אני בדיוק באותה סירה עם הרכב שלנו ואשתי... שוקל ללמד אותה איך להעביר ל-4X4 לא נעול.
והנה עוד רגע חורף.
איזה דביל הצליח להפחיד את אשתי כי היא נוהגת עכשיו על רכב עם נהיגה אחורית ושהוא עלול לפרפר לה ברמזורים....
בקיצור: האם מומלץ/כדאי לנסוע קבוע ב 4X4 בחורף? יתרונות? חסרונות?
מאיר בנאי
מילים ולחן: מאיר בנאי
קיים ביצוע נוסף לשיר זה
אקורדים![]()
כביש אספלט, מול חומה
קבצנים בפינה
אני צועק בכל העיר
שיסתכלו עלי, רק עלי.
משתתף בקרבות
נצחונות, מפלות
אני צועק בכל העיר
שיסתכלו עלי, רק עלי.
גשם, רד כבר גשם
כי צריך לשטוף הכל
לא רוצה לראות הכל כשבא
הגשם
רד כבר גשם
כי העיר כבר עייפה
היא פוחדת מעצמה
רוצה לנשום.
זכרונות, אפלה
שוב שואל, אין תשובה
אני צועק בכל העיר
שיסתכלו עלי, רק עלי
גשם, רד כבר גשם...
אני צועק בכל העיר
שיסתכלו עלי, רק עלי\
אני בדיוק באותה סירה עם הרכב שלנו ואשתי... שוקל ללמד אותה איך להעביר ל-4X4 לא נעול.
השאלה עולה כל חורף... עד שיהיה לי כוח לכצוב תשובה... חפש.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
חפש שילוב 4x4 על כביש רטוב או משהו בסגנון.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260
תודה על התגובה המהירה.
כמו כל דבר, אני מבין כי הדעות חלוקות והכי חשוב זה להפעיל את הראש ולנסוע בזהירות
תשאל את הדביל איך זה שעשרות אלפי טנדרים,מכוניות מסחריות ומשאיות נוסעות בגשם בהנעה אחורית ולא מפרפרות כל רמזור.
גם יונדאי גטס מפרפרת ברמזורים (תלוי במצב הצמיגים כמובן)
"שיר למעלות. אשא עיני אל ההרים. מאין יבוא עזרי?" - לדוד המלך היה לנדרובר?!
כשגטס מפרפרת ברמזור היא לא מאבדת כיוון. כשרכב הנעה אחורית מפרפר הוא עלול להגיע לצלחת. זה בהחלט נושא חשוב וראוי לתת עליו את הדעת ולא לבטל אותו.
אני יותר מפחד מהנושא של פניות ולחיצה על הגז בזמן הלא נכון...
תסביר לדביל שרכב עם הנעה קידמית מפרפר הרבה יותר מהר מאשר עם אחורית ברמזורים
אולי....הוא התכוון בסיבוב הוא יפרפר ויזרוק זנב
כלל: כל רכב עם מרכז כובד גבוה דורש תשומת לב רבה יותר בכל תנאי נהיגה לעומת פרייבט
בועז
(ואגב לדעתי לא צריך לשלב ל4X4 אלא בתנאי מזג אוויר ממש קיצוניים כלומר שלג/קרח ואולי ברד)
במקרה של ג'יפ או ג'יפון עם הנעה אחורית, ולא טנדר שמראש הוא הרבה פחות מאוזן, זה לא כזה נורא.
נוסעים רגיל, רגוע, בלי להשתולל ובלי להכניס את הרכב למצבי קיצון
אני לא רואה מצב שבנהיגה שקולה גראנד ויטרה או פאג'רו יאבדו כיוון על כביש רטוב.
ובנהיגה שקולה אני מתכוון חהוריד מהירות כשהכביש רטוב, לדאוג ללחץ אוויר נכון וצמיגים תקיני ם ולא יבשים, ולהאט בעקומות. זה הכל
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הכוונה להאט לפני הכניסה לעקומות.
כניסה מהירה מדי לתוך עקומה, בהלה, עזיבת דוושת המצערת וגרוע מזה - בלימה, זה כבר מתכון לאיבוד אחיזה והחלקה.
יש מונח כזה שנקרא "נהיגה מתוכננת". תסתכלו רחוק קדימה ותתכננו מה אתם עומדים לעשות. כל הזמן. זה מתכון שחוסך הרבה כאבי ראש וכיס אחר כך. במקרה ש לגשם וכביש רטוב, פשוט לנסוע יותר לאט, להאט לפני עקומות, להיות רגוע יורת עם ההאצות והבלימות.
ברכב עם יכולת לשלב 4X4 קבוע (בעל דיפרנציאל מרכזי), פשוט לנסוע ב-4X4. קצת פחות חסכוני, אבל הרבה יותר בטוח.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
רכבים בלי דיפרנציאל מרכזי לא נוסעים בכביש ב 4X4 = מסוכן ולא בריא לאוטו
once you go Zuk, anything else makes you puke
עדיאל... אני לא רוצה להכנס לזה שוב... אבל יש קישור לדיון שלם בדיוק בנושא הזה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.
שמרו על קשר