בטוח שהמד אמין?
שלי היה נוטה להראות עליה בחום כמעט כל פעם שהרכב עמד סתם כתוצאה ממזגן שפועל או משהו אחר שמשפיע על החשמל בלי קשר אמיתי לטמפרטורה
חג שמח חברים.
שאלה:
היום, כשהרכב עמד מונע, פתאום הטמפרטורה התחילה לעלות. מאוד.
מד מים, לא התריע על מחסור וכנראה באמת לא היה חסר.
רדיאטור בן כשנה, טרמוסטט בן שלוש.
שלשום החלפתי מיים בכל מערכת המים וניקזתי אויר. מאז נסעתי איזה 300 קילומטר.
לפי הלחץ בתנרת כשהמנוע מונע, משאבת מים נראת תקינה (יחסית חדשה).
פאן קלאץ עושה רושם תקין.
אחרי כל הבדיקות הכל כרגע תקין והרכב לא מתחמם. אני רק מפחד שיפתיע אותי שוב.
חשבתי על אוימר במערכת או טרמוסטט. הגיוני שאוויר שבועת אוייר "צצה" אחרי נסיעה כל כך
ארוכה.
בטוח שהמד אמין?
שלי היה נוטה להראות עליה בחום כמעט כל פעם שהרכב עמד סתם כתוצאה ממזגן שפועל או משהו אחר שמשפיע על החשמל בלי קשר אמיתי לטמפרטורה
נישמע לי חשוד בגלל הקרבה להחלפת מים - הייתי הולך על כיוון של בועת אוויר שהתלבשה על המשאבה או משהו כזה ...
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
גילעד, יש לי גם מד חום דיגיטלי וגם מד חום של האוטו ושניהם עלו. חוץ מזה שהתחילו לצאת מים מהמיכל עיבוי אז בטוח שהיית התחממות.
אמיר תודה, זה גם היה הכיוון שלי השאלה שוב, האם זה הגיוני שלבועת אוויר לקח כל כך הרבה זמן להגיע למשאבה. או שזה לא נחשב בכלל להרבה זמן.....
בתוספת למה שגרשון אמר , תבדוק אם הקו של המים במיכל עודפים ירד פתאום ...אם כן - יותר סיכוי שזו הייתה בועת אוויר כניראה
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
זה נכון ולגבי אויר במערכת בכלל כל עוד המנוע לא מגיע לטמפ של מאמץ כתוצאה מנסיעות קצרות (בעיקר), נסיעה ללא מזגן ובלי עליות ארוכות אפשר ״לחיות״ עם האויר הזה די הרבה זמן ולא לדעת על קיומו אלא ברגע שמערכת הקירור נדרשת ליותר אז האויר יתפשט בתוצאה מחימומו ויגרום למים לעלות והטמפ תטפס.
כנראה שב-300 קמ האחרונים לא היה מאמץ מיוחד?
Sent from my iPhone using Tapatalk
שני הסנט שלי ...
א. תמיד תבדוק מה נגעת/שנית לפני התקלה
ב. אין פיות טובות שמתקנות תקלות בלילה כשאתה ישן . כלומר,
תקלה הופיעה ונעלמה, היא בוודאות תחזור (השאלה מתי) ובהסתברות של מרפי זה יגיע במקום ובזמן הכי לא נכון ...
שנה טובה
רענן
איך ניקזת אויר ?
לדעתי - בצע ניקוז ע"פ הספר ועקוב
בדרך
מילאתי מים, פתחתי בורג אלן שעל בית הטרמוסטט עד שיצאו ממנו מים. סגרתי. הנעתי את האוטו ופתחתי שוב את הבורג לוודא שיוצאים מים ולא אוויר/קצף.
בכל אופן, אני חושד בטרמוסטט
אם הטרמוסטט תפוס למה התופעה הופיעה דווקא בעמידה ארוכה בסרק ?
אתה עם מיכל מקורי ? הרכב היה מאוזן ?
אם התשובה היא כן וכן :
נשמע יותר מתאים למשאבה עיפה שלא מסחררת את הנוזל מספיק בסרק או לאיבוד מים עקב נזילה שהוביל להתחממות או פריצה באטם ראש.
מציע לעבור טוב טוב על כל הצנרת ואם אתה לא מוצא כלום לבצע בדיקה בלחץ של מע' הקרור.
אחרי מילוי וניקוז מחדש - תעקוב שאתה לא מים בכלל.
בדרך
מה זה משאבה עייפה?
זה כולה ציר עם כנפיים- יש כנפיים ורצועה, זה עובד.
אין כנפיים/שחיקה קטסטרופית, או רצועה לא מחוברת, אז אין עבודה.
לא מבין מה זה משאבה עייפה..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אתה עם בנזין V8 , תבדוק אם יש אצלך עוד בורג ניקוז חוץ מאשר זה שיש ב tdi300
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
א. אני לא עם בנזין, אני עם TDI.
ב. משאבת מים די חדשה, אני נוטה לחשוב שלא היא הבעיה.
ג. מאז אותה התחממות בעמידה. היתה לי את התופעה שוב בנסיעה מהירה. להלן מה שקרה:
אחרי שהרכב התחמם בעמידה, ניקזתי אוייר והאוטו לא התחמם יותר. זאת כנראה לא היתה הבעיה בכל אופן. למחרת, בנסיעה בכביש מהיר, הרכב התחמם שוב, בפתאומיות. עצרתי מיד בצד, כיבתי מנוע. חיכתי כ10 דקות שייתקרר קצת שאוכל לסוע לתחנת דלק ממש לידי ולא לעמוד על השוליים על מנת לבדוק את הבעיה. כשהנעתי, הרכב התחיל להתקרר מעצמו, לפני שהספקתי לדעת הכלום. הטמפרטורה ירדה לטווח עבודה תקין לגמרי כאילו מעולם לא היתה תקלה. בכל זאת, החלטתי להוציא את הטרמוסטט ולראות שהבעיה לא חזרתי, כי כמו שכתבו לי כבר, הדברים האלה חוזרים ולא נעלמים, ולא רציתי להיות מופתע שוב.
בקיצור, הוצאתי את הטרמוסטט ומילאתי חזרה מים, ניקזתי אוויר ונסעתי. הכל היה נראה תיקן. אחרי לא הרבה זמן (חצי שעה נסיעה) בכביש מהיר, שוב התחממות. הפעם זיהתי שמים יוצאים (אולי גם נכנס אויר?) מבית הטרמוסטט. מי שמכיר, על השפתיים של הטרמוסטט יש אטם ובעצם כשהוא בחוץ, על הבית שלו לא ממש אטום. לקחתי את הטרמוסטט הישן, חתכתי אותו והשארתי רק את ה"כובע" שלו עם האטם. סגרתי, מילאתי מים, ניקזתי אויר ונסעתי. מאז האוטו לא התחמם יותר. הוא עובד בטמפר' הרבה יותר נמוכה כמובן אבל בכל זאת, עוד לא זיהתי שום התחממות. אגב, גם הפאן קלאץ' נבדק ונראה תקין על פניו.
נ.ב.
כשהוצאתי את הטרמוסטט הוא היה נראה "חצי תקין". הכנסתי אותו למים רותחים והוא נפתח אבל רק כשהמים ממש הגיעו לרתיחה. אני יודע שהוא אמור להפתח ב 78 מעלות. יכול להיות שזאת באמת היתה הבעיה?
אשמח לשמוע אם למישהו יש רעיון אחר לתופעה שעוד צפויה להפתיע אותי.
תודה!
עימי הטעותת ואיתך הסליחה.
בדוק בבקשה שהמינוס לשעון מחובר כהלכה ואפילו שדרג אותו למינוס "מהדרין", יעני תן לו מינוס טוב ובריא.
ב 110 הקודם שלי הפעלת הוינקר או האורות העמיסו על שעון החום.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אני הייתי מחליף טרמוסטט בלי לגמגם בכלל. כך את הקר יותר מג'קי.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
היי גלי, כתבתי בהודעות הקודמות שלי - יש לי גם מד חום דיגיטלי. יש התאמה בין שני מדי החום. אני סבור שהמד חום המקורי דווקא תקין ומדויק יחסית.
אני חושב שיש לך אוויר במערכת.אני מאזור השרון, כל שנותר לי הוא להציע לך לקפוץ ונעשה את זה ביחד.
ביצעתי את התהליך הזה כמה פעמים.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
שמרו על קשר