ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

Thread: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

  1. david dodka said:

    Default ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    היי לכולם

    יש לי ג'ימני 2008 אוטומטי , והשאלה היא : מה ההבדל בין נהיגה בהילוך L במצב 4X4 , לבין נהיגה במצב 4X4L ושילוב הילוך D לדוגמא ( או L ) ?

    בהבדל אשמח לדעת הן את ההבדל המכני , והן מתי עדיף להשתמש בכל אחד מהמצבים ( בשטח טכני בינוני+ כמובן )

    תודה!
     
  2. shachar's Avatar

    shachar said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    חפש את המילה טרנספר.
    בנוסף לגיר יש יחידה שקוראים לה טרנספר שמשנה יחסי העברה.
    כמו מעביר קידמי באופניים.
    במצב L אתה נוסע יותר לאט ועם יותר שליטה וכח בכל הילוך שתבחר בגיר באוטומטי או הרגיל.
    מצב H שאצלך זה 4x4 הגיר מתנהג בדיוק כפי שהוא מתנהג בכביש עם תוספת של שילוב הגלגלים האחוריים.

    אתה יכול לשים לב שכאשר אתה משלב ל 4x4L האוטו לא מגיע למהירות גבוהה ביחס לסלד.

    בשטח יותר טכני צריך להעביר ל 4x4L.
    באופן כללי עם גיר אוטומטי אם לא נוסעים מהר עדיף להיות ב L כדי לקצר את הטווח של בין ההילוכים ולשמור עליו בלי לחמם את השמן.
    זה על רגל אחת


    Sent from my GT-I9100T
    110TD5
    Festina lente
     
  3. raanan's Avatar

    raanan said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    בן דוד שלי רצה לשחות
    כדי לצוף קבוע
    למד שחיה בהתכתבות
    אצל מציל ידוע.

    http://www.youtube.com/watch?v=wER3uM3X3bA

    רענן
     
  4. opl said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    המקום לשאלות של ג'יפאים מתחילים או כאלו ששוקלים להצטרף לתחביב, להתיעצות לפני קניית רכב שטח, וגם לילדים שחולמים חלומות מוטוריים. תשובה עם חיוך מובטחת לכל שאלה.

    לפחות תוסיף סמיילי...
     
  5. david dodka said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    אוקיי , אז בעצם במצב 4X4L יחס ההעברה הכללי גדל , ובמצב 4X4 רגיל הוא לא משתנה בכלל .
    האם יש התוויות ,בקטע של בלאי במערכת, בשימוש ארוך בL ?
    לדוגמא בטיול שבילי ברובו ,עם מספר מועט של עליות, לסוע במצב LOW כל הדרך ,במקום לשלב LOW רק בקטעים היותר טכניים ( נזנח לרגע את מהירות הנסיעה כפקטור חשוב )


    .
    .
    .
    זה פרושו של משק עזר,
    ככה ייכתב בדו"ח.
    כל השקאה של צנון וגזר
    היא השקעה לזמן ארוך.

    http://www.youtube.com/watch?v=v-_yQSxeaZA

     
  6. נמרוד's Avatar

    נמרוד said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    בתיבת ההילוכים האוטומטית יש ארבעה הילוכים. בורר הילוכים במצב L מונע מהתיבה לשלב הילוכים גבוהים יותר מהראשון - כלומר התיבה האוטומטית במצב נמוך. עד כאן זה כמו בכל מכונית פרטית עם תיבת הילוכים אוטומטית.

    ברכב 4X4 כמו שלך יש תיבת הילוכים שנייה, תיבת ההעברה או הטרנספר, שגם בה שני תחומים או הילוכים, גבוה ונמוך, H וL. האות L והמילה LOW מציינות כאן שני דברים שונים.

    כשאתה ב4X4L בטרנספר, וL בתיבת ההילוכים, אז אתה בהילוך ראשון (בגיר) ותחום נמוך (בטרנספר). זה המצב שמתאים לנסיעת שטח טכנית או לירידה תלולה שבה אתה רוצה לסוע הכי לאט שאפשר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
     
  7. opl said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    בטיולי שבילי כורכר סע בH ושלב L רק במקומות הבעיתיים כמו שציין נמרוד.בסביבה חולית מומלץ להיות ב-L על מנת לא לחמם את הגיר יתר על המידה.
     
  8. david dodka said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    מעולה , תודה !
     
  9. opl said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    חכה... פה זה פורום של יהודים טובים. תכיף יבאו פה עם דעות אחרות לגמרי :-)
     
  10. מוטי טויוטה said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    לא מזיק לנסוע משולב 4/4 לאורך כל הטיול נניח? לא מפעילים אותו רק לפני קושי מסויים ש 2/4 לא יעבור?
    אסביר את כוונתי - שביל,נוסעים 2/4 ,עלייה קשה שדורשת שילוב 4/4, כשמסיימים,להחזיר ל 4/2 עד לפעם הבאה?
     
  11. אשר צור's Avatar

    אשר צור said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    מציע לך להירשם לקורס נהיגת שטח.
    יעניק לך הרבה ידע תיאורטי ופרקטי.
     
  12. מוטי טויוטה said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    אין ספק אני חושב על זה בעתיד הקרוב.אני נוהג על ראב 4 כך לצערי אין לי את השיקול הזה ( קבוע ) פשוט איתי מטיילים עוד ומעניין אותי אם זב נכון
     
  13. GodsFather's Avatar

    GodsFather said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    4X4 יאפשר אחיזה יותר טובה והתנהגות נשלטת יותר בשטח. שכן ההנעה מגיעה לכל הגלגלים. לכן עדיף לשלב ל4X4 כשנכנסים לשטח, גם אם הוא שביל נטו וכך לאפשר נסיעה רציפה יותר עם חלוקת עומס טובה יותר על המכלולים.

    מצטרף להמלצות לקורס נהיגת שטח.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
     
  14. מוטי טויוטה said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    אז בעצם נסיעה 4/4 במהלך טיול מומלצת מאשר לשלב ולהוריד ולשלב ולהוריד ?
    תודה רגע
     
  15. asafk's Avatar

    asafk said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    הבנת נכון.

    אסף.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
     
  16. מוטי טויוטה said:

    Default תגובה: ההבדלים בין 4X4L לבין 4X4 ושילוב L

    תודה רבה לעונים