תמונה קצת יותר גדולה של הטרמוסטאט
http://imgsrv.pic4u.co.il/a0d60f6fdf...050020000.aspx
שלום לכולם
הבלייזר מתחמם אך ורק תחת עומס ללא קשר לטמפ' חיצונית (חם או קר בחוץ ) לאחר עליה של למעלה מ4 ק"מ
הפעולות שביצעתי הן :
1. פרוק הרדיאטור כדי לשלוח אותו לניקוי
2. פרוק הטרמוסטאט לצורך בדיקתו
אז גיליתי כי כל גומיות הטרמוסטאט התפרקו בתוכו - תמונה מצורפת
האם להסתפק בהחלפת הטרמוסטאט כגורם להתחממות תחת עומס או שכדאי כבר לשפץ את כל המערכת ?
מערכת הקרור עבדה 4 שנים על מים רגיליםועברה ניקוי לפני כשנה לטענת היד הקודמת
אודה לכם על העצות
רון
http://imgsrv.pic4u.co.il/a0d60f6fdf...050000000.aspx
תמונה קצת יותר גדולה של הטרמוסטאט
http://imgsrv.pic4u.co.il/a0d60f6fdf...050020000.aspx
Originally Posted by kuju
שלום רב
לצערי גם אני עברתי התחממות החלפתי את הטרמוסטט וכמו כן עשיתי ניקוי רדיאטור ולבסוף גיליתי שהקלץ מאוורר של הרכב לא עובד טוב בזמן חום וההיתי צריך להחליף אותו
עכשו המנוע עובד ולא מתחממם
בנוסף הוספתי שני מאוורי ספאל גדולים ליתר ביטחון עם מפסק ידני
(זה עזר לי בהיתחממות הראשונה )
לא יזיק בנוסף לנקות את המערכת כולה במיוחד לימים חמים כאלה ובטח עם מזגן עובד
ארז ממעלות
לפי כמות החלודה שעל הטרמוסטט הזה, רצוי מאוד לבצע שטיפה (Flush) למערכת הקירור עם חומר ייעודי, החלפת חלקים מתכלים (בעיקר צינורות גומי) ומילוי נוזל קירור ייעודי.
תהליך זה אינו יקר ויבטיח לך שקט נפשי מכיוון מערכת הקירור להרבה מאוד זמן.
קנית רכב ישן. ואתה לא בטוח מה היתה הסטוריית הטיפולים שלו. לפי התמונות- היו הרבה מי ברז במערכת הקירור...
לדעתי- בכל קנייה של רכב כזה, הדבר הראשון לעשות הוא שטיפת מערכת הקירור, ניקוי רדיאטור, החלפת כל הצנרת של מערכת הקירור, החלפת תרמוסטט והחלפת מצמד מניפה. יזום- לא לחכות להתחממות. זה אכן עולה כמה מאות שקלים, אבל התחממות היא דבר בלתי נמנע אם לא עושים את זה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תודה רבותי
איך בודקים את הקלאץ' מאוורר כשהמערכות מפורקות ?
או שכדאי גם אותו להחליף בכל מקרה
שלום פעם נוספת
איך עושים שטיפה ?
אילו חומרים משתמשים לשטיפה ?
מאיפה משיגים אותם ?
הנודניק :lol:
שטיפה עושים בדרך כלל ע"י הוספת חומר לניקוי מערכת המייםOriginally Posted by kuju
יש הרבה סוגים ואפשר להשיג אותם בכול חנות למכירת חלקי חילוף לרכב
עדיפות יש להוציא את הטרמוסטט וליסגור ללא טרמוסטט את המעבר
וכמו כן ליפתוח את החימום כדי שהמיים וחומר הניקוי יעבור גם לשם
ארז ממעלות
ההמלצה הזו לא נכונה בחלק מהמקרים.. דווקא במנועי דיזל בתצורת V, יש מקרים שהתרמוסטט בעצם מנתב בין שני מעגלים, לא רק סוגר ופותח מעבר... ואז ללא התרמוסטט המנוע יתחמם.עדיפות יש להוציא את הטרמוסטט וליסגור ללא טרמוסטט את המעבר
בכל מקרה, שטיפה היא על ידי תוספת של חומר כימי לשטיפת מערכת קירור לנוזל הקירור, והפעלת המנוע במשך כמה דקות, ולאחר מכן החלפת נוזל הקירור. כדאי לעשות זאת לפני החלפת כל הרכיבים, כי השטיפה משחררת הרבה ג'יפה שדבוקה בכל מיני מקומות, וחבל שזה ייתיישב בחלקים החדשים שהרכבת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
טוב
אז לאחר ריצות אין סוף ולאחר שפורקו החלקים נאמר לי ע"י טכנאי רדיאטורים מוסמך כי הרדיאטור שלי מת ויש צורך לבנות את צלעות הקירור שלו מחדש
1. האם 1800 ש"ח לבנית רדיאטור (שיקום ) הינו מחיר סביר ?
2. לאחר חיפושים רבים לא מצאתי שירשור העוסק בבעלי מקצוע מומלצים (לא בהשמצות - כאלו מצאתי הרבה ), למה ?
רון
נסעתי שנים על בלייזר דיזל 6.2 ללא טרמוסטט אין עם זה בעיה . קח בחשבון שבניקוי יכולים לצוץ בעיות חדשות ,יש להם כשל בעיקר באזור התחתון של מכסה משאבת המים שעשוי מאלומיניום ,רדיאטור חדש אם אתה שם שים 3 שכבות המחיר לחדש הוא באזור מה שאמרת 1800 ש"ח ואולי קצת יותר
איש רדיאטורים די אמין -אמנון נמצא באז"ת קרית אריה בפ"ת מול איפה שהיה מפעל שמן ,יש שם השכרת ציוד סופר ולידו נמצא אמנון רדיאטורים ואגזוזים
עוד משהו שקשור להתחממויות ,עדיף להפריד את רדיאטור קרור הגיר ,מרדיאטור המים
שלום לכולם
1. לאחר חיפושים ובעזרתו האדיבה של עומר נמצא רדיאטור של יוקון דיזל בעלות נמוכה יותר משמעותית
2. אריה - אכן קבלתי את ההמלצה מרבים להפריד את קירור השמן מקרור המים למנוע וגם הקיט הזה נרכש
3. אני חושב שבכול זאת ארכיב טרמוסטאט חדש ולא אסע בלי
רון
דרך אגב
אני לא אבצע ניקוי למערכת הקרור משתי סיבות
1. אין שליטה על חומר הניקוי בהיבט של פגיעה בחומרים כגון גומי, אלומיניום, אטמים ויכול להיות שניקוי כזה למערכת ישנה יסב יותר נזק מתועלת (לדעתי )
2. את רוב החלקים במערכת מלבד משאבת המים אני מחליף כך שאין צורך לנקותם
רון
אתה שוכח את מעברי המים בבלוק, שקרוב לוודאי מלאים בחלודה, אבנית ושאר סוגי ג'יפה,דרך אגב
אני לא אבצע ניקוי למערכת הקרור משתי סיבות
1. אין שליטה על חומר הניקוי בהיבט של פגיעה בחומרים כגון גומי, אלומיניום, אטמים ויכול להיות שניקוי כזה למערכת ישנה יסב יותר נזק מתועלת (לדעתי )
2. את רוב החלקים במערכת מלבד משאבת המים אני מחליף כך שאין צורך לנקותם
רון
גם אם תחליף את כל רכיבי מערכת הקירור, את בלוק המנוע לא תחליף, ואז החלודה והג'יפה ינדדו אחד כבוד לחלקים החדשים שקנית בכסף טוב ותרכיב בעמל רב.
בנוסף, גם אם תשקיע (וקרוב לוודאי שתעשה זאת) בנוזל קירור איכותי, הוא יזדהם במהרה ב"מזכרות" שישנן בתוך המנוע מהתקופה שמערכת הקירור הייתה מוזנחת ויאבד מיעילותו.
בשורה התחתונוה:
לדעתי טיפול מקיף למערכת קירור שהוזנחה אינו יעיל ואינו מועיל אם לא מבוצעת שטיפה של המערכת.
מאחר ובמילא אתה מחליף את כל החלקים במערכת (למעט משאבת המים), החשש שלך מנזק לחלקי המערכת אינו מוצדק.
ראשית אמרו לך שהרדיאטור מת, אז כנארה אין מה לעשות עם אספירין.
אבל באופן שוטף אפשר לעשות הטיפול הבא:
לא פעם מצטברת ג'יפה בתחתית מיכל המים העודפים, לדעתי אפשר לנקות את הג'יפה הזו מפעם לפעם ולהקטין את הכמות הכללית במערכת. זה לא פתרון דרסטי אלא אולי הקלה.
המנוע עדיין מתחמם תחת עומס
הפעולות שבוצעו הן :
1. הוחלף הרדיאטור לכזה שעבר שיפוץ , הרדיאטור לא כולל בתוכו מעברי שמן (חלילים )של שמן גיר (ימין ) ושמן מנוע (שמאל ) , שמן המנוע מקבל קירור מרדיאטור שמן נפרד (חשבתי בהתחלה כי זהו רדיאטור קירור לגיר אך ראיתי ששמן הגיר האדום לא מגיע אליו לאומת זאת מגיע אליו שמן שחור אז אני מניח שזהו שמן המנוע ) .
2. הוחלפו הפלאנג' והטרמוסטאת לחדשים
3. שטפתי את מערכת הקירור לנקז ממנה את כל הג'יפה
מנסיעת מבחן בשטח הקרוב לבית עולה
1. המנוע מתחמם בין 190 ל 210 מעלות פרנהייט תחת עומס בלבד (עליה בהילוך ראשון LOW או עליה בכביש ממושכת שתיהן בשיא החום בצהריים )
2. טמפ' העבודה הקבועה ללא עומס גבוה אף היא (הבדיקה נעשתה בחום בצהריים ) ועומדת על קצה הירוק במד הטמפ' (קרוב ל 190 פרנהייט )
3. מאוורר עובד ומסתובב כל עוד המנוע עובד
משאבת המיים עוד לא טופלה (לא חשדתי בה )
מה ההמלצות ???
תודה
רון
נשאר רק לבדוק את המשאבת מים...
המניפה- מחוברת קבוע עאו עם מצמד ויסקוזי?
אגב- צנרת גומי- החלפת?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לילה טוב
המניפה מחוברת עם מצמד אכן (פאן קלאצ') אך הוא נראה לי תקין
את צנרת המים לא החלפתי , האם היא יכולה להיות הגורם ?
האם יכול להיות שהגורם להתחממות למרות שיפוץ החלקים היא העובדה שהוצאתי את קירור השמן מרדיאטור המים ?
מה קורא אם אני מסיר את הטרמוסטאת ומאפשר זרימה חופשית למים ( אין כרגע בעיה למנוע להגיע לטמפ' עבודה ) ?
תודה
רון
שמרו על קשר