Close
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    חבר רשום אביעד_הלאלי's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    משמאל לחור באוזון
    Posts
    231

    Default בניית כלוב התהפכות לסיקס - חיזוק לחלון הקדמי במקום קשת קדמית

    אני מאוד מעוניין להשלים את כלוב ההתהפכות בסיקס שלי.
    כרגע יש לי קשת אחורית ואמצעית (של סופה), עם קונסטרוקציית הברזנט, חשבתי לחזק ביניהן ע"י 3 צינורות (1 באמצע ובכל צד 1), וליצור אלכסונים שיגיעו מהקשת האמצעית לכנפיים האחוריות (החורים כבר קיימים, אני משתדל לנגוע כמה שפחות במרכב...).

    אני נשאר עם בעיה,כיצד אעשה את החלק הקדמי של הקשת, ראיתי את מה שנמרוד עשה בג'יפ שלו,הדבר מאוד יעיל, ואפילו מבחינתי נחשב הכי בטיחותי וחזק, אבל יש את בעיית המקום לרגליים ושימוש בלגברקס (ומנסיון זה מאוד מפריע לי כי אני קצת ארוך).
    לעומת זאת מה שעירא עשה בהחלט נראה לרוחי. אבל זה כרוך במציאת מכופף, וביצוע ניתוח מעמיק לדשבורד, וחירור המרכב.
    אבל חשבתי האם ניתן להימנע מלעשות זאת, ע"י חיזוק החלון הקדמי? (כמו ברנגלר...)

    הרעיון הוא בגדול לחבר 3 צינורות מהקשת האמצעית לחלון, אך אין לי מושג כיצד לחבר אותם לחלון, והאם החיבור והחלון כמובן יחזיקו מעמד במקרה של התהפכות לא עלינו. (ואם לא אני אשמח לדעת איך המנגנון עובד ברנגלר)

    ואם כן כיצד לעשות זאת נכון?
    הרעיון הוא לא מחיסכון/מציאת קיצורי דרך פשוט מחשבה שחלפה בראשי.

    (עזבו את הקטע של בג'יפ אמורים לנסוע עם חלון קדמי למטה...)
    תודה לעונים
    בברכה,
    אביעד

    CJ8 קצר מודל 89'

  2. #2

    Default

    הרעיון הוא בגדול לחבר 3 צינורות מהקשת האמצעית לחלון, אך אין לי מושג כיצד לחבר אותם לחלון, והאם החיבור והחלון כמובן יחזיקו מעמד במקרה של התהפכות לא עלינו. (ואם לא אני אשמח לדעת איך המנגנון עובד ברנגלר)
    :shock: תאמין חזק!
    יש לי בחצר מסגרת חלון , אתה מוזמן לראות תוך כמה פגישות עם המדרכה היא מתקמטת.
    חוץ מזה היא יושבת על ציר שגם יקרוס ...
    איך שלא תהפוך את זה ...

  3. #3

    Default

    בוקר טוב,

    בניתי כבר שני כלובי התהפכות מלאים (לשני רכבים שונים...) ולדעתי:
    כרגע יש לי קשת אחורית ואמצעית (של סופה), עם קונסטרוקציית הברזנט, חשבתי לחזק ביניהן ע"י 3 צינורות (1 באמצע ובכל צד 1), וליצור אלכסונים שיגיעו מהקשת האמצעית לכנפיים האחוריות (החורים כבר קיימים, אני משתדל לנגוע כמה שפחות במרכב...).
    החיזוקים חשובים מאוד. רעיון טוב. אם מטרת האלכסונים היא בשביל השקט הנפשי שלך, בסדר. לגבי חוזק הכלוב, אין צורך (את הכלוב הקודם תכננתי עם מסגר מקצועי העוסק במסגרות כבדה והוא הראה לי שאין צורך באלכסונים).
    הדבר מאוד יעיל, ואפילו מבחינתי נחשב הכי בטיחותי וחזק, אבל יש את בעיית המקום לרגליים ושימוש בלגברקס (ומנסיון זה מאוד מפריע לי כי אני קצת ארוך).
    מה האורך שלך? אני 176 מסתדר עם הסידור. אין לי בעיה ממשית עם הלגברקס (חוץ מזה שהוא לא מחזיק את הרכב בעליה רצינית...).
    הרעיון הוא בגדול לחבר 3 צינורות מהקשת האמצעית לחלון, אך אין לי מושג כיצד לחבר אותם לחלון, והאם החיבור והחלון כמובן יחזיקו מעמד במקרה של התהפכות לא עלינו. (ואם לא אני אשמח לדעת איך המנגנון עובד ברנגלר)
    כמו שכתב קודמי, אין סיכוי!!! החלון לא שווה כלום בהתהפכות. בעבר (לפני שנים רבות, עדיין בג'יפטריפ), פורסמה תמונה של סופה שהתהפכה בצפון ולא נשאר זכר מהחלון הקדמי...

    לדעתי, הפתרון של נמרוד, ובמקרה גם אצלי, זהו הפתרון החזק ביותר. אתה יכול להשתמש לקשת הקדמית בצינור של "1 או "1.25 עם עובי דופן גדול, וכך תרוויח יותר מקום ללגברקס.
    ברכב הקודם הכלוב היה מצינור "2 (אמרתי כבר, מסגרות כבדה...) והסתדרתי. כיום הכלוב מצינור "1.5 וגם כן אין בעיה.
    מאוד חשוב לצפות את הכלוב בספוג. אני קניתי ספוג לבידוד צנרת מזגנים אבל קראתי בזמן האחרון שיש חומר זול יותר.

    אביגדור

  4. #4
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    מה שיש ברנגלרים נועד בשביל לתמוך את הברזנט והדלתות במקרה הטוב. למסגרת החלון אין שום חוזק מבני, אתה יכול באותה מידה לחבר תמוכות מהכלוב לגולגולת של הנהג ולבנות על החוזק של חוט השדרה שלך... (טוב אני קצת הרבה מגזים, אבל הכוונה ברורה).

    יש עוד אופציה, מכוערת אבל לא פסולה, של לחבר את הרגליים הקדמיות לפח של הג'יפ מבחוץ, בבחינת כלוב "חצי חיצוני". ראה הג'יפ של חנן לדוגמא http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=201

  5. #5
    חבר רשום אביעד_הלאלי's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    משמאל לחור באוזון
    Posts
    231

    Default

    תודה רבה לכולם על תגובתיכם.

    הרעיון עם החלון- EASY COME EASY GO.... שכחתי מזה.

    גובהי הוא 1.86, לאחר ישיבה ברכב עם קשת התהפכות מלאה, כולל קדמית, הבנתי שאני לא ממש יכול להסתדר עם זה, מכיוון שרגליהשמאלית נחבטת בה (לעומת זאת יכול להיות שהקשת הייתה בנויה מצינורות עבים או שלא ממוקמת במקום טוב, לא זוכר...).

    מבחוץ- לא להגזים אני עדיין מסתובב עם האוטו בעיר מידי פעם, אבל כן חשבתי להוסיף בעתיד הרחוק מעין קשת התהפכות סביב הגריל.

    לכן אני אבדוק, אולי ניתן לעשות מה שעירא עשה, אבל עם פחות חורים על המרכב (נניח 2/3 חורים על המרכב- החיבורים של הדשבורד) או שאשיג צינור 1"/1.25" ואבנה קשת קדמית כמו של נמרוד ואנסה להתרגל לזה, את המקום ליד הרגליים ארפד באקסטרה ספוגים.

    בכל אופן במיידי אני (בשבוע שבועיים הקרובים) אחזק בין הקשת האמצעית לאחורית.

    ושוב תודה לכולם :-)
    בברכה,
    אביעד

    CJ8 קצר מודל 89'

  6. #6
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,446

    Default

    אתה מודע לזה שיש בסיקס חיזוקים אורכיים מקוריים לקשת האמצעית והאחורית וכן חיזוקים רוחביים מקוריים לקשת המרכזית?


  7. #7
    חבר רשום אביעד_הלאלי's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    משמאל לחור באוזון
    Posts
    231

    Default

    כן חנן.
    יש לי כאלו אצלי (אני הרכבתי עצמית- ניסיתי למצוא תמונה לא הצלחתי למצוא).
    אני מדבר על החיבורים שנמצאים מעל הראש, כי נכון לעכשיו לי סה"כ מס' מוטות דקים להחזקת הברזנט המחברים בין הקשת האמצעית לאחורית ע"י ברגים.
    בקשר לאלכסונים שאמרתי, אני עדיין לא סגור על זה אבל אולי אחזק את אלו שכבר יש לי וזהו.

    אבל אם הצגת את התמונה, האם ע"י חיבור זה ניתן להימנע מהצורך בחיזוקים מעל הראשים? :?
    בברכה,
    אביעד

    CJ8 קצר מודל 89'

  8. #8

    Default

    אבל אם הצגת את התמונה, האם ע"י חיבור זה ניתן להימנע מהצורך בחיזוקים מעל הראשים?
    קשה לענות, כי אף אחד שאני מכיר, היה מעורב בניסוי כזה.
    אני הוספתי שלושה חיזוקים בין הקשת האחורית לאמצעית, ועוד שלושה חיזוקים בין הקשת האמצעית לקדמית.

    אביגדור

  9. #9
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,446

    Default

    קטונתי מלענות על שאלות מבניות כאלה. חכה לנמרוד ואסף.

  10. #10
    חבר רשום אביעד_הלאלי's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    משמאל לחור באוזון
    Posts
    231

    Default

    טוב, אני לא חושב שאני אקח סיכון בנושא ולכן לא אסתמך על זה...

    בכל אופן אני חושב לבצע את החיזוקים-3 הצינורות בין הקשת האמצעית לאחורית- בצינור 1" האם זה מספיק ויעמוד בעומסים?
    ומקסימום אם לא אולי אפשר להוסיף עוד מס' צינורות?
    מכיוון שיש באפשרותי למצוא צינורות כאלו (לא יודע כמה בדיוק) במחיר יחסית טוב...
    בברכה,
    אביעד

    CJ8 קצר מודל 89'

  11. #11

    Default

    בכל המימדים אתה צריך אלכסונים. גם במישור הצד של הרכב, גם במישור החזית, וגם במישור הגג. לא תמיד צריך צינורות שהם אלמנט מבני במסבך הכלוב, לפעמים אפשר להסתפק בחיזוק מפח עבה (10 מ"מ, לדוגמה) חתוך בצורת משולש (נגיד, בגודל של 150X150 מ"מ) ומרותך בין שני צינורות. אם לא משתמשים בקורה ממש, אלא במשולש כזה, חייבים שיהיה משולש נגדי- כי זה חיזוק שעובד למתיחה הרבה יותר טוב מאשר ללחיצה- אז הוא נוטה לקרוס.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

Similar Threads

  1. בניית כלוב התהפכות לג'יפ
    By vardi in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 14
    Last Post: 26-04-10, 06:34
  2. בניית כלוב התהפכות לסופה סגורה מתכתי.....
    By צ'יטה in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 08-10-07, 22:40
  3. שאלות לגבי בניית כלוב התהפכות לג'יפ CJ (פיצול של דיון אחר)
    By אמנון in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 20
    Last Post: 27-04-06, 08:47
  4. שאלות בנושא בניית כלוב התהפכות חיצוני (או אולי פנימי?? )
    By אלון_ק in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 47
    Last Post: 13-12-04, 14:25
  5. כלוב התהפכות לסופה - קשת קדמית
    By נמרוד in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 11
    Last Post: 10-02-03, 09:11

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •