מה לגבי התאמות של המנוע לגיר ?
סעפת זה החלק הפשוט : תחפש לקנות מאתרים באינטרנט ולהביא לארץ כזאת סעפת - לא נראה לי שיש בעיה עם זה גם המשלוח די זול.
אגב יש מצב שאולי במקרה ישלחו אליך עוד אחד ?![]()
הגיע בטעות לארץ מנוע של סוזוקי סוויפט 1.3 עם גל זיזים עליון כפול שהשבוע כנראה ינחת אצלי במוסך
ראיתי כבר בכמה אתרים שעשו את ההסבה ( הבעיה שהאתרים הללו לא באנגלית..)
המנוע בעל הספק של 101 סוסים סטנדרטי ללא כל שיפורים
מישהו יודע על הסבה כזו שנעשתה בארץ??
הכיוון שלי הוא בניית סעפת יניקה חדשה והתאמה של שני קרבורטורים למנוע
כרגע לא רואה אפשרות להזרקה כי חיפשתי ולא מצאתי בינתיים בחו"ל צמה ומחשב
מה לגבי התאמות של המנוע לגיר ?
סעפת זה החלק הפשוט : תחפש לקנות מאתרים באינטרנט ולהביא לארץ כזאת סעפת - לא נראה לי שיש בעיה עם זה גם המשלוח די זול.
אגב יש מצב שאולי במקרה ישלחו אליך עוד אחד ?![]()
לגבי ההתאמה בין המנוע לגיר ראיתי באחד האתרים שאין צורך בשום מתאם והגיר מתאים בול
לא יודע עד כמה זה נכון אבל כשיגיע המנוע נהיה יותר חכמים
הבעיות העיקריות זה המתאם למפלג ,חגורת טיימינג,ומכסה טיימינג
אני אצלם תמונות ויעלה לפה
אנחנו מאוד רוצים שתשתף אותנו, אבל נדמה לי שאתה הולך להתקל בבעיה של חוסר נסיון עם זה בארץ. אם אני הייתי אתה, הכתובת הראשונה שלי הייתה הפיראטים, אחרי זה הBBS ואאוטר-לימיטס. אם שם לא יודעים, אז אין כזה דבר... :lol:
נראה לי שזה מה שאתה צריך
יש גם שם לינקים לפורומים מתאים
גם תוכל לשאול את האיש עצמו
http://home.iprimus.com.au/pulsr/g13b/index.htm
השאלה למה זה טוב
גם דגם המנוע הזה שונה משלנו מה שיקשה על העברתו ברשיון ואם זה המצב אז עדיף כבר ללכת לכיוון 1.6
סושי, אני מניח שפיספסת את זה? להזכירך, מנוע 1.6 8V זה בסביבות ה88 כ"ס סטנדרט. אני לא זוכר כמה ה16V המוזרקים, אבל אני משער שזה בסביבה של המנוע הזה.נכתב במקור על ידי karnaf
לי זה נשמע כמו 101 סיבות מעולות, במיוחד כשהוא נשאר עם מערכת סטנדרטית יחסית ונפח זהה.
נקסוס השאלה היא לא הסוסים אלה המומנט שהוא מייצר לא ?
ואם מצליחים להעביר מנוע של ג'ימני ב"רישיון"
אז עם מנוע כזה על אחת כמה וכמה
לא, הספק בסל"ד נתון מעניין אותך יותר (מומנטXכ"ס) במקרה של סמוראי. מומנט טוב יהיה מעולה, אבל אף אחד ממנועי הבנזין שלנו לא יספק לך משהו ששווה לדבר עליו בכל מקרה, אפילו אם זה 1.6.
אם היה לנו מנוע דיזל עם 40 קג"מ אבל רק 100 כ"ס, זה היה סיפור אחר. מאחר ואנחנו מדברים כאן על מנועי בנזין עלובים מאוד, עם הספקים קטנים יחסית שממילא קטנים מאוד בסל"ד נמוך, אין לנו את הלוקסוס של לדבר על מומנט. הוא פשוט לא קיים אצלנו... :lol:
לדעתי ההספק של המנוע הזה בסל"ד נמוך יהיה זהה או טוב יותר משלנו, לכן הוא יהיה עדיף. הוא לא יפול את הספקי המנוע שלנו בכל מקרה ורוב הזמן הוא עולה עליו בהרבה. כדי להגיע להספקים סבירים במנועים שלנו במהירות נמוכה אתה תמיד חייב לקצר יחס העברה (כדי להגיע לסל"ד יותר גבוה עבור מהירות נתונה, או בעצם לתת הספק גבוה יותר במהירות נתונה), אז לא מעניין אותי אם יש לי 15 או 16 קג"מ. זה לא יעשה הבדל משמעותי.
ברכבים נורמליים, אתה צודק.
נקסוס אתה אלוף החרטא :twisted:
מכיוון שאנחנו מעדיפים לזחול אז כל קג"מ עשוי להיות משמעותי הרבה יותר משמעותי מאשר מנוע שנותן 101 כ"ס בסלד גבוה מאד במצב אופטימלי עם מערכת ההזרקה המקורית ולא קומבינת קרבורטורים
כמו שהאמריקקים אומרים "אין תחליף לסמק"ים" גם אם הם 300 סמ"ק זעומים כהגדרתך
מומנטים...
סמוראי 1.3 =100 ניטון מטר ב4500 סל"ד -
קאמשאפט כפול 16 שסתומים=112 ניטון מטר ב 5000 סל"ד
ויטרה 8 שסתומים 1.6=112.5 ב3100 סל"ד
ויטרה 16 =132 ניטון מטר ב4000 סל"ד
ג'ימני=104 ב4500
ג'ימני קאמשפט כפול=110 ב4500
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
כפיר, אמנם טוב לדעת את המומנטים (לא ידעתי אותם), אבל ב4500 סל"ד זה לא מעניין אותי. לא מכיר סמוראים שזוחלים על 4500 סל"ד, תן את המומנטים במהירויות זחילה (500-1500 סל"ד).
סושי, אתה תגלה שהפרשי המומנטים זעומים לחלוטין. הפרשי ההספקים לא. לכן אם אני חייב לבחור אחד, אני אבחר את זה שנותן לי יותר - ההספק, כ"ס. ברור שאני מעדיף גם עוד 300 סמ"ק, אבל במקרה של סמוראי למהירויות זחילה עם יחס העברה רגיל זה ממש לא משנה. 90% מהמכשולים שאני או אתה מטיילים על סרק סמוראי מוזרק 1.6 עם צמיגים 215 נכבה בהם, פעם אחרי פעם (כן, בדקתי). לשנינו ברור שעם יחס העברה נורמלי אנחנו יכולים לגשת ב2500-3000 סל"ד למכשול שקודם הרכב היה נכבה עליו, וזה כבר מאוד בתחום בו חשוב לנו יותר ההספק.
חביבי, אין לך מומנט. תתרגל לרעיון.
זה שיא המומנט .. והוא מתקבל בסל"ד גבוה כי יש לנו במנוע בוכנות של טוסטוס
נקסוס יש נוסחא למצא את המומנט בסל"ד נתון לפי כ"ס מהלך בוכנה יחס דחיסה ואולי חסר לי עוד משהו.. תבדוק את זה אני לא מוצא
רוצים עוד מומנט? תגדילו דיזה ראשית ב30% ואת דיזה האויר בהתאם פתחו מרווח פלאגים
ואפשר גם לקחת את גלגל התנופה ולהוסיף לו עוד 10 קילו :twisted: אהה ושכחתי להגדיל יחס דחיסה ואז יש לכם סמוראי דיזל ..
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
ובקשר לזה שה1.6 נכבה זה לא המנוע זה הנהג..
אני עם טרנספר קצר ו30 אינץ' ומזמן לא לחצתי חצי קלאץ בשביל להוריד מהירות בעלייה תכנית
במקום שנקסוס התהפך בתל ברוך עליתי ב1500 סל"ד ואחרי זה גם ב2X4 :lol:
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
הופה זה נהיה מעניין .
בשישי הזה יש הדגמות בבור?
לגבי הגדלת מומנט :
שאלת תם :
אם נכביד את גלגל התנופה של הסמוראי , בעיקבות התנועה הסיבובית + המשקל לא יגדל המומנט ?
ואני מזכיר , סתם שאלת תם
גיל
1 2 3 ......
ידיים על הראש
זהירות דליק!!!
לא. המומנט גדל כתוצאה משריפת יותר תערובת בתא השריפה, לא כתוצאה ממסה כזו או אחרת.
מה שכן, הרכב יעבוד עגול יותר בסרק וינטה פחות לכבות כתוצאה מהפעלת עומס רגעי, כגון מדרגה בשטח או שחרור מהיר של המצמד, וזה בגלל המשקל המסתובב הנוסף שיש למנוע.
כפיר,
הניסוי עם ה1.6 התבצע אצלי בבית כך:
שני הרכבים (שלי ושלו) מועמדים לפני קטע קצר וסלעי של כ10 מטרים בעליה קלה. הרכב הוצב במסלול, הגה ישר, נהג רק יושב בפנים ושחרר קלאץ' כך שהקלאץ' לגמרי בחוץ הרבה לפני המכשול. אין כאן נושא של טעות נהג, יש כאן מומנט נטו עד כמה שיכלנו לדמות את זה.
הוא נכבה גם בעליה חדה בלי סלעים תחת אותם תנאים. גם בכביש בכניסה לחניה של השכן שלי (גם עליה חדה). אין מספיק מומנט, נקודה. הנהג לא קשור כאן, הוצאנו אותו מהמשוואה עד כמה שאפשר.
לגבי משקל, הרכב שלו פתוח ושלי סגור, שלא לומר שאני עם 32' והוא עם 27'.
הרכב הורחב הרבה מאז ה"התהפכות", אם זה מסקרן אותך. כן, כתוצאה ישירה מזה.
לא, ברוך, אין תחרויות בבור. צ'טערת, אני לא רואה סיבה להוכיח שאני משתין יותר רחוק מכפיר (או לא).
תודה חנן
אז, לפי הבנתי את הדיון , לאלו שמעוניינים במומנט/מושג אחר בכדי שלרכב תיהיה התנהגות יותר טובה בסל"ד נמוך , כגון זחילת סלעים וכדומה , יכול הדבר של הוספת מסה לגלגל התנופה לעזור??
אם כן , מה יהיו ההשלכות לגבי נסיעה , נאמר , רגילה - עירונית / בין עירונית
גיל
1 2 3 ......
ידיים על הראש
זהירות דליק!!!
שמרו על קשר