בדוק משאבת דלק, לחץ דלק ומזרקים סתומים.
אם הכול בסדר בדוק תיזמון הצתה
האם המנוע מתקתק כאשר הוא נחנק?
אם כן, יש גם מצב לבוכנות מלאות ליכלוך.
אבל תתחיל מהדלק. הכי הגיוני שזה משם
שלום לכולם.
המנוע הוא מנוע מויטרה שנת 95, מוזרק, 16 שסתומים.
המנוע מתחיל להחנק כשהטורים עולים מעל 3k סל"ד, ומשם זה רק גורע.
זה לא קשור לחום המנוע, הוחלף מחשב, air flow meter, ומפלג.
התופעה גורעת עד אשר המנוע כבה לחלוטין. סוגר את הסוויצ', שוב מניע, עובד מושלם.
התקלה גורעת במאמץ (לא שטח אפילו עליה קלה בכביש).
בסרק או מצמד לחוץ אין בעיה!!
כך שזה ללא ספק קשור למאמץ קל כולשהו.
ההימור האחרון שלי (ויש לי הרגשה ששם הבעיה) הוא כבלי הצתה (אני חושב שכך הם נקראים, הכבלים מהכוייל אל המפלג ומשם אל הפלגים ...)
רציתי לשמוע את דעתכם על ההימור האחרון שלי, או אם ישנם הצעות אחרות...
תודה רבה, ושיהיה אחלה של יום.
דני מועלם.
בדוק משאבת דלק, לחץ דלק ומזרקים סתומים.
אם הכול בסדר בדוק תיזמון הצתה
האם המנוע מתקתק כאשר הוא נחנק?
אם כן, יש גם מצב לבוכנות מלאות ליכלוך.
אבל תתחיל מהדלק. הכי הגיוני שזה משם
כבלי הצתה אפשר לבדוק עם מד התנגדות (או להחליף עם רכב זהה).
חשוב לפרק אחד אחד כדי לשמור על החיבוריות המקורית.
תבדוק גם פילטר דלק - את המקורי שיושב ליד גלגל אחורי וגם אם יש במקרה נוסף שמישהו התקין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ראשית תודה.
הרכב נבנה די לאחרונה. מערכת דלק תקינה. פילטר דלק חדש. אין בעיה עם ספיקת דלק.
אין תיקתוקים מהמנוע.
אני לא בטוח לגמרי לגבי תיזמון, אבל אני אבדוק את העיניין.
אתה יודע אולי מהי ההתנגדות שאמורה להיות?? אני מניח שזו בדיקה פשוטה עם רב-מודד.
תודה.
רק לוודא שאנחנו באותו עמוד...
כיוון הצתה זה שינוי בזווית המפלג. נכון??
ואני מניח ש"אקדח" הינו המכשיר הייעודי??
Sent from my ST17a using Tapatalk
עקרונית אם המנוע מוזרק, המחשב דואג לכיוון הצתה.
יותר על כן אי אפשר, ולא צריך לכוון הצתה.
אתה יכול לבדוק כיוון הצתה על ידי "אקדח הצתה" כדי לראות אם ההצתה אכן קןראת בזמן.
פתיחת שסתומים נעשית באופן מכני, ועל כן היא לא יכולה להשתנות בבת אחת, אלא אם כן יש כשל מכני.
היא משתנה עם הזמן כתוצאה מבלאי בשרשרת (או חגורת) תזמון, אבל זה קורה לאט.
איל בדקת ספיקת דלק ולחץ דלק? בעזרת שעון לחץ ומד ספיקה?
או שבגלל שהחלפת הכול אתה חושב שזה תקין?
איך התחילה התקלה? בעקבות טיפול\תיקון או פתאום ביום בהיר אחד.
אם אתה רוצה אנליזה (ועוד מרחוק דרך המחשב) אתה חייב לספק יותר נתונים.
אני לא פוסל את העצות המועלות כאן, אבל התקלה כן הופיעה ביום בהיר...
קניתי ויטרה נוסעת, וחרשתי עליה בדיונות. ורק בכדי לוודא שהמנוע תקין, ליפני שאני משתיל אותו בסמו.
ההשתלה נעשתה על ידיי ובעזרת שתי מכונאי רכב מאוד מאוד מוכשרים ובעל ידע עשיר וניסיון.
הבניה בוצעה באופן די דקדקני.
בתום הבניה לקחתי את הסמו לדיונות והרטבתי במכנסיים. (אבל זה לסיפור אחר).
לאחר יום שלם של טורים בשמיים ללא שום סימן למשהו שגוי התקלה התחילה.
ומאז היא שם. מחנה את הסמו לשבוע או מספר שבועות, יוצא לנסיעה ואותו סיפור חוזר חלילה באותה צורה...
בנסיעה האחרונה ניתקתי את החיווט מהטרמוסטט לבדוק אם הבעיה היא בקריאת טמפרטורת המנוע אבל דבר לא השתנה.
מספר אנשים / מכונאים אמרו לי שהתופעה נשמעת כמו חימום יתר של המנוע ואולי המחשב קורה לא נכון ...
לגבי ספיקת דלק, התקנתי משאבה גדולה במיוחד. ודלק חוזר בצינור החזרה אל מיכל הדלק...
אשמח לענות לעוד שאלות בכדי לספק מידע נוסף ...
ושוב תודה.
דבר נוסף...
לא מותקן אצלי חיישן חמצן (o2 sensor ) , אבל הויטרה הגיעה כך ולא הייתה בעיה.
אז נכון לעכשיו, המידע מהשרשור אומר לי שכול מה שיש לי לבדוק זה רק בדיקה נכונה של ספיקת דלק למנוע. ....
בדוק סליל הצתה ואת הפקודה החשמלית שמגיעה אליו.
שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260
בעיה דומה הייתה לי עכשיו עם סמו 94 (מוזרק)
למרות שמשאבת הדלק נראתה תקינה החלפה שלה פתרה את הבעיה
והסיבה היא שהמשאבה לא הצליחה ליצר מספיק לחץ כשהס"לד עולה
שמוליק, איך אני בודק את הסליל והפקודה ??
אין בעיה של חוסר כוח למשאבת הדלק, היא כ'כ חזקה שאנשים הציעה לי להתקין רגולטור...
הורכב המנוע והגיר של הויטרה כיחידה אחת?
גלגל תנופה של הויטרה?
אני לא זוכר היכן ממוקם חיישן גל ארכובה אבל אם הוא קורא את השיניים של גלגל התנופה יכול להיות שפה קבור הכלב
בסוף יסתבר שצריך רק לנקות את מסנן האויר...... :-) :-) :-)
צחוק צחוק, אבל...
אני אקח את הרכב לסיבוב, ברגע שהתופעה מתחילה אוציא את מסנן האויר מהתיבה ואז נדע יותר.....
הרי שאין כאן מה להפסיד...
וזאת לא תיהיה הפעם הראשונה שהאנושות מחפשת פתרונות ברומו של עולם והתשובה כ'כ פשוטה שזה פשוט מעליב ... :-)
טוב, ככה...
נבדקו פלגים, כבלי הצתה (התנגדות ותיזמון).
מסנן אוויר הוחלף. (גם עשיתי סיבוב לא מסנן) .
נבדק לחץ ספיקת דלק ונמצא תקין. (נדמה לי 40-60 psi )
צלב אחורי הוחלף, לא שזה קשור, אבל פחות התנגדות למנוע ...
נגמרים לי הרעיונות.
הדבר האחרון הוא הכוייל. אבל בדיקת הצתה מהכבלים לא מאשרת את פעילותו התקינה???
בבקשה הצעות חברים...
בניתי חיה רעה שכבולה במחסום :-(
ברכות...
שמרו על קשר