יפה מאוד נראה חזק וטוב לשנים רבות.
תהנה
מאז שנפרדתי מה-WJ והגגון שלו, חיפשתי מה עושים לגבי ה-JK עם הגג פלסטיק/פיברגלס שלו.
התכנית המקורית הייתה להתאים את הגגון נירוסטה של ה-WJ ולבנות לו תושבות שיתאימו לרנגלר. מה שהתברר כיותר עבודה מלהתחיל מחדש.
מה גם שהוא היה מנירוסטה ורציתי להפחית בניקלאג' בלינג כמה שאפשר.
חפרתי לא מעט ברשת, וראיתי מגוון פתרונות. חלקם גגון קל שיושב על הגג וחלקם מסגרת חיצונית - דמוי כלוב התהפכות (והוא לא).
העדפתי (כלומר היא העדיפה) ללכת על האופציה השניה.
ה"חוקים" המנחים היו ללא קדיחות בגג ולהישאר כמה שיותר צמוד לקווי הרכב המקוריים - כלומר מינימום מרווח בין הכלוב והגגון לבין ג'יפ.
הקרוב ביותר למה שרציתי הוא גגון של GOBI המחיר שלו עד אלי מורכב על הג'יפ היה יוצא מעל 10-12K ש"ח.
הכלוב מחובר על תושבות מהשלדה אל מעל הפגוש האחורי ועל בסיס החלון הקדמי.
יש עוד 6 נקודות משען גבוהות בעזרת בולמי גומי מתכווננים שמונעים מכל הגשעפט היחסית גמיש הזה לזוז.
ב-GOBI הוא כולו יושב על ציר שמאפשר הרמה של החלק הקדמי כלפי אחור, כדי לאפשר פתיחה של הגג בלי ממש לפרק את הגגון. לטעמי מיותר. בייחוד שאני (היא) לא מחסידי הנסיעה עם גג פתוח.
מודל החיקוי
מאחר ואני גם מהנדס מכונות וגם בעל גישה פתוחה (עם כי היא לעתים יכולה להיות מלווה בעיקומי פרצוף למיניהם) לשירותי מסגריה מקצועית אז יוצא ש-1+1 זה הרבה פחות מ-10K...
התושבות לקשת האחורית - מעל הפגוש האחורי תוכננו בדומה למה שראיתי שגובי עושים כדי שהגגון יישב על השלדה.
הקשת הקדמית יושבת בדומה לרוב הגגונים ל-JK בשוק על ברגי מסגרת החלון
התאמת הגבהים בין החלק הקדמי לאחורי
ומשם ההמשך פשוט...
לגבי הצבע, רציתי צביעה באבקה אבל בגלל חוסר הזמן לקראת טיול פסח החלטתי לצבוע "בינתיים" בהמרטון מרוקע בהתזה, והאמת היא שיצא הרבה יותר טוב ממה שציפיתי.
נראה בהמשך איך זה נראה. מקסימום נפרק ונתן לניקוי חול וצביעה יותר באיבוק.
על חלק מהגגון חיברתי עם ברגים אלומיניום מרוג 3+1 אבל הוא מרעיש לאללה, אז נראה אם נשתמש בו איכשהו או שנוותר. בינתיים הוא פורק.
בהתחלה חשבתי אם להוסיף סולם, אבל בינתיים זה נראה לי מיותר...
תובנות מהבניה - הרנגלר לא מרובע ושטוח כמו שנדמה... הקווים הרבה יותר קשתיים ממה שנראה.
בפועל הנקודה העליונה מרכזית של הגג גבוהה יותר באיזה ס"מ וכמעט נוגעת בגגון.
אם הייתי בונה שוב, סביר שהייתי מרים אותו עוד איזה 10מ"מ.
![]()
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
יפה מאוד נראה חזק וטוב לשנים רבות.
תהנה
סופר גיפ הגשמת חלומות מוטורים למותג גיפ 0544565641
סלתיין
Sent from my XJ
It was a JEEP thing
יפה מאוד!
תתחדש.
כאב עובר ושב ...
האם בהצלבות חריפות, אין תזוזה של הגגון והתקרבות / נגיעה במרכב?
אני לא זוכר שהמרכב מתעוות, אבל אולי אתה למדת משהו אחר בעניין זה?
נראה מעולה.
באמת - בדקת בהצלבות?
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
היי אייל
קודם כל נראה יפה אבל .........
לפי הבנת השרטוט סוליד שהעלת ישנה בעיה אחת קטנה,
מצד אחד רגל זו מתחברת לשילדה ומצד שני היא מתחברת לקנט התחתון של הבודי.
הנחה ולא טעיתי בהבנת החלק אז אתה בעצם מחבר בין הבודי לשילדה בחיבור קשיח ??
משהו ישבר או יקרע לך ולמיטב הכרותי עם רכבים אלו אז הקנט של הבודי יקרע לך.
אולי לא יום אולי לא יומיים אבל בסוף זה יקרה.
עיוותי השילדה והבודי בהצלבות ברכב זה הם גדולים.
ושוב.......
כל זאת בהנחה שהבנתי את שיטת עיגון החלק האחורי.
ועוד נקודה קטנה למחשבה .....
שים לב כי ברוב הגגונים הללו ישנו אלכסון בין הקשת האחורית לעריסת הגגון, די חותך (בדימיון) את החלון האחורי הצדדי של תא המטען.
עכשיו תחשוב על גגון עמוס ציוד בעת בלימת פתע......
את חייב אלכסון אחד לפחות כדי לחזק אותו בציר התנועה קדימה אחורה, המנופים שם גדולים וגם הכוחות.
חוץ מזה נראה טוב, תתחדש ותהנה.......
רפי
מוות לגנבים !!!
בעניין הרעש- המשטח נראה שטוח לגמרי, כלומר אין תעלות או גימום לחיזוק, ובגלל זה הוא מקבל תהודה משל עצמו.
אם תיצור לו כיפופים או תמיכה נוספת תוכל לפתור את בעיית התהודה של המשטח.
מצטרף לעניין בעייתיות החיבור בין שילדה לבודי, יש הבדל של סנטימטרים טובים בין צד לצד בהצלבות ברכבים האלו.
חוץ מזה- נראה יפה מאד!
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
נראה מעולה, תתחדש! מצטרף לשאלות החברים פה מעליי..
תודה על המחמאות.
אחרי שחזרתי עכשיו מטבילת אש ראשונה בשטח עם הגגון... אמנם לא טיול טכני עם הגעה לקצה יכולת ההצלבה, אבל הרבה מעבר לטיול שבילים כולל סלעים בינוניים וכו'.
לא היו שום קרקושים בלתי רצויים.
רפי, אכן הבנת את השרטוט, ויש משהו במה שאתה אומר. למרות שלא היו לי שום רעשים מהכיוון, נראה לי שאני אשחרר קצת את הקלאמרה העליונה שמחוברת לקנט. גם ככה היא לא ממש נושאת בעומס.
בקשר לנחיצות האלכסון, הגגון נישען על בולמי גומי שמחבקים את הגג, לכן לא נראה לי שיש סיכוי שהוא יזוז לאנשהו. מה גם שהגגון די קרוב לגג וגם אם היה זז, התנועה שלו קדימה הייתה מצמידה אותו לגג ולא מאפשרת לו לזוז יותר מזה.
מעבר לזה, הכוונה היא שאותם בולמי גומי גם מאפשרים לג'יפ את הפיתול הנדרש בזמן הצלבות. הגגון מספיק ארוך כדי לאפשר את הגמישות הזו.
ימים יגידו... רק בתקווה שהגג לא יגיד את דעתו..
דורון, לעניין הרעש, האלומיניום מכופף בשני צדדים כמו ח וזה מרעיש. אין אפשרות שיהיה מכופף בארבעת הצדדים. בכל מקרה נראה לי שאני יכול לחיות בלעדיו.
לגבי רעשי רוח לעומת זאת, יש עוד מה לשפר בדמות ספויילר קדמי שירים את האויר מעל הגגון.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
יאללה איל אם אתה רוצה לבנות אחד משופר אני אסכים לתת לך את שלי שישמש כרכב לגגוןאבל רק אם ממש תתעקש
תתחדש!
שמרו על קשר