Close
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default הבעיה בקליפר קדמי בq

    תכננתי להחליף היום רפידות ושמתי לב לשחיקה לא שווה על הרפידה הפנימית וכמו כן הבוכנה התחתונה לא חוזרת עד הסוף אחורנית.

    מה האופציות שעומדות מולי? יש חלק תחליפי שכזה?

  2. #2
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    אפשר לשפץ קליפרים, לא צריך להחליף.
    אפשר לקנות קיט שיפוץ ולהחליף לבד (לאחר נקיון הבוכנה) ואפשר למסור למי שמתעסק בשיפוצים כאלו (למשל, הבלם שולמן בריבל 5 ת"א)

  3. #3
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    קרה לי אותו דבר בפג'רו שהיה לי לפני כמה שנים, אמנם קליפר אחורי, תנסה לנקות היטב את המקום, תבדוק מצב נוזל הבלמים, השחיקה הלא שווה ברפידות זה בגלל מובילי קליפר תפוסים, תנקה ותרגז אותם ותבדוק שהגומיות שלהם לא קרועות.
    RAM 3500 on "35

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    גליל מערבי
    Posts
    810

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    Quote Originally Posted by נדב ש. View Post
    קרה לי אותו דבר בפג'רו שהיה לי לפני כמה שנים, אמנם קליפר אחורי, תנסה לנקות היטב את המקום, תבדוק מצב נוזל הבלמים, השחיקה הלא שווה ברפידות זה בגלל מובילי קליפר תפוסים, תנקה ותרגז אותם ותבדוק שהגומיות שלהם לא קרועות.
    מחזק את מה שנדב כותב
    הגורם הוא המובילים (הברגים הארוכים). אם תפרק אותם תראה שיש עליהם הצטברות ליכלוך קשה. תוריד אותו עם משחזת מברשת פלדה, תבדוק שאין עליהם בלאי או שריטות, תוודא שגם החורים שלהם פנויים, תגרז ותחזיר. לא צריך שום שיפוץ קליפרים.

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default

    אתה מתכוון לברגים שתופסים את הקליפר למקום? מה הם קשורים לזה שאחת הבוכנות לא חוסרת אחורנית?

    שאלה קטנה לפני שאני מתחיל לצלול לנושא השיפוץ, האם בשביל להוציא בוכנה אחת צריך רק לפמפף את הדוושה כשהקליפר מפורק?

  6. #6
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    מה זאת אומרת לא חוזרת? אם אתה דוחף אותה בחזרה לקליפר היא לא ניכנסת? תבדוק מצב הנוזל בלמים שלך שלא ישן איבד מתכונותיו.

    הברגים שתופסים את התושבת של הרפידות זאת עם הבוכנה לתושבת שמתחברת לנאבה, שם הבעיה, הם תקועים ותוקעים את כל העסק וגורמים לקליפר לא לעבוד נכון ולשחיקה לא אחידה של הרפידות.
    RAM 3500 on "35

  7. #7
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default

    אז אצלי יש בעיה אחרת. הברגים בסדר גמור, יוצאים חלק. אגב אני דווקא זוכר שבספר לרכב כתוב שאסור לגרז שם...

    הבוכנה התחתונה אצלי לא חוזרת אחורנית עד הסוף, גם לא עם הרבה לחץ. הבוכנה שמעליה חוזרת בלי בעיה והיא גם לוחצת יותר חזק לפי השיפוע שנראה על הרפידה.

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default

    אין קשר לנוזל בלמים במקרה שכזה. כנראה שיש לכלוך על הפיסטון או משהו. אין נזילה.

  9. #9
    חבר רשום shmulikbg's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    טוסקנה שבחבל לכיש
    Posts
    2,893

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    אלירן,
    מי שמחזיר את הבוכנה אחורנית...או בעצם משחרר את הלחץ ברגע שעזבת דוושה, זו הגומיה שמקיפה
    את הבוכנה.
    בדוק היטב את פני ההיקף של הבוכנה, יש כנראה לכלוך שתוקע אותה.
    שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260

  10. #10
    חבר רשום asael_10's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    צפון
    Posts
    159

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    בס"ד

    לעניות דעתי מה שמחזיר את הבוכנה זה הטבעת אטימה שמסביבה(צריכה לייצר מרווח של 0.15 מ"מ בערך).
    גם אני ראיתי שלא מגרזים שם(לדעתי הוא התכוון לגירוז המובילים של הקליפר)

    אולי הבוכנה פיתחה חלודה או שצריך לבצע ניקוי

  11. #11
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default

    אני התכוונתי לגירוז ברגי המובילים.
    אני מניח שאתם צודקים לגבי מה שתוקע את הבוכנה, אני פשוט לא שש להתחיל להתעסק באיזור למרות שיש לי גיבוי טכני בדמות מורה למכונאות לשעבר (אבא) נתחיל מלברר האם יש בכלל בחנויות קיט שיפוץ או חלק תחליפי.

  12. #12
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,048

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    לא מכיר ספציפי לפג'רו אבל לרכבים אחרים יש קיטים לשיפוץ מלוא החופן אז אני מאמין שלא צריכה להיות בעיה.
    לגבי הוצאת הבוכנה, לא ע"י לחיצה על הבלם אלא פירוק הקאליפר, התבוננות האם הבוכנה ישרה (לעתים יושבת עקום ולכן תקועה).
    אם כן, מוציאים אותה ע"י דחיפת לחץ אוויר בסופר עדינות דרך חיבור הבנג'ו, תוך שמאבטחים אותה עם היד (אחרת היא טסה החוצה).
    סביר להניח שקודם תצא הבוכנה שאינה תפוסה ואז כדי להוציא את התפוסה סותמים עם יד אחת את הפתח של השניה שכבר יצאה.
    כדאי מאוד לתת לכל הנוזל לצאת לפני שעושים זאת ובכל מקרה, הגנה על העינים חובה.
    אם הבוכנה יושבת עקום ניתן ליישרה עם מלחציים לפני שמוציאים. (לא לתפוס אותה על הצד החלק אלא ליישר כשהיא בניצב למלחציים והצד שנותן קונטרה זה הקאליפר עצמו. עדיף עם חתיכת עץ בצד שנוגע בקאליפר.

  13. #13
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default הבעיה בקליפר קדמי בq

    Quote Originally Posted by איל מ View Post
    אם כן, מוציאים אותה ע"י דחיפת לחץ אוויר בסופר עדינות דרך חיבור הבנג'ו, תוך שמאבטחים אותה עם היד (אחרת היא טסה החוצה).
    .
    אם היא תקועה, ואתה דוחס אויר פנימה, היא עפה החוצה בעוצמה של מכת פטיש.
    לא הייתי מכניס יד בנתיב שלה.

    שמים לוח עץ או משטח דומה שיבלום אותה מפגיעה בצד הנגדי ולהינזק.
    כל שריטה וקמטוט הפני השטח יגרמו לחוסר אטימה ונזילה.

    בעקבות תיאור המצב והשאלות, לדעתי זה הזמן ללכת למוסך שימשיך.
    זה לא מכלול לתרגול עצמאי.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  14. #14
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,048

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    דורון,
    עשיתי את ההליך הזה יותר מפעם אחת ויותר מפעמיים.
    אם היא עקומה לא מנסים בכלל לפני שמיישרים.
    אם אתה רוצה נגד קרש - להזיק זה בטח לא יכול, אבל גם עם היד יוצא בקלות.
    עניין של רגש עם האוויר.

  15. #15
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default תגובה: הבעיה בקליפר קדמי בq

    ההפניה למוסך היתה ל-opl.

    זה מכלול שאם אתה מפספס בתהליך זה רק גרר למוסך.

    בהתייחס. לזה שמדובר על מערכת בטיחותית, תיאור המצב אצלו, והשאלות, לדעתי זה הזמן לבעל מקצוע.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,244

    Default

    אני מסכים. נברר קודם אם יש חלק אחר במאגר ודומיו. מוסכים משפצים/שולחים לשיפוץ או מחליפים וזהו?

Similar Threads

  1. בלם קדמי שורק....מה יכולה להיות הבעיה
    By Gilkapa in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 0
    Last Post: 06-05-12, 14:36
  2. רק מארב יפתור את הבעיה
    By V_SHARON2 in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 11
    Last Post: 29-01-10, 18:28
  3. יש תושבות, הבעיה היא אחרת
    By עודד הראל in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 1
    Last Post: 28-06-07, 00:25
  4. הרכב שקע בצד אחד, איך מזהים את מקור הבעיה?
    By elad4*4 in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 4
    Last Post: 27-05-07, 00:10

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •