Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 31

נושא: גגון דור ב

  1. #1
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל גגון דור ב

    הי,

    כיוון שלעת עתה ה XJ נשאר במשפחה החלטתי לשדרג את הגגון.
    השאלה שלי היא איך מחברים את הגגון למרזב?
    תמונות תקריב יתקבלו בברכה.

    הגגון החדש יחובר לפסי האורך המקוריים וגם למרזב (הוא אמור לשאת עליו גלגל ספר, הייליפט, 20 ליטר מים, מזרנים, גריקן 10 ליטרים בנזים ובטח עוד כל מיני שטויות כמו אוהל גדול, כיסאות וכו...)
    תודה,
    סער

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אתה מדבר על משקל של 60 קילו ומעלה על גגון...
    לא ממש מתכון מוצלח ליציבות.
    אם אתה מדבר על שבילי קקל מילא, אבל מהיכרות רבת שנים לא זה המצב.
    מעבר לזה גגון מסוג זה יכול לעשות שמות במרזבים (ראה מה קרה לנמרוד, והפיתרון היה צביעה מחדש)
    אם בכל זאת אתה מתעקש לממש כזה גגון, שקול 6 רגלים לפחות.
    הרבה מאוד שטח מגע עם המרזב (לפיזור לחץ) וגומיות חובה.

  3. #3
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    מוני, תודה על ההתיחסות.
    למען האמת, כבר כמה שנים שאני נושא את כל הציוד הזה על הגגון, מה שהשתנה זה האוהל הגדול יותר שקנינו ונראה לי נכון יותר למקם אותו מאחורי הגלגל על הגג.

    הגגון עשוי מפרופילי 20X20 מ"מ והחלק שנושא את הגלגל עשוי מ 40X20 מ"מ.
    ישנן פלטות 100X100 מ"מ שמחברות את החלק העליון והתחתון.

    תמונה ראשונה, בניית העריסה:


    בתכנון:
    הוספת חיזוקים
    הוספת רשת (מאלה או חלקית - לא הוחלט עדיין)
    בניית תושבות
    בניית תושבות למיכל מים והייליפט

    ספויילר קדמי?
    סער.

  4. #4
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2006
    מיקום
    ערד טל 0537255704
    הודעות
    1,307

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    סער
    יפה מאוד, לא לשכוח לאטום את הפרופילים, לריצפה תוסיף פרופילים, אצלי הגגון מחזיק קצת יותר ממאה קילו, שים יותר תושבות לאורך הגגון.
    בהצלחה

  5. #5
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    נמרוד,

    תודה
    כרגע אני מתכנן 5 תושבות לאורך: 3 פנימיות שמתבססות על פסי הגגון המקוריים (כמו שהחזיק עד עתה)
    2 חיצוניות למרזב.

    על הרצפה תהיה רשת כך שאני לא בטוח שאני צריך גם פרופילים נוספים שם,
    אני מוסיף חיזוקים לחיבורי המסגרת - ברזל זוית משני הצדדים של כל פרופיל כך ששטח הריתוך והמגע של כל קורת רוחב עם המסגרת הוא הרבה יותר גדול.
    ההתלבטות שלי היא כיצד למקם את ההיליפט (פנימי? חיצוני? מאחורה או בצד, הנטיה היא לחבר מאחורה, אני צריך לחשוב על אופן החיבור...)
    סער

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אני הייתי ממקם כל דבר מתוך מחשבה להקטין גרר (התנגדות לרוח)

  7. #7
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    בועז,
    מזה התחלתי...
    הגגון הקודם היה בנוי כך שהכל התאים, אבל אז החלפתי אוהל לאחד הרבה יותר גדול (קולמן 8 אנשים) ופתאום אין מקום על הגגון...
    המטרה היא אכן להקטין את ההתנגדות ולכן יתכן שאוסיף "ספויילר" בחלק הקדמי.
    הכיוון שלי הוא:
    אוהל - בסוף
    באמצע גלגל ספייר
    חלק קדמי - מחצלת ומזרנים
    בסופו של דבר, זה אמור להראות בערך כך:


    רק עם עריסה...
    (כך יהיה גם מקום לתיקים וכל מיני פיצ'פקעס שיצאו מהרכב לטובת מקום לנוסעים)

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אני קניתי רגליים מוכנות לגגון כאלו -
    http://www.smittybilt.com/docs/installation/HD-6.pdf
    (מאז שקניתי כנראה שהם נקנו על ידי Smittybilt)

    בחתך זה נראה ככה (השמאלי):

    Name:  gutter clamp roof rack.jpg
Views: 439
Size:  26.8 קילובייט


    ובמציאות כמו שהרכבתי בפעם הראשונה:



    לא טוב!!!

    בטיול הגדול הראשון, בפסח האחרון, כשהגגון עמוס בגלגל, היליפט (תלוי על הצד) וכל שאר הציוד, באחת העצירות של אחרי הצהריים שמתי לב שכל הגגון באופסייד. הפינה של התושבות התעקמה, והגגון כולו בתור מקבילית לקח הצידה. בחניון הלילה פירקנו אותו, ישרנו את כל התושבות פחות או יותר, והרכבנו מחדש על החורים הנמוכים יותר. ככה זה מחזיק. אבל זה היה ממש אכזבה, ממוצר שאמור להיות הכי HD. בדיעבד זה די מתבקש - כשכל הזויות 90 מעלות, ואין חיזוקים אלכסוניים כלשהם, אז למה שזה לא יתקפל כמו מקבילית? אז בדיעבד סתם הרכבתי את זה גבוה בהתחלה - בשביל הצ'רוקי זה עובד יופי בגובה המינימלי שלו, הגגון נמצא כמה מ"מ מעל הפסים של הגגון המקורי, ואם העריסה של הגגון קשיחה מספיק (ונראה ששלך קשיחה לפחות כמו שלי) אז אין בעייה.

    הורסייה שבה הרגל אלכסונית (הימנית בשרטוט החתך למעלה) באופן טבעי חזקה יותר ולא אמורה לסבול מעניין המקביליות - אבל כאמור, הנסיון מראה שאין בעייה להרכיב את הרגל במצב הנמוך ביותר שלה.

    אם אתה תייצר חיבור גם לפסים המקוריים, אפילו בנקודות בודדות, אז בכלל אבטחת את עצמך נגד הקריסה הצידית. כנ"ל אם תוסיף בריתוך איזשהו אלכסון ברמת הס"מ הבודדים שיהפוך את הפינה החדה למשולש.

    לא התנסיתי בחיבור לפסים המקוריים בלבד. בצ'רוקי אין מה לעשות, כדי לטייל משפחה שלמה כמה ימים צריך להעמיס את הגגון בצורה רצינית, אני גם מגיע בקלות ל60-70 קילו (גלגל זה משהו כמו 35 לפחות, מזרונים, אוהל, כסאות, מחצלות, מצעים, שקי שינה - בקלות 20 קילו, תוסיף היליפט 15 קילו, משטח או שניים, ואתה רוצה להוסיף עוד ג'ריקנים של מים מה שאני לא עושה) והגגון עצמו + תושבות ורגליים זה משקל עצמי של 20-30 קילו, אז כן, מדובר על 100 קילו. המרזבים מחזיקים את זה יופי. מהפסים המקוריים אני מפחד בעיקר בקטע של תלישת ההברגות או הפסים מהגג בקפיצות (צ'רוקי מה לעשות, נוסעים בו מהר, זה הכיף).

    אישית אני בדרך להוריד את הגלגל ואת ההיליפט מהגג למתקן, ואז באמת המטען יורד לאזור ה30 קילו, והגגון יכול לקטון קצת, לא צריך את כל הרוחב וסך החבילה יכולה לרדת מ100 ל50 קילו ברוטו, ואז באמת מעניין להתחבר רק לפסים המקוריים. אולי זה מה שנעשה בגגון הבא.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  9. #9
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    תודה נמרוד.
    אני מאוד התלבטתי האם להשאיר את הגלגל על הגג או לייצר פגוש מתאים.
    בסופו של דבר ( לפחות לעת עתה) החלטתי להשאיר את הגלגל על הגג כיוון שאנו משתמשים בתא המטען די הרבה בטיולים - גם הילדים ונראה לי מסורבל מדי להסיט את הגלגל בכל פעם.

    אתה נוסע אם הגגון ביום-יום או רק לטיולים?

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    לי זה נראה נהדר.
    הייתי משקיע בהזדמנות מאמץ להעיף את הגלגל אחורה.
    זה יפנה לך הרבה מקום ומשקל.

  11. #11
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2006
    מיקום
    ערד טל 0537255704
    הודעות
    1,307

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    ספוילר לגגון? נראה הזוי עם קיר של ציוד ומזרונים, מה זה נותן, אצלי ההיליפט מתקן בצד הגגון חיצוני, מצד השני מותקן מוט גרירה.
    נמרוד

  12. #12
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    נמרוד, הספויילר עבור השימוש היום-יומי, לא לטיולים כאשר יש קיר של מזרנים.
    מצד שני, במשך השבוע האוטו עומד רב הזמן בחניה, שם לא צריך ספויילר

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    מוט גרירה על הגגון זה רעיון מצויין.
    אשמח לאמץ.
    תוכל לשים תמונה של הקצוות?


    JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
    IR 3.5"

  14. #14
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2006
    מיקום
    ערד טל 0537255704
    הודעות
    1,307

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    בועז
    הקצוות עגולים, חיבור בהתאם לפי גודל המוט
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	1.jpg‏ 
Views:	160 
Size:	174.0 קילובייט 
ID:	78686  

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אני מאוד מבסוט עד כה מהחיבור להברגות המסילות במקום למרזבים. עשיתי את בעיקר כי זה מקורי וסקרן אותי.
    מצד שני לא חייבים לחדש ואין לי ספק שהמרזבים כמו שנמרוד אמר יחזיקו את העל בענק ובלבד שאיזשהו אלמנט אלכסוני יבטיח שלא תהיה מקבילות וגם שהזרוע שתתפוס את המרזב תהיה דקה מספיק בלי שהדלת תתחכך בהן.
    אני ברוב הזמן סוחב גלשן גדול לכן הסגנון השטוח מאוד, אבל גם בשטח עד כה מחזיק פגז.
    http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=71373
    It was a JEEP thing

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    יש לי את האפשרות מבחינת מקום ונוחות, לפרק ולהרכיב את הגגון, ואני עושה את זה כבר שנים - מרכיב את הגגון לפני פסח וסוכות פחות או יותר, נוסע איתו כמה שבועות או חודשים בשנה, אבל רוב הזמן בלי. לוקח לי משהו כמו רבע שעה לפרק ולהרכיב ואני צריך את העזרה של אשתי רק לדקה או שתיים כדי להניח/להסיר אותו עם מינימום שריטות לג'יפ.

    כשיהיה לי מתקן אחורי לגלגל, אז בכלל זה מתבקש, כיום הגלגל פשוט שוכב בבאגאז' ביום-יום.

    לכן חיבור של גגון קל יותר למסילות המקוריות, קוסם לי - אם אוכל להרכיב ולהסיר אותו לבד תוך כמה דקות, זה יהיה נהדר. אבל לא כמו שדובי עשה, שמחליף את המסילות, אלא להתחבר אליהן בצורה מקורבת לזו של הפסים המקוריים. יש רעיונות?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  17. #17

    ברירת מחדל גגון דור ב

    אתה חונה בחניה מקורה, לא?

    גלגלת מעל, כמה חוטים עם קרבינות לגגון. בצד עוד גלגלת לתקרה, משקולת בטון מחצי דלי.

    כבל הולך מהגגון לגלגלת מעליו, ממשיך לגלגלת בצד ויורד למשקולת.
    אם חסר לך ( כנראה שיהיה חסר) משקל אז תשים גלגלת נוספת שתעבור דרכה.
    כמו מכפיל כח.

    אתה יכול להחליף את המשקולת בכננת של סירות.

    JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
    IR 3.5"

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אם יורשה לי להוסיף מנסיוני הדל..
    לעניות דעתי אתם לא חושבים נכון על הבעיה.
    נדרש כמה שאפשר להקטין את כמות המטען על הגג ולא להגדיל (קרי גגון יותר גדול).
    וזאת מכמה סיבות:
    1. נקודת כובד גבוהה, כל הרכב הופך ללא יציב.
    2. הרס גג הרכב. הרכבים שלכם אינם בנוים עם קשת ביטחון אלא גג די חלש (יחסית)
    משקל מוגזם על הגג יגרור עם השנים לעיוות קרעים וחלודה.
    3. מה שנמצא על הגגון לא נוח לגישה. אז נכון רוב הציוד מיועד למחנה הלילה.
    אבל מה עם המחצלת (להפסקות) או ההי ליפט במקרה של תקיעה בזווית חדה?!

    גלגל על גג הרכב הוא פשוט מוגזם ומיותר. בשביל זה יש מתקני גלגל.
    גרקנים על גג הרכב?? ואיך בדיוק תגיע למים? כל פעם להוריד גריקן כשצריך?!
    אפשר לשלב מיכל יעודי (בובי) שישמש גם מקור מים על הגג. אבל לך תמלא אותו, והוא מקשה עוד יותר על הגישה.
    בשביל זה צריך להשקיע במיכל יעודי שיסתתר מתחת לרכב (או מוסלק באיזור מת בתוך הרכב)
    נכון לא זול, אבל לטווח ארוך מאוד משתלם.
    אשר למזרונים, נמרוד בחייך מהיכן השגת את המזרונים הללו? מבית היתומים הקרוב לביתך?!
    יש מזרונים 4 סמטימטר המתגלגלים לגליל של 70 על 20 סנטימטר. 4 כאלו תופסים חצי מקום ממזרוני הענק שלך.
    ואני בטוח שהם גם יותר נוחים. המחיר עממי מאוד (130 לאחד).
    בקיצור גם עם משפחה וכל הציוד הנדרש, עם קצת חשיבה אפשר להגיע לגגון במשקל של לא יותר מ 40 קילו.
    ועדין לחיות בטיול הרבה יותר נוח.

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: גגון דור ב

    אני לא חונה בחנייה מקורה. עדיין. אומרים שהשנה צפוי ביקור של המועצה האזורית, אז עדיף להוסיף סככות אחריו אבל מה שאתה מציע בועז בהחלט משהו שחשבתי עליו.

    אם כי שוב, ברגע שהפריטים הכבדים וה"קבועים" - גלגל והיליפט - יורדים מהגגון, אני לא רואה סיבה לא לצמצם את הגגון לעריסה בלבד בגודל כמעט מלא (גודל מלא בצ'רוקי - 130X190 ס"מ) במשקל 10-15 ק"ג, שאפשר בקלות להרים ולהוריד לבד, מעל, נניח, שלושה גשרים דומים למקוריים אבל חזקים שנשארים קבועים על הגג, מחוברים לפסים המקוריים ואז כל הסיפור באמת קליל לפרוק והרכבה, וגם השריטות לגג יפסקו.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  20. #20

    ברירת מחדל גגון דור ב

    בנתיים אתה יכול להכין את העמודים לחניה ולהשתמש בהם ״רק״ בשביל להרים את הגגון :-)

    לא נחשב אם אין גג, לא?

    בקיצור, תתקדם לעבר התוצאה הסופית אליה אתה שואף.



    JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
    IR 3.5"

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תחקיר כלבוטק בנושא אדום-אדום
    על ידי sos4u בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 54
    עדכון אחרון: 18-12-12, 17:48
  2. גגון לדיסקברי, דיפנדר וכל ג'יפ עם גגון
    על ידי disckobi בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 12-08-12, 18:12
  3. למכירה גגון+עריסה גדול במיוחד
    על ידי niro samurai בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 30-03-11, 01:45
  4. למכירה גגון THULE כולל תיק ציוד גדול ומיכל מים
    על ידי bary1 בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 24-03-09, 20:37
  5. גגון גדול לסמוראי קצר פתוח
    על ידי עודד זנטון בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 08-05-08, 21:46

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •