Close
עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
מציג תוצאות 21 עד 30 מתוך 30

נושא: Part time ?

  1. #21

    ברירת מחדל Part time ?

    ״סרן נעול תמיד ישאף להוביל״
    אני חושב שלא הדגשת ופרשת אבל זו הנקודה.
    בטח רובנו מכיר את הטריק של משיכת בלם היד בשביל לעשות חצי צלחת ברכבים בהם בלם היד על הסרן האחורי.
    זה קורה כי הסרן הנעול רוצה להוביל.
    זו הסיבה שכשנמרוד נועל סרן אחורי תחילה הרכב שלו ישאף לבצע חצי סיבוב וזה פוגע ביציבות בעיתות חרום.
    אפקט נוסף שיש לתאוריה הפיזיקלית הזו זה בזמן פיצוץ גלגל אחורי- הרכב ישאף לבצע צלחת.
    לכן איכות הצמיגים האחוריים חשובה בהרבה מהקדמיים

  2. #22

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אני שמח להפתיע. הסיבה שהנושא לא מוכר הוא שאנחנו כבר 15 שנה בערך בעידן שבוא אין מכוניות בלי ABS.

    דרור מכיר את התופעה כי גם לו יש ג'יפ ישן כמו שלי. בלמי תוף מאחורה, וסת בלימה אחד בלתי מתכוונן. זה מה יש בסיקסים, סופות, וכל ג'יפ וטנדר ישן אחר. לא משנה כמה מדויק יהיה הכוונון של יחס הבלימה בין קדמי לאחורי - הוא אחד וקבוע. והוא עובד טוב רוב הזמן ומונע נעילה של האחוריים לפני הקדמיים. אבל מה לעשות, בשילוב של תנאי קיצון שיכולים לכלול - רכב לא עמוס מאחור, צמיגי שטח שהאחיזה שלהם פחות טובה מצמיגי כביש המקוריים, או פשוט צמיגים בלויים, תנאי אחיזה גרועים בגלל בוץ, קרח, גשם שוטף בכביש מחורבן ולא מנוקז... תוסיפו לכל אלו בלימת חרום - הגלגלים האחוריים ינעלו לפני הקדמיים. תוצאה - מכונית מחליקה.

    זה נכון לכל מכונית! אחד היתרונות הגדולים ביותר של 4X4 בתנאים אלו, הוא בכלל לא אחיזה בשביל להתקדם קדימה - אלא העובדה הפשוטה ששני הסרנים מחוברים קשיח אחד לשני, וזה אומר שהבלימה מתחלקת מכאנית על כל ארבע הגלגלים, והגלגלים האחוריים לא ננעלים לפני הקדמיים. זה אומר שאפשר לבלום הרבה יותר חזק לפני הנעילה.

    כאמור, מערכת ABS מונעת בצורה אקטיבית את נעילת הגלגלים, ולכן היתרון הזה של רכב 4X4 על הכביש, לא רלוונטי.

    זה כן חשוב בשטח בירידות תלולות ודרדרתיות, אבל גם שם רובנו משולבים 4X4 רוב הזמן. מי שצריך לשים לב הם אלו עם נעילות קדמיות אוטומטיות שהרבה פעמים נוסעים רוב הזמן בשטח בהנעה אחורית בלבד, ואז עלולים לרדת בירידה תלולה כשהם לא משולבים "כי לא צריך את ההנעה הקדמית" - מה שנכון . הם עלולים לבלום אפילו קלות כדי להאיט את הירידה, ובהפתעה לנעול סרן אחורי, מה שיכול בקלות לזרוק את הרכב לשיפוע צד.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #23
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אז תגיד שיש לך תוף מאחור.. זה מסביר את אופן התנהגות הרכב שלך.
    ושאלתי אותך מספר פעמים..

    גם לי בסיקס היו תופים מאחור.. חרא של מערכת בלמים ואני מסכים איתך בהחלט שהגלגלים האחוריים ננעלים הרבה יותר מהר מהקדמיים במקרה זה.
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  4. #24
    חבר רשום OFF-RoaD's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    Haifa, Israel
    הודעות
    2,553

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    אני חושב שזה הפוך, יותר קל לנעול דיסק מתוף. הוא בעל עוצמת בלימה טובה יותר...

  5. #25

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    לא קשור לדיסק או תוף. משטח עם אחיזה לא טובה, העברת משקל קדימה, ובלמים אחוריים שמתוכננים למשקל גדול אבל יש עליהם משקל קטן.
    זו התנהגות לגמרי רגילה.... וכבר כתבתי על זה בעבר בדיוני ״מתי לשלב״ שונים. אין חדש תחת השמש מתברר...

    אסף.

  6. #26
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    מה שאסף אמר.

    בסיקס יש עלים כמו בXJ והרכב קל יותר מאחור מאשר מלפנים.. גם אצלי הייתה תופעה כזאת דאז.
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  7. #27

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי OFF-RoaD צפיה בהודעה
    אני חושב שזה הפוך, יותר קל לנעול דיסק מתוף. הוא בעל עוצמת בלימה טובה יותר...
    דיסק מספק רגישות בבלימה לעומת תוף שהוא לרוב מעורפל ולא מדוייק בעוצמת בלימה שלו

  8. #28
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,941

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי OFF-RoaD צפיה בהודעה
    אני חושב שזה הפוך, יותר קל לנעול דיסק מתוף. הוא בעל עוצמת בלימה טובה יותר...
    הפוך,
    תחפש המרצה עצמית.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  9. #29
    חבר רשום OFF-RoaD's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    Haifa, Israel
    הודעות
    2,553

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    קראתי גם איזה שרשור עתיק שמצאתי פה, וגם בגוגל. לא מבין על מה מדובר. תוכל לפרט בבקשה?

  10. #30
    משתמש חסום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    איזור המרכז
    הודעות
    4,494

    ברירת מחדל תגובה: Part time ?

    תסתכלו כאן (וידאו שנמרוד האלה בשירשור הזה ), בחלק של מבחן הבלימה, מראה בדיוק מה שנמרוד מסביר-


עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12

נושאים דומים

  1. התלבטות בבניית רכב: 4X4 קבוע או part time?
    על ידי אלון_ק בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 31-12-06, 18:47
  2. הסבת LT230 ל - PART RIME
    על ידי עמי בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 11-10-04, 16:54
  3. לנד רובר עם תיבת PART TIME 4X4
    על ידי opl בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 02-02-04, 00:00
  4. שידוך תיבה part time יחד עם סרן קדמי ללא לוקרים
    על ידי אריק זמר בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 03-08-03, 20:40
  5. Time to FAQ
    על ידי אייל בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 08-01-03, 17:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •