אני גם אשמח לתשובה מנומקת.
ניר - אתה על זרועות רדיוס מקוריות?
כמו בכותרת,
WJ2001 "משייט" בנסיעה בכביש,
מה יכולות להיות הסיבות לכך? (וזה לא קשור להגבהה וזוית קסטר)
תודה,
ניר
אני גם אשמח לתשובה מנומקת.
ניר - אתה על זרועות רדיוס מקוריות?
מה אתה מתכוון כשאתה אומר שזה לא קשור להגבהה ולזוית קאסטר? אז למה זה יהיה קשור? לוישרים יבשים??
- כיוון פרונט עשית? בדגש על התכנסות גלגלים.
- חופשים בבושינגים של הפנהרד ובזרועות רדיוס.
- חופשים מערכת ההיגוי - תפוחים או תיבת הגה
איל
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
שלום אייל,
מה אני מתכוון זה שראיתי שרשורים לגבי "שיוט" שמתחיל אחרי ביצוע הגבהה וקשור לפגיעה בזוית הקסטר,
וזה לא הכיוון לדעתי,
כיוון פרונט - בוצע
בושיניגים - הוחלפו לאחרונה כולל פנרד.
וישרים - אכן יבשים וחייב להחליף לקראת החורף, ייתכן שזה קשור...?
ניר
כן, אני על זרועות רדיוס מקוריות,
הרכב עבר הגבהה 2", קפיצים/בולמים בלבד.
אבל נוסע כבר הרבה זמן מאז ללא שום בעיית "שיוט",
הבעיה חדשה,
מה עם בולם הגה? מקורי או הוחלף?
זו גם אפשרות הגיונית מאוד.נתן
wj גראנד צ'ירוקי לימיטיד 2001 4.7 v8, רק בריאות והחיוך לא יפסיק! :-D
חופשים מערכת היגוי - תפוחים או תיבת הגה - לא בוצע
איך "נהוג" לבדוק?
יש אינדיקציה מסוימת (מלבד ה"שיוט") לשחיקה שאופיינית לתפוחים/תיבת הגה.
בולם הגה לא מקורי, תקין והוחלף ביחד עם ההגבהה
אני נוטה לבעיה הקשורה לתיבת הגה,
האם יש דרך קלה לבדוק זאת?
הרבה דברים יכולים להיות..
מכיוון שאתה שולל את האזורים המועדים, יש עוד כמה אפשרויות אחרות..
- חופש במיסב מוט הגה (דומה לצלב) - זה שיושב על הציר שמתחבר לגלגל ההגה ובצדו השני לתיבת ההגה (נמצא בתא המנוע).
- בדוק חופש בגלגל בנקודות 6-12. מעיד על מיסב גלגל שחוק\בלוי.
- גלגלים לא מאוזנים\ צמיגים שחוקים - הצלב גלגלים קדמיים ואחוריים ובדוק שוב.. אולי יתמזל מזלך.
- התקנה לא נכונה של מערכת המתלים, מכיוון שמדובר ב2" האם הרכבת ספייסירים או החלפת סלילי קפיצים ?
- חופש בפנרד קדמי או אחורי, כיוון לא נכון שלהם בגובה החדש.
לגבי תיבת הגה עצמה, אני בספק אם זה משם מכיוון שלא הייתה לך תופעה כזאת לפני כן. קשה לי להאמין שזה זה..
.. Jeep - Drive it like you stole it
תודה,
אבדוק את הדברים,
חלקם כבר כתבתי שהם בסדר,
אבדוק את השאר,
אבל לגבי תיבת הגה,
מה הכוונה "לא הייתה תופעה כזו לפני כן"?
כל תקלה לא קיימת עד שהיא מגיעה...?!
ניר..
שים לב: תיבת הגה לא תקינה או אם קיים בה חופש אז רואים מיד.
בקש מהשכן\חבר\אישה שישחק עם ההגה ימינה שמאלה כמו בטסט.
קח פנס טוב ותסתכל על הציר שמתחבר לפיטמן, תוכל לראות מיד עם קיים חופש אם זה בתיבה עצמה או בין התיבה לבודי.
אתה כן יכול לעבור על 4 הברגים שמחזיקים את התיבה ולוודא שהם סגורים היטב, הם גם יכולים להיות סיבה לחופש ולא לסגור מעבר למה שמותר שלא תגזור אותם.
.. Jeep - Drive it like you stole it
אחלה, תודה
יש כיוון,
בושינגים קרועים, זרוע אחורית עליונה (המשולש)
אבל קיבינימט החלפתי רק לפני כחצי שנה, הייתכן.
אם זה לא בוקסות פולי׳ אז זה ממש בדיחה כנראה?
כל כמה זמן יוצא לכם להחליף?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
WJ 2001
היי
הבוקסות ימשיכו למות בקצב גדול, כי הם עובדות בניגוד לתנועת האקס.
נמרוד
הגבהה 2-2.5
לא אין ספייסר
מצב מקורי
מומלץ לעשות משהו ביחד עם החלפת הבוקסות כעת.
ספייסר?
או שבוקסטת פולי׳ יעשו את העבודה?
עכשיו היו גומי רגיל
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
WJ 2001
התותבים האלה, גם במצב המקורי כפי שנמרוד 'רמז'... לא שוס.
הם משום מה תוכננו לעבוד בצורה מוזרה בניצב במקום במקביל לציר.
לדעתי אין כאלה מפוליאורטן, אלא רק מגומי. לפחות מה שאני מצאתי כשבזמנו החלפתי אותם.
הבעיה מחמירה עם הגבהה, קטנה ככל שתהיה, כיוון שאז הגומי כל הזמן במאמץ גם בזמן חניה.
הפיתרון הפשוט הוא הוספת ספייסר בקודקוד ה-A שמיישר את התותבים בחזרה.
בהגבהות יותר גדולות מומלץ כמו נמרוד, לזנוח את התצורה הזו ולשנות את התושבות ולהשתמש בזרועות עם מיסב קצה שעובד בכיוון נכון.
איל
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
בסרט זהה..
אצלי החזיקו תותבים חלופיים תוצרת ינוביץ בדיוק שנה..
הגבהה 4" אבל עם הספייסר הנ"ל שמשפר זווית הזרוע.
מצאתי תותבים מפולי של סופרפרו. אבל היבואן פה דרש בלי להתבלבל 750... אז הזמנתי מחול בחצי מחיר.
אמור לקבלם השבוע אז אוכל לרוץ לספר לחבר'ה כמה מרגשים החדשים...
זה הלינק לתותבים
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-C...item4d144fd349
טוב. הגיעו התותבים לזרוע A מפולי כחלחל. הורכבו בקלות, נראה ומרגיש מצויין על הרכב.
התכנון שלהם נראה יותר נכון- מצרף דיאגרמה. (יש קונוס מובנה בתותב שאמור לספוג טוב יותר את התנועה האנכית של הזרוע).
אבל בזמן הרכבת המשולש שמתי לב שאחרי שהרכנו את הצד של המרכב (הצד עם הבוקסות) אזי הצד של הסרן נשאר תלוי גבוה באוויר והיינו חייבים לדחוף אותו למטה בלחץ ע"מ להרכיב את הצד של הסרן. מורכב אצלי ספייסר בסרן של 5 ש"מ כמו בדיאגרמה של אייל למעלה כאן. (הגבהה מאחור אצלי 4.5")
נשאלת השאלה: למה לא ליצור ספייסר בעובי של 8 ואפילו 10 ס"מ ע"מ להגיע לזווית המקורית של המשולש (שהיא בעקרון שטוחה) אל מול הסרן? מה הסיפור? פשוט מביאים ברגים ארוכים יותר ונפתרה בעיית אכילת הבוקסות והבול ג'וינט ובא לציון הגואל. אבל לא ראיתי פתרון כזה באף מוצר מדף בארה"ב.
או שמה אני מפספס משהוא? מה דעתכם?
נראה טוב הבוקסות האלה. מקווה שהם יעבדו כמצופה.
לגבי ספייסר גבוה יותר, מעבר לזה שהוא ישמש מנוף גדול שיעביר כוחות מיותרים להברגות בביצה, אם יהיה עבה מדי הוא יגביל לך את מהלך הסגירה של המתלה. יפגע במרכב לפני שהגלגל ייכנס לכנף/הבולם ייסגר.
הפתרון הנכון הוא או שינוי כל התושבות לאנכיות שעובדות בכיוון הצירי של הבוקסות - כמו זרועות רדיוס רגילות (היה שרשור עם תמונות של נמרוד-מערד שאני לא מוצא)
או פתרון ביניים לא רע, שימוש בזרוע A שתושבות הבוקסות שלה מתחילות מזוית התחלתית, כלומר שהבוקסה ללא עומס בזמן שהזרוע יותר נמוכה יחסית לזרוע מקורית. והיא גם מתכווננת שזה בכלל בונוס.
![]()
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
שמרו על קשר