Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 23

נושא: הגיר חורק

  1. #1

    ברירת מחדל הגיר חורק

    לאחר נסיעה של כ-20 דקות
    כאשר מכניסים לשני נישמע רעש כאילו אני פוגע בגלגל שיניים
    וגם קשה להכניס לשלישי אבל אפשרי
    האם זה מחייב שיפוץ גיר
    לבד או במוסך??
    תודה על תשומת הלב

  2. #2

    ברירת מחדל

    תחליף שמן גיר בתור התחלה. בעקבות הנסיעה השמן מתחמם וצמיגותו משתנה. שמן חדש ותקין נשאר בתחום הרצוי; שמן גמור גורם בדיוק לתופעה שאתה מציין, במיוחד אם זה משותף לכמה הילוכים (הסינכרו, שהוא החשד הבא באם הבעיה לא נפתרת, משותף להילוכים 1-3 ו2-4, לכן הבעיה אמורה להופיע גם בהכנסה ל1 ול4. התופעה אצלך היא בהילוכים בעלי סינכרון שונה בלבד).

    אתה צריך שמן 80W-90. מספיק 3 ליטר, אבל עדיף לקנות בגלון (כ4 ליטר), שיהיה עודף למקרה ש...

    גם אם מדובר בסינכרו מת, אין סיבה לרוץ למוסך - וודאי לא בשביל החלפת שמן.

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    הוד השרון
    הודעות
    570

    ברירת מחדל

    למה שלוש ליטר?
    טרנספר - 0.8 ליטר
    גיר -1.3 ליטר

  4. #4
    חבר רשום itayhi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    מעל ים כנרת
    הודעות
    1,754

    ברירת מחדל

    יוסי

    2.1 ליטר לא כולל מה שנשפך לצדדים... :lol:
    בכל מקרה, תמיד טוב שיש שמן גיר בבית, מקסימום מחליפים על הדרך גם שמן
    בדיפרנציאלים.
    להזיק זה בטח לא יכול

    איתי
    -----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
    בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87

  5. #5

    ברירת מחדל

    סליחה על החובבניות אבל איך מוסיפים לדיפרנציאל ולגיר שמן??

  6. #6

    ברירת מחדל

    קודם כל כדאי שיהיה לך ספר.
    מעשית - יש שני פקקים, פקק עליון למילוי עד אליו, הפקק התחתון לריקון.
    למילוי כדאי להשתמש במשאבה ידנית פשוטה - כזאת של 10 ש"ח.
    אמרתי לה - אם תעצרי לי את זה את פשוט מכבה אותי....
    ולאחרונה זה - זוז מההגה !

    >>> אלבומים זה כאן <<<

  7. #7

    ברירת מחדל לא עובר

    הבעיה עדין עומדת ..........
    אולי זה החלק בגיר שנימצא מתחת לידית עם הקפיצים יש מצב שזה הוא?
    אני מחליף מנוע אז אולי על הדרך אני הוריד גיר ואלמד קצת על הקלאץ והגיר אין לי מושג איך זה עובד.......
    אז יש סיכוי שפרוק רק החלק הנ"ל ושיפוצו יעזור או שזה בטוח סינכרון

  8. #8

    ברירת מחדל

    אולי זה החלק בגיר שנימצא מתחת לידית עם הקפיצים יש מצב שזה הוא?
    אם אתה מתייחס לקופסא הקטנה שעל הגיר, אז לא.

    בעיה בשילוב (חריקה) נובעת מבעיה בשילוב של גלגלי השיניים. זה יכול להיות בגלל שמן גרוע, סינכרו מת, גג"ש גמור או החלפת הילוכים אגרסיבית מדי.

    פסלת את השמן? לך לסינכרו.

  9. #9

    ברירת מחדל סינכרו?

    סינכרו זה הגג"ש שמחובר למזלגות?

  10. #10

    ברירת מחדל

    לא. הסינכרו הוא טבעת מחומר רך יחסית (פליז או נחושת, אם אני זוכר נכון) שמטרתו היא להשוות את מהירויות הסיבוב של הגג"ש המניע והמונע. כשאתה נוסע במהירות X הגג"ש בהילוך הנתון מסתובב במהירות אחת, כשאתה רוצה לעבור להילוך אחר הגג"ש החדש שצריך להשתלב מסתובב במהירות אחרת מזה שעומד להצמד אליו. הסינכרו נצמד לאט לגג"ש שעומד להיות מונע ומסתובב במהירות הגג"ש המניע, כך הוא משווה מהירויות.לכן אם אתה מעביר הילוך באלימות ומהר מדי, לסינכרו אין מספיק זמן להשתלב והוא לא מספיק להשוות את מהירויות הסיבוב, אז אתה תקבל חריקה.

  11. #11
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    ההסבר של אלון לא מדויק. כל זוגות גלגל השיניים (חוץ מזה של הרוורס) משולבים תמיד.
    מה שלא משולב זה הגג"שים לציר היציאה שעליו הם יושבים. הסינכרון מתאם בין מהירות ציר היציאה למהירות הגג"ש שרוצים לקבע אל ציר היציאה.

    איך עובד גיר ידני? מה זה סינכרון? מה זה דאבל קלאץ' ? :
    http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=977
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  12. #12

    ברירת מחדל ?

    אתם חושבים שאם אני אוריד את הגיר והחליף את כול המייסבים והחליף כול מה שנראה שחוק
    זה יעבוד?
    בלי לדעת איך בדיוק כול חלק וחלק עובד!
    זה עבד עם הטרנספר :P
    בכול מקרה נראה לי שלפני שיהיה לי גיר מול העיניים אין מצב שאני מבין משהו........
    ודרך אגב תודה

  13. #13
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    הסינכרו, שהוא החשד הבא באם הבעיה לא נפתרת, משותף להילוכים 1-3 ו2-4, לכן הבעיה אמורה להופיע גם בהכנסה ל1 ול4. התופעה אצלך היא בהילוכים בעלי סינכרון שונה בלבד
    אה?

    אני מכיר משלבים משותפים, שעליהם יושבים שני סינכרונים, אחד בכל צד, אבל מה זה סינכרו משותף?

    יש טבעת סינכרון נפרדת לכל הילוך, חוץ מרוורס, שהוא לא מסונכרן.

    גם שלושת המשלבים (שהם לא סינכרונים, לא להתבלבל) , מונעים כל אחד ממזלג אחד, שיושב על מסילה אחת, שהיא או הראשון-שני , או השלישי-רביעי, או החמישי-רוורס . אין משהו משותף לראשון ושלישי , או לשני ורביעי.


    לא הייתי אף פעם בתוך גיר של סמוראי, אבל אני מאמין שאין בו פטנטים מיוחדים.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  14. #14

    ברירת מחדל

    נדמה לי שאני בהחלט מתבלבל בין הסינכרו למשלב בנוגע לאופן הפעולה.

  15. #15
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    3,328

    ברירת מחדל

    אתה בהחלט מתלבל
    חנן - הסבר יותר ממדוייק שהרי סוזוקי לא המציאו את הגיר רק העתיקו אותו טוב :twisted:
    יאלי - כעיקרון כן אם תחליף מייסבים ראשים +מייסבי סיכות + מפתחות שילוב + טבעות סנכרון ובהנחה שהצירים העליון והתחתון לא עברו התעללות (עיקום/שחיקה וכו')אז אכן תקבל גיר במצב מצויין כמו חדש לאחר שיפוץ כי למעט בגירים שעברו התעללות הגגשי"ם לא נשברים וכך גם הקייס
    אל תשכח להחליף את כל הקפיצים ששולטים בשילוב/נעילת ההילוך
    בספר של היצרן שניתן להורדה /שכפול יש הסבר מצויין על הכל כולל מידות שחיקה מותרות /כאלה שפוסלות חלק
    חפש את הספר אל תתחיל בלעדיו חוצמזה תצטרך חולץ מייסבים ארוך ורצוי פרס (אפשר גם בלי)

  16. #16

    ברירת מחדל יותר מדי?

    ניראה לי יותר מדי חלקים ...........בטרנספר החלפתי הרבה פחות ויצא 700 ש"ח בלי הידית שגנבו........... :lol:
    פה נראה לי כבר עדיף לנסות להשיג גיר חדש בגלל שכמו שאני רואה בפורום הגיר אמין רק אני נפלתי עם סמוראי שצריך לחדש לומ כול מכלול ומכלול.....................

  17. #17

    ברירת מחדל

    אני חושב שאתה קופץ למסקנות. סינכרו אחד גמור (בהנחה שזה בכלל זה) זה לא גיר גמור, זה 180 ש"ח נזק. יותר מכך, אין סמוראי בשנתונים שלנו שאין לו בעיה בגיר, בטרנספר, בסרנים, במנוע, בחשמל ופחות או יותר בהכל אלא אם הבעיה טופלה לאחרונה. ככה זה.

    אתה יכול להיות חורני ולנסוע עם גיר וטרנספר קצת מרעישים, עם סרן טיפה נוזל וכו', אבל אין סיבה. יישור קו מלא לרכב יעלה בין 2000 ל3000 ש"ח והמכלולים שאתה עכשיו משפץ הם היקרים ביותר. השאר זה מיסבים זולים ומחז"שים.

    לי השיפוץ כלל החלפה של כל מיסב שראיתי, פיני סינכרו, טבעת סינכרו אחת, 2 סינכרונים (השאר נתרמו לי) וזהו. 800 ש"ח נזק, לא נורא בהתחשב בזה שיש לי גיר שיסע עוד 10 שנים בלי בעיה עכשיו. לדעתי אתה צריך לעשות גם אם זה כל כך מפריע לך, זה הרבה יותר פשוט במבנה שלו מהטרנספר (גם אם יש יותר חלקים).

    חיזוק לסושי - בלי ספר, אל תתחיל. תוריד מהאינטרנט, זה חינם.
    על החלפת פיני הסינכרו אל תוותר, הם עולים משהו כמו 5 ש"ח לשלושה.

  18. #18

    ברירת מחדל צודק

    טוב תאמת אתה צודק.............בקשר לספר רכב הוא מודפס מזמן ותודה........אני אחזור לשירשור הזה אחרי שאני אוריד את הגיר והתחיל לפרק ולהחליף.......ושוב תודה

  19. #19

    ברירת מחדל ננ

    עוד לא הורדתי את הגיר אבל פתחתחי את הידית והגומיה כמו שיש לטרנספר קרועה לשתיים האם התפקיד שלה
    חשוב כמו בטרנספר או שאין מצב........
    בנוסף לזה נקסוס אמר שכניראה השמן גמור ובגלל זה רק אחרי נסיעה כאשר האותו חם הבעיה מופיעה.........עכשיו כשהחלפתי תשמן יצא המון גריז בצבע אפור חוץ מזה שהשמן היה גמור יכול להיות שזה הגורם הגריז שלא צריך להיות שם
    ואם כן איך אני מנקה תמכלול אולי אם אני אתיז עם קומפרסור נפט דרך הפתח של הריקון והמתין שהכול יצא ויתיבש
    ואמלא שמן חדש או פשוט להמתין שיהיה זמן להוריד תגיר ולא לנסות לברוח משיפוץ כללי........
    ואם זה לא השמן משהו יודע למה רק אחרי נסיעה של 20 דקות ויותר הבעיה מתחילה....תודה

  20. #20

    ברירת מחדל

    אם עוד לא החלפת אפילו שמן עד עכשיו, למה אתה מודיע ש"הבעיה עדיין עומדת"? ברור שהיא לא תעלם מעצמה.

    תחליף קודם את השמן (ואת הגומיה, אם כבר גילית שהיא דפוקה), תיסע קצת ואז תודיע איפה אתה עומד.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תושבת של הגיר
    על ידי עודד הראל בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 12
    עדכון אחרון: 16-04-07, 14:20
  2. הגיר דופק בשני, לשפץ את הגיר לבד או להביא גיר משופץ
    על ידי רן אשל בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 28-06-06, 09:12
  3. הלך הגיר בהיילקס
    על ידי avital בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 12
    עדכון אחרון: 10-05-06, 19:17
  4. סינכרו של הגיר
    על ידי RONI בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 18-02-06, 13:15
  5. ברגי גשר הגיר
    על ידי yogibear בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 16
    עדכון אחרון: 17-12-05, 21:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •