פעם היתה לי בעיה דומה בסופה שזה אותו מנוע , שם הבעיה היתה חיישן גל ארכובה
הי,
2001 XJ אחרי נסיעה, בהגעה לעצירה נכבה ולא מניע. המתנה של כ10 דקות והרכב מניע. שעון חום באמצע ואין נורית תקלה.
ביקור במוסך (קובי בחדרה) לא הניב תוצאות.
דיברתי עם ארנון מפרדס חנה שהמליץ ללכת למוסך מרכזי להתחבר למחשב.
אני התחברתי לOBD ולא היה כלום
יש רעיונות?
תודה
אמיר
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
פעם היתה לי בעיה דומה בסופה שזה אותו מנוע , שם הבעיה היתה חיישן גל ארכובה
זה באמת נשמע כמו חיישן קרנק. זה היה חד פעמי או שזה קורה לעיתים קרובות?
אני לא דוגל בשיטה של החלפת מכלולים סתם, אלא בדיאגנוזה מסודרת, עד כמה שאפשר.
אבל במקרה הזה לא מסובך מדי להחליף. יש לי חיישן מקורי חדש. אם מתאים לך תבוא תיקח, תחליף , במידה והבעיה נפתרת - תזמין באיביי ותחזיר לי חדש.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אצלי בעבר היה קראנק ופעם אחרת מד צעדים וחיישן מצערת (באותה פעם החלפתי את שניהם והסתדר)
![]()
It was a JEEP thing
הי אמיר,
האם כבה רק בעצירה או גם בהורדת רגל מהדוושה בזמן נסיעה? היה לי משהו דומה (לא בדיוק אותו דבר) הוחלפו כל החיישנים הנ"ל ועוד - ולא עזר. מה שבסוף עשה את העבודה (באופן די מפתיע) היה ניקוי / הידוק / שיחזור של כבל ה (-) מהמצבר לגוף. נכון, מוזר, אבל אחרי שבועות ארוכים של ניסיונות (גם הם אצל ארנון וקובי) זה מה שעזר. הרעיון בא אחרי שעות של שיטוטים בפורומים בארץ ובניכר. יש לי גם חיישנים שאני מוכן להשאיל לצורך בדיקות.
אשמח לשוחח בפרטי ולהוסיף פרטים.
זה obd או obd2 ?
זה לא מסוג התקלות המסובכות מדי ולדעתי ארנון אוכל כאלו בלי מלח אבל אם הוא מרגיש שמשתמשים בכישוריו בשביל לקנות חישן ולהחליף לבד אז אולי לא בא לו להשתתף במשחק ואני יכול להבין אותו כי זוהי פרנסתו...
לעצם העניין, כל אחת מהתשובות אפשרית אבל התופעות שלה בשוליים קצת שונות.
מנוע צעדים ובית מצערת יזיפו בסלד נמוך עד כדי כיבוי אבל תוכל להתניע מייד. ניקוי לרוב יפתור את הבעיה.
חישן קראנק, אם הוא דפוק, ימנע מהמנוע לעבוד ויכול להיות שהוא מתנהג רע כשחם לו. מצד שני לדעתי היית אמור להרגיש גם חיתוכי מנוע גם בנסיעה.
קוטב מצבר רופף-
קודם כל כתחזוקה מומלץ לנקות ולהדק. במינוס כדאי גם לבדוק את הצד שמתחבר לגוף ובפלוס לאלטרנטור.
בכל מקרה אם הוא רופף אתה אמור לראות שאין לך חשמל בלוח שעונים או לפחות כשאתה נותן סטרטר. לא נראה לי שיהיה סטרטר והמנוע לא יתניע בגלל בעית קטבים.
בסך הכול מדובר בסופה למפונקים - לא חללית מסובכת.
אמנם לא חללית מסובכת אבל במקרה שלי ארנון השקיע את כל מירצו ונסיונו (ויש לו הרבה משניהם) ובכל זאת לא פתר, כך שלפעמים זה נראה קצת כמו "וודו" (ושלא תחשדו אני מאלו - אני מהנדס מכונות במקצוע שמאמין בתורה סדורה של פתרון תקלות).
לגבי נושא חיבורי הצד השלילי של המצבר (למצבר וגם לגוף כמו שכתב בועז) - הבעיה אינה שהמתח נעלם (לפחות לא לזמן שעין אנוש יכולה להבחין). זה יותר מורכב מזה כנראה. אצלי זה פתר את הבעיה ברגע.
לא מפתיע בכלל, בעית קוטב המינוס ידועה בעוד רכבים, אם המגע לא טוב יעשה צרות צרורות.
הבחור עם ה xj, יש מצב שאולי בכיוון המשאבת דלק, מתחממת= מפסיקה לעבוד.
RAM 3500 on "35
עוד קצת פרטים, המקרה קרה מספר פעמים. פעם ראשונה אחרי טיול של כמה שעות, לא מאמץ גדול. פעם שניה, ביום השני של טיול שלושה ימים. עוד פעם אחרי קצת דיונות, ואז פעמיים במדינת כביש. היה גם פעם של גימגומים בהתנעה.
לארנון באתי עם כל הערכה, אחרי שנים שאני שומע כמה הוא מקצועי. אולי לא נשמעתי מספיק מעניין, קיבלתי המלצה ללכת למרכזי ובאתי לפה להתייעצות.
החשד שלי היה משאבת דלק וכבר קיבלתי חדשה, אבל אם הכוון הוא חיישן קראנק זה באמת נשמע מספיק פשוט להחליף קודם ולקוות.
תודה על ההצעות נהיה בקשר בפרטי
Sent from my Nexus 10 using Tapatalk
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
אלו מאפיינים של חיישן קראנק תקול.
לא נשמע קשור למשאבת דלק.
הערוץ שלי ביוטיוב, אשמח לעוקבים
כאמור, תקלה אופיינית לחיישן קראנק - cps לחיפוש באינטרנט.
אסף.
אחרי פעמיים חיישנים לא תקינים של CROWN מיבואן מכובד בארץ, הבאתי חיישן קראנק מקורי של MOPAR. בינתיים עובד תקין, נראה שהבעיה נפתרה.
Get In, Sit Down, Shut Up & Hold On
שמרו על קשר