
נכתב במקור על ידי
de fox
ראשית אפתח ואומר שאני בוגר קבוצת BGR2011.
מאוד מרגש לקרוא ולראות את החיבוק החם של קהילת ג'יפולוג לפרויקט ה FSAE.
אני רוצה לחדד נקודה מסוימת לגבי רוח התחרות וקבוצות שונות מחו"ל:
נכון, הקבוצות המובילות הם קבוצות מתוקצבות הייטב וותיקות, אבל, שאר הקבוצות למעשה רוב הקבוצות, במצב דומה מאוד לקבוצת BGR או הטכניון. חלק גדול ממהות הפרוייקט במהלך השנה הסטודנטיאלית הוא גיוס ספונסרים ותקציב. כל הקבוצות ללא יוצא מן הכלל נדרשות לנושא זה. חלק מהקבוצות אף מחכימות לעשות שיתוף פעולה עם מחלקות נוספות במוסד מכיוון מנהל עסקים וכדומה שאחראים על נושא זה. אבל שוב אדגיש שרוב הקבוצות ולא רק הודים מסכנים מתמודדים עם נושא התקציב ולא מעט קבוצות ארופאיות לא מקבלות תמיכה מלאה מהמוסד האקדמאי שבשמם הם נשלחו.
ההוואי הכללי של הפרויקט, האתגר הכפול של תכנון רכב תחת מגבלות תקציב ובו בזמן גיוס ספונסרים הו נחלתם המשותפת של כל הקבוצות וזה מה שיפה ומיוחד בפרוייקט הזה. החיבור בין העולם האקדמי לעולם התעשיה, הגשר על הפער בין להיות סטודנט בחממת האקדמיה לבין החיים האמיתיים של מהנדס בשוק...זה המהות של כל הפרוייקט הזה.
ובהתייחס למה ש YES1952 כתב, השופטים יודעים טוב מאוד מאיפה באו כל קבוצה ומה היה נקודת ההתחלה שלהם והם מעריכים זאת מאוד. בשנה שלנו 2011 (השנה הראשונה שישראלים השתתפו) קיבלנו המון חום , אהבה והערכה מכל צוות השיפוט האיטלקי על זה שצוות ישראלי העמיד רכב ברמה כזו ופירגנו לנו בכל מקום אפשרי.
הדבר העיקרי שמפריד בין הישראלים לארפואים או הגורם העיקרי שמונע מהישראלים להיכנס ל 5 הראשונים, זה הנהג!
אין לנו שום סיכוי להתחרות עם הארפאים שמחזיקים בקבוצה נהגים מקצועיים על מודל שחקני פוטבול במכללות האמריקאיות. לראיה, קחו את מקצה הסיבולת האחרון - דרור מ BGR נתן את הופעת חייו והצליח לרדת מ 1:00 ל 54 שניות בהקפה הכי מהירה שלו. הנהג של שטוטגרט, בהקפה הראשונה שלו על המסלול עשה זמן של 45 שניות!!!
הנקודה שלי היא שחיבים להכשיר את המציאות בארץ לטובת העיניין. במציאות של היום אין באמת אפשרות לקבוצות הישראליות להתאמן ולהכשיר נהגים כמו שהיינו רוצים שיקרה. בשביל זה, דברים צריכים להשתנות כאן. אבל זה כבר שירשור אחר לגמרי.
שנה הבאה BGR יעמידו רכב שלא נופל ברמתו ההנדסית מאף קבוצה גרמנית. נקווה שנצליח לתת לנהגים את הכלים בהתאם.
פרויקט מדהים וחשוב מאין כמותו לביסוס תרבות מוטורית בארץ. אני בכלל טוען שאנו חיים בתקופה היסטורית. מבחניתי הארוע האחרון באיטליה מהווה ציון דרך בתחום בארץ.
חג שמח
נעם
שמרו על קשר