אני חושב שאפשר לראות בטק2 בנסיעה שהם מוציאים פולסים (כמו חיישני ה ABS שבוודאות רואים בנסיעה את מהירות הסיבוב בכול גלגל).
אני אנסה לבדוק זאת מחר.
רענן
אהלן
ה TOD אצלי אינו תקין, נורת הצ'ק מבהבת קבוע גם כשהרכב לא מונע.
הוצאתי קודי תקלה - 14, 24, 21 (חיישן קדמי, חיישן אחורי ו TPS) ואיפסתי את המחשב - התקלות חוזרות מיד לאחר פתיחת סויטצ' מחדש.
עברתי על כל החוטים מהמחשב ועד לחיישנים, הכל נראה תקין, גם המחברים שבדרך.
איך בודקים את תקינות החיישנים עצמם?
ראיתי בספר שכתוב שיש נקודות הארקה על המנוע ועל הכנף השמאלית - לא מצאתי אותם אשמח לעזרה גם עם זה.
אני רוצה לציין שה LOW עובד וגם יש חיווי מתאים בנורות ה TOD
תודה!
אלעד.
אני חושב שאפשר לראות בטק2 בנסיעה שהם מוציאים פולסים (כמו חיישני ה ABS שבוודאות רואים בנסיעה את מהירות הסיבוב בכול גלגל).
אני אנסה לבדוק זאת מחר.
רענן
מצטער, לא מצאתי תקשורת עם TECH2 לחיישני המהירות (קדמי ואחורי) של הטרנספר.
רענן
בינתיים בדקתי כניסת 12V ממש בכניסה לחיישנים ולא מגיע מתח כמעט..או שאני לא בודק נכון או שיש כנראה נתק בחוטים בדרך לשם.. חיברתי רב מודד מש קרוב לחיישן וסיבבתי סויטצ' עם TOD לחוץ..
לדעתי יש לך נתק או קצר. מתקשה להאמין ששני החיישנים תקולים.
בנוסף, כשאתה פותח סוויץ מתבצע BIT למערכת שזה בדיקת רציפות. כך שעדיין אין פולסים מכול חיישן.
תבדוק רציפות וקצרים בין החוטים לעצמם ולאדמה מהכניסה לחיישן ועד למחשב ה TOD (תאריך את הכבלים של מד ההתנגדות).
רענן
האמת אני עושה כבר 3 ימים בדיקות, קצת התייאשתי כבר מהבדיקות האלה..
אני עובר על FSM וכן מופיע אפשרות לבדוק עם TECH2 את הסיגנלים של הסנסורים בנסיעה.
אני יוצא לבדוק בשנית עם כרטיס תוכנה אחר. תחזיק לי אצבעות ...
רענן
נאדה !
הכרטיסי תוכנה שמספקים הסינים (כשקונים TECH2 באזור ה $600 ) לא מכילים את כול האפשרויות.
אצלי בכרטיס איסוזו יש רכבים משנת 2006 שבכלל לא שמעתי עליהם.
בכרטיס אופל (שאני בודק איתו) מופיע משנת 1998 מונטריי שאיתו בודקים איסוזו בנזין 99+ שכאמור אין שם בדיקה ל TOD .
רענן
קודם כל תודה רבה על העזרה!
דבר שני לגבי הבדיקות:
לא בדקתי קצרים אבל בדקתי רציפויות והתנגדויות מהמחשב ועד החיישנים בעזרת הספר וההוראות הכתובות שם
עברתי על המחברים שבדרך ניקיתי עם ספריי מגעים ובחנתי את החוטים ויזואלית
לא מצאתי את קונקטור C-16
עבדתי לפי הדפים הבאים:
לא מצאתי גם את H5 ו E4 למרות שפירקתי את המצבר והתושבת שלו בשביל לחפש מתחת..
לא מבין מה אני מפספס פה
אתה צריך לבדוק מ A3 (הקונקטור שמתחבר לטרנספר) ל B67 ו B68 הקונקטורים שמתחברים למחשב ה TOD הנמצא מתחת לכסא הקידמי הימני .
כרגע לא צריך לעניין אותך הקונקטורים האחרים שבדרך (בתנאי כמובן שלא פתחת וניתקת אותם).
רענן
בדקתי אותם כבר 10 פעמים בערך..שים לב בתמונה שמימין לתמונה של הרכב סימנתי V בחוטים שתקינים
ראיתי את סימון ה V !
השאלה האם בדקת רק רציפות ? או שבדקת שכול קו לא מקוצר לאדמה או לשאר הקוים שבצמה ? (חוץ מהקוים המשותפים בין חיישן קידמי לאחורי)
נתק את B68 ו B67 , בדוק מ A3 פין אחר פין שהוא לא מקוצר לאדמה ולא לשאר אלה שלידו (חוץ מהקוים המשותפים בין חיישן קידמי לאחורי).
עדכן בסיום
רענן
נ.ב - האם יש לך אפשרות לבצע בדיקה על ליפט ? (רכב מורם וגלגלים מסתובבים לצורך בדיקת פולסים מהחיישנים)
הלוואי שהיה לי ליפט.. אני אבצע את הבדיקה שהצעת
אח"כ תעבור מסודר על המתחים והרציפות הנדרשים בקונקטור של מחשב ה TOD עפ"י הטבלה שבעמוד 4B2-26 שבקובץ FSM .
בבדיקות אלו יש גם התייחסות למתחי הכניסה והיציאה מחיישני המהירות.
רענן
חקרתי קצת את הנושא...
לדעתי האישית קיים חשש למחשב TOD תקול, שים לב גם שבאחד השירטוטים עליך לבדוק בין הקונקטורים והטרמינלים ערכים ואם אלה שגויים ז"א שצריך להחליף מחשב...
בעיה נוספת היא שכשאתה פותח סוויץ' נורת הצ'ק מתחילה להבהב לאחר שהמערכת מבצעת בדיקה עצמית וכניראה מזהה תקלה, בלי להפעיל את המערכת הנורה לא אמורה להבהב על תקלה ולא אמורה לשחזר קודים לאחר איפוס.
לדעתי נסה להשיג מחשב ולהחליף ביניהם לבדיקה.
RAM 3500 on "35
הפוך, נדב הפוך !
המערכת מבצעת BIT שומרת תקלות, מפעילה את נוריות הבקרה , לכן המחשב עובד .
אולי יש בו כניסות או יציאות תקולות (אני דיי סקפטי) אך בכול מקרה הוא עובד.
במידה והבחור יבצע איתור תקלה בשיטה מובנת (אני אנסה לכוון אותו שלב אחר שלב) , מאמין שלא תהיה בעיה לאתר התקלה.
רענן
אני עוקב ומקווה מאוד שיצליח...
RAM 3500 on "35
עמוד 26 זה RHD.. אנחנו צריכים צד שמאל.. איפה ראית התייחסות למתחים מהחיישנים? לפי מה שאני מבין החיישן אמור לקבל 12V ולהוציא 5V, הבעיה היא שבבדיקה על הכבל של החיישן עצמו כ 2 ס"מ מהחיישן, לא הצלחתי לזהות כניסת מתח מעבר ל 0.06V, גם כשהסוויטצ' פתוח. אני מקווה שיהיה לי זמן היום לעבור קצת על החוטים מההתחלה כפי שהצעת.
שמרו על קשר