Close
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default בנית 4 link ..

    אני מחפש כבר זמן מידע על בנייה
    קראתי קצת מאתרים בחו"ל אבל ההסברים לא היו כל כך טובים לפי דעתי
    אשמח אם מישהו יכול לקשר אותי לחומר טוב ומעניין ..

    ואיך משתמשים במחשבון ( תוכנה) של 4 לינק ??

    אשמח לתשובות ענייניות
    תודה מראש
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  2. #2
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    יש כמה מדריכים טובים באינטרנט להבנה בסיסית וכמה כללי אצבע. יש 4 לינק עם פנהרד, יש בלי. יש 4 לינק שמיועד לתיבת הגה ויש כזה רק להיגוי הידראולי (אני מדבר על סרן קדמי עם היגוי. אחורי זה פחות משנה).
    בתכל'ס, מה אתה רוצה לבנות?

  3. #3
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    4 לינק אחורי , כמובן בלי פנהאד ..
    את הידע הבסיסי יש לי ואני אוכל לבנות כבר היום
    אבל
    ראיתי שיש הרבה חישובים שצריך לקחת משקל מוקפץ משקל לא מוקפץ , מרחק בין הזרועות רדיוס לזרועות העליונים ועוד ..
    ויש גם כמה תצורת של מבנה

    הייתי רוצה לדעת יותר ולא להסתפק בבסיס ..

    הרכב לא רכב שיעלה על הכביש אבל עדיין חשוב לי שיהיה נכון ...
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  4. #4
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    אתה עובד עם חלקים נתונים, אני מניח שאתה לא תשים סתם ברזלים על האוטו. לכן, כיוצא משתי ההנחות האלה, כל נושא המשקל המוקפץ לא מוקפץ לא ממש רלוונטי. זה לא שאתה בונה רכב מאפס, עם תקציב לא מוגבל ויכול להשתולל עם סרנים סופר קלים או WHATEVER. בגדול, רצוי שיהיה כמה שפחות משקל לא מוקפץ. משקל לא מוקפץ זה כל המשקל של הרכיבים שנמצאים "מתחת" לתושבת קפיץ תחתונה.

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,699

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    אם אתה מחפש מידע כללי לגבי תיאוריה ותכנון של מערכות מתלים אפשר להפנות אותך לספרות מקצועית. כמו שכתבתי כאן לא פעם, הספר הכי מלמד מנסיוני הוא Race car vehicle dynamicsשל Milliken & Milliken.

    אם אתה מחפש כללי אצבע פרקטיים אז לא נתתה שום מידע - על איזה רכב מדובר, מה המטרה, מה יש לך ביד בינתיים, תמונות, שרטוטים... המונח 4 לינק בפני עצמו חסר משמעות.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
    Last edited by נמרוד; 09-07-14 at 12:22.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    נמרוד קלעת בול למה שאני מחפש פרק 17 זו הנקודה .
    רק שאני לא מצליח להוריד את הספר יש לך קישור טוב ??
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,699

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    אני לא בטוח שהספר קיים בגרסא אלקטרונית... זה ספר מנייר, כזה שקונים. אני מאמין שיש בספריות של הפקולטות למכונות בטכניון ובבאר שבע.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    אני לא בטוח שהספר קיים בגרסא אלקטרונית... זה ספר מנייר, כזה שקונים. אני מאמין שיש בספריות של הפקולטות למכונות בטכניון ובבאר שבע.
    אז זה לא כזה עוזר לי

    אשמח לעוד מידע ..
    באתר פה חסר מידע על בנייה כזו..

    יש כתבה מצוינית באתר "four wheeler magazine" .. משהו בסגנון הזה , רק שיכנס יותר לפרטים טכנים
    http://www.fourwheeler.com/how-to/su...ension-part-2/
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  9. #9
    borderline velocity disorder

  10. #10
    חבר רשום שגיא S's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    Posts
    3,710

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    אתה יכול להסתכל בקיט הזה...הוא אמור להיות מלא.
    לראות מה צריך וכו'

    http://www.lowrangeoffroad.com/index...nal-views.html
    http://www.trailtough.com/index.php?...mart&Itemid=53


    ufhttp://www2.izook.com/?page_id=28#comment-161005
    2 נעילות - לאט לאט - ולעלות

  11. #11
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,699

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    החומר שטל קישר נראה לי מתאים לך. חפש גם בPirate4X4 את המדריכים הטכניים של Billavista אני חושב שיש שם הרבה חומר פרקטי.

    אני יודע הרבה על 4link, תכננתי ובניתי מתלים לטרופי טראק, אבל אין לי מושג מה אתה צריך. אם תשתף בתוכניות שלך ובשאלות שלך יכול להתפתח כאן דיון שיעזור לך, כמוני יש פה כמה וכמה אנשים עם ידע ונסיון במערכות מתלה לשטח.
    Last edited by נמרוד; 09-07-14 at 17:51.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  12. #12
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    תודה רבה עזרתם מאוד

    טל תודה
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  13. #13
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    נמחק ... הסתדרתי
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  14. #14
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    בקישור שנתת עדיאל יש התייחסות ליחסים בין אורכי הזרוע העליונה והתחתונה. כתוב שם למשל שהזרוע העליונה היא 70% מהתחתונה. זה כלל אצבע זה לא בהכרח נכון. כלומר, זה לא לא נכון זה פשוט החלטה של מישהו, לא חוק טבע או קבוע יוניברסלי. אני למשל קראתי על 80%. בכל רכב זה שונה וכל בנאי עושה את מה שהוא רוצה וחושב שהכי נכון לעשות. תראה כמה רכבים יש עם 4LINK ואתה תראה שכמעט לכל אחד מהם יש מתלה ייחודי משלו גם אם מדובר על רכבים זהים.

  15. #15
    חבר רשום עדיאל's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    בין עצים ובין גבעות
    Posts
    370

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    Quote Originally Posted by lizard View Post
    בקישור שנתת עדיאל יש התייחסות ליחסים בין אורכי הזרוע העליונה והתחתונה. כתוב שם למשל שהזרוע העליונה היא 70% מהתחתונה. זה כלל אצבע זה לא בהכרח נכון. כלומר, זה לא לא נכון זה פשוט החלטה של מישהו, לא חוק טבע או קבוע יוניברסלי. אני למשל קראתי על 80%. בכל רכב זה שונה וכל בנאי עושה את מה שהוא רוצה וחושב שהכי נכון לעשות. תראה כמה רכבים יש עם 4LINK ואתה תראה שכמעט לכל אחד מהם יש מתלה ייחודי משלו גם אם מדובר על רכבים זהים.
    כן אני יודע בגלל זה חיפשתי מידע כאן או ברשת . חסר מידע ..

    אני לא מחפש לעשות דיון בזה . כל אחד והשיטה שלו
    once you go Zuk, anything else makes you puke

  16. #16
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    הפואנטה שלי היא שלא חסר מידע, פשוט כל אחד עושה מה שהוא רוצה. הכי קרוב שתוכל להגיע אליו מבחינת מידע זה לחפש מתלה שנבנה עבור רכב כמו שלך ולהעתיק במידה ואתה חושב שזה מוצלח. אני בונה עכשיו מתלה 1לינק לבאגי שלי ואחרי הרבה מחשבות ונסיונות פשוט העתקתי, עד כמה שאפשר, מהרכב שנתן לי השראה למתלה הזה.

  17. #17
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,699

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    מיכה יש לך מנהג להפוך בורות לאידיאולוגיה...

    דווקא מתלה סרן חי אחורי יחסית פשוט לתכנן (לעומת מתלים נפרדים או מתלה קדמי מכל סוג). התכנון הוא פשרה בין:
    1. אילוצים פיזיים (סרן נתון, גודל גלגלים נתון, שלדה ומרכב ומכלולים של רכב שמכתיבים את גבולות התנועה ומגבילים מיקום תושבות)
    2. מיקום מרכז וציר גלגול של הרכב.
    3. העברת כוח (אורך גל הינע ומיקום היציאה של הטרנספר/גיר)
    4. חוזק חומרים - משקל.

    המטרות בתכנון ברכב שטח ברורות - מהלך מתלה כמה שיותר גדול...

    סעיף 1 זה הנעלם הגדול. אם אין מגבלות של רכב קיים - כלומר אם מדובר על מכונית מרוץ בלי מגבלות - אז המתלה האחורי הוא הכי פחות מגביל בתכנון הרכב. זרועות תחתונות כמה שיותר ארוכות, וכל השאר במידה רבה נופל למקום במהלך התכנון.
    Last edited by נמרוד; 10-07-14 at 10:05.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  18. #18
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: בנית 4 link ..

    ואיך מה שכתבת סותר את מה שכתבתי?

Similar Threads

  1. איך אני מבטל סיסמה בTP LINK WR941ND ?
    By חנן-ג'יפולוג in forum אוף-טופיק
    Replies: 37
    Last Post: 07-01-14, 23:06
  2. גאומטריה בסרן חי 4 link
    By baga in forum פרויקטים
    Replies: 6
    Last Post: 18-11-13, 17:27
  3. מאמר באנגלית: איך לתכנן Four Link Suspension
    By ryanai in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 1
    Last Post: 23-12-06, 12:38
  4. מוט דחיף\Drag Link מונמך להיילקס.
    By ד ו ר ו ן in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 55
    Last Post: 04-12-04, 22:31
  5. tie rod/ drag link
    By עמיקם in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 52
    Last Post: 30-08-04, 15:44

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •