Close
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    חבר רשום RINCEWIND's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אומץ
    Posts
    311

    Default חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    החג יצא לי לראשונה לנתק מייצבים.
    במהלך הנסיעה התחלתי לשמוע רעשים עמוקים של חיכוך ברזל.
    בעצירה ראיתי שפשופים על הקפיץ ומעל התושבת. כמו כן היו שפשופים על המוט מייצב המנותק והבולם.
    יש לכם רעיונות ?

    Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On

  2. #2

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    איזה רכב?

  3. #3
    חבר רשום RINCEWIND's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אומץ
    Posts
    311

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    XJ 2001 עם רוביקון 4.5״


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On

  4. #4

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    הרעשים של הקפיץ מחכך בתושבת הפנימית שלו לאחר הארכת הבאמפסטופ ידועים,גם אצלי זה כך עם הגבהה 4.5 וניתוק מוט מייצב.(גראנד zj).
    אני שם לב בתמונה גם לנגיעות בצנרת הברקס והabs ,אם לא החלפת ג׳נטים לאחר ההגבהה אז מומלץ להחליף לג׳נטים עם אופסט -שיבליטו את הגלגל החוצה טיפה בכדי למנוע את השפשופים הנ״ל.
    borderline velocity disorder

  5. #5

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    א. הצמיג נוגע בקפיץ ובתושבת שלו. כמו שטל כתב - אופסט.
    ב. האם כשניתקת את המייצב קיבעת אותו לפין שמיועד לזה או שהשארת אותו חופשי?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #6
    חבר רשום RINCEWIND's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אומץ
    Posts
    311

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    קיבעתי אותו לפין. מה שלא ברור לי זה איך זה שהשפשוף חדש וזאת כנראה לא הפעם הראשונה שמנתקים מייצבים. האופסט פה בדיון פחות רלוונטי מאחר ונראה כאלו השפשוף הוא בין הקפיץ לתושבת


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    עם איזה ג'אנט/צמיג אתה נוסע? אם זה ג'אנט 7 אינץ' מקורי עם צמיג 31.10.5R15 זה מאד הגיוני שכשאתה מנתק מייצב הצמיג משפשף בהצלבות.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8
    חבר רשום grand's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    רחובות
    Posts
    3,060

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    לדעתי החיכוך ברזל שאתה שומע לא קשור לנגיעת הצמיגים.
    הקפיץ נוגע לך בכוסית שבקצה הבמפ סטופ,
    בגלל ההגבהה, הסרן שלך זז קצת לאחור, והבודי לא.. ומכאן הנגיעה בפתיחת מתלה.
    מה שאתה יכול לעשות זה לפרק את הגומי של הבמפ סטופ, מתחתיו יש בורג שאחראי לפירוק אותה תושבת.
    אתה יכול לפצות את מהלך הבמפ סטופ ע"י הוספת מעצור בחלק התחתון של תושבת הקפיץ.

  9. #9
    חבר רשום shay1's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    462

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    מתעלק על השרשור ברשותכם
    אם מוסיפים ספייסר כמו בתמונה , מה עדיף ?
    שהגומיה תשאר למעלה והספייסר למטה או הספייסר למעלה
    והגומיה למטה צמודה לקפיץ ?

  10. #10
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    רמי,

    למיטב זכרוני הרעוע, ב XJ, אין בורג שמחזיק את תושבת הבמפסטופ.

    חלק מהקיט של RE (לפחות ב 3.5") זה הנמכת במפסטופים - הם מוסיפים תושבת שמבריגים לתושבת התחתונה של הקפיץ - חלק "חדש" שלא היה קיים לפני כן, קודחים עבורו במיוחד.

  11. #11
    חבר רשום shay1's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    462

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    עד כמה שאני זוכר מהzj כי בxj עדיין לא פירקתי אבל הם נראים זהים
    יש כוסית שמחוברת עם בורג לתושבת העליונה ובתוך הכוסית מוכנס הבמפסוטפ בלחץ

  12. #12
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    יש כוסית והבמפסטופ אכן מוכנס בלחץ.- יתכן שיש שם בורג.
    Re לא מזיזים אותו ובצדק, שים לב לזווית בה הוא מורכב ביחס לקפיץ, בפתיחה מלאה הקפיץ ישלוף /יתחכך בבמפסטופ (מניסיון . )
    עדיף להנמיך את בבמפסטופ על ידי הגבהת חלקו התחתון.

  13. #13
    חבר רשום shay1's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    462

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    מה אתם אומרים לגבי מיקום הספייסר ? מעל או מיתחת לגומי

  14. #14
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    ערד טל 0537255704
    Posts
    1,307

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    ברוב המקרים מרכיבים את הספייסר, ואז את הגומי תפקידו למרכז את הקפיץ ולמנוע רעשים.
    נמרוד
    Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il

  15. #15
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    אתה מדבר על הספייסר שרואים בתמונה? (ההגבהה)
    אם כן, אז הגומי בין הספייסר לקפיץ, בדיוק כמו שנמרוד אמר.

  16. #16
    חבר רשום shay1's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    462

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    לספייסר גם יש שפה שממרכזת את הקפיץ , פשוט אני שומע שתי גרסאות , הגירסה השניה אומרת לשים את הגומי ראשון ואז את הספייסר שיהיה צמוד לקפיץ כדי שהגומי יימנע מהווברציות הנרעשים לעבור לבודי , בקיצור אני בדילמה שתי האפשרויות נשמעות הגיוניות ואני לא יודע במה לבחור

  17. #17

    Default חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    הגומי מורכב על הקצה וכל היחידה הזו לא אמורה לגעת בקפיץ אם הסרן מכוון נכון.
    במרכז הקפיץ מהחלק התחתון, מלבישים את הבאמפ סטופ הנוסף הדרוש לאחר ההגבהה.
    יש כאלו מחתיכת אקולון אחת ויש כאלו כמו לגו.
    מצ״ב תמונה להמחשה

    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1429307729.950409.jpg 
Views:	168 
Size:	122.8 KB 
ID:	97680

    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1429307942.447551.jpg 
Views:	240 
Size:	144.8 KB 
ID:	97681

    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1429307958.334863.jpg 
Views:	197 
Size:	47.3 KB 
ID:	97682

    תבדוק מהיכן החיכוך.
    אולי זה מהצד ובגלל שהפנהארד לא באורך הנכון.
    תעלה תמונה של האזור המשופשף.

    אגב, למה הבולמים אצלך עם הבקבוק למטה?
    הם יותר פגיעים ככה.

  18. #18
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    ערד טל 0537255704
    Posts
    1,307

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    שי
    במצב הרגיל, בכל קצה של קפיץ יש את הגומי, זה המצב שצריך להיות.
    נמרוד
    Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il

  19. #19
    משתמש חסום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    איזור המרכז
    Posts
    4,494

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post



    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1429307942.447551.jpg 
Views:	240 
Size:	144.8 KB 
ID:	97681
    רק אני רואה את זה?

    לא קשור כ"כ למהלך אבל אולי כדאי שתראה רופא, בקשר לאצבע הזו... אימל'ה...

  20. #20

    Default תגובה: חיכוך לאחר ניתוק מייצבים

    זה תמונה מהמרשתת....

Similar Threads

  1. פירוק ניתוק מוטות מייצבים לצמיתות בWK
    By gmb in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 19
    Last Post: 04-03-12, 22:08
  2. הפעלת רדיו לאחר ניתוק מצבר
    By זיו.נ in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 3
    Last Post: 10-03-11, 15:35
  3. רעידות לאחר ניתוק מוט פנהרד בסופה
    By DooM3 in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 5
    Last Post: 30-01-11, 20:42
  4. מה זה אומר "הרכב משתגע לאחר ניתוק מצבר"??????
    By boaz1969 in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 2
    Last Post: 11-03-09, 19:18
  5. ניתוק מייצבים RE
    By tzah in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 23
    Last Post: 07-09-05, 17:23

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •