Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 26
  1. #1
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    כמו בכותרת,
    WJ2001 "משייט" בנסיעה בכביש,
    מה יכולות להיות הסיבות לכך? (וזה לא קשור להגבהה וזוית קסטר)

    תודה,
    ניר

  2. #2
    חבר רשום רוכברודאו's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    תל אביב
    Posts
    348

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    אני גם אשמח לתשובה מנומקת.
    ניר - אתה על זרועות רדיוס מקוריות?

  3. #3
    חבר רשום eysham's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    3,759

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    מה אתה מתכוון כשאתה אומר שזה לא קשור להגבהה ולזוית קאסטר? אז למה זה יהיה קשור? לוישרים יבשים??

    • כיוון פרונט עשית? בדגש על התכנסות גלגלים.
    • חופשים בבושינגים של הפנהרד ובזרועות רדיוס.
    • חופשים מערכת ההיגוי - תפוחים או תיבת הגה



    איל
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  4. #4
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    שלום אייל,

    מה אני מתכוון זה שראיתי שרשורים לגבי "שיוט" שמתחיל אחרי ביצוע הגבהה וקשור לפגיעה בזוית הקסטר,
    וזה לא הכיוון לדעתי,
    כיוון פרונט - בוצע
    בושיניגים - הוחלפו לאחרונה כולל פנרד.
    וישרים - אכן יבשים וחייב להחליף לקראת החורף, ייתכן שזה קשור...?

    ניר

  5. #5
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    כן, אני על זרועות רדיוס מקוריות,
    הרכב עבר הגבהה 2", קפיצים/בולמים בלבד.
    אבל נוסע כבר הרבה זמן מאז ללא שום בעיית "שיוט",
    הבעיה חדשה,

  6. #6
    חבר רשום berdi's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    מודיעין
    Posts
    262

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    מה עם בולם הגה? מקורי או הוחלף?
    זו גם אפשרות הגיונית מאוד.נתן
    wj גראנד צ'ירוקי לימיטיד 2001 4.7 v8, רק בריאות והחיוך לא יפסיק! :-D

  7. #7
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    חופשים מערכת היגוי - תפוחים או תיבת הגה - לא בוצע
    איך "נהוג" לבדוק?
    יש אינדיקציה מסוימת (מלבד ה"שיוט") לשחיקה שאופיינית לתפוחים/תיבת הגה.

  8. #8
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    בולם הגה לא מקורי, תקין והוחלף ביחד עם ההגבהה
    אני נוטה לבעיה הקשורה לתיבת הגה,
    האם יש דרך קלה לבדוק זאת?

  9. #9
    חבר רשום השועל's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    ת"א
    Posts
    1,872

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    הרבה דברים יכולים להיות..

    מכיוון שאתה שולל את האזורים המועדים, יש עוד כמה אפשרויות אחרות..

    - חופש במיסב מוט הגה (דומה לצלב) - זה שיושב על הציר שמתחבר לגלגל ההגה ובצדו השני לתיבת ההגה (נמצא בתא המנוע).
    - בדוק חופש בגלגל בנקודות 6-12. מעיד על מיסב גלגל שחוק\בלוי.
    - גלגלים לא מאוזנים\ צמיגים שחוקים - הצלב גלגלים קדמיים ואחוריים ובדוק שוב.. אולי יתמזל מזלך.
    - התקנה לא נכונה של מערכת המתלים, מכיוון שמדובר ב2" האם הרכבת ספייסירים או החלפת סלילי קפיצים ?
    - חופש בפנרד קדמי או אחורי, כיוון לא נכון שלהם בגובה החדש.

    לגבי תיבת הגה עצמה, אני בספק אם זה משם מכיוון שלא הייתה לך תופעה כזאת לפני כן. קשה לי להאמין שזה זה..
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  10. #10
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    תודה,
    אבדוק את הדברים,
    חלקם כבר כתבתי שהם בסדר,
    אבדוק את השאר,
    אבל לגבי תיבת הגה,
    מה הכוונה "לא הייתה תופעה כזו לפני כן"?
    כל תקלה לא קיימת עד שהיא מגיעה...?!

  11. #11
    חבר רשום השועל's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    ת"א
    Posts
    1,872

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    ניר..

    שים לב: תיבת הגה לא תקינה או אם קיים בה חופש אז רואים מיד.
    בקש מהשכן\חבר\אישה שישחק עם ההגה ימינה שמאלה כמו בטסט.
    קח פנס טוב ותסתכל על הציר שמתחבר לפיטמן, תוכל לראות מיד עם קיים חופש אם זה בתיבה עצמה או בין התיבה לבודי.

    אתה כן יכול לעבור על 4 הברגים שמחזיקים את התיבה ולוודא שהם סגורים היטב, הם גם יכולים להיות סיבה לחופש ולא לסגור מעבר למה שמותר שלא תגזור אותם.
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  12. #12
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    אחלה, תודה

  13. #13
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    יש כיוון,
    בושינגים קרועים, זרוע אחורית עליונה (המשולש)
    אבל קיבינימט החלפתי רק לפני כחצי שנה, הייתכן.
    אם זה לא בוקסות פולי׳ אז זה ממש בדיחה כנראה?
    כל כמה זמן יוצא לכם להחליף?


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    WJ 2001

  14. #14
    חבר רשום eysham's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    3,759

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    Quote Originally Posted by NRG View Post
    יש כיוון,
    בושינגים קרועים, זרוע אחורית עליונה (המשולש)
    אבל קיבינימט החלפתי רק לפני כחצי שנה, הייתכן.
    אם זה לא בוקסות פולי׳ אז זה ממש בדיחה כנראה?
    כל כמה זמן יוצא לכם להחליף?


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

    כמה הגבהה יש? האם מורכב ספייסר לזרוע A בצד של הבולג'וינט?
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  15. #15
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    ערד טל 0537255704
    Posts
    1,307

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    היי
    הבוקסות ימשיכו למות בקצב גדול, כי הם עובדות בניגוד לתנועת האקס.
    נמרוד

  16. #16
    חבר רשום NRG's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    שפלה
    Posts
    269

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    הגבהה 2-2.5
    לא אין ספייסר
    מצב מקורי
    מומלץ לעשות משהו ביחד עם החלפת הבוקסות כעת.
    ספייסר?
    או שבוקסטת פולי׳ יעשו את העבודה?
    עכשיו היו גומי רגיל


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    WJ 2001

  17. #17
    חבר רשום eysham's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    3,759

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    התותבים האלה, גם במצב המקורי כפי שנמרוד 'רמז'... לא שוס.
    הם משום מה תוכננו לעבוד בצורה מוזרה בניצב במקום במקביל לציר.

    לדעתי אין כאלה מפוליאורטן, אלא רק מגומי. לפחות מה שאני מצאתי כשבזמנו החלפתי אותם.

    הבעיה מחמירה עם הגבהה, קטנה ככל שתהיה, כיוון שאז הגומי כל הזמן במאמץ גם בזמן חניה.

    הפיתרון הפשוט הוא הוספת ספייסר בקודקוד ה-A שמיישר את התותבים בחזרה.


    בהגבהות יותר גדולות מומלץ כמו נמרוד, לזנוח את התצורה הזו ולשנות את התושבות ולהשתמש בזרועות עם מיסב קצה שעובד בכיוון נכון.

    איל

    Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  18. #18
    חבר רשום רוכברודאו's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    תל אביב
    Posts
    348

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    בסרט זהה..

    אצלי החזיקו תותבים חלופיים תוצרת ינוביץ בדיוק שנה..
    הגבהה 4" אבל עם הספייסר הנ"ל שמשפר זווית הזרוע.
    מצאתי תותבים מפולי של סופרפרו. אבל היבואן פה דרש בלי להתבלבל 750... אז הזמנתי מחול בחצי מחיר.
    אמור לקבלם השבוע אז אוכל לרוץ לספר לחבר'ה כמה מרגשים החדשים...

    זה הלינק לתותבים
    http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-C...item4d144fd349

  19. #19
    חבר רשום רוכברודאו's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    תל אביב
    Posts
    348

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    טוב. הגיעו התותבים לזרוע A מפולי כחלחל. הורכבו בקלות, נראה ומרגיש מצויין על הרכב.
    התכנון שלהם נראה יותר נכון- מצרף דיאגרמה. (יש קונוס מובנה בתותב שאמור לספוג טוב יותר את התנועה האנכית של הזרוע).

    Click image for larger version. 

Name:	WJ rear upper bushing.jpg 
Views:	197 
Size:	47.9 KB 
ID:	82411

    אבל בזמן הרכבת המשולש שמתי לב שאחרי שהרכנו את הצד של המרכב (הצד עם הבוקסות) אזי הצד של הסרן נשאר תלוי גבוה באוויר והיינו חייבים לדחוף אותו למטה בלחץ ע"מ להרכיב את הצד של הסרן. מורכב אצלי ספייסר בסרן של 5 ש"מ כמו בדיאגרמה של אייל למעלה כאן. (הגבהה מאחור אצלי 4.5")

    נשאלת השאלה: למה לא ליצור ספייסר בעובי של 8 ואפילו 10 ס"מ ע"מ להגיע לזווית המקורית של המשולש (שהיא בעקרון שטוחה) אל מול הסרן? מה הסיפור? פשוט מביאים ברגים ארוכים יותר ונפתרה בעיית אכילת הבוקסות והבול ג'וינט ובא לציון הגואל. אבל לא ראיתי פתרון כזה באף מוצר מדף בארה"ב.
    או שמה אני מפספס משהוא? מה דעתכם?

  20. #20
    חבר רשום eysham's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    3,759

    Default תגובה: רכב "משייט"/לא מדויק/לא יציב בנסיעה בכביש

    Quote Originally Posted by רוכברודאו View Post
    טוב. הגיעו התותבים לזרוע A מפולי כחלחל. הורכבו בקלות, נראה ומרגיש מצויין על הרכב.
    התכנון שלהם נראה יותר נכון- מצרף דיאגרמה. (יש קונוס מובנה בתותב שאמור לספוג טוב יותר את התנועה האנכית של הזרוע).

    Click image for larger version. 

Name:	WJ rear upper bushing.jpg 
Views:	197 
Size:	47.9 KB 
ID:	82411

    אבל בזמן הרכבת המשולש שמתי לב שאחרי שהרכנו את הצד של המרכב (הצד עם הבוקסות) אזי הצד של הסרן נשאר תלוי גבוה באוויר והיינו חייבים לדחוף אותו למטה בלחץ ע"מ להרכיב את הצד של הסרן. מורכב אצלי ספייסר בסרן של 5 ש"מ כמו בדיאגרמה של אייל למעלה כאן. (הגבהה מאחור אצלי 4.5")

    נשאלת השאלה: למה לא ליצור ספייסר בעובי של 8 ואפילו 10 ס"מ ע"מ להגיע לזווית המקורית של המשולש (שהיא בעקרון שטוחה) אל מול הסרן? מה הסיפור? פשוט מביאים ברגים ארוכים יותר ונפתרה בעיית אכילת הבוקסות והבול ג'וינט ובא לציון הגואל. אבל לא ראיתי פתרון כזה באף מוצר מדף בארה"ב.
    או שמה אני מפספס משהוא? מה דעתכם?

    נראה טוב הבוקסות האלה. מקווה שהם יעבדו כמצופה.

    לגבי ספייסר גבוה יותר, מעבר לזה שהוא ישמש מנוף גדול שיעביר כוחות מיותרים להברגות בביצה, אם יהיה עבה מדי הוא יגביל לך את מהלך הסגירה של המתלה. יפגע במרכב לפני שהגלגל ייכנס לכנף/הבולם ייסגר.

    הפתרון הנכון הוא או שינוי כל התושבות לאנכיות שעובדות בכיוון הצירי של הבוקסות - כמו זרועות רדיוס רגילות (היה שרשור עם תמונות של נמרוד-מערד שאני לא מוצא)


    או פתרון ביניים לא רע, שימוש בזרוע A שתושבות הבוקסות שלה מתחילות מזוית התחלתית, כלומר שהבוקסה ללא עומס בזמן שהזרוע יותר נמוכה יחסית לזרוע מקורית. והיא גם מתכווננת שזה בכלל בונוס.



    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. איך מודדים סל"ד טורים בצורה מדויקת?
    By razzamataz in forum פורום איסוזו Isuzu
    Replies: 8
    Last Post: 27-07-12, 16:29
  2. מחפש נ.צ מדויק של "אורוות הסוסים" ליד רביבים
    By שרון בן ארי in forum פורום ידיעת הארץ
    Replies: 1
    Last Post: 28-11-09, 17:19
  3. ג'ימני - ריח שרוף בנסיעה איטית - "זחילה"
    By bena in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 1
    Last Post: 25-12-07, 19:41
  4. סמוראי לא יציב בכביש מהיר
    By dizza man in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 7
    Last Post: 03-04-05, 19:47
  5. בניית "גיגית" לטרנספר
    By אלון_ק in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 3
    Last Post: 19-08-04, 23:37

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •