פחחות טובה דורשת הרבה ניסיון...
ולי עדיין אין מספיק.
בכל מקרה זו נקודה משמעותית עבורי היות וכל עבודת השיחזור הושלמה:
הבודי, החזית, הכנפיים והמכסה מנוע הושלמו!!!
![]()
מכסה המנוע עבר יסוד וזפת מצידו הפנימי, כמו כן חיזוקים משמעותיים שישמשו בסיס לבוכנות טלסקופים.
הדלת האחורית הורכבה על הצירים (נועה פירזול). כרגע הדלת איננה מספיק מסיבית על מנת לתמוך את הגלגל היטב ובביטחה. לכן אני שוקל להעביר את הגלגל לציר מהטמבון היות ואני צריך להוסיף משקל רב לדלת על מנת לחזק אותה היטב.
גג מתכת מסגירה של סופה - מצא את מקומו אל החצר שלנו על מנת לבנות סגירת ביקיני קשיחה עם גגון - עידכונים בהמשך.
הגג במצב טוב מאוד ביחס לגילו.
![]()
מתקן לגלגל רק על הפגוש, חבל על הסדקים שיופיעו במרכב.
אביגדור
אביגדור - תודה על הטיפ. הבודי שלי מאוד מחוזק מאחור (לאחר השיחזור) ולכן אני חושש למקם את הגלגל על צירי הדופן המחזוקת.
השיקולים שלי הינם בחיסכון במשקל באזור האחורי (מאחורי הסרן). מתקן שבנוי היטב על טמבון מסיבי של 5 ממ לפחות. ישקול כ 25 ק"ג לעומת 10 ק"ג בפתרון הדופן.
אם היה לי רכב קצר - לא היה שיקול בכלל - רק על הפגוש.
טוב, לאחר מספר ימים מתוחים מאוד שלושת הקשתות לכלוב התהפכות חזרו. לשמחתי הרבה - המדידות היו מדויקות. זה לא היה עסק פשוט היות והגג סופה צר במידה ניכרת לעומת רוחב הרכב.לכן הקשתות בעלי מבנה טרפזי ורגלים ישרות (דומה מאוד לדפנות של סופה).
גובהן של הקשתות הינה הגובה של הנקודה הגבוהה ביותר של קשת תע"ר, הגג יהיה גבוה ב 2 ס"מ נוספים.
כרגע מיקמתי את שתי הקשתות המרכזיות ואת הגג, לקחתי מידות על מנת להזמין פרופיל שיתחבר לברגים שמחזיקים את הגג (בדומה לדפנות של סופה), הפרופיל הזה ירותך לכלוב ויהיה בסיס למסילת הברזנט.
תמונות להתרשמות:
![]()
![]()
יהודה, זה קצת גבוה מדי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הי דרור, שהכנסתי את הכסאות (קדמי ואחורי) זה היה נראה בגובה טוב.
לצורך ההשואה הגג שלי יהיה גבוה ב 4 ס"מ מהגג שלך - היות והחלון הקידמי צריך לקבל מספיק מקום כדי לעבור את החלק הקידמי.
אל תשכח שדופן הבודי שלי נמוכה ב 10 ס"מ מסופה.
בכל מקרה אני אתן לזה חשיבה נוספת...
מסגרת החלון אכן זקוקה לרווח כלשהו על מנת להתקפל ולהיסגר באופן חלק, אבל הרבה פחות ממה שאצלך. הגג יכול וצריך להיות נמוך יותר - בעיקר מסיבות אסטטיות אבל גם כדי לצמצם מרווחים כשתרצה שיהיה אטום היטב בחורף. אין לזה קשר לגובה הדופן בבודי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
גובה הדופן הנמוך נותן אשליה של גג גבוה מאוד, מסגרת החלון תהיה קרובה יותר ולא כפי שמופיעה בתמונה (יש שם ספייסר - היות ולא רציתי לשרוט את החלון).
תאמין לי - רציתי הרבה יותר גבוה, יואב הוריד אותי מזה.
לי חשוב שאדם שיושב מאחור ירגיש בנוח וגובה ראשו יהיה מול פתחי הצד ולא כפי שהיה לי עם הברזנט בעבר.
אני מייצר פרופיל (4 סמ גובה) שחובק את כל הגג (כמו בדפנות) הוא יושב על הגומיה שמתחת למרזב, מלפנים הנושא קצת יותר מורכב - אבל הרעיון הינו להנמיך את החלק הקידמי בעזרת פרופיל שיהיה בין הגג הקידמי ולבין הקשת הקידמית - להוסיף גומיה עבה מאוד ולבצע את סגירת החלון בעזרת חבקים קפיציים (כמו אצל יואב).
בכל מקרה הדרך עוד ארוכה...
באותה הזדמנות, אל תוותר על קשת התהפכות קדמית.
החלק הקדמי של הגג יישב עליה, ותוכל לייצר סוג של "משקוף" שהחלון ייסגר עליו. עם גומיה לאטימה.
אני מכין כתבת פרויקט בזק בדיוק על זה, אבל עד שאסיים אותה, אתה מוזמן לראות איך זה בנוי אצלי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הי דרור,
טרם סיימתי את התושבות של הקשת הקידמית ולכן היא לא בתמונה.
אתה יכול לצרף תמונה?
תודה,
יהודה
צולם במהלך העבודה על פינישים (פחחות של מסגרת החלון וכו'.) כל העסק עוד לא גמור עד הסוף - צריך להוסיף סגרים קפיציים ולסיים שדרוג החלק האחורי של הכלוב וכו'. ברגע שאסיים, תצא כתבה מסודרת.
ה"משקוף" עשוי מפרופיל 90 מעלות שהקצוות שלו כופפו ונסגרו בריתוך לצורת מסגרת החלון והוא מרותך לקשת הקדמית. נוספה שם גומיית אטימה מהסוג שיש בפרייבטים סביב הדלתות.
כדרכי בקודש התקמצנתי על גומיה חדשה ויקרה להחריד אצל אחד מסוחרי הגומי החמדניים ואימצתי גומיה במצב מצויין מגרוטאת רכב נטוש. עובדת מצוין.
לקחתי משם עוד גומיה אחת שלמה, נקיה ויפה - אם תזדקק, היא שלך.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
טיפ חשוב מאוד - החלק העליון של מסגרת החלון האמריקאי בג'יפים נראה אופקי-ישר, אבל הוא לא. זו קשת מתונה מאוד, ואם תבנה משקוף ישר, זה לא יתאים וכשהחלון יהיה סגור, תהיה חדירה של רוח/גשם מהצדדים. צריך לחתוך חריץ אחד או שניים בפרופיל ולסגור אותם ליצירת כיפוף קל.
הכי טוב מראה עיניים - אם מזדמן לך, תקפוץ לראות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
תודה על השיתוף!
אני מודע לפרופיל העליון...
נראה עבודה טובה, במידה ואהיה באזור אני אקפוץ לביקור.
לאחרונה עבדתי על כלוב ההתהפכות.
הכלוב בנוי משלוש קשתות ומחובר לבודי בשש נקודות. הכלוב תוכנן על פי מבנה של סופה על מנת למקם את הגג הקשיח באופן מושלם.
היה חשוב לי כלוב מאוד חזק מצד אחד אבל פונקצוינלי ובעל מרחב פנימי נדיב.
הקשתות (המרכזית + אחורית) בנויות מסקדיול 40 48 ממ קוטר, 3.7 עובי דופן - ארבעה ק"ג לכל מטר.
הקשת הקידמית וכל שאר הכלוב נבנה מצינור סקדיול 40 42 ממ קוטר, 3.5 עובי דופן - 3.4 ק"ג לכל מטר.
התושבות הקידמיות יושבות על הדשבורד ומחוברות לחיזוק כפי שניתן לראות בתמונות למטה.
התושבת המרכזית בנויה מברזל 6 ממ, הפלטה האחורית מברזל 4 ממ - רוחב צלע 15 סמ.
התושבת דשבורד פריקה ואינה מרותכת לקשת, החיבור בין הפלטה של הקשת הקידמית הינו באמצעות שלושה ברגים בחוזק 12.9
M12 במרכז, M10 ואחרון M8 - הקטרים שונים מכיוון שזוהי פלטה קטנה מאוד.
שאר הברגים הינם M10 בחוזק 8.8 (גרייד 5).
הריתוכים נעשו באמצעות רתכת מיג תלת פאזית 250 אמפר, חוט 0.8.
זה הזמן להודות לריקו, ארנון,דרור ויואב על היעוץ בתיכנון
ותודה מעומק הלב לאדם יקר שנתן יד ומכל הלב - ריקו תודה!!!!!!!!
הכלוב שוקל כ 80 ק"ג.
להלן תמונות להתרשמות ולפני חיבור אביזרים וצביעה:
![]()
יהודה איזה גיפ זה הולך להיות - חבל על הזמן !!!!!!!
מושקעת בו הרבה מחשבה , עשייה והכי חשוב ים של אהבה !!!
עלה והצלח ....
נ.ב.
אין על מה !
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
כמו תמיד נראה מדהים
בכלוב יש משהו שמפריע לי, החוסר באלכסונים אחורה מהקשת המרכזית, למה החלטת לוותר עליהם?
- זה מה יש ועם זה ננצח!
- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....
הי נימי - איזה אלכסונים?
בכ המקרה - נוספו ארבעה אלכסונים בקשת הקידמית.
![]()
איזו עבודה נהדרת.
הייתי רוצה כזה, אבל אסתפק אצלי בקשת מרכזית מאחורי המושבים הקדמיים עם תמיכה אחורנית. אין לי יכולת להרים כלוב מלא.
בטח לא כזו יצירה.
ברכות. תבלה
רַבִּי אֱלִיעֶזֶר הַקַּפָּר אוֹמֵר: הַקִּנְאָה, וְהַתַּאֲוָה, וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם. פרקי אבות, משנה כא
שמרו על קשר