Close
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 41
  1. #21
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default

    אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?

  2. #22
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    כנראה שכן, ויש מצב שמוטות המקשרים שלך עובדים קשה, בעיוות שלא תוכננו אליו, והם בדרך להישבר.

    אח וכאשר אתה בונה את הניתוק, תכין מחברים מאורכים לפיצוי על זוית העבודה.


    Slowly..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  3. #23
    חבר רשום eysham's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    3,759

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by opl View Post
    התכנון הוא למדוד מהלך מתלה כששני הצדדים מנותקים וכששניהם מחוברים, יכול להיות שבכלל אין טעם להתעסקות.
    ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
    הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
    גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.


    הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.



    איל
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  4. #24

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    משתמש בכזה מספר שנים, לא מוצא בעיה לחבר.
    מקס' מחברים צד אחד (צד אחד תמיד מתחבר) ועולים על אבן, והמרווח נסגר.

    מכיר כזה גם בפראדו, עובד יופי, ושם הגדילו לעשות עם 2 פינים לכל צד.
    במקום בורג, תשתמש בפין R חקלאי סטנדרטי של שקלים בודדים.
    לי היה כזה מתוצרת עצמית כמה שנים, עם שני פינים חקלאיים בכל צד.
    אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים וגם בגלל חוסר הנוחות בהכנסה המדויקת כל כך (כל פעם שנכנס קצת בוץ למשל החור לא בדיוק במקום) החלפתי למנתקים מסודרים. הרבה יותר נוח לתפעול.
    מסכים עם דורון לגבי ההארכה - אם כבר.


    Sent from my XJ
    It was a JEEP thing

  5. #25
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by JustDoB View Post
    אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים
    Sent from my XJ
    גם המקורי מחובר בריתוכים.
    אם זה מרותך כמו שצריך, לא צריכה להיות בעיה.


    Slowly..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  6. #26
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
    הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.

    נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.
    נכון
    אבל לא פותר לי את בעיית האיבטוח של המייצב שנופל למטה.

  7. #27
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by eysham View Post
    ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
    הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
    גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.


    הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.



    איל
    ספציפית לפג'רו הניתוק אפקטיבי רק למייצב האחורי (סרן חי). לגבי הקדמי לצערי ה"מחלה" יותר אנושה.

  8. #28
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by opl View Post
    אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?
    לא בטוח
    סך מהלך המתלה לא נפגע בהגבהה אלא נקודת האיזון שלו משתנה.
    בהגבהה אתה מקטין את אורך הירידה של הגלגל ומגדיל את אורך העליה שלו.
    אם הגלגל הימני האחורי למשל נכנס לבור ויורד עד הקצה, עדיין יש לגלגל הנגדי (השמאלי) מקום לעלות ולכן כל הסרן האחורי ימשיך בירידה עד שגלגל שמאל יגיע לגבול המהלך שלו (אחורי הרכב ירד).
    לכן בכללי תקבל את אותו מהלך הגלגל כמו לפני ההגבהה.

  9. #29
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    זה נכון בעיקר למוטות פיתול, לא לקפיצי עלים או סליל, בהם אפשר ונפוץ שההגבהה באה עם קפיץ ארוך יותר מהמקור.


    Slowly..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  10. #30
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    אני מקווה שהיום יהיה לי קצת זמן למדידות, מה שאני מתכנן למדוד:
    - מרחק הגלגל מהכנף במצב נומינלי - שני גלגלים על האדמה (סתם בשביל להבין מה ההגבה שלי כי אני אולי מחליף קפיצים)
    - סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מחובר, מדידת סגירה ופתיחה
    - סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מנותק, מדידת סגירה ופתיחה

    המדידה היא מהכנף לגלגל.

    יש עוד משהו למדוד? רעיונות אחרים?

  11. #31
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    לעשות את זה בהצלבה מלאה ולא בהרמה.


    Slowly..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #32
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    שאני אבין... אם אני מרים בצד אחד את הסרן עד שהגלגל לא נוגע באדמה ובצד השני את השלדה עד שהגלגל לא נוגע באדמה (כמו שכתבתי) זה לא הצלבה מלאה?

  13. #33
    חבר רשום
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    מרכז
    Posts
    326

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    לא ייתן לך הרבה -- שוב מדבר ספציפית על פאגרו (לא לקפוץ)
    במיוחד עם יש לך את "ההגבהה הרגילה" שגם ככה ברב המקרים וזה בדוק בדם! רק הקפיצים מחוזקים והבולמים באותו אורך של המקורי.
    בזמנו אני וחבר התחלנו לחשוב ולהתעסק עם זה
    ואם עוד לא פירקת ובדקת מה זה נותן אז תבדוק תפרק את הבורג בצד.
    מה שאני עשיתי בסוף זה הארכתי את הברגים בצד - נדמה לי בתמונה הראשונה או השנייה ששמת, ואז אני נהנה משתי העולמות
    אני עם מוט מייצב ועוד את ה 4 סמ שזה מוסיף בהצלבה מלאה.
    כמובן בולמים יותא ארוכים, החלפת צינור ואקום, צינור ברקס וכו,.
    עלות אפסית יחסית חד פעמית וללא התעסקות.
    מעבר לזה אני מבין שאתה נעול רק אחורה--- אז ממש אין לך צורך בזה כי אתה כנראה לא עושה שטח קשה.(הכוונה משהו שצריך את זה)Click image for larger version. 

Name:	mahalah mitle paj2.jpg 
Views:	169 
Size:	97.4 KB 
ID:	88580

  14. #34
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    אם אתה מאריך את הברגים בצד (אני מניח שאתה מתכוון ללינקים שמחברים לשלדה) ברמה כזמו שאתה משפר את המהלך אתה לא מבטל למעשה את פעולת המייצב? כך שהוא למעשה אמנם מחובר אבל לא מפעיל שום כוח על המערכת?

    הרכבת בלמים ארוכים יותר כולל שינוי נק החיבור לשלדה? אני עושה טיולים עד רמת בינוני פלוס ולא מעבר. הרכב כשלעצמו עושה את כל מה שאני צריך ממנו אבל אם אפשר לשפר בעלות קטנה וגם על הדרך מרוויחים משהו להתעסק איתו הרי זה משובח.

  15. #35
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by opl View Post
    שאני אבין... אם אני מרים בצד אחד את הסרן עד שהגלגל לא נוגע באדמה ובצד השני את השלדה עד שהגלגל לא נוגע באדמה (כמו שכתבתי) זה לא הצלבה מלאה?
    לא.
    כי המשקל לא מחולק טוב, והלחץ לא דומה להעברות משקל כשהרכב בהצלבה עם לחץ גם מקדימה.

    תמצא תעלה/חריץ/רמפה ותצליב את הרכב.

    אצלי זה היה מאד בולט שמהלך הפתיחה עם הרמה של מלגזה לא היה זהה להצלבה בשטח כשהרכב אופקי והסרנים לחוצים עם כלל משקל הרכב (בשטח היה גדול יותר).
    זה היה נכון בעיקר לסרן האחורי.


    Slowly..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  16. #36
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default

    גדול עלי לפרק את כל המוט ולנסוע לחפש הצלבה רק בשביל הבדיקה.
    תודה.

  17. #37
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by opl View Post
    גדול עלי לפרק את כל המוט ולנסוע לחפש הצלבה רק בשביל הבדיקה.
    תודה.
    תפרק רק את המחברים למתלה ותרים אותו למעלה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  18. #38
    חבר רשום
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    מרכז
    Posts
    326

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    תפרק רק את המחברים למתלה ותרים אותו למעלה.
    בידיוק, אין צורך לפרק את כל המוט
    לגבי " לינקים בצד" צריך לבצע ניסוי וטעיה עד שמגיעים למה שרוצים באורך הבורג ,הפעולה של המוט לא מבוטלת אצלי, וגם לא מתכוון לבטל.

    שוב למה אני אומר לך לפרק? כדי שתבדוק עם הבולמים שיש לך לאן זה מגיע
    אחרכך פתח בולם אחד, שוב תצליב תראה כמה הוא עוד יורד.

    אחרכך תראה שבשביל מצב סגור\פתוח בבולם תצטרך קפיצים יותר ארוכים.

    עלי לציין שהייתה תקופה שניסיתי הרבה דברים ,ואפילו בסוף הנמכתי את האוטו למרות הפוזה
    והגעתי לאיזון שמתאים לי ולרכב מבחינת מערכת המתלים.

    ולכן אני מסכם:
    בגלל שאתה כל הזמן מעלה פוסטים כאלה ואחרים לגבי שיפורים, מבלי להתעצל, תבדוק לא קורה כלום, רק תלמד מזה

  19. #39
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,275

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    הפעם וויתרתי על המדידות המורכבות, החלפתי את הלינק הבלוי וסתם בשביל הקטע מדדתי הפרש פתיחה עם מייצב מחובר ועם מייצב מנותק (בצד אחד), ההבדל הוא 0, אני מקבל את ההסברים שלכם שלא ככה בודקים אבל אין לי זמן וכוח (בעיקר זמן) לבדוק לעומק את הנושא בטח מאחר ואתה כבר בדקת ושיתפת אותנו במסקנות.
    תודה

  20. #40
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,113

    Default תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב

    רק בשביל לסבך את העניין עוד יותר.
    גם בהצלבה מלאה בשטח מישורי, אתה לא מנצל את מלוא המהלך שכן כל סרן יודע לתת יותר כתלות בשיפוע הרכב.
    כלומר, במעלה, יותר משקל על האחורי ולכן הקפיץ יתכווץ יותר מאחור (בצד שסוגר מתלה) בעוד מקדימה יתכווץ ממש מעט. במורד, לעומת זאת, הסרן הקדמי יפגין מהלך משופר (למרות שזה פחות קריטי מכיוון שבסוף גם סתם כדורסל ימצא את דרכו למטה - מתעלם בכוונה מעניין הבלימה וכמה גלגלים משתתפים בה במקרים קיצוניים).
    כדי לדעת באמת מה אורך מהלך המתלה המקסימלי אתה צריך להגיע מפתיחה מלאה לסגירה מלאה- דהיינו, עד הבאמפ סטופ. לעתים במצב סטאטי זה אומר לעזור למתלה עם רצועת ראצ'ט. מכיוון שאני ממש לא ממליץ לזחול מתחת לרכב בהצלבה ולהפעיל מניפולציות שעלולות להגמר בנזק לרכוש או לגוף, אני מסתפק במדידה סטטית רגילה (תעלות ניקוז בצדי דרכים, בעיקר אלו המדופנות בטון, הן אחלה בשביל זה).

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. רעיון לקמפר
    By jeep.il in forum פורום קראוונים ובתים ממונעים
    Replies: 5
    Last Post: 01-12-12, 20:17
  2. רעיון לניתוק מייצב פשוט ל- XJ - דעתכם ? ושאלה נוספת...
    By JustDoB in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 14
    Last Post: 22-12-10, 13:05
  3. מחפש snap pin למנתק מוט מייצב
    By R-IK in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 7
    Last Post: 10-09-07, 11:11
  4. Replies: 7
    Last Post: 21-03-07, 22:56
  5. רעיון לשיפור הנוחות בסופה - נא דעתכם
    By גיתאי נוה in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 27
    Last Post: 31-07-05, 09:46

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •