יש לנו באתר כתבה מעולה של נמרוד ששופכת אור על הנושא.
http://www.jeepolog.com/j6tech_101_forces.htm
אם יהיו אחר כך שאלות נשמח לענות.
אשמח מאוד לכל הסבר בנושא , אני שומע רבות על המושג אך איני יודע מהו ואיך הוא משפיע על הרכב.
בתודה , עומר
יש לנו באתר כתבה מעולה של נמרוד ששופכת אור על הנושא.
http://www.jeepolog.com/j6tech_101_forces.htm
אם יהיו אחר כך שאלות נשמח לענות.
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
אשמח לקבל הסבר פשוט ועממי בנושא , מה שגם הכתבה לא גמורה לחלוטין , כלומר אין הבהרות ומסקנות סופיות מכל העסק.
נגיד אני נותן לך להחזיק עם השיניים מוט באורך של מטר אחד. על המוט, בקצה, אני תולה משקולת של ק"ג אחד. עכשיו, על מנת להחזיק את הראש במקום, שרירי הצוואר שלך צריכים להפעיל מומנט של קג"מ אחד.
(בשביל להיות ממש עממי, היה לי הסבר אחר.. אבל לא לפורום)
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף - תודה :wink:
מצפה להמשך הכתבה שתבהיר את העיניין .
עומר
קודם כל סחתיין על ההסבר של אסף, גדול!!
קג"מ זו יחידת מידה של מומנט (כח סיבובי).
המומנט הוא המכפלה של הכוח (הרגיל - הקווי) במרחק מציר הסיבוב.
יותר כח = יותר מומנט.
יותר מרחק = יותר מומנט.
כדי לקבל קצת תחושה ממשית, אתה יכול לעשות את הניסוי הבא:
קח מוט עם משקל מסויים בקצה אחד (נניח קילו) ומשקל כפול בקצה שני (2 קילו).
שים אותו על משהו צר (משענת של כיסא).
תבדוק מתי יש שיווי משקל.
תגלה שזה קורה כאשר המרחק עד הצד הכבד הוא חצי מהצד הקל.
השפעה על הרכב: את ההשפעה הבאה אתה בטח מכיר. כדי לפתוח אום חזק, נניח בגלגל, אתה צריך להשתמש לפעמים בהארכה לידית.
השפעות אחרות, כגון המומנט המקסימלי שמנוע יכול להפיק, או השפעה של הגדלת קוטר הגלגל, אני משאיר לדיונים מעמיקים יותר.
איתי
שמרו על קשר