Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 40
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default שאלה לגבי שפ"צ

    האם ניתוק מייצב אחורי מגדיל או מקטין את הסיכון להתהפכות בשפ"צ?

    תודה

  2. #2
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    אשדוד
    Posts
    2,733

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    בפירוש מגדיל.

    מטרת מוט המייצב כשמו..

    בכמה מגדיל? תלוי ברכב ובתוספות שבו
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  3. #3
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    קודם כל, איזה רכב יש לך?

    מטרת מוט המייצב היא להקטין את זווית הגלגול בסיבובים בכביש, מה שבעצם מגביל לך את מהלך המתלה וזה אחד הגורמים להתהפכות בשפ״צ.

    ומוט מייצב נקרא ככה רק בישראל, שמו האמיתי הוא מוט נגד גלגול.
    Anti roll bar או sway bar.

    בשטח הוא בעצם מפריע למתלים לעשות את עבודתם .

    http://youtu.be/yzqzrOqF3dI

    אגב, האחורי בדרך כלל דק מאוד יחסית לקדמי ולא ממש מפריע.
    זה הקדמי שבאמת מגביל את הרכב .

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    שימו לב, השאלה הייתה האם ניתוק מוט המייצב מגדיל את הסיכון? מהתשובות אני מבין שניתוק המוט ובעקבות זה הגדלת מהלך המתלה מגדיל את הסיכון בשפ"צ

    הרכב - פאג'רו ארוך. ומכאן הבילבול
    אני מדבר על שפ"צ טכני ולא על גלגול בסיבוב במהירות גבוהה.

    אני יודע שלפאג'רו מהלך מתלה קצר.
    ואני יודע שהפאג'רו רגיש יותר מלמשל טרופר בשיפועי צד בגלל מהלך המתלה.
    אז... המסקנה היא שאם אגדיל את מהלך המתלה אשפר את התנהגותו בשפ"צ כי הגלגל ירד יותר ובכך ישמור על הבודי מאוזן יותר.

    מהתגובות שלכם אני מבין שבדיוק הפוך, טרופר שלו מהלך מתלה גדול יותר יהיה רגיש יותר מהפאג'רו בשפ"צ. קצת לא הגיוני בעיני.

  5. #5
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default שאלה לגבי שפ"צ

    אם כך לא הבנת את התגובה שלי.

    רשמתי לך שהוא מפריע למתלה לעבוד בשטח ומקטין את מהלך המתלה .

    במילים אחרות סתרתי את קודמי

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    Quote Originally Posted by גיל אסרף View Post
    אם כך לא הבנת את התגובה שלי
    זה כבר דיון אחר
    האם המורה גרוע או התלמיד דביל

  7. #7
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    Quote Originally Posted by גיל אסרף View Post
    ומוט מייצב נקרא ככה רק בישראל, שמו האמיתי הוא מוט נגד גלגול.
    Anti roll bar או sway bar..
    גם באנגלית הוא נקרא מוט מייצב.
    Stabilizer
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    מרכז
    Posts
    326

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    עונה לך ספציפית לפאגרו אחרת זה לא ייגמר....
    נסעתי עם ונסעתי לי מוט מייצב אחורי וחזרתי למוט מחוזק.
    אם תפרק ותמדוד בהצלבה תראה שתקל סהכ עוד 3.5 סמ --- לא יפתור לך שום שפצ.
    בולמים ארוכים מדי גורמים לקפיץ ליפול --- גם את זה ניסיתי היה מהלך מטורף יחסית לפאגרו ושברתי קפיץ.
    בקיצור או דרופ קיט או רצועת הגבלה לקפיץ. אבל שוב אם שפצ זה העניין ,לא יעזור ,, קורות הרוחב החזקות והמהלך מקדימה לא נותנים לך מספיק גמישות
    ברור שאם היה לך מהלך של מטר וחצי אחורה ומטר קדימה היית מושפע הרבה פחות מהשפצ

    הנה הפתרון:
    Attachment 92908
    Attachment 92909Click image for larger version. 

Name:	paj2.jpg 
Views:	369 
Size:	38.3 KB 
ID:	92910Click image for larger version. 

Name:	paj1.jpg 
Views:	308 
Size:	38.6 KB 
ID:	92911

  9. #9
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default שאלה לגבי שפ"צ

    אני מסכים שבפג׳רו באמת שזה לא משנה. יש לו מהלך מתלה של F1

    ודורון אתה מוזמן לחפש בגוגל את המילה Stabilizer
    בספרות טכנית לא תמצא אותה.

  10. #10
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,726

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    stabilizer bar, antiroll bar, sway bar.... יש שמות שונים לאותו הדבר לא רק בעברית.

    ההשפעה של ניתוק מוט מייצב על הסיכוי להתהפך בשפ"ץ, אם הבנתי את השאלה נכון - קיימת, אבל די זניחה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    תלוי באיזה רכב. תראה את הסרטון עם הרנגלר.ויש עוד רכבים. אני בעצמי הולך לבדוק כת ההשפעה של המוט הקדמי והאחורי בקורנדו בטיול הבא שלי.
    לגבי החיפוש. נכון שמשתמשים בשם הזה גם אבל לא בספרות הטכנית.

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    מרכז
    Posts
    326

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    גיל אתה לא חייב להגיב על כל דבר ולהשמיץ את הפאגרו.
    יש לו מהלך כמו לכל רכב סטנדרטי עם IFS ומאחור (שאל את חברך נאור) שמתלהב מהמהלך אצלי סטנדרטי לרכב "רגיל".
    מקדימה כל הרכבים ללא סרן ושיפורים משמעותיים מרימים גלגלים. תצלם פעם אצלך את המהלך בקורנאדו ותראה איפה אתה עומד.
    אחרכך תתחיל לשפוך את התאוריות שלך

  13. #13
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default שאלה לגבי שפ"צ





    וזה גם לא פתוח עד הסוף.

  14. #14
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    Quote Originally Posted by גיל אסרף View Post
    ודורון אתה מוזמן לחפש בגוגל .
    אהה..
    ברור.
    גוגל, מקור אמין למידע מהימן, כמו כל האינטרנט.

    כמו שנמרוד כתב: בעברית, שפה מוגבלת ורדומה יש מונח אחד, ובאנגלית הרבה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  15. #15
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default שאלה לגבי שפ"צ

    דורון, כשאתה מחפש ספרות טכנית אתה מחפש איפה בדיוק? בסיפרייה הבריטית?

    או אולי בדארק-נט?

    בנוגע למהלכי מתלה, לא בא להשמיץ את הפג׳רו , ולא לכל רכבי הIFS יש את אותו מהלך, טרופר, פראדו, קורנדו, פוראנר.. לכולם יש מהלך משמעותית יותר טוב משל הפג׳רו.

  16. #16
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    גיל,
    בשבילך, ספרות טכנית מקורית של טויוטה (שלא מבינים במונחים טכניים, בטח השתמשו בשירותי תרגום אוטומטיים של גוגל):
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1415563674.440902.jpg 
Views:	184 
Size:	378.0 KB 
ID:	92921Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1415563695.019133.jpg 
Views:	176 
Size:	386.0 KB 
ID:	92922
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  17. #17
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    יכול להיות, בכל זאת יפנים

  18. #18
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,075

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    אחרי שסיימנו לבדוק למי יש יותר גדול, אחזור לנושא המקורי.
    כמו שנכתב באחת התגובות זה תלוי בסיטואציה.
    בשיפוע צד קלאסי (שביל ישר אך בשיפוע), המוט עוזר להקטין את גלגול הרכב ומשפר את יכולת ההתמודדות עם השפ"צ.
    בשביל עם שילוב של הצלבות ושיפוע, יש רכבים בהם הסרת המוט עוזרת למהלך המתלה וכך הגלגל יורד לבור בעוד הרכב מקבל פחות זווית. לעתים גם מונע "נדנדה" בהצלבות, שהתנופה שלה יכולה להיות ההבדל בין תמונה פוטוגנית לסרטון התהפכות מפדח.
    במקרה האחרון הדבר תלוי מאד במבנה השטח, מבנה הרכב, חלוקת המשקל שלו ועוד.

  19. #19
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    אשדוד
    Posts
    2,733

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    קח גם בחשבון שניתוק של האחורי פחות יעיל, במקרה של עליה רוב המשקל מאחורה
    גם ככה והגלגלים שמתנתקים מהקרקע הם הקדמיים.

    בקיצור במקרה שלך לדעתי (ואני משער שלדעת הרוב...) אין לך מה להתעסק עם זה..
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  20. #20
    חבר רשום גיל אסרף's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    רחובות
    Posts
    388

    Default תגובה: שאלה לגבי שפ"צ

    אם כבר פתחנו את הנושא, אני רוצה לדעת מה חושבים פה בפורום לגבי ניתוק של המוט הקדמי.
    בחו״ל (בעיקר בפורום של בעלי הפוראנר) משבחים את ניתוק המוטות (אני מכיר בעל פוראנר פה בארץ שנוסע בלי מוטות בכלל ומשבח את ההתנהגות בשטח בלעדיהם)

    אז אני שואל אתכם,(למרות שבכל מקרה אבדוק זאת בעצמי עוד שבועיים בטיול הבא)
    מה דעתכם על ניתוק מוט קדמי במתלה נפרד?

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. שאלה לגבי תשלום לעו"ד של הוצל"פ
    By asafk in forum אוף-טופיק
    Replies: 6
    Last Post: 09-02-14, 23:17
  2. שאלה לגבי מד סל"ד
    By eitay in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 5
    Last Post: 30-05-12, 22:02
  3. שאלה לגבי מסלול ברמה"ג
    By zapzapzap in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 3
    Last Post: 03-08-09, 12:28
  4. שאלה לגבי הוספת שעון סל"ד
    By yussif in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 8
    Last Post: 22-05-06, 19:35
  5. שאלה לגבי יבוא נעילות מחו"ל.
    By tamit in forum פורום רכב פולסייז אמריקאי
    Replies: 0
    Last Post: 25-03-05, 14:51

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •