איזה רכב?
החג יצא לי לראשונה לנתק מייצבים.
במהלך הנסיעה התחלתי לשמוע רעשים עמוקים של חיכוך ברזל.
בעצירה ראיתי שפשופים על הקפיץ ומעל התושבת. כמו כן היו שפשופים על המוט מייצב המנותק והבולם.
יש לכם רעיונות ?
![]()
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
XJ 2001 עם רוביקון 4.5״
Sent from my iPhone using Tapatalk
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
הרעשים של הקפיץ מחכך בתושבת הפנימית שלו לאחר הארכת הבאמפסטופ ידועים,גם אצלי זה כך עם הגבהה 4.5 וניתוק מוט מייצב.(גראנד zj).
אני שם לב בתמונה גם לנגיעות בצנרת הברקס והabs ,אם לא החלפת ג׳נטים לאחר ההגבהה אז מומלץ להחליף לג׳נטים עם אופסט -שיבליטו את הגלגל החוצה טיפה בכדי למנוע את השפשופים הנ״ל.
borderline velocity disorder
א. הצמיג נוגע בקפיץ ובתושבת שלו. כמו שטל כתב - אופסט.
ב. האם כשניתקת את המייצב קיבעת אותו לפין שמיועד לזה או שהשארת אותו חופשי?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
קיבעתי אותו לפין. מה שלא ברור לי זה איך זה שהשפשוף חדש וזאת כנראה לא הפעם הראשונה שמנתקים מייצבים. האופסט פה בדיון פחות רלוונטי מאחר ונראה כאלו השפשוף הוא בין הקפיץ לתושבת
Sent from my iPhone using Tapatalk
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
עם איזה ג'אנט/צמיג אתה נוסע? אם זה ג'אנט 7 אינץ' מקורי עם צמיג 31.10.5R15 זה מאד הגיוני שכשאתה מנתק מייצב הצמיג משפשף בהצלבות.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לדעתי החיכוך ברזל שאתה שומע לא קשור לנגיעת הצמיגים.
הקפיץ נוגע לך בכוסית שבקצה הבמפ סטופ,
בגלל ההגבהה, הסרן שלך זז קצת לאחור, והבודי לא.. ומכאן הנגיעה בפתיחת מתלה.
מה שאתה יכול לעשות זה לפרק את הגומי של הבמפ סטופ, מתחתיו יש בורג שאחראי לפירוק אותה תושבת.
אתה יכול לפצות את מהלך הבמפ סטופ ע"י הוספת מעצור בחלק התחתון של תושבת הקפיץ.
מתעלק על השרשור ברשותכם
אם מוסיפים ספייסר כמו בתמונה , מה עדיף ?
שהגומיה תשאר למעלה והספייסר למטה או הספייסר למעלה
והגומיה למטה צמודה לקפיץ ?
רמי,
למיטב זכרוני הרעוע, ב XJ, אין בורג שמחזיק את תושבת הבמפסטופ.
חלק מהקיט של RE (לפחות ב 3.5") זה הנמכת במפסטופים - הם מוסיפים תושבת שמבריגים לתושבת התחתונה של הקפיץ - חלק "חדש" שלא היה קיים לפני כן, קודחים עבורו במיוחד.
עד כמה שאני זוכר מהzj כי בxj עדיין לא פירקתי אבל הם נראים זהים
יש כוסית שמחוברת עם בורג לתושבת העליונה ובתוך הכוסית מוכנס הבמפסוטפ בלחץ
יש כוסית והבמפסטופ אכן מוכנס בלחץ.- יתכן שיש שם בורג.
Re לא מזיזים אותו ובצדק, שים לב לזווית בה הוא מורכב ביחס לקפיץ, בפתיחה מלאה הקפיץ ישלוף /יתחכך בבמפסטופ (מניסיון. )
עדיף להנמיך את בבמפסטופ על ידי הגבהת חלקו התחתון.
מה אתם אומרים לגבי מיקום הספייסר ? מעל או מיתחת לגומי
ברוב המקרים מרכיבים את הספייסר, ואז את הגומי תפקידו למרכז את הקפיץ ולמנוע רעשים.
נמרוד
Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il
אתה מדבר על הספייסר שרואים בתמונה? (ההגבהה)
אם כן, אז הגומי בין הספייסר לקפיץ, בדיוק כמו שנמרוד אמר.
לספייסר גם יש שפה שממרכזת את הקפיץ , פשוט אני שומע שתי גרסאות , הגירסה השניה אומרת לשים את הגומי ראשון ואז את הספייסר שיהיה צמוד לקפיץ כדי שהגומי יימנע מהווברציות הנרעשים לעבור לבודי , בקיצור אני בדילמה שתי האפשרויות נשמעות הגיוניות ואני לא יודע במה לבחור
הגומי מורכב על הקצה וכל היחידה הזו לא אמורה לגעת בקפיץ אם הסרן מכוון נכון.
במרכז הקפיץ מהחלק התחתון, מלבישים את הבאמפ סטופ הנוסף הדרוש לאחר ההגבהה.
יש כאלו מחתיכת אקולון אחת ויש כאלו כמו לגו.
מצ״ב תמונה להמחשה
תבדוק מהיכן החיכוך.
אולי זה מהצד ובגלל שהפנהארד לא באורך הנכון.
תעלה תמונה של האזור המשופשף.
אגב, למה הבולמים אצלך עם הבקבוק למטה?
הם יותר פגיעים ככה.
שי
במצב הרגיל, בכל קצה של קפיץ יש את הגומי, זה המצב שצריך להיות.
נמרוד
Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il
זה תמונה מהמרשתת....
שמרו על קשר