Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 23
  1. #1
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל כיפוף צינורות

    הנדון: כיפוף צינורות עם מכופפת דחיפה ידנית.

    אם לא יצא לכם לעקוב:

    1. http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10048
    2. http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10315


    כמו שאפשר לראות בהודעה הרביעית שלי בשרשור הפרוייקט עצמו (קישור 2), בנוגע לקשת התהפכות מרכזית; הכיפוף לא יצא ישר כמו שרציתי.

    לא משנה כמה פילסתי את המכופפת ואת הברזל, יש עדיין תנועה של הברזל בתהליך הכיפוף; לא רק תנועה של הברזל מתכופף אלא תנועה מעלה - מטה של הברזל,
    שמתבטא בכך שמתי שרוצים להניח אותו על הרצפה - יש הפרשי גובה.

    אני חושב שהבעיה היא במעמד של המכופפת, שלא עומד יציב ונוח לשימוש.
    אני שוקל לבנות לכל המכופפת שולחן חזק שיתן לעבוד עם קיבוע של הברזל כך שהוא יגביל את תנועתו מעלה מטה.


    אשמח את דעותיכם.

    יותר מכך, אני בטוח שיש המון מכופפים מנוסים בפורום - אשמח אם יתנו פה כמה שיותר הסברים וטיפים לגבי כיפוף נכון, ישר ואיכותי.
    שיהיה שרשור הסבר לכל הנוגע בכיפופים. יכול להואיל לא רק לי אני בטוח.
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  2. #2
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    האם התזוזה הזו והעיוות שנובע ממנה קורה גם כשאתה מכופף ברזלים קצרים יחסית?

    שולחן למכופפת נשמע רעיון טוב מאוד.
    תסדר תמיכה לברזל משני הצדדים ואולי אפילו איזה שהוא סוג של נעילה שלא יזוז אנכי אבל יזוז מאוזן.

    האם אתה מכופף לבד? אולי תבקש ממישהו שיחזיק את הצינור וידאג שהוא לא יזוז למעלה/למטה?

  3. #3

    ברירת מחדל

    מיכאל,

    הוא ביקש עזרה מאנשים מנוסים ויש להם נסיון בכיפוף. אתה בטוח שאתה עונה על ההגדרה?

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  4. #4
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    Denton Tx
    הודעות
    2,657

    ברירת מחדל

    אמנון, ה"זריקה" הזאת שנוצרת לך היא תמיד לאותו כיוון?
    כלומר אם אתה מכופף את המוט בכמה נקודות אז תמיד תתקבל זווית של "זריקה" בו נאמר צד ימין של המוט עולה למטה, צד שמאל יורד בכמה מעלות בכל כיפוף לאותו כיוון?
    בכמה מעלות מדובר? (איזה הפרשי גבהים על גבי משטח ישר (לא הריצפה, משהו ממש ישר.)

    עומר
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  5. #5
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    עומר, האמת שלא יצא לי לבדוק את עניין של איזה צד תופס גובה ואיזה נשאר באותו הגובה.

    בוא נגיד, שבמצב הזה:




    הצד שעלה למעלה הוא הצד שלא פונה לעבר המצלמה.
    אבל, אני לא בטוח בזה. אפשר לצאת מנק' הנחה בדר"כ הצד שכבר יש בו כיפוף אחד הוא הצד שתופס גובה - שלילי או חיובי.
    שוב - לא 100% בטוח.

    לגבי הזווית - המשטח הכי ישר שאני יכול לספק הוא רצפה.. :roll:

    הנה: (ללחוץ להגדלה...)
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  6. #6

    ברירת מחדל

    שלום
    אין לי מושג בכיפוף ברזל אולם מהתמונות ששמת ומהתוצאה ש
    הצד שעלה למעלה הוא הצד שלא פונה לעבר המצלמה.
    נראה לי שהסבר די פשוט, הצינור מסתובב תוך כדי הכיפוף כיוון שהצד הרחוק (בתמונה) מפעיל מומנט הגורם לסיבוב הצינור במכופפת. לדעתי בוק בכל צד, מפולס כמובן יפתור את הבעיה.
    בהצלחה
    עודד

  7. #7
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    Denton Tx
    הודעות
    2,657

    ברירת מחדל

    שאלה נוספת.
    איך אתה יודע כמי שהכניס את הצינור למכונת הכיפוף שהצינור עצמו לא זז בפנים במעלה, שתיים?
    כלומר ביצעת כיפוף ב"מישור" אפס, משכת או הזזת את הצינור ע"מ לבצע את הכיפוף הבא ונכנסת לזוית "מישור" של פלוס מינוס מעלה או שתיים
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  8. #8
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    Denton Tx
    הודעות
    2,657

    ברירת מחדל

    מצטער על כמות השאלות אמנון, אני מנסה לבודד תקלה.
    המכונה, החומר או אתה. :wink:
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  9. #9
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    עודד - בוקים שיחזיקו את הברזל מכל צד זה לא טוב מכיוון שאם והברזל יחליט עוד פעם לעלות,
    אז כשהוא יתקל בבוק - המכופפת תתפוס גובה. אם רוצים לבצע קיבוע, צריך לקבע את הברזל למכופפת. כמו קיבוע של המפוככת בשולחן והברזל לשולחן גם. אני מקווה שזה מספיק ברור.


    עומר - אין לך מה להתנצל בכלל.
    אין לי דרך לדעת אם זה הברזל עצמו שתופס זווית פנימית (לכך התכוונת לא?)

    בקשר למכונה, הברזל או אני -
    הכי טוב אם זה היה אני, היה הכי קל לתקן. אומנם אני לא חושב, מפני שגם בעת פילוס מתמיד הברזל זז.
    אם הבעיה בברזל (קשה לי להאמין) אז נדפקתי.
    אם במכופפת, אז אנסה למצוא פתרון.

    בכל אופן יש לי תאוריה לגבי הבעיה במכופפת עצמה -
    ה-Rollers של המכופפת (אלו שנותנים קונטרא לברזל בכיפוף) לא מקובעים על הפלטות - העליונות והתחתונות וגם כשהפלטות במצב עבודה יש להם אפשרות לזוז מעלה מטה.
    אני כמעט בטוח שפה התקלה.
    אני אנסה בכיפוף הבא להדק את הפלטות עם קלמרה וכך למנוע תזוזת הרולר'ס.
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  10. #10
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    Denton Tx
    הודעות
    2,657

    ברירת מחדל

    יפה, בנוסף הייתי ממליץ לך לקנות, להשיג, לגרד סתם צינור עם תפר ולבצע עליו את סידרת הכיפופים של הקשת המרכזית.
    שם היות ויש תפר תוכל לכוון ולעבוד כשהתפר שניתן לראות אותו ויזואלית משמש כאינדיקציה לקח שהברזל לא יצא ממישור אפס.
    עומר

    ובכלל כל הכבוד לך שאתה מצליח להבין את המונחים הלא מקצועיים בעליל שלי.
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  11. #11
    חבר רשום ERAN NO 1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2004
    מיקום
    צפונבון
    הודעות
    445

    ברירת מחדל

    בשני צידי המכופפת מותקנים תפוחים או סטופרים איך שלא תקרא להם. אותם תפוחים חרוטים בצורת חצי עיגול במרכזם על מנת לתפוס את הצינורות בזמן כיפוף !!!

    חשוב לבדוק שמרכז העיגול של התפוח מפולס אם התפוח בצד השני ואם השבלונה שמולבשת על הפרס (לפי הגודל המתאים ) הפרשים בגבהים יגרמו לעיוותים בכיפוף

    אני לא יודע אם במכופפת שלך אפשר לשלוף את התפוחים האלה ולהכניס שימסים להגבהה או הנמכה אבל שווה בדיקה!!!

    הבעיה תהיה גדולה יותר בכיפוף שני במידה והצינור לא יהיה מפולס 100%
    העבודה הטובה בדרך כלל נעשית כשאתה עושה אותה
    בלייזר דיזל 6.5

  12. #12
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    ערן אם תקרא את ההודעה האחרונה שלי, אני מתאר שם בדיוק את אותו הדבר.

    במקביל לאבטחת הרול'ס, אני בונה שולחן קטן כמו שתכננתי (עודעה 1) למכופפת.
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  13. #13
    חבר רשום ERAN NO 1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2004
    מיקום
    צפונבון
    הודעות
    445

    ברירת מחדל

    לא מספיק לאבטח אותם בדוק האם הם מפולסים גם אם תהדק אותם בקלמרה והם לא זהים בגובהם זה לא יעזור הרבה.
    העבודה הטובה בדרך כלל נעשית כשאתה עושה אותה
    בלייזר דיזל 6.5

  14. #14
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    אכן אתה צודק ב-100% ותודה על העזרה - יש מקום לשים שייבות גדולות וזה מה שאעשה, בנוסף לשולחן.
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  15. #15
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    המכופפת יושבת על בסיס טוב יותר:



    בדקתי וכפי הנראה אין צורך בשייבות. מחר אני אמשיך לכופף ונקווה לטוב.
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  16. #16
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל

    שלום אמנון,
    הבעיה איננה בך(כלומר, כן בך, שאתה בכלל מתעסק עם הברזלים הללו :lol: ...), ולא בברזל, אלא בלי ספק במכונה.
    אני לא כל כך מכיר אותה, אבל מה שמשותף לכל המכופפות הוא האחיזה המאוזנת
    של הצינור במהלך כל הכיפוף.
    אצלך, המכונה משנה את הזוית של הצינור תוך כדי הכיפוף, משמע שהמכונה איננה מאוזנת. מתוך מה שאפשר לראות מהתמונות, לא מדובר במכונת כיפוף מאסיבית או מקצועית, ולכן לא אתפלא אם יש תנועה בין המרכיבים תוך כדי
    תהליך הכיפוף.
    אורכו של הצינור משני צידי הכיפוף, איננו אמור להיות משמעותי, משום שלפיתת הבאק ושני הקבועים חזקה מאד ומשקל הצינור החופשי לא אמור להשפיע עליה. כבר כופפתי קשתות ראשיות שלמות עם חמישה כיפופים על צינור באורך של 6 מטר(!!), והמשקל של הקטעים החפשיים לא השפיע כהוא זה על מישור הכיפוף.

    שום בוק ושום שולחן לא יעזרו אם העיוות הוא בתוך תנועת הכיפוף, דהיינו אם קיים חופש כלשהו הנוצר אגב פעולת הכיפוף, וזאת משום שהכוחות הדרושים לכיפוף צינורות כאלה, יזיזו כל תמיכה ואף יעלו את המכונה באויר בקלות. מסיבה זאת, כל מכונות הכיפוף המקצועיות הן כבדות עד כבדות מאד.
    באותו אופן מקדחת עמוד טובה, או משור סרט טוב, או מחרטה וכיו"ב כלים, הם קודם כל כלים כבדים עם בסיס מאד כבד, דבר המונע מן הכוחות המופעלים בתהליך(הקידוח, הניסור, הכיפוף וכו'), להזיז את המתקן כולו.
    אני מאד מקווה שהבעיה היא לא במכונה, משום שאם היא כן במכונה, לא תוכל לתקנה באופן משביע רצון ומדוייק, וסטיה כזאת או אחרת תישאר תמיד.

    אם יש למכופפת הזאת "אבא או אמא"(אחריות כלשהי), עדיף שתפנה למוכר/יצרן,
    ולא תנסה לתקן לבד.

    הבעיה שאתה מתאר, קיימת בעיקר כאשר אתה מבצע שני כיפופים על אותו צינור, ואתה צריך לודא ששניהם נמצאים בדיוק על אותו מישור - בענין זה פילוס המכופפת חיוני ומדידות שונות יכולות לסייע. מאד מתסכל להצליח עם שני כיפופים מדוייקים מבחינת הזוית והמרחקים, ואז לגלות ששני הכיפופים אינם בדיוק על אותו המישור, מה שמתגלה מייד כאשר אתה מניח את הצינור על הרצפה, אם היא אכן ישרה ומפולסת.
    על מנת להסיר כל ספק - אם בצעת כיפוף יחיד, הנחת את הצינור על ריצפה ישרה ומפולסת, והסתבר לך שהצינור מעוות יחסית לרצפה, יש לך פגם רציני במכופפת.

    לעניות דעתי ועפ"י מה שאני רואה מן התמונות, המכופפת שלך די חובבנית, איננה כבדה מספיק וקרוב לודאי שיש בה חופש. עם זאת, בלי לראות בעיניים, לא ניתן לדעת בבטחון.
    יש לי מכופפת כבדה ומקצועית בחולון, ואתה מוזמן לבוא לראות ולהתרשם מצורת העבודה, האחיזה והדיוק שלה.
    אני מקווה שלא נפלת עם מכופפת סוג ב'.

  17. #17
    מנהל אמנון's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    תחת צל עלי בננה
    הודעות
    1,744

    ברירת מחדל

    אהלן ברוך.

    תשמע, קודם כל, מההתחלה היה לי ברור שהמכופפת היא לא שיא היצירה. היא אכן ברמה חובבנית.
    העובדה שהיא יצרה זווית מישורית והקשת לא ישבה חלק על הרצפה היא בדיוק מהסיבה שתיארתי כאן - התומכים זזים במהלך הכיפוף.
    מאז שגיליתי את זה, וקיבעתי את הפלטות העליונה והתחתונה עם קלמרה, המצב השתפר פלאים.
    כבר הגעתי למצב שכופפתי קשת ללא זווית כלל, ואני מאוד מרוצה.
    אם בכל זאת יש זווית מישורית, אני מיישר את הקשת בצורה ידנית עם מלקחיים\על סלעים, וזה יוצא 1:1.
    יש לציין שבכיפוף יחיד על צינור אין שום בעיה כלל.

    עוד נקודה שיש לציין - קניתי את המכופפת במיוחד לפרוייקט הזה. בשביל זה בלבד, אני מאוד מרוצה.
    לצרכים שלי כרגע, ולתקציב שלי כרגע, שאני מזכיר, נער בן 17 שמממן את זה לבד :roll: , זה מצויין.

    בקשר להזמנה לסדנא - אם יצא לי להיות בסביבה אני אהיה בקשר.. :wink:
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  18. #18
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    Israel
    הודעות
    1

    ברירת מחדל אתר אדיר בכל הנוגע והקשור לכיפוף צינורות

    עליתי על אתר אדיר בכל הנוגע לכיפוף צינורות, יש שם "מדור צנרת" אשר בו כתבות, מאמרים ועוד, הכתבות הן מאת מוטי פרי-מור, לא העלתי בדעתי שיש אתר כזה בעברית... להלן הלינק www.ad-am.org למטרת עבודתי אני משתמש באתר ביום יום, אם תחפשו תמצאו שם מחשבונים לכל מטרת טכנית... פשוט מדהים.

    רוני

  19. #19

    ברירת מחדל חוזר: כיפוף צינורות

    מדריך לאיבחון כיפוף צינורות

    תוכנן, נבדק ויושם ע"י: מוטי פרי-מור מחב' אד-אם סחר

    כיצד לאבחן תיקונים לצינורות שאינם מכופפים כהלכה

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    א. הבעיה : סימני כלים על הקו המרכזי בצידי הכיפוף:

    פתרון: 1. קוטר הצינור גדול מקוטר "תעלת התבנית".

    2. יש למקם מחדש את ה"הנועל" בהתאמה אורכית או לוכד הכיפוף האחורי

    3. חריץ מוקטן באמת הכיפוף.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ב. הבעיה : סימני כלים בקו כיפוף המרכזי באיזור ההידוק או לוכד הכיפוף האחורי

    פתרון: 1. הפחת לחץ הדפינה ב"כלי הנועל".

    2. צינור רחב או "תעלת התבנית" צרה.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ג. הבעיה : קמטים לאורך הכיפוף המתרחבים לאיזור לוכד לחיצה אחורי:

    פתרון: 1. קדם את הכלי *לוכד/לוחץ או הגורר האחורי והקרב להשקת הכלים.

    2. הפחת את התפיסה של *הלוכד/לוחץ האחורי.

    3. הרכב את *הלוכד/לוחץ מבחוץ כך שיתמוך והתאם מחדש.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ד. הבעיה : קמטים באיזור המרכזי הפנימי כאשר התותב והלוכד/לוחץ במיקום הנכון

    פתרון: 1. התותב קטן מהמידות הפנימיות של הצינור.

    2. הגבר לחץ הכלי הנועל לאחר בדיקת התאמת הלוכד/לוחץ ומיקום התותב

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ה. הבעיה : בליטה בקצה הכיפוף בחלק חיצוני עליון:

    פתרון: 1. מקם מחדש את התותב בצורה משיקה עד שהגבנונית בקושי נראית )זו גם שיטה טובה

    למצוא את המיקום הנכון לתותב.

    2. חדד או השחז את הקצה החיצוני של התותב על פי גובה הבליטה.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ו. הבעיה : נפילה מופרזת עם או בלי קמטים לאורך כל הכיפוף בחלק הפנימי:

    פתרון: קדם התותב לעבר ההשקה עד שהגבנונית הקטנה נעלמת לרוב התותב חייב לבלוט מעט

    פנימה לכיוון השקת הנועלים.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ז. הבעיה : פחיסה או מעיכה באורך הכיפוף המרכזי פנימי וחיצוני:

    פתרון: 1. תעלת תבנית הכיפוף רחבה מקוטר הצינור.

    2. תעלת הנועל אינה מהודקת ו/או רחבה מקוטר הצינור.

    3. מיבנה תעלת תבנית ותעלת הנועל אינו מתאים לסוג חומר הכיפוף.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ח. הבעיה : גבנוניות בגב הכיפוף )גלים חיצוניים(:

    פתרון: 1. יותר מדי גרירה בחלק הצינור האחורי, הדוחס/מחליק האחורי לוחץ מידי על ה"נועלים"

    הקדמיים.

    2. העמד קרוב יותר את התותב או השתמש בתותב כדורי בהתאם.

    3. חומר הצינור רך מדי למבנה כלי הכיפוף והתותב.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ט. הבעיה : שריטות עמוקות לאורך הכיפוף ואיזור הדוחס/מחליק האחורי:

    פתרון: 1. הגבר או שחרר את הדוחס/מחליק לקצה שטח ההשקת הצינור.

    2. השתמש בשימון נוזלי ו/או באמצעי החלקה למניעת חיכוך.

    3. דרוש חידוש או ליטוש מיבנה תעלת התבנית או/ו תעלת הנועל.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    י. הבעיה : קמטים חזקים באיזור הכיפוף ושריטות קוויות באיזור הנעילה:

    פתרון: 1. הפחת לחץ הכלי הנועל.

    2. בדוק מיקום (ושימון) התותב והדוחס/מחליק אחורי.

    3. השתמש ב־ "שימסים" מנייר או ממתכת בתעלת הנועל למניעת החלקה.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    הערה: ישנן אפשרויות נוספות לתיקון הבעיות הרשומות, אלה הם הדוגמאות העיקריות כיצד "לקרוא" את הכיפוף ולשפר מבנה הכלים

  20. #20

    ברירת מחדל חוזר: כיפוף צינורות

    ציטוט נכתב במקור על ידי אמנון
    הנדון: כיפוף צינורות עם מכופפת דחיפה ידנית.

    אם לא יצא לכם לעקוב:

    1. http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10048
    2. http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10315


    כמו שאפשר לראות בהודעה הרביעית שלי בשרשור הפרוייקט עצמו (קישור 2), בנוגע לקשת התהפכות מרכזית; הכיפוף לא יצא ישר כמו שרציתי.

    לא משנה כמה פילסתי את המכופפת ואת הברזל, יש עדיין תנועה של הברזל בתהליך הכיפוף; לא רק תנועה של הברזל מתכופף אלא תנועה מעלה - מטה של הברזל,
    שמתבטא בכך שמתי שרוצים להניח אותו על הרצפה - יש הפרשי גובה.

    אני חושב שהבעיה היא במעמד של המכופפת, שלא עומד יציב ונוח לשימוש.
    אני שוקל לבנות לכל המכופפת שולחן חזק שיתן לעבוד עם קיבוע של הברזל כך שהוא יגביל את תנועתו מעלה מטה.


    אשמח את דעותיכם.

    יותר מכך, אני בטוח שיש המון מכופפים מנוסים בפורום - אשמח אם יתנו פה כמה שיותר הסברים וטיפים לגבי כיפוף נכון, ישר ואיכותי.
    שיהיה שרשור הסבר לכל הנוגע בכיפופים. יכול להואיל לא רק לי אני בטוח.
    מדריך לאיבחון כיפוף צינורות תוכנן, נבדק ויושם ע"י: מוטי פרי-מור מחב' אד-אם סחר

    כיצד לאבחן תיקונים לצינורות שאינם מכופפים כהלכה
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    א. הבעיה : סימני כלים על הקו המרכזי בצידי הכיפוף:
    פתרון: 1. קוטר הצינור גדול מקוטר "תעלת התבנית".
    2. יש למקם מחדש את ה"הנועל" בהתאמה אורכית או לוכד הכיפוף האחורי
    3. חריץ מוקטן באמת הכיפוף.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ב. הבעיה : סימני כלים בקו כיפוף המרכזי באיזור ההידוק או לוכד הכיפוף האחורי
    פתרון: 1 . הפחת לחץ הדפינה ב"כלי הנועל".
    2. צינור רחב או "תעלת התבנית" צרה.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ג. הבעיה : קמטים לאורך הכיפוף המתרחבים לאיזור לוכד לחיצה אחורי:
    פתרון: 1. קדם את הכלי *לוכד/לוחץ או הגורר האחורי והקרב להשקת הכלים.
    2. הפחת את התפיסה של *הלוכד/לוחץ האחורי.
    3. הרכב את *הלוכד/לוחץ מבחוץ כך שיתמוך והתאם מחדש.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ד. הבעיה : קמטים באיזור המרכזי הפנימי כאשר התותב והלוכד/לוחץ במיקום הנכון
    פתרון: 1. התותב קטן מהמידות הפנימיות של הצינור.
    2. הגבר לחץ הכלי הנועל לאחר בדיקת התאמת הלוכד/לוחץ ומיקום התותב
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ה. הבעיה : בליטה בקצה הכיפוף בחלק חיצוני עליון:
    פתרון: 1. מקם מחדש את התותב בצורה משיקה עד שהגבנונית בקושי נראית )זו גם שיטה טובה למצוא את המיקום הנכון לתותב.
    2. חדד או השחז את הקצה החיצוני של התותב על פי גובה הבליטה.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ו. הבעיה : נפילה מופרזת עם או בלי קמטים לאורך כל הכיפוף בחלק הפנימי:
    פתרון: קדם התותב לעבר ההשקה עד שהגבנונית הקטנה נעלמת לרוב התותב חייב לבלוט מעט פנימה לכיוון השקת הנועלים.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ז. הבעיה : פחיסה או מעיכה באורך הכיפוף המרכזי פנימי וחיצוני:
    פתרון: 1. תעלת תבנית הכיפוף רחבה מקוטר הצינור.
    2. תעלת הנועל אינה מהודקת ו/או רחבה מקוטר הצינור.
    3. מיבנה תעלת תבנית ותעלת הנועל אינו מתאים לסוג חומר הכיפוף.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ח. הבעיה : גבנוניות בגב הכיפוף )גלים חיצוניים(:
    פתרון: 1. יותר מדי גרירה בחלק הצינור האחורי, הדוחס/מחליק האחורי לוחץ מידי על ה"נועלים" הקדמיים.
    2. העמד קרוב יותר את התותב או השתמש בתותב כדורי בהתאם.
    3. חומר הצינור רך מדי למבנה כלי הכיפוף והתותב.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ט. הבעיה : שריטות עמוקות לאורך הכיפוף ואיזור הדוחס/מחליק האחורי:
    פתרון: 1. הגבר או שחרר את הדוחס/מחליק לקצה שטח ההשקת הצינור.
    2. השתמש בשימון נוזלי ו/או באמצעי החלקה למניעת חיכוך.
    3. דרוש חידוש או ליטוש מיבנה תעלת התבנית או/ו תעלת הנועל.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    י. הבעיה : קמטים חזקים באיזור הכיפוף ושריטות קוויות באיזור הנעילה:
    פתרון: 1. הפחת לחץ הכלי הנועל.
    2. בדוק מיקום (ושימון) התותב והדוחס/מחליק אחורי.
    3. השתמש ב־ "שימסים" מנייר או ממתכת בתעלת הנועל למניעת החלקה.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    הערה: ישנן אפשרויות נוספות לתיקון הבעיות הרשומות, אלה הם הדוגמאות העיקריות כיצד "לקרוא" את הכיפוף ולשפר מבנה הכלים והעבודה.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מכונות לכיפוף צינורות - יש חדש בשטח כיפוף צינורות ועיבוד קצה צינור
    על ידי מוטי פרי-מור בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 12-11-12, 22:35
  2. כיפוף צינורות- היכן?
    על ידי Porsche_Dude בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 08-07-10, 06:18
  3. מכונות לכיפוף צינורות - יש חדש בשטח כיפוף צינורות ועיבוד קצה צינור
    על ידי מוטי פרי-מור בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 16-11-07, 12:12
  4. כיפוף צינורות
    על ידי שלומיק בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 25-05-07, 11:32
  5. כיפוף צינורות
    על ידי noamk בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 16-09-06, 16:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •