שב ולמד...
אהלן.
צריך את עזרתכם בלעשות סדר בנושא.
הגיע זמנו של הסרן המקורי ב-ZJ הקשיש שלי (1993) ואני רוצה להחליף את הדנה 35 המ&)^ן הזה עם הברקסים מהסוג שאפשר לתופף איתם.
אני משער שיחסי ההעברה אצלי הם 3.55. גם מקדימה, מה שאומר שאצטרך גם לטפל בסרן הקדמי המקורי בהיבט הזה.
על הפרק - דנה 44 או פורד 8.8. אם אפשר לעבור לדיסקים - מה טוב.
לשני אלו יש מלא דגמים ותתי דגמים מכל מיני דגמי רכבים.
האם מישהו יכול לסקור את האופציות מהגרסה הטובה ביותר (מינימום התאמות לרכב) להכי פחות טובה
ואולי הכי חשוב - איך אפשר לזהות את הסרנים השונים, מבלי לפתוח אותם, אם לא יודעים מאיזה רכב פורקו במקור בוודאות?
מבחינתי המדדים לגרסה "טובה", הם כדלקמן, ע"פ סדר החשיבות:
1. מינימום התאמות לסרן/שילדה
2. מעבר לדיסקים
3. יחס העברה כזה שאפשר ליישם גם בסרן הקדמי ועדיפות לכזה שמתקרב יותר ל-4
4. עלות שיפוץ (אם יש הבדלים)
5. עלות נעילות הקיימות וזמינות
אנא עזרתכם וטוב ליבכם אם לא כלפי, אז כלפי ה-ZJ שעומד דומם ומחכה לצאת לרעות באחו....
אם למישהו יש מקור טוב לסרנים כאלו - אשמח לשמוע.
אם למישהו הזה (או מישהו אחר) יש גם הערכת עלויות - בכלל טוב.
שב ולמד...
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
תודה... אבל הסרט לא עונה לי אף שאלה כמעט![]()
סרן דנה 44 או דנה 60 של סופה (שהוא נפוץ יותר, רוב הסופות דנה 60) יענו על דרישת שיפור החוזק בגדול. שניהם כבדים יותר, מרווח גחון מתחת לביצה קטן יותר. יחס העברה של סופה לרוב זה 3.54:1 שזה זהה ליחס שלך לפי מה שאתה אומר (אבל תבדוק, אל תנחש מה היחס אצלך בג'יפ). מדובר על סרנים עם בלמי תוף ובלי הכנה לABS. מעגל החלוקה של ברגי הגלגלים זהה, 4.5" חמישה ברגים.
עד כאן סבבה. עכשיו התאמות... משמעותיות. הסרנים נועדו לקפיצי עלים. אתה צריך לגלח אותם ולבנות מחדש תושבות לארבע זרועות, למוט פנהרד, לבולמים. אפשר לקנות ברזלים מכופפים ומוכנים בארה"ב, או לייצר בארץ לא פשוט ולא זול, אבל יש בארץ אנשים שיכולים לבצע ברמה טובה. אתה צריך להתאים את הדרישפט - כנראה לקצר אותו, או לעשות הסבה SYE לטרנספר (תגגל אם אתה לא יודע מה זה) ודרישפט חדש.
אפשרות שנייה - לא להחליף סרן, להחליף רק את התוכן שלו. ציריות 30 שיניים כרומולי שמכונות בארה"ב Super 35, ודיפרנציאל ננעל שמתאים להן (הציריות הנוכחיות שלך דקות ועם 27 שיניים בלבד). קיט של ציריות סופר 35 עם דיפרנציאל ננעל סופר 35 עולה שם 1000-1200$. יש דיפרנציאלים ננעלים של דטרויט ושל ARB שמתאימים לאפליקציה. יש כמה יצרנים של קיטים כאלו, תחפש.
זה לא עוזר לך בעניין הבלמים, וכן דורש העברה של הקורונה לדיפרנציאל החדש וכיוון קורונה פיניון. אבל זה הכל, בשביל סרן עם נעילה. החסרון - הציריות עדיין C-Clip, עם נשברת הציריה המחוזקת אכלת אותה יותר חזק כי לא תוכל להחליף בציריה רגילה.
החסרון של C-clip הוא שאם ציריה נשברת אין שום דבר שיחזיק את הגלגל, רק לגרור את הרכב החוצה מהשטח הופך לסיפור.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
חפש סרן דנה 44 של סופה.
לא תהיה הראשון שביצע הסבה כזו.
יש בארץ בעלי מקצוע מוכשרים ומנוסים שכבר ביצעו בהצלחה הסבות כאלה בעבר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
רוב-רובן של הסופות עם יחס העברה 3.54:1, ומעגל החלוקה של הגלגלים זהה לשלך. כל השאר זה עבודת התאמה, כאמור של כל תושבות המתלים על הסרן שהן שונות לגמרי, ושל הדרישפט.
עלות? סרן דנה 44 לסופה נדיר יחסית, רוב הסופות כאמור הגיעו עם דנה 60. סביר להניח שב4,000-5,000 שקלים תוכל להניח יד על סרן טוב. דנה 60 בסביבות 3,000. אתה יכול לקפוץ לראוף אבו נעים בנצרת, פעם אחרונה שהייתי אצלו היתה מזמן אבל היו לו סרנים דנה 44 של סופה על הרצפה. לגבי כל שאר העבודה, אתה צריך למצוא מי שיבצע ולקבל הצעת מחיר. חפש את ארנון שושני, אקס-"רוק סוליד", אתה יכול גם לשאול את ארנון מלאכי ממוסך אנדורו בפרדס חנה. זה שני אנשים שאני מכיר שיכולים לבצע עבודה כזו. עידו לוריה גם מסוגל ללא ספק אם תשכנע אותו לקחת את העבודה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
עזרא, נראה לי פרויקט גדול, מסובך ובעיקר יקר.
מכיוון שאני יודע שאתה מתנדנד לגבי עתידו של הג'יפ ומכיוון שאני יודע מנסיוני שמהרגע שמחשבות על החלפה רק נכנסות לראש הן לא יוצאות עד שזה קורה בפועל, גם אם תשקיע ותשפר ותחדש ומה לא..
אני מציע שבמקום להשקיע 10-15 אלף ש"ח בזיגי, תמכור את הרכב ותביא במקומו את מה שעובר לך בראש בחודשים האחרונים.
ומה שלא תעשה, תסיים עם זה עד מרץ.
Touareg... and wishful thinking of getting it off-road
אגב שאלה חשובה שלא נשאלה... מה קרה לסרן המקורי?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
את הסרן האחורי אפשר לשפץ בקלות.
נראה לי טעות לשפץ אותו ולהישאר עם הסרן הזה והציריות האלו עם מה שהרכב הזה מתמודד איתו.
קובי, תודה על המחשבה.
מיכוון שהייתי באותה התלבטות כמו שלך לא מזמן אני יכול להגיד לך שרוצים על הסבה של סרן דנה 44 בין 1000 ל1500 ש"ח [עבודה בלבד]
ההסבה כוללת העברת התושבות לקפיצים ולבולמים .
לגבי סרנים אצל ראוף , נכון ללפני שבוע יש לו רק סרן אחד דנה 44 , לדברי ראוף הסרן חדש עם מוגבל החלקה והוא דורש 7000 ש"ח
שי, אתה מדבר על XJ, עם קפיצי עלים - העבודה הרבה יותר קלה! צריך זוג spring perches שעלותם סמלית (האמת יש לי זוג באחת המגירות שמחכה לפרויקט כזה כבר שנים) ומיקום וריתוך פשוטים במקום על הרכב. ההחלטה היחידה שצריך לקבל היא על הזוית שרוצים לתת לסרן בהתאם להחלטה לגבי מה עושים עם הדרישפט.
בZJ הסיפור מורכב הרבה יותר, אין מצב שמישהו יעשה את זה ב1,500 שקלים. עלות ריאלית היא להערכתי 4,000 - 5,000 שקלים, כל מחיר נמוך יותר חשוד בעיני לפחות שהוא לא מבין על מה מדובר. תוסיף את מחיר הסרן ואתה מגיע לעלות גדולה מאד ביחס לערך הרכב, וזו באמת ההחלטה האמיתית...
נזכרתי שיש לנו פה כתבה וותיקה על עבודה שביצע בזמנו ארנון שושני שהיא בדיוק מה שאתה מחפש עזרא - מדובר על ג'יפ רנגלר TJ, מתלים זהים לZJ שלך, שקיבל סרן אחורי דנה 44 של סופה במקום ה35 המקורי שלו.
כל מה שאתה רואה בתמונה מעבר לצינורות הסרן, יוצר ורותך לסרן של הסופה אחרי שגילחו ממנו את תושבות קפיצי העלים.
![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
נסה למצוא דנה 44 אלומניום (D44A) , הגיע בZJ בשנתון האחרון (1998)
מתאים לרכב שלך ללא התאמות, חוזק של דנה 44 לכל דבר, בלמי דיסק
מה שישאר לך לטפל בו זה יחסי העברה (שאתה גם ככה מתכוון לשנות ב2 הסרנים)
מבחינת נעילות לסרן הזה יש לך אופציה לאוטומטית ויש אופציה לנשלטת ARB
יש עוד אופציות, ולהתאים אפשר להתאים כמעט כל סרן לרכב שלך. אישית זו האופציה שהייתי מכוון עליה בארץ ואם לא מוצא בסופו של דבר מתקדם לאופציה הבאה (למשל התאמה של דנה 44 ברזל, למשל התאמה של דנה 60, בשניהם מעבר להתאמות לא זולות של התושבות שתצטרך לבצע תצטרך לעשות גם הסבה לבלמי דיסק שציינת שחשוב לך כי זה לא סטנדרט באף אחד מהם - גם לא זול) וגם אחרי אלו יש עוד אופציות.
אבל לדעתי D44A זו יופי של אופציה אם תמצא כזה ומשם הייתי מתחיל.
בהצלחה.
ארז צודק. לא חשבתי בכיוון, אבל זה ללא ספק האופציה השפויה ביותר אם אפשר למצוא גרנד חדש יותר מושבת ולקחת את הסרן.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
קחו בחשבון שסרן דנה 44 אלומיניום פריך מאוד ורגיש למכות מסלעים עד כדי כך שהבית נשבר לחלוטין ומתנתק מצינורות הסרן. לגבי הסבה של דנה 44 סופה לבלמי דיסק - עניין יחסית פשוט בהנחה שהמתקין ידע לבנות תושבת לקליפר המקורי.
אלי.
מגן ברזל פשוט פותר את העניין כך שזה לא ממש שיקול
שעוטף את כל הסרן מלמטה? תפסיד הרבה מרווח . בכל מקרה ממליץ בחום על התחשבות בכך של תתאכז.
אלי.
עוטף חצי ביצה ותפוס עם ברגי יו לצינורות.
ממש פשוט וחזק ולא מפריע
יש קיטים ייעודיים לזה.
לא הייתי רץ לתכנן ולהנדס משהו שיש אותו על המדף.
http://eastcoastgearsupply.com/i-116...-brackets.html
או
http://www.artecindustries.com/ZJ-88...-98_p_280.html
ואם מחליטים ללכת בלי החיזוק העליון זה זול משמעותית (לא שהייתי מוותר עליו אם כבר...)
לגבי 44A, אם יש מציאה וזה בולטאון 1:1 אז אפשרי.
אם מצריך שינוויים והתאמות הייתי כבר הולך על הדבר האמיתי... Fe.
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
שמרו על קשר