Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 30

נושא: Part time ?

  1. #1

    ברירת מחדל Part time ?

    בטרנספר 242 שלי
    מה בעצם המשמעות של מצב הביניים
    Part time ?
    ושאלה נוספת - איך זה עובד ?
    זה מרגיש סתם כמו 4על4 high



    Sent from my XJ
    It was a JEEP thing

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    full time 4X4 = הנעה אחורית משולבת, דיפרנציאל מרכזי פתוח. הם קוראים לזה full time וצובעים את זה בירוק כי זה מתאים לנסיעת כביש ושטח - יעני כל הזמן. זה כמו לסוע בלנדרובר, השם ישמור.
    4X4 part time = דיפרנציאל מרכזי נעול - זה המצב לנסוע בו בשטח. הם צובעים אותו בצהוב וקוראים לו "חלקי" כי הוא לא מתאים לנסיעת כביש.

    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    טוב ששאלתי, חשבתי שזה הפוך.
    זה משיקולי צריכה ושחיקה ?
    מה הבעיה אחרת עם דיפרנציאל מרכזי נעול בכביש ?
    ורק לוודא - דיפרנציאל מרכזי ב xj זה בטרנספר כן ?


    Sent from my XJ
    It was a JEEP thing

  4. #4
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,940

    ברירת מחדל Part time ?

    זה בשביל לנסוע בכביש בתנאים אחיזה גבוליים, או בעייתיים כמו גשם, שלג וקרח.
    יש הרבה רכבים שנוסעים ככה כברירת מחדל.

    החסרון הוא צריכת דלק, אולי בלאי מסויים.

    בשטח זה די מיותר, ויכול דוקא להפריע, כי בניגוד למצב 4x4 רגיל, או הנעה אחורית, מספיק שגלגל אחד יאבד אחיזה ואתה עומד במקום.

    גלגל מחליק, וכל כוח המנוע עובר אליו, כשחוזרת האחיזה, אתה מסתכן בשבירת צירייה.

    למרבה האבסורד, יש מצבים בהם הנעה אחורית תעביר אותך במקום שדיפ מרכזי פתוח יתקע אותך.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  5. #5
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    דובי...

    אי אפשר לנהוג עם זה על הכביש (במיוחד עם יש לך נעילה אוטומטית מאחורה).
    הרכב מרגיש תפוס ומכניס את מערכת ההינע לסטרס במיוחד בנסיעה עם אחיזה גבוהה (קרי: יום קיצי, כביש יבש.. אחיזה מלאה של הצמיגים על האספלט).
    אתה תרגיש את זה היטב כשתעשה פרסה עם Part time, בקיצור אין לך צורך להשתמש באופציה הזאת בנהיגה בארץ.
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  6. #6
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,940

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי השועל צפיה בהודעה
    דובי...

    אי אפשר לנהוג עם זה על הכביש (במיוחד עם יש לך נעילה אוטומטית מאחורה).
    הרכב מרגיש תפוס ומכניס את מערכת ההינע לסטרס במיוחד בנסיעה עם אחיזה גבוהה (קרי: יום קיצי, כביש יבש.. אחיזה מלאה של הצמיגים על האספלט).
    אולי כי זה מיועד למצבי אחיזה לא מיטביים? כמו גשם/שלג/קרח?

    בכביש רטוב, זה יכול לעשות רק טוב.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  7. #7
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אנחנו אומרים אותו הדבר דורון.

    לנו אין שלג ואין קרח.. קצת גשם לא בדיוק מצדיק נסיעה עם מרכזי נעול.
    אם יש לך נעילה אוטומטית מאחורה, אדרבא.. סיוט. אני יודע כי יש לי וניסיתי.. לא כיף..

    קיצר זה פיצר שלא משתמשים בו אצלנו פה בישראל.
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  8. #8
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,940

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    טעות, ערבבתי בתגובות.
    לא רואה סיבה לנסוע עם מרכזי נעול בכביש רטוב בגשם.

    בקרח ושלג, זה מאד מהר ההבדל בין לעמוד במקום לבין לנסוע.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אני לא משתמש במצב full-time בכלל. במצבים שהכביש ממש חלק - גשם ראשון חזק, קרח, ברד וכדומה - משלב part-time (כלומר דיפרנציאל מרכזי נעול). הסיבה העיקרית מבחינתי היא כדי לחבר את הבלמים הקדמיים והאחוריים, אחרת האחוריים ננעלים בקלי קלות. אני מדבר על צ'רוקי ישן, בלי ABS. למי שיש ABS אין את הבעייה הזאת.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    נמרוד.. פספסתי אותך.. למה אתה מתכוון כשאתה אומר לחבר את הבלמים האחוריים והקדמיים?
    אלה שני מערכות נפרדות (בלמים ומערכת הינע).

    אני מפספס פה משהו?
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  11. #11
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,940

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    יותר נכון מתאם את הבלימה דרך מע ההינע.
    במצב משולב, במע עם דיפ מרכזי נעול, או מע סטנדרטית, כשאתה בולם סרן אחד, בהכרח אתה בולם את השני דרך מע ההינע.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    לי זה נשמע נמרוד שאתה עוקף בעיה אחרת.
    אם האחוריים ננעלים לפני הקדמיים כשחלק אז משהו לא בסדר. אולי הבלמים ואולי חלוקת יחס הבלימה.
    נשמע לי הגיוני שגם בבלימה חזקה/ חרום זה ישפיע.
    חיבור 4x4 מאלץ את הרכב ל 50:50 שזה כמעט טוב ובטח קצת מטשטש את הבעיה אבל למיטב ידיעתי צריך להיות לפחות 60:40 לטובת הקידמי

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    בועז הכל תקין, הבלמים עובדים, בתנאים של חוסר אחיזה קיצונית ובלימת חרום - האחוריים ינהלו מוקדם יותר מהקדמיים. כאמור, מערכת ABS פותרת את זה בלאגנטיות, איפה שאין ABS, שילוב 4X4 לא מאפשר לסרן האחורי להנעל.

    זה קורה גם בירידות תלולות בשטח - אין עומס על הבלמים האחוריים, הם ננעלים, זנב מחליק. אחת הסיבות החשובות ביותר לשלב 4X4 גם כשלא צריך לעבור מכשול.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    לפי מה שאתה מתאר אז משהו לעניות דעתי נשמע בכל זאת לא בסדר.
    בבלימת חרום אסור לאחורים לבלום חזק מהקידמיים כי הרכב ישאף לזרוק זנב.
    התשובה שלך נשמעת לי מוזרה לאור הידע הנרחב שלך.

  15. #15
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    בכלל לא מוזר.
    זה בדיוק כך.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  16. #16
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    לא הבנתי את הקשר לבלמים.

    Part time בסה״כ נועל את הדיפרנציאל של המרכזי משמע הוא מבטל הפרשי סיבוב בין הקדמי והאחורי, זאת הסיבה שהוא לא אוהב סיבובים, הרכב נעול.
    לעומת זאת בFull time אתה משולב 4x4 אבל עם דיפרנציאל פתוח במרכזי מה שמאפשר הבדלי סיבוב בין הקדמי והאחורי.

    נסיעה בPT היא נסיעה יותר אגרסיבית ולכן בגשם, קרח או שלג.. הרכב נע ישר ואחיד ולא מאפשר זריקות זנב או אף (תת היגוי או על היגוי) ומייצב נסיעה.
    במצב FT הרכב יותר משוחרר על הכביש וקיימת החלקה של הרכב על הכביש ומשיכות צד.

    הדבר היחידי שעדיין לא ברור לי, זה עניין הבלמים ברכב.
    נמרוד - יש לך תוף מאחור או דיסק?
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    נמרוד נועל מרכזי ועל ידי כך מונע נעילה מוקדמת של האחוריים.

    אני עדיין מתעקש שברכב תקין זה לא אמור לקרות.
    עש בצ׳ירוקי ווסת בלימה מתכוונן לפי משקל או מתכוונן באופן אחר או שהייחס הוא קבוע מהמשאבת בלימה?

  18. #18
    חבר רשום OFF-RoaD's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    Haifa, Israel
    הודעות
    2,552

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    התשובה בגוף השאלה. אין הפרשי סיבוב=לא יכול להיות שרק סרן אחד ננעל.

  19. #19
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אוקיי הבנתי את הרעיון של נמרוד.
    אבל אני נוטה להסכים עם בועז פה לגבי עניין הבלמים בלי קשר למערכת ההינע.
    התגבור בלמים בעדיפות לקדמיים תמיד מכיוון שבזמן בלימת חירום משקל הרכב נוטה קדימה ולכן הבלימה יוצר אפקטיבית.

    אולי זה רק עניין של כיוון בלמים או ווסת לחצים.. בגלל זה שאלתי עם יש תוף או דיסק מאחור..
    תוף יוצא מאיזון ויכול להתפס הרבה יותר מאשר בלמי דיסק.

    הPT לא מיועד למטרה זו אבל כנראה שנמרוד עלה פה על פטנט שעוזר לשלוט על הרכב.. 👍
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  20. #20
    חבר רשום OFF-RoaD's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    Haifa, Israel
    הודעות
    2,552

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    סרן נעול תמיד ישאף להוביל. אחת הסיבות לבלמים קדמיים חזקים יוצר, מעבר להעברת משקל, היא שאם משהו ינעל, זה יהיה קודם הקדמי.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. התלבטות בבניית רכב: 4X4 קבוע או part time?
    על ידי אלון_ק בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 31-12-06, 18:47
  2. הסבת LT230 ל - PART RIME
    על ידי עמי בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 11-10-04, 16:54
  3. לנד רובר עם תיבת PART TIME 4X4
    על ידי opl בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 02-02-04, 00:00
  4. שידוך תיבה part time יחד עם סרן קדמי ללא לוקרים
    על ידי אריק זמר בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 03-08-03, 20:40
  5. Time to FAQ
    על ידי אייל בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 08-01-03, 17:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •