ישראלי מול אמריקאי.
שנת ייצור - הסקרמבלרים הבודדים בישראל הם משנת ייצור 1984. במקור שירתו בקצא"א אם אני לא טועה. CJ8 ישראליים תמצא בשנתונים חדשים יותר, עד 90-91.
בודי - בסקרמבלר בודי אמריקאי מקביל לזה של סופות אזרחיות מ-96' ומעלה (מה שאנחנו קוראים "בודי מיצרי") הדלתות רחבות יותר, דופן גבוהה עם קנט אלכסוני, קנט סביב בית הגלגל. בתוך הג'יפ אין תאי איכסון סביב בי תהגלגל, מה שמאפשר התקנת מושב אחורי רוחבי לשלושה נוסעים בלי לפגוע במרווח לרגליים. ב- CJ8 ישראלי הבודי עם דלת צרה יותר, דופן נמוכה, קנט עם מדרגה, תאי איכסון לאורך הדופן. הגיעו במקור עם ספסלים לאורך.
סרן אחורי - ב-CJ8 הישראלי יש סרן דנה 44 חזק וטוב. הסקרמבלר מגיע במקור עם סרן אחורי AMC20 עם חיבורי ציריה ופלנג' חלשים ובעייתיים. אפשר ומומלץ להחליף בקלות לסרן דנה 44 של CJ8 ישראלי.
סגירה/גג - הסקרמלברים הבודדים בישראל סגורים בפח - סגירה ודלתות דומים/זהים לסופה ארוכה סגורה.
גיר - CJ8 ישראלי מצויד בגיר ידני T176 עם 4 הילוכים. גיר חזק, אמין וטוב. כל הסקרמבלרים הבודדים בישראל הם אוטומטיים במקור. גיר 3 הילוכים שפוגע קשות בביצועים ובצריכת הדלק. מי שחשובה לו המקוריות, יישאר עם האוטומט. אני אישית הייתי מעיף את האוטומט המז....ן לכל הרוחות ועובר לגיר ידני אבל זה רק אני, מה אני מבין...
איכות כוללת - הסקרמבלר מגומר טוב יותר במקור, מחליד פחות מהסיקס הישראלי. הוא גם נדיר בהרבה ואחרי שנפלטו לאזרחות רובם נשמרו היטב והושקעו בכסף רב. בהתאם גם מחירם יקר בהרבה. בכל מקרה מדובר בג'יפים בני 30 שנה, כך שאיכות הייצור המקורית כבר פחות חשובה - חשוב רק מצב הג'יפ בפועל.
אם כל מה שאתה אוהב בסקרמבלר זה את המראה החיצוני - תמצא לך סופה ארוכה סגורה במצב טוב - ותחליף כנפיים קדמיות, מסכה קדמית ומכסה מנוע לכאלה של CJ. מתאים בול, נראה פצצה. יהיה לך ג'יפ צעיר יותר בכ-10 שנים אם לא יותר, עדיף ואמין לאין שיעור מהבחינה המכנית, ועם הלוק הנכון.
שמרו על קשר