חנן,
האם איכות ח״ח שנמכרים על ידי היבואנים הם באותה האיכות מהם מורכב הרכב?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
אם אתה קונה את החלף ישירות מיבואן הרכב נראה לי שאתה יכול להיות שקט לחלוטין. גם ככה הוא מרוויח מאות אחוזים על החלפים, הוא מחויב לאחריות ארוכת טווח על החלפים וגם מקבל אותה מיצרן הרכב. בזמן תביעת אחריות הוא מחויב להראות ליצרן חשבונית קנייה. יצרן הרכב מתגמל אותו לפי קניית חלפים. כל הסיבות האלו גורמות לכך, לעניות דעתי, שלא יהיה לו אינטרס למכור זיופים.
אם אתה קונה את החלף ממוסך ברשת יבואן הרכב, גם כאן יש מספיק סיבות לבעלי המוסך לא להתעסק עם זיופים, כגון נושא אחריות החלפים המקוריים שהוא מחויב להם, מחויבות להציג קנייה מהיבואן בעת תביעת אחריות, מחויבות לאחוזי קניית חלפים מהיבואן, תגמול בהתאם, קנסות על אי עמידה ביעדי אחוזים של חלפים מקוריים וכו'. אני קונה חלפים להיילקס ממוסך מורשה ברשת טויוטה ואני מרגיש די בטוח מהכיוון הזה.
לגבי קנייה מיבואנים מקבילים אין לי מושג. אם אתה קונה מהם, בהצלחה.
חנן,
האם איכות ח״ח שנמכרים על ידי היבואנים הם באותה האיכות מהם מורכב הרכב?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
או שאני לא מבין את השאלה או שהיא מוזרה.
מדובר באותם חלפים בדיוק - מן הסתם הם באותה איכות.
אני אסייג את עצמי: יש מצבים שבהם היצרן מחליף ספק לאחר תחילת ייצור הרכב. לפחות במקרים שאני מכיר זה נעשה עקב גילוי תקלה סדרתית בחלפים מהספק המקורי ולכן כשאתה קונה חלף שכבר יוצר ע"י הספק החדש, אתה מקבל חלק טוב יותר.
לא מוכרים לי מקרים שבהם המצב הוא הפוך: שהספק החדש מייצר חלפים פחות טובים.
עם זאת, תיאורטית, אני מניח שמצב כזה הוא אפשרי. אני לא נתקלתי במקרה כזה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
תודה.
ענית למה שהתכוונתי.
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
אני קונה למאזדה שלי חלפים מקוריים מחנות ח.ח רגילה
פילטר שמן ופלאגים מקוריים שמן איכותי ופילטר אויר איכותי
בעלות סופית של אולי 50/80 שקל הבדל מחלפים "לא ידועים"
שווה את השקט..
שלא נדבר על הסופה שאני מקפיד לקנות רק חלפים מקוריים או "מומלצים"
בכל מקרה לא נראה לי שתוכל לדעת אם החלפים התחליפיים
הם מדרום סין או מצפון סין
JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
אני אולי יצחיק פה כמה אנשים אבל... זה לא תפקידו של משרד התחבורה לפקח על איכות החלפים? ולוודא שנגיד הברקסים שנמכרים בחנויות יהיו כאלה שעומדים בתקנים מסויימים וכו?
לגבי קניה ברשת - ברוב המקרים אין אפשרות לדעת.
הרבה מאד חלפים מקוטלגים תחת השם המפוצץ: OEM ובאותיות קטנות אפילו כותבים "באיכות המשתווה או עולה על חלק מקורי" (לא זוכר את הניסוח המדוייק באנגלית כרגע), ובפועל אתה מקבל חלק שבמקרה הטוב יחזיק מעמד עד שיגיע החלק המקורי שתזמין במקומו.
הפתרון הוא כמו שאמרו - או מקורי, או אם יש לך נסיון ספציפי עם חלק/חברה מוכרים.
(באופנועים למשל אני משתמש בפילטרים של hilo-filtro, במייסבים רואה איזו חברה מייצרת את המקורי ומזמין מהחברה עצמה (koyo,nsk,skf) וכו'...).
בפילטרים בג'יפ, נכון להיום - רק מקורי.
העלילה מסתבכת... קפצתי להילוך שישי בראשון לציון. ביקשתי לקנות פילטר שמן מקורי, התשובה הייתה "לא מוכרים חלקי טיפול" מותר להם להחליט ככה? איפה אני מוצא פילטר מקוקי לפאגרו 2.8 ?
בבקשה :
http://www.ebay.com/itm/Oil-Filter-M...c6c12e&vxp=mtr
5 יחידות ב 300 שח, כדי שלא תחפש יותר, או תחלק לאחרים...
אם זה דחוף לך, יש לי עוד 2, אתה מוזמן לקחת אחד.
מעולה! בחנות ביקשו ממני עכשיו 200 לאחד. תודה
שים לב שזה פילטר למנועי הבנזין, ואתה חיפשת ל2.8 דיזל,לא? בדיזלים הפילטר בד"כ הרבה יותר גדול פיזית...
הרעיון כן... אבל הלכה למעשה אני לא מוצא...
זה הכי קרוב וזה סתם יקר
http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-F...0ba48b&vxp=mtr
תמשיך לחפש
אני בטוח שתמצא לפי ה P.N
- - - Updated - - -
קנייה מרוכזת לפני טיפול גדול ועוד, אני ממליץ מ amayama
הכל שם מקורי בלבד, מקצועיים מאוד בטיפול ובמשלוח, אין חלק שאין להם.
קצת יותר יקר מהמציאות באיביי, אבל עדיין זול משמעותית מהארץ.
- - - Updated - - -
פששש
מסתבר שתחזוקת מנוע דיזל באמת יקרה יותר....
בדקתי הרגע ב amayama, הם מבקשים 50 דולר על הפילטר שלך.
עוד אפשרות לקניית פילטרים ופלגים לרכב אז אפשר ללכת גם לזוקו שילובים ולקנות אצלהם הם מייבאים פילטרים מקורים של כל הרכבים במחירים יותר זולים מחניות החלקים שקונים מהם.
"גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עמדי" (תהלים כ"ג)
"חייה את חייך כאילו אתה עומד למות מחר ולמד כל דבר כאילו תחייה לנצח" (מהטמה גנדי)
הנושא הזה עולה פעמים רבות בפורומים שונים.
לא דוקטור, לא מדען ולא גורו, רק מקריאה רבה של פורומים בחו"ל (אנגליה, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד) היכן שיש הרבה כרכרות אנגליות, עולים הדברים הבאים:
(אני נוטה להאמין שגם אצל יצרנים אחרים).
בגדול חלוקת החלפים היא כמו בצבא (סתם בדיחה פרטית) מתחלק לשלוש:
1. מקורי - GENUINE
2. תואם מקורי - OEM
3. תחליפי - AFTERMARKET
המקורי הוא כמובן בעל התכונות הטובות ביותר ובעל ההתאמה המכאנית\פונקציונאלית המוצלחת ביותר לרכב שלך.
ה - OEM בעיקרון מיוצר ע"י ספק שמוכר את הפריט ליצרן הרכב אבל אורז אותו בקופסה עם השם שלו לדוגמה בפילטרים MAHLE או MANN באיכות גבוהה מאוד ומשתווים באיכותם לפילטר GENUINE של לנדרובר.
גם ב - OEM יש איכויות, שוב לדוגמה בלנדרובר יש את BRITPART או את BEARMACH המייצרים חלקים באיכות כזו או אחרת.
דוגמה נוספת היא משאבת הגה בדיסקברי שמיוצרת ע"י חברת ADWEST שכיום עברה לייצר בברזיל, אבל אם תרצה משאבת הגה GENUINE תשלם מחיר כפול 3 ועדיין תחזיק ביד (מהקופסה) פריט שעל האריזה כתוב LAND ROVER אבל בתכלס זה ADWEST.
יש לי הרבה דוגמאות, לא רוצה לחפור יותר מדי בראש שלך.
חשוב להכיר את יצרני ה -OEM בהתאמה לרכב שלך, כך תדע איזה OEM הוא באיכות אמיתית קרובה לאיכות החלקים המיוצרים ע"י יצרן המנוע\רכב, עבורי למדתי את הנושא עבור לנדרובר.
לגבי חלקים באיכות AFTERMARKET - לא הייתי נוגע עם מקל...(אבל כל אחד ושיקוליו מבלי לפסול) זה נכון רק עבורי.
קח בחשבון שאתה "חוסך" סכום פעוט יחסית בחלקי חילוף מתכלים (פילטרים) לעומת עלות הנזק הפוטנציאלי שאתה גורם למנוע שלך.
גם חנן העלה תמונות, פילטר ירוד באיכותו אינו מסנן חלקיקי מתכת כיאות ו"נותן" להם להגיע לצילינדרים, נגרמת שחיקה מוגברת בשרוולי הבוכנה, הלחץ יורד עם הזמן ועוד הרבה תופעות רעות למנוע, ובסופו של דבר את מגיע מהר מאוד לאוברול או מנוע מיבוא... בזה שקנית זול, דפקת רק את עצמך.
לדוגמה תופעה רווחת בנושא "פילטר פתוח" ברכב, ובייחוד ברכב שטח שחי בסביבה מאובקת מאוד.
פילטר כזה "מאפשר" לחלקיקי אבק גדולים יותר לחלוף על פניו ולהגיע למנוע.
את מי האוויר אחרי הפילטר פוגש ראשון?
נכון, את הטורבו !
אח"כ את האינטרקולר ואח"כ את סעפת היניקה ויאללה לצילינדרים.
האבק הראשון שנתפש על ציר הטורבו מז...ן לו את צורה, מה שממשיך הלאה מגיע לצילינדרים.
נו אז "הרווחת" כמה כוחות סוס (אתה לא במכונית מירוץ דראג) רק ג'יפ כבד, אבל מהר מאוד תגיע להחלפת טורבו ועוד חלקים.
רפידות בלימה זה עולם שלם, החל מהשפעה ישירה על איכות הבלימה, בלאי לצלחות, פיזור חום שאם לא מוצלח יכול לגרום לעיוות צלחות הבלם, ומשם לאיבוד יכולת בלימה בירידה ארוכה שאתה עמוס בציוד עד הגג.
לסיכומו של עניין אתה צריך להבין את השלכות הקניה שלך (של חלקי החילוף) על הרכוש שלך (הרכב).
פילטרים מקוריים ו - OEM באיכות גבוהה ניתן לרכוש באינטרנט, תנסה למצוא חנות קבועה לקנות ממנה, שאפשר להתקשר ולשאול שאלות לגבי טיב ה - OEM (איזה OEM הם מוכרים לך).
בהצלחה.
נעול, ולפעמים במגפיים
https://youtu.be/d9pP4Jnk6H4
בוא אני יגלה לך סוד קטן בתור אחד שהיה לו כמה מכוניות ספורט בחיים ורכבים ששופרו להם הספקי מנוע בכל דרך שאתה יכול לחלום עליה , אנשים ששמים פילטר פתוח ברכב וחושבים שקיבלו תוספת כח פשוט אין להם מושג על מה הם מדברים. ברוב המקרים אין תוספת בהספק והפילטרים האלו פוגעים בחיישן האוויר והורסים אותו אלו שכן מתקינים שומעים קצת יותר את היניקה של המנוע ולכן חושבים שקיבלו יותר כח, אשליה... לרכבי שטח ממש ממש לא הייתי ממליץ לשים וזה בגלל הלכלוך.
הנה וידיאו על החרטה המדוברת...
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
לא מכיר את היצרנים של הפילטרים שהם בדקו, אבל קשה לי להאמין שיצרן כמו K&N או AEM יזייפו נתוני דינמומטר במודעות מכירה שלהם.
גם הם, לא טוענים לשיפור גדול, אבל שיפור ברור.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
שמרו על קשר