נפל במשמרת שלי...
הרכב מעשן, נוקש, דופק ועושה עוד דברים מוזרים, לחץ שמן אחריי נסיעה בסרק שואף לאפס, ובקיצור... אכלתי אותה.
הצעת המחיר שקיבלתי ממוסך מסוים בעל שם היא לא פחות מעשיריה, סכום שאני לא בדיוק שש לשלם..
הגעתי למסקנה שאני רוצה לבד.
בשלב ראשון הזמנתי מ- EBAY ספר רכב אמריקאי של סבן/סקרמבלר משנת 86 שאמור להגיע בשבועיים הקרובים..
עברתי על הספר הצבאי שקיים בספרייה של האתר (שני הדרגים..), לא הסתדר לי בראש.
שיטטתי באתר, אני זוכר שהיו כתבות על שיפוץ מנוע, אבל משום מה לא מצאתי אותן.
מצאתי את הכתבה של הפיכת מנוע סופה לסטרוקר, מה שנתן לי כיוון, אבל מן הסתם חסר הפירוט הרלוונטי.
אשמח לקבל מידע כללי על השלבים בביצוע, עלויות משוערות של חלקים ועבודה של חרט, חרט מומלץ (בשביל אחד טוב אני מוכן לסוע מרחקים) כלים דרושים, וכל מידע שעשוי להועיל..
תודה
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אתה לא תסיים רחוק מהסכום שהוצע לך גם בעבודה עצמית במידה ותחליף את כל החלקים הפנימיים בחדש.
אם אתה רוצה ללכת על אופציה זולה יותר ופשוטה יותר - מנוע סופה מיבוא. המנוע עצמו יעלה לך סביב ה5-5.5, פירוק והרכבה אם תעשה לבד הרווחת, הכל מתאים חוץ מסעפת הפליטה שתצטרך להחליף בסעפת פליטה של סופה + להתאים את האגזוז אליה ותצטרך לעבור למשאבת דלק חשמלית במידה ועדין יש אצלך מכנית.
אסף תודה..
ארז, אני משער שמנוע כזה אני מביא מינוביץ'? אני לא לוקח סיכון בכך שאני לא יודע מה המצב האמיתי שלו?
כל העסק לא דורש החלפת חלקים נוספים?
ו... שאלת הקידבג'- אפשר להכניס את המנוע חוקית לרישיון?
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
לא ינוביץ', יש כמה וכמה יבואני מנועים שמייבאים גם מנועים כאלה, אם תרצה המלצה לאחד שלח פרטי.
לגביי עניין חתול בשק - על מנוע מיבוא אתה מקבל אחריות ל3 חודשים. תקופת הזמן הזו בהחלט אמורה להספיק לך להחליף מנוע + לשים עליו אי-אלו ק"מ כדי לראות שהכל תקין. לא תקין - היבואן מחליף לך באחר/ מוצא לך/ איתך ביחד פיתרון אחר. קח בחשבון שבמידה ויש בעיה במנוע האחריות שלו היא להחליף לך את המנוע עצמו, הפירוק וההרכבה של המנוע מהרכב הם על חשבונך/ באחריותך ואין לו קשר/ אחריות עליהם אלא אם הוא התקין לך אותו בג'יפ.
מעבר לחלקים שכתבתי אתה לא צריך להחליף שום דבר, הכל מתאים. מבחינת הוצאות לפרוייקט כדאי לך לקחת בחשבון גם עלות קלאץ' חדש כי לא תחזיר קלאץ' ישן כשהוצאת כבר מנוע החוצה.
וכן, אפשר להכניס אותו חוקית כדת וכדין לרשיון.
תקבל מנוע בריא עם ק"מ נמוך..
פוליטיקאים וחיתולים יש להחליף לעתים קרובות, מאותה הסיבה.
אוברול זה למתקדמים, לא מתחילים.
אני לא יודע מה אתה, אבל מההודעות שלך נראה לי שאתה בתחילת דרכך בנושא.
לא נורא, אף אחד לא נולד עם הידע בראש.
זה דורש מבחינתך תהליך לימוד ארוך(עצמאי מין הסתם), אך בסופו תדע כל מה שצריך לדעת על ה 258.
זה גם דורש סבלנות, והרבה זמן. כמו כן זה דורש מקום לעבוד (מתחת לעץ ברחוב עירוני זה לא מקום טוב, מנסיון)
מבחינת כסף לא תחסוך הרבה (לעומת מנוע מיבוא) אם בכלל.
אתה מתחיל ולא מכיר את כל הטריקים וכל המקומות שאפשר להשיג דברים במחירים סבירים.
אבל התוצאה הסופית תהיה טובה יותר (אם תשקיע) ממנוע מיובא.
רק אם אתה ממש מחויב לתהליך (שיהיה ארוך וקשה) כדאי לך להתחיל באוברול.
פשוט יותרזה טוב יותר (אולי גם זול יותר...).
מעצבן לחשוב שאני מתעסק עם ג'יפים כבר קרוב לעשור, אבל בסיקס אני באמת מתחיל.
שכנעתם אותי...
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
לי היתה בעיה לאשר מנוע 4 ליטר לסיקס, רצו אישור מהנדס של תע"ר רק אחרי זה אושר.
נמרוד
נ.ב.
והמהנדס רצה התחייבות, שהרכב יעבוד על קרבורטור.
Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il
אין היום שום בעיה לאשר מנוע סופה בCJ, במיוחד לא מנוע מיבוא.
מעניין אותי לדעת מה רצה המהנדס להשיג בהתחייבות השטותית שהמנוע יעבוד רק על קרבורטור?
כי אם הוא רצה כביכול להגביל את ההספק של מנוע סופה ע"י הרכבת קרבורטור הוא כנראה לא מודע לזה שאפשר בקלות להביא קרבורטור שייתן לפחות את אותו הספק כמו של מנוע סופה מוזרק.
אני חושב שאתה תחסוך כסף.
אוברול למנוע דומה מאוד (כול החריטות, חוץ מהחלפת בוכנות ורינגים, כולל ראש מנוע, גל זיזים וכדומה) עלה לי 4.5K.
התהליך לא מסובך (לגו למבוגרים), אבל דורש זמן.
וגם אני מתחיל... עשיתי את זה פעם ראשונה
אביגדור
שמרו על קשר