אני עדיין מחפש את המפרצים הרבים שאתה מדבר עליהם.
    פעם אחת יצא לי להחליף פנצ'ר בחינמוביל אחרי התחנת דלק הדרומית במעט.
    אחרי שנסעתי לא מעט בלי אוויר וחיסלתי את הצמיג הגעתי לבסוף למקום שבו נגמרת גדר ההפרדה ואפשר לרדת מעט מהכביש.
    הפנצ'ר היה בגלגל שמאלי אחורי - ז"א לצד הכביש.
    עם כמה שהתרחקתי זה עדיין לא היה בטיחותי וכל משאית שהתקרבה היתה נראית לי כאילו היא עומדת לדרוס אותי.חוויה שלא אשכח איך זה לשכב על הכביש כשבמרחק של 50-100 ס"מ ממך חולפות משאיות במהירות של מעל 100...
    במשך כל ה 10-15 דקות מרגע שעצרתי, שמתי משולש במרחק גדול ועד שסיימתי לא הופיע ולא ניידת אחת לאבטח אותי.

    אני רואה מקרים כאלו כל יום שרק בנס נגמרים בלי תאונות אבל בשבועות האחרונים כבר אין ניסים.

    אגב - אתמול בבוקר היתה ניידת אחת לפחות בשש ליד ראש העין.
    אתם יכולים לנחש שפעולת האכיפה שלה הצטמצמה למהירות עם אקדח לייזר....
    הסיטואציה שאתה מתאר היא אחת המסוכנות על אם הדרך.
    על מנת לא להתברבר יותר מדי עם חיוג ל-100, כדאי לחייג למוקד את"ן (המשל"ט בבית דגן) למספרים הבאים:
    משל"ט את"ן - כללי - 03-9685835
    שלוחת את"ן - שפלה- 03-9685822
    שלוחת את"ן - י-ם - 03-9685894
    שלוחת את"ן - ת"א - 03-9685819
    שלוחת את"ן - שרון - 03-9685821
    במקרה כזה בוודאות תשלח ניידת שתעמוד לפני רכבך ובכך גם תסמן את המקום וגם תהווה חציצה.

    ככלל, במקרה תקר עדיף לנסוע על הג'אנט עד למקום בו אפשר לרדת באופן מלא מהכביש ולהתרחק מהתנועה.
    לא להשאר ברכב! זו מלכודת מוות או מתכון לפגיעה אנושה במקרה תאונה (ראה המקרה של השדרנית בר בלפר בכביש 20 שנותרה בחיים אבל נפגעה קשות).
    יש לעזוב את הרכב ולעבור מעבר לגדר הבטיחות ולהמתין שם (למרות השמש הקופחת או הגשם בחורף).

    השוליים הם מלכודות מוות, לא לעמוד שם! הם צרים מדי וחסרים מאד מפרצי חניה (במיוחד בכביש 1 בדרך לירושלים).
    צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
    http://www.poly-graph.co.il/

  7. #7
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    הבעיה היחידה שלי עם בטיחות בתשתית של כביש 6 היא היעדר מפרצי עצירה בטוחים. באירופה כל 2-3 ק"מ יש מפרץ של ממש, כזה שכמה וכמה מכוניות יכולות לחנות בו בשקט - לעשן סיגריה, להשתין, לשתות משהו או לתפוס תנומה של כמה דקות. אצלנו מין הסתם ניסו לחסוך. וככה זה נראה.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    הבעיה היחידה שלי עם בטיחות בתשתית של כביש 6 היא היעדר מפרצי עצירה בטוחים. באירופה כל 2-3 ק"מ יש מפרץ של ממש, כזה שכמה וכמה מכוניות יכולות לחנות בו בשקט - לעשן סיגריה, להשתין, לשתות משהו או לתפוס תנומה של כמה דקות. אצלנו מין הסתם ניסו לחסוך. וככה זה נראה.
    אכן!
    גם השוליים בעייתיים ונדמה שלא עומדים בתקן.
    וזה בכביש אגרה.
    צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
    http://www.poly-graph.co.il/

  9. #9
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    570

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי 8ball צפיה בהודעה
    ברגע שיתחילו להכשיר תלמידי נהיגה לנהוג ולא לעבור טסט בהצחה אולי תראה שינוי
    +1000000000000

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    כשכתבתי ניידות הכוונה היתה לצהובות של כביש שש ולא למשטרה .
    חסכו במפרצי עצירה אז לפחות שיתנו חלופה ראויה.

    לא ברור לי איך המכרז עבר ככה ולמה לא מתקנים את זה היום.
    פעולה טכנית משוטה וזולה.

    כמות הקורבנות מדברת בעד עצמה אבל כרגיל אף אחד לא עושה את המינימום המתבקש.

  11. #11
    חבר רשום bizon's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    מיקום
    אריאל
    הודעות
    689

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    "לא ברור לי איך המכרז עבר ככה " באמת לא ברור לך ?


    מור
    גרזן לפוזה קפה לטעם ואשראי למתדלק

  12. #12
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    בחברת "דרך ארץ" מיהרו להגיב ש"השוליים תקניים" ושהמחסור במפרצי עצירה מכוסת"ח היטב באישור משרד התחבורה. נשמע מאוד אמין, נכון?...
    זה עדיין לא פוטר את נהגים מאחריות ומרמת נהיגה מינימלית, בוודאי כשמדובר בנהגים "מקצועיים" - רכב ציבורי ומשאיות. כאמור - הנהיגה בישראל מזכירה לפעמים את הודו.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    דרור,

    חיפשתי ולא מצאתי הגדרת תקן לשול.
    אם נחתן, מהו שול תקני מבחינת הרוחב?

    מה היה רוחבה של המשאית?
    האם ידוע אם אמבטית המשאית חרגה לתוך הנתיב ?
    נדמה לי שהאמבטיה היא החלק הרחב ביותר ולכן רק רכב גבוה עלול להתקל בה.

  14. #14
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    אם אני לא טועה, שול אמור להיות ברוחב 3 מטרים.
    רוחב המשאית 2.5 מטרים.

    בפועל המשאית חרגה לתוך נתיב הנסיעה, אם כי כנראה היא גם לא ממש נצמדה לגדר הבטיחות.

    לנהג המשאית שנתקל בבעיית התחממות המנוע, לא היה איפה לעצור - כי בכביש 6 המודרני והנפלא אין מפרצי עצירה - כאמור זה "באישור משרד התחבורה".

    נהג האוטובוס חסר האחריות לא שמר מרחק ממשאיות שנסעו בנתיב השמאלי וכשאלה האטו הוא שבר ימינה על מנת לא להתנגש בהן, והתנגש במשאית הזו שעמדה בשול וחרגה לתוך הכביש.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  15. #15
    חבר רשום יורם-דרומי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2008
    מיקום
    דרום
    הודעות
    1,861

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי sos4u צפיה בהודעה
    צודק לחלוטין.
    אתמול חזרתי על 6 מהצפון למרכז, ממחלף תות לקסם, נסיעה שגרתית, מוצ"ש.
    יצאתי ב 22:00, אחרי כל הפקקים של המטיילים. עירני אחרי מס' שעות שינה ומקלחת.
    כמו חדש.

    אחת הנסיעות ההזויות שהיו לי אי פעם. ממש סכנת נפשות, ולא מדובר בנהגי משאיות, אלא בנהגים שנוסעים עם בני משפחותיהם, רכבים עם ילדים, אני נוסע עם רכב לא קטן, די בולט, מואר היטב, בנתיב הימני, וכמות הפעמים שבהם היה לי הצורך לבלום ע"מ למנוע תאונה, מדהימה.
    נהגים חותכים מכל הכיוונים, מחליפים נתיבים בלי להתחשב בעובדה שהם מקצרים לי את מרחק הבלימה, [ ואם אני חש עם זה לא נוח, לא מקנא בנהג משאית שמתכנן בלימה לאורך מס' עשרות מטרים ומגלה שהנתיב מתמלא אט אט במכוניות שרוצות להרוויח עוד מטר לרמזור] .
    אין ולא הייתה ניידת אחת לאורך כל הכביש. לא ייאמן. במדינת המשטרה בה אנו חיים, אין אכיפה. אז מה הפלא ?! שביום ראשון , שתי תאונות, שחוסמות את הכביש לרוב שעות היום ?!

    אז, בחייאת, קחו לתשומת לבכם, ליבנו. סעו בזהירות, קחו בחשבון מה קורה עם הרכבים האחרים על הכביש...
    וואלה יוסף,,,הזוי זו הגדרה עדינה, הייתי לא מעט לפניך באותו הציר מתות לב"ש, כל מספר ק"מ הייתה מכונית בשוליים - מפחיד. בנס לא אירעה שם תאונה
    אולי ההגדרה ל: "נהגי מוצ"ש" היא הגדרה נכונה!! (מבלי לפגוע)
    חיים דבש

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    המשאית הייתה במרחק של עשרים עד שלושים סנטימטר מהמעקה. הבעיה היחידה היא שהשול הוא בלחץ שני מטרים, וגם זה לא בטוח. לא מדדתי עם מטר אבל להעביר שם אמבולנס שברולט סוואנה היה די צפוף עד ליטוף מראות ומדובר על רכב שמקצה מראה לקצה מראה הוא 180-190 סנטים.

    איך המכרז עבר, כמו כל דבר פה. שמור לי ואשמור לך. סמוך יהיה בסדר.. ישראבלוף בהתגלמותו

  17. #17
    חבר רשום tzagi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    Granada Hills CA
    הודעות
    6,704

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    אני לא מבין על מה ההתלהמות, נסעתי על הדבר הזה וממש לא ראיתי (או ציפיתי) הבדל מכול כביש אחר בארה'ק

    מה הטענה, בגלל שמשלמים על התענוג (המפוקפק) יש ציפיה למשהו מעולם אחר?
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  18. #18
    חבר רשום nir.samo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2005
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,458

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    התמונה הזאת אומרת הכל


    אין שוליים = סכנת מוות. למה לעזזל הגדר צריכה להיות כ״כ קרובה?

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    הבעיה היחידה שלי עם בטיחות בתשתית של כביש 6 היא היעדר מפרצי עצירה בטוחים. באירופה כל 2-3 ק"מ יש מפרץ של ממש, כזה שכמה וכמה מכוניות יכולות לחנות בו בשקט - לעשן סיגריה, להשתין, לשתות משהו או לתפוס תנומה של כמה דקות. אצלנו מין הסתם ניסו לחסוך. וככה זה נראה.
    כמה שאתה צודק!

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: בטיחות כביש 6

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    כשכתבתי ניידות הכוונה היתה לצהובות של כביש שש ולא למשטרה .
    חסכו במפרצי עצירה אז לפחות שיתנו חלופה ראויה.

    לא ברור לי איך המכרז עבר ככה ולמה לא מתקנים את זה היום.
    פעולה טכנית משוטה וזולה.

    כמות הקורבנות מדברת בעד עצמה אבל כרגיל אף אחד לא עושה את המינימום המתבקש.
    הסיירים ("הניידות הצהובות") גם אמורים לבצע סימון אבל יש סייר אחד בקטע האמור משורק דרומה.

    הכביש מתופעל כעסק מסחרי כשבהגדרה מנסים לצמצם עלויות ולחסוך ככל שניתן.
    ככה זה נראה.

    באשר לרוחב שול זה מה שהצלחתי למצוא:
    ""שול הדרך" - השטח שאין לצדו מדרכה הסמוך לשפת הכביש, עד לרוחב של שלושה מטרים או עד לקצה תעלת ניקוז, כאשר דופן התעלה מצוי פחות משלושה מטרים משפת הכביש;"
    http://www.maasa.co.il/Traffic+Regulations/599.aspx
    צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
    http://www.poly-graph.co.il/

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תגובות: 213
    עדכון אחרון: 25-03-21, 11:58
  2. עצה/עזרה ידית איתות, חגורות בטיחות ועוד איזו שטות..
    על ידי סולי בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 11-03-12, 00:16
  3. על כיסאות בטיחות וחגורות בטיחות
    על ידי Nirho בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 11-09-11, 22:29
  4. המלצה לטיול כביש-שבילים לאביב - לאורך כביש 232
    על ידי asafk בפורום פורום טיולי ג'יפים ושטח
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 12-04-11, 22:28
  5. חבר תקוע ליד כביש 10 (כביש הגבול עם מצריים)
    על ידי savyon בפורום פורום טיולי ג'יפים ושטח
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 01-10-10, 17:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •