בהצלחה לכל הישראלים
ברכות מהמסלול בואראנו, בו תערך החל ממחרתיים תחרות פורמולה סטודנטים בהשתתפות שלושת הקבוצות הישראליות.
הסטודנטים מבן גוריון כבר במסלול, הראשונים מכל ארופה. כמובן שהמכוניות לא... יגיעו בהמשך היום, כמו החברים מהטכניון ותל אביב. מחר יתחיל יום עבודה של ממש.
הקבוצות הארופאיות מגיעות בנסיעה כמובן, עם המכוניות הקטנות על נגררים. מהארץ המכוניות כמו גם כל הציוד, כולל רתכת DC קטנה להשלמות ריתוכי טיג בידי עידו, מגיעות בטיסה ישירה בחסות חברת UPS.
עבדכם הנאמן + עידו לוריה (על תקן המבוגרים הבלתי אחראים) הולכים לטייל, אבל לפני זה ביקור בבית המקדש האדום במרנלו.
בתוכנית עדכונים מכל ימי התחרות, בתקווה שהטורקים יאפשרו לנו...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בהצלחה לכל הישראלים
ה-BGR ים בהחלט ראשונים... (בנוכחות)
ועד שהתמונות של נמרוד יגיעו מאיטליה, משהו כדי להרגיע את הרעב:
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
וגם הציוץ הרישמי של התחרות:
https://twitter.com/FormulaSAEItaly
המון המון בהצלחה לאדומים מהצפון, וכמובן שלכול הישראלים המייצגים אותנו!
חזרנו לפנות ערב לAutodromo Ricardo Palleti לפגוש את כוחות החלוץ של צוותי הטכניון ואוניברסיטת תל אביב, וכל הארגזים שהגיעו בשלום. כאמור, הקבוצות הישראליות הן היחידות שהקדימו להגיע - הקבוצות הארופאיות מגיעות מחר, בנסיעה. מחר גם תחל ההרשמה ובערב כל קבוצה תקבל את הPit שלה ותכנס לתחרות.
המסלול, על שם נהג מרוצים ידוע באיטליה, הוא מסלול מקומי שמשמש לליגת פורמולה 3 ארצית ולמגוון תחרויות ברמה המקומית ובכלל לכל מי שרוצה להתחרע על מסלול. מעבר לכביש יושב המפעל של Dallara, אחת מיצרניות מכוניות המרוץ הידועות (פורמולה 3, ספקית מכוניות לאינדי בארה"ב ועוד). בסביבה הקרובה עוד אטרקציות מוטוריות, ובמפתיע מצאנו גם סדנאת שטח ברמה גבוהה מאד- שתקבל מן הסתם פיצ'ר נפרד...
צוות הטכניון פתח את הארגז כדי לראות שהבובה האדומה הגיעה בשלום. דוריש מדגישה את המדבקה שמוסיפה הכי הרבה מהירות לרכב
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
דוריס,עמית ושאר חברי הצוות
לפני שנה ב 21 לספטמבר בכנס הקיץ של ג'יפולוג בתל חדיד,נפגשנו לראשונה,
ראיתי קבוצה קטנה של צעירים עם חלום וחזון ענק-הם רק היו צריכים איזו זריקת עידוד קטנה לרומם את מצב הרוח והכיס,
וכאן המקום לספר סיפור קטן,
באותו יום חם הרמתי כמה כוסות לחיים עם חברים שבאו לראות את סופי הירוקה שהתחרתה ביופיה מול סופות וג'יפים אחרים,
למלי הייתי עם אלכוהול בדם וזה מנע קריסה מוחלטת של העורק הראשי במפשעה,כך מי שאז חשב שהייתי קצת שתוי או שיכור שירגע,כתוצעה מחסימה של כ 95% של העוקר נכנסתי ללחץ דם מיותר,
בדיוק החלו להתארגן להגרלה ואני צלעתי קשות עם רגל ימין שלא קיבלה דם וכאבי תופת,
עצרתי לרגע לנוח ליד דוכן הטכניון וחן עמית ודוריס סיפרו לי על הפרוייקט שהם מנסים להרים ולרגע שכחתי ממצבי ורגש הביצוע והרעיון להיות חלק מדבר שאני אישית לא יכול לבצע השכיח ממני את מצבי,
וכן אז פשוט התחייבתי לסכום שאותו הם בחצי צחוק ביקשו,
נו,האמת לו היו מבקשים יותר באותו רגע ,גם היו מקבלים,
והיום שאני רואה את התמונות מאיטליה אני ממש מתרגש
הם על המסלול ומבחינתי הם ניצחו,ואני חוגג שנה להקמת החנות הקטנה שלי והאמת שכאשר היו לי קשיים כאילו ואחרים ידעתי איך הסטודנטים הללו מתגברים על אלפי משברים והם נתנו לי הרבה כח ואמונה בעצמי ובסובבים אותי
אז צוות "קניורן" טכניון,אני קורא בקול--כל הכבוד עשיתם את זה-תודה שהגשמתם לי חלום
יוסי
למצוא WIFI או קליטה סלולארית באזורים הכפריים של איטליה לא קל... אז אין ברירה וצריך לשתות כוס מקיאטו בקפה של האוטודרומו כדי לעדכן עם כמה תמונות .
שלושת הקבוצות הישראליות ברובן כבר פה. מלגזה העבירה על הבוקר את הארגזים למגרש חנייה גדול בכניסה למסלול שבו נקלטות הקבוצות. רק בהמשך היום יפצח המסלול את שעריו לקליטת הקבוצות, כל קבוצה תקבל פיט (מוסכצ'יק לצד המסלול) עם חשמל ותוכל לעבוד בצורה מסודרת. בינתיים הקבוצות פותחות גזיבו, ארגזי כלים, ולעבודה! הפיטס בינתיים שוקקות פעילות מוטורית רגילה לגמרי - Track Day לכמה עשרות אופנוענים, שמשחיזים ברכיות כל הבוקר. יש כמה אופנועים שנראים כמו אופנועי מרוץ של ממש, אבל רובם אופנועי כביש של אופנוענים חובבים לגמרי, שבין אספרסו לאספרסו דופקים עשרים הקפות. איזה יופי, לא יאומן, סתם יום של חול בארץ נורמלית...
מצב הקבוצות שלנו שונה מאד - BGR ללא ספק נראים מעולה, הם פה בפעם השלישית כבר, יודעים מה קורה בכל שלב, הכל מתוקתק. הרכב יפיפה, עובדים על פינישים ודברים קטנים, מנקים, מדבקות ספונסרים לפי תכנון מדוקדק עוד מעט יעלו. הטכניון במצב לא רע - הרכב הספיק לצבור כ10 שעות נסיעה בישראל, רוב הבאגים המשמעותיים תוקנו, וחמשת הנהגים שנבחרו מתוך הקבוצה הספיקו לצבור קצת זמן היכרות עם הרכב. עידו ידרש בהמשלך היום לרתך הארכה לאגזוז ששורף קצת את הגומיה של מיסב הצירייה האחורית. רתכת הביאו החברים מאוניברסיטת בן גוריון, בלון ארגון שכור מ"טמבוריה"מקומית בדרך.
מי שלפניהם העבודה המשמעותית ביותר הם צוות TAU - אוניברסיטת תל אביב. הם הגיעו על הקשקש, הרכב נסע באמת מטרים ספורים, והבעיות שהתגלו במטרים האלו משמעותיות, וידרשו פתרונות יצירתיים ואולי פבריקציה לא קטנה. הבעייה הקריטית היא התרופפות לא צפויה של השרשרת וקפיצה שלה מהגג"ש תוך כדי תאוצה. מתלה הסרן החי הפשוט והאלגנטי תוכנן ונבנה במהירות שיא, אך על חשבון יכולת הכיוונון שחסרה. הקבוצות האחרות נרתמות עם חלקים כמו קפיצים (כולם משתמשים בבולמי אופניים בסופו של דבר) שיאפשרו לשחק ולכוון את המתלה האחורי מתוך מטרה להגיע לנקודת עבודה סבירה שבה השרשרת תשאר במקומה... אחרת יהיה צורך להמציא במקום מנגנון מותחן קפיצי.
אבל גם זה מצב מצויין לעומת קבוצות אחרות שמתחילות ממש עכשיו להגיע. למשל, הקבוצה מאוניברסיטת אזאד באיראן, עם רכב חשמלי (יש שתי קטגוריות בתחרות, לרכב עם מנוע שריפה ורכב חשמלי). הרכב האיראני רחוק מלהיות שלם, ואיכות הבנייה שלו לכאורה זוועתית, כזאת שהיתה מקבלת פה בפוקום קיטונות של בוז. אבל כשמשוחחים מעט עם הסטודנטים, מתחילים להבין את ההשפעה של פוליטיקה עולמית על חיי היומ-יום... הסנקציות הבינלאומיות אומרות שהשגת חומרי גלם וחלקים שעבורנו הם בסיסיים ביותר, לבלתי אפשרית. גישה למכונות חיתוך לייזר, כרסום CNC או רחמנה ליצלן, מדפסות תלת מימדיות (שעבור כל הקבוצות הישראליות היא כמעט ברורה מאליה בזכות שפע הספונסרים מהתעשייה, שצריך להקדיש להם כמה פוסטים נפרדים, ונעשה את זה בהמשך כשנצלם את הרכבים מסודרים עם כל המדבקות) פשוט לא קיימת. הרכב בנוי לגמרי בעבודת יד מחומרי גלם, ברגים ומסבים חקלאיים ותעשייתיים מחנויות חומרי בניין, דיסק ורתכת בסיסית. להשיג מצברים ראויים לשמם, הייתה הבעייה הגדולה ביותר שלהם בגלל הסנקציות. צביעה באבקה? הצחקתם אותם... בקיצור, הכל יחסי.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
נמרוד
בתור בוגר קבוצת BGR 2011. אני רוצה לומר בכנות, שמחמם את הלב לראות סיקור מושקע ומפורט כמו שאתה מעלה פה. אני בטוח שהחוויה שלכם שם תשאיר את חותמה.מצפים לכם 4 ימים מטורפים, אל תוותרו על הוואי אזור הקמפינג בשעות הערב, פסטיבל מוטורי של ממש.
גם הפיט של שטוטגרד שווה סיקור בניפרד..
אני בטוח שהחברה של BGR יתדרכו אותכם בהתאם.
שיהיה בהצלחה לכל הקבוצות, כל הכבוד לכולם....
באמת מרגש... תמשיך לעדכן!!
אחרי האופנוענים של הבוקר, כל אחר הצהריים התנהל מולנו קורס נהיגה של חברת מזרטי... מוזיקת רקע בלתי פוסקת. בשמונה בערב המסלול סוף סוף יתפנה לטובת תחרות הפורמולה, והקבוצות יקבלו את הפיטס. מגרש החנייה התמלא במהלך היום במשאיות, מיניבוסים ונגררים. רוב רובן של הקבוצות לא טורח לפתוח את המשאיות והארגזים עד לקבלת הפיטס - מה הטעם? רק אלו שצריכים לעבוד על המכוניות עד הרגע האחרון, וזה כולל לצד הישראלים קבוצה רוסית ואת הקבוצות ההודיות - שהן סיפור בפני עצמן, והתמונות המצורפות ידברו. כן, זה מנוע רויאל אנפילד מקורר אויר!
צוות בן גוריון נראה מצויין - את רוב היום הקדישו להדבקה מדויקת ומדוקדקת של מדבקות של עשרות הספונסרים שתרמו לבניית הרכב של השנה. הרכב נראה מליון דולר, לא רק ויזואלית (מחר יהיו תמונות יפות של הרכבים מורכבים סופית) אלא בתכנון שהוא בפרוש ברמה מתקדמת ביותר, חסכוני ביותר במשקל (מיסבי קצה הגדולים ביותר ברכב הם 1/4 אינץ', שענות במושגי פורום ג'יפולוג), עם עוקה יבשה, משאבת קירור חשמלית, החלפת הילוכים פנאומטית, שלדה צפופה וקומפקטית במיוחד, סעפת יניקה בהדפסה תלת מימדית, בתי מיסב CV בהדפסת טיטניום תלת מימדית (טכנולוגיה ואומץ-לב, למי שמבין!) ועוד.
צוות הטכניון גם במצב טוב מאד, לאחר שעידו לוריה ריתך בטיג הארכה לסעפת הפליטה, ולאחר מכן ריתך את גלגלי השיניים הזעירים בתוף גיר-בוקס 90 מעלות של מערכת ההגה - שסבל מחופש גדול (מעבר ל7 מעלות המותרות בתקנון). לאחר מכן התייצבו ב"מסגריה" צוות תל-אביב שחיברו מותחן מאולתר לשרשרת, ואחריהם ההודים - תן לנו ריתוך קטן פה וריתוך קטן שם, בינתיין ללוריה יש סבלנות.
לצוות TAU מגיעה הערכה מיוחדת - בתור צוות שמגיע בפעם הראשונה, ועם תקציב קטן משמעותית משל הטכניון, הם יצרו רכב עם פתרונות אלגנטיים ופשוטים ביותר שנראים ממש טוב! החל בנאבות המרותכות מחלקים בלייזר (במקום אלומיניום מכורסם CNC שזה הסטנדרט) המתלה האחורי עם סרן חי וללא דיפרנציאל יקר, עם דיסק אחד, סידור הבולמים הקדמיים הפשוט, החיפוי המעוצב מפיברגלאס(סיבי פחמן יקרים הם ברורים מאליהם בFSAE). אין לי ספק שביחס לתקציב הקטן ולזמן האפסי שבו נבנה הרכב, TAU לוקחים מקום ראשון, ולא רק בקרב הקבוצות הישראליות.
אני חייב לציין שהאווירה פשוט נהדרת. כל הצוותים מסתובבים, משווים את המכוניות, מתיעצים ומצלמים ומצטלמים, וזו רק ההתחלה, בסך הכל ראינו היום עשר מכוניות מתוך כ70 צוותים צפויים! מבטיחים לי שהחוויה האמיתית היא קבוצות העל הגרמניות, עם שלדות מונוקוק מסיבי פחמן, מנועים מתוכננים על ידי הסטודנטים ומי יודע מה עוד השנה. התחרות מתחירה רק מחר עם יומיים של בדיקות טכניות שהן לב תחרות הנדסית. פשוט כיף, עד ששוכחים מכל מה שיש לסביבה להציע... מזל שנסענו למרנלו אתמול.
ולסיום - איפה אם לא באיטליה, תחנת תדלוק ליין בשרות עצמי (או במקרה שלנו, שירות מלא, קצת הסתבכנו בפעם הראשונה), בכל סופר. בוא עם בקבוק/ג'ריקן, ומלא - יין לבן, אדום, לומברוסקו (שזה היין של האזור פה), בפחות משני יורו לליטר - יין עולה אותו דבר כמו בנזין, ולא הרבה יותר ממים מינרליים... והיין טוב.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
דיפרנציאל זה לחלשים...
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
וועדת חקירה עוד תצטרך לבדוק מי אישר את התכן של המתלה האחורי של תל אביב בלי יכולת כיוונון כלשהי לשרשרת ובלי מותחן...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ואם כבר מדברים... אז איך "התכן" הזה לוקח סיבובים ? מרים גלגל או ממשיך ישר לגראבל ?
כל הכבוד,איזה יופי,כיף לכם !!!
borderline velocity disorder
נמרוד, תודה על הדיווחים התכופים והמפורטים. תענוג לקרוא, אתה תופס את החוויה מעולה. דש לכולם ומסר לרתך המגויס: אמרתי לך!
בהצלחה לכל הישראלים, תנו בראש!
חקקפםךםעץבםצ
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
המון המון בהצלחה לשלושת הישראליות עם תחילת הבחינות הסטאטיות!
מיטב המוחות והפבריקטורים בסביבה, כך שכול שנותר הוא לעודד ולהעריץ מישראל!
נמרוד, מצפים להמשך דיווחים שותפים ונרחבים, ואם אפשר כמה רשמים מהקבוצות ההודיות שפשוט קשה להאמין למראה העיניים.
גמר חתימה טובה לכולנו
עמית
סתם שאלה... בבדיקה הטכנית... בודקים מה יש להודים בנרגילה..?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
נמרוד,
אתה הנציג הרישמי של המבוגרים הלא אחראיים שנשארו בישראל ואתה מחוייב מתוקף תפקידך זה לשמור על הלב שלנו.
מהבוקר+ אין לנו מידע מה קורה, יודעים רק שBGR עברו את הטכני הראשון - אבל מה לגבי יתר הקבוצות ומה לגבי יתר הטסטים כמו המצגות והקוסט ?
אנא -= דיווחים ובעיקר תמונות כמה שיותר.
שתחזור בירה עלי.
נמרוד
פשוט מרגש
אני מדמיין לי את לוריה מרתך עם פנים קפואות כאלה וחיוך ממזרי בשולי פיו-אך אני יודע שיש לו לבחור טונות של רגש ואיכפתיות,שיביא מתכונים לקפה,
מסור לצוות את געגועי וחבק אותם בשמי
ותודה לך על העידכונים-בשבילי כל מילה זה ספר שלם
היום התחילה התחרות באופן רשמי. מבנה התחרות - יומיים של בדיקות טכניות ומקצים "סטטיים" - בדיקת הרכב בשיפועים (45 מעלות אסור שיהיו נזילות, 60 מעלות הרכב צריך לא להתהפך) בדיקת רעש (מיקרופונים ממוקמים במרחקים מוגדרים ורמת הרעש צריכה להיות קטנה מ110 דציבל). הבדיקות הטכניות הן מעבר מדוקדק על הרכב ועל התקנון, שיכול לקחת שעה ויותר, וכולל גם בדיקות של ציוד נהג מלא - החל בגרביים חסינות אש, כפפות, בלקלבות, חליפה וקסדה - והוכחה שכל הנהגים הרשומים מסוגלים להתנתק מהרתמות ולקפוץ מהרכב תוך 5 שניות.
בנוסף, מחר יערכו בדיקות מרחק בלימה מינימלי. וישנם גם מצגות שהצוות צריך להציג לצוות השופטים - מצגת אחת על תמחור הפרויקט, Cost report, ומצגת שנייה על התכן באופן כללי ואיך להציג אותו כרעיון עסקי.
צוות בן גוריון ניגש לבדיקות הטכניות בין הצוותים הראשונים, והטכניון מעט לפני הצהריים. שני הצוותים עמדו בהצלחה בסבב הראשון של הבדיקה, כלומר לא היו צריכים לחזור לבדיקה חוזרת (ולחכות שוב בתור שהתארך לשעות בהמשך היום). הרג'קטים של שני הצוותים היו זניחים - להוסיף מדבקה עם סוג הדלק, לקדוח חור לניקוז נוזלים בundertray, כמו שנקראת הרצפה של הרכב כאן, וכדומה. כל הנהגים קפצו מהרכב בהצלחה - עם חליפות וציוד שנירכשו בהנחה גדולה והושאלו בנדיבות על ידי יבואני OMP (בן גוריון) וSPARCO (הטכניון) בישראל.
בשלב האחרון של הבדיקות נשקלות המכוניות. צוות הטכניון עומד על 273 קילוגרמים למכונית (עם נוזלים, בלי דלק) - הרכב מה שנקרא - "בריא", וכך תוכנן. השופטים כולם ציינו את הבנייה השמרנית וחזקה, ויתכן בהחלט שזו עזרה לשופטים להרגיש בנוח ולשפוט לכולה ולא לחומרה - השמועה כבר רצה במחנה שהרכב בנוי כמו טנק כי מי שתכנן אותו (עמית עקנין) היה שריונר...
הרכב של בן גוריון לעומת זאת אכן עמד ביעד - 228 קילוגרם בלבד, מעולה בשביל רכב בנוי פלדה. כשמסתכלים מסביב, כל הקבוצות המובילות והוותיקות כמעט בנויות מונוקוקים של סיבי פחמן, וזרועות מתלה, גלגלים ומה לא מסיבי פחמן נפוצים מאד. הרכבים הקלים ביותר שוקלים 180 קילוגרם, ויש אחד שטוען אפילו ל150 קילוגרם.
צוות הטכניון היה הראשון לגשת לשלב הבא, Tilt test, ועבר בהצלחה, ואז בבדיקה האחרונה להיום - הרעש... נכשלו החברים על 1.2 דציבל מעל המותר. אבל חוק זה חוק - וכמו שאמר השופט האיטלקי - 111.2 דציבל - You're out! למרבה המזל בדיקה זו לא מהווה בעייה קריטית, יש מלא דרכים מסתבר להשתיק קצת את הרכב - נדמה שחצי מהמכוניות לא עוברות בפעם הראשונה את הרעש, וניגשות שוב אחרי שינויים כאלו ואחרים למערכת הפליטה. לישראלים יש מתחת ליד את עידו לוריה שריתך בקלות הארכה קלה לצינור, שבפני עצמה אמורה להוריד כמה DB, וחשוב מזה, האגזוז פונה לשמיים - מכוער, אבל מרחיק אותו מעט מהמיקרופון.
הצוות תכנן כבר לגשת למבחן חוזר כשאחד החברים גילה - אבוי! חתיכות מתכת לא מזוהות מתחת למנוע! בירור מהיר מראה שמדובר על אלומיניום או מגנזיום, צבוע בשחור - כלומר מקורן במכסים של מנוע הסוזוקי GSX600R. חיש מהר התכנסו כולם, פירוק מכסה הקלאץ' גילה שהאום המחזיקה את גלגל השיניים הקטן למנוע השתחררה, ותכנה את המכסה מבפנים. כל זה קרה רק מדחיפת הרכב במהלך היום, נסיעה משמעותית היתה משחררת את האום לגמרי ואז הנזק היה יכול להיות גדול. מכסה חליפי נמצא מהמנוע הישן של הקבוצה שהוא כרזרבה של חלקים בדיוק למקרה כזה. הקטסטרופה נמנעה, אבל בדיקת הרעש החוזרת נדחית למחר.
צוות BGU לעומת זאת עבר את בדיקת הTILT והרעש חלק - עם עוצמה של 105 DB בלבד! אחרי מחיאות הכפיים יש לזכור שבבדיקה זאת, גם שקט מדי זה לא טוב - זה אומר שהמנוע היה יכול להיות חנוק פחות וחזק יותר. אבל בהחלט עדיף לעבור...
צוות תל אביב עבד קשה, אבל באמת קשה, כל היום, על מנת לעמוד ביעד של כניסה לבדיקות ביום הראשון (לא דבר ברור מאליו בכלל - לא הרבה יותר מחצי הקבוצות עברו היום). מותחן קפיצי אולתר, ועוד שפע של בעיות קטנות וגדולות נפתר, והצוות אכן עמד ביעד ונכנס בדיוק בשבע, שעת סגירת התור לבדיקות הטכניות. שאפו, ועדכונים על מצבם - עברו/לא עברו ורשימת הרג'קטים - מחר.
עכשיו באופן כללי - חברים, התחרות הזאת היא כיף לא נורמלי, הצגה מדהימה של טכנולוגיה! זה לא ספורט מוטורי במובן המקובל, בכלל לא. פה הפיטס זה העיקר. שום דבר לא סודי - כולם מסתובבים בין כולם, מצלמים, נוגעים שואלים שאלות ומקבלים תשובות חופשי לגמרי. הדברים שרואים כאן הם פשוט מטורפים, לא משהו שקבוצת מרוץ אמיתי אפילו בפורמולה אחת תיקח סיכון לנסות.
בתחרות 72 קבוצות, 25 מתוכן מכוניות חשמליות והשאר מונעות בנזין - רובם מנועי 600 סמ"ק יפאניים של כל ארבעת היצרנים, אבל יש גם מנועי אפריליה 550 שני צילינדר בקבוצות איטלקיות, מנוע סינגל של KTM באחת המפלצות האוסטריות בחסות רדבול, מנועי 2 צילינדר טורבו בתכנון סטודנטים וביצור מיוחד של AMG, כולל גירבוקס אינטגרלי (בלי השרשרת) בשני כלים, גרמני ואוסטרי, וגם מנועי רויאל אנפילד בכלים ההודיים... על המכוניות החשמליות בכלל אין מה לדבר, שם הכל הולך, מנוע לכל גלגל או מנוע אחד או שניים בציר האחורי, קירור מים למנועים ולמצברים, ואלוהים יודע מה עוד, לזה עוד לא נכנסתי.
בגדול יש כאן את הגרמנים (ועוזריהם, האוסטרים) שמתחרים בינם לבין עצמם, עם גיבוי של מרצדס, ב.אמ.וו, אופל ובוש - ואת כל השאר. מי שחושב שהגרמנים לא יצירתיים - ישאר המום ממה שהם עושים כאן (ואל תבואו אלי בטענות על זה שאני מהלל הנדסה גרמנית - זו המציאות). באוניברסיטאות הגרמניות, פורמולה SAE זה תוכנית שרצה שנים, פרויקט הדגל של כל אוניברסיטה, עם תוכניות ארוכות טווח - לא פרויקט חד שנתי. הידעה הנצבר ועובר מדור לדור ולא רק הכסף וגיבוי התעשייה, שם אותם בליגה משל עצמם.
ויש קבוצות עם מכוניות מדהימות מאיטליה, שוויץ, מרוסיה (בנויות שונה לגמרי, חזק ולאו דווקא אלגנטי והי טקי אבל מרשים בהחלט) ומצ'כיה... והמכונית של בן גוריון בהחלט עומדת ברמה איתם. יש צוותים אחדים מהודו שהם לא באמת בליגה, אם כי אחד מהם הכניס מכונית לבדיקות הטכניות היום. יש צוותים מיוון, שוויץ, ספרד, יפן... ושלושה צוותים מישראל! 16 מדינות מיוצגות בתחרות.
העליתי אלבום עם תמונות מהיום והנה כמה היילייטים:
מקס מBGU אחרי מעבר הTILT בהצלחה:
ורגע לפני, קצת יותר לחוץ:
מור מהטכניון בבדיקת הרעש:
ובזווית כמה דקות לפני:
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
צוות HAWKS מהמבורג, זו אחת מהמכוניות הפסיכיות שכולם מדברים עליהן ביראה... זה כמו בסרטים האמריקאיים, המכונית של "הנהג הרע" האלוף הנצחי והשחצן שבסוף הסרט יהפוך לבחר הטוב של טום קרוז או מי שלא יהיה הגיבור האנדרדוג.
הקבוצות הגרמניות משתמשות בפחיות בירה של ליטר בתור Catch Cans, מיכלי עודפים לנוזלים. למה תשאלו? כי זה לא שוקל כלום, וכי אצלהם יש פחיות בירה של ליטר בסופרמרקט, זה למה!
שחף וצוותו מכניסים את המכונית לבדיקה הטכנית. צריך לראות את העבודה הקשה, ולהשוות לנקודת ההתחלה הנמוכה יחסית, כדי להעריך את ההישג.
הקסדה של נהג המרוצים אלון דאי, שהושאלה בנדיבות לקבוצת תל אביב יחד עם שאר ציוד הבטיחות שלו:
מישהו יכול להסביר מה היא עושה???
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מכוניות בן גוריון והטכניון כמעט התנגשו אחת בשנייה במהלך המעבר בין תחנות הבדיקה. ניצלנו את ההזדמנות לתמונה משותפת:
משהו 4X4, רכב התגובה המהירה של המסלול עומד בצד:
שאלנו אותה מה דעתה על ישראלים:
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שמרו על קשר