ברקסים
מה עשויה להיות הסיבה ?
בהנחה שנוסעים רק בשטח על שביל עפר / חצץ כבוש
בקו ישר
לחץ אויר שווה בשני הצדדים.
בתאוצה הרעש מתגבר בדירדור איטי עם מנוע כבוי אין תיקתוקים.
( זה לדעתי לא מוכיח שזה לא לוקר .. )
תודה.
וחג שמח לכולם.
צועניה ..
ברקסים
מרווח הסטליטים בתוך בית הדפרנציאל משופשף בצורה לא זהה .
לפעמים יש אפשרות על ידי שימסים לאפס את המערכת
כמובן גודל צמיגים אויר בגלגלים כיוון בלמים התקנה לא נכונה .....
*****
איציק
אצלי זה קרה בשל חופשים במיסבי הגלגלים.
היה חופש ממש קטן ולא האמנתי שזו הסיבה, אבל לאחר החלפת מיסבים וביטול החופש נעלמו גם התיקתוקים.
Statistics mean nothing to the individual
איציק וברק, תוכלו לפרט יותר בבקשה ?
צועניה ..
מה יש לפרט
תבדוק היקף גלגל פיזית עם מטר של תופרת שאכן ההיקפים זהים
מיסב גלגל לא תקין ייגרום ליתר עומס על צירייה ספציפית
כנ"ל בלם שתופס כשהוא לא אמור
לא ברור לי
כי לפני שבוע זה לא היה.
אני אבדוק מיסבים היום.
צועניה ..
המיסבים בסדר גמור
הבלמים לא תופסים והגלגלים מסתבבים חלק
לא בדקתי קוטר עם מטר אבל לחץ אויר זהה בשני הצדדים
ועדיין מתקתק ...
לפני שבוע זה לא היה.
:roll:
צריך לפרק את הנעילה.
אגב, הנעילה פועלת, כלומר בהצלבה זה נינעל. זה אומר משהו ?
צועניה ..
איציק - 4X6ZH אמר:
לדעתי זה מה שנשאר לך לבדוק.מרווח הסטליטים בתוך בית הדפרנציאל משופשף בצורה לא זהה .
לפעמים יש אפשרות על ידי שימסים לאפס את המערכת
Statistics mean nothing to the individual
כניראה
אני לא בדיוק בטוח שהבנתי מה הכוונה ....
את הסטליטים הוצאתי בהתקנה. את השייבות השארתי.
הקטע הוא שזה עבד שבועיים בלי לתקתק .... משהו אולי נישבר שם...
צועניה ..
ביצעת את המדידות הנדרשות בזמן ההתקנה?
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
היום שמתי לב שהנעילה מתקתקת בקו ישר
רק בזמן תאוצה
זה אומר משהו למישהו ?
( אני אפרק בכל מקרה - רק שיהיה לי חצי יום פנוי )
צועניה ..
מצב רגיל בנעילה שלך זה כאשר הנעילה נעולה .
זאת אומרת שהיא כל הזמן במבצב נעול .
כאשר הרכב נוסע ישר כל הגלגלים צריכים להסתובב באותה מהירות ולעשות את אותה דרך .
( כל זה בתנאי שכולם באותו קוטר ) .
אתה טוען שהנעילה מתקתקת במצב נסיעה ישר .
זאת אומרת שהיא משתחררת / מנסה להשתחרר .
כדי שהיא תשתחרר אחד מהצירים של הסרן הנעול ( אחורי במקרה שלך ) חייב להיות בעומס
או במהירות שונה מהציר השני ( שנמצא על אותו סרן ) .
****
אתה בטוח שקוטר הגלגלים זהה ( למדוד עם מטר את הקיף הגלגל )
אתה בטוח שלחץ האויר בגלגלים זהה
אתה בטוח שהצמיגים זהים ( יצרן / כיוון סיבוב / פרופיל סוליה ) .
אתה בטוח שהמרחק בין מרכז ציר אחורי למרכז ציר קידמי זהה כאשר אתה מודד בין צד ימין לצד שמאל . ( בדיקה זאת יש לעשות כאשר ההגה במצב ישר ! )
אתה בטוח שאין חופש פנימי בחיבור של אחד הצירים לסרן ( ???? ) זאת שאלת השאלות
במידה וכל שאר הבדיקות יצאו תקינות .
****
איציק
קודם כל, תודה איציק על התשובה הרצינית והמפורטת.
שנית
[/color]אתה בטוח שקוטר הגלגלים זהה ( למדוד עם מטר את הקיף הגלגל )
אתה בטוח שלחץ האויר בגלגלים זהה
אתה בטוח שהצמיגים זהים ( יצרן / כיוון סיבוב / פרופיל סוליה ) .
אתה בטוח שהמרחק בין מרכז ציר אחורי למרכז ציר קידמי זהה כאשר אתה מודד בין צד ימין לצד שמאל . ( בדיקה זאת יש לעשות כאשר ההגה במצב ישר ! )
אתה בטוח שאין חופש פנימי בחיבור של אחד הצירים לסרן ( ???? ) זאת שאלת השאלות
במידה וכל שאר הבדיקות יצאו תקינות .
****
כל הצמיגים אצלי מאותו דגם ואותה מידה, האחוריים משופשפים יותר והקידמיים חדשים יותר ושלמים יותר, ניראים לפי העין זהים.
לחץ האויר זהה לפי שני מדי-לחץ שונים
לגבי מרחקי מרכזי צירים - לא מדדתי אני כבר בודק.
( ועכשיו כשאני חושב על זה, הוחלפו אצלי כמה עלים פה ושם ויכול מאוד להיות שמאז הצחילו הצרות ! )
איך אני בודק את החופש הפנימי ? בין מה למה ? הכוונה חופשים בדיפרנציאל ? בנעילה ? בלוקרים ? אם כן אז ישנו איזשהו חופש מצטבר בכל המערכת של כלום , אולי מעלה או שתיים.
קוטר מדוד של הגלגלים אני אמדוד גם עם מטר של תופרות.
צועניה ..
מרחקי מרכזי גלגלים.
2.87 בצד שמאל
2.85 בצד ימין
זה מספיק הבדל בשביל שהנעילה תפרש את זה כסיבוב ??
צועניה ..
אם הלוקרים פתוחים זה בכלל אמור לנסות להפתח\להרעיש בנסיעה?
ב 2X4 עם לוקרים פתוחים הנעילה ובעצם שום מכלול הנעה בסרן הקדמי לא זז..
הפרש מרחקים שנמדד הוא קטן... אם יהיו תקתוקים מהנעילה הם יהיו בהפרשים מאוד ארוכים בין תקתוק ותקתוק.. מהו תדר התקתוקים ביחס למהירות כמובן?
אתה מדבר על נסיעה ב 2X4 או ב 4X4?
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
4X4 - ברור
ב 2X4 הסרן הקידמי לא משתתף בחגיגה.
קצב התיקתוקים מהיר מאוד אולי 10 בשניה .. אי אפשר לספור.
אני מתחיל לחשוב שזה לוקר בכלל כי הנעילה פועלת מצויין ( עליתי היום את המוחרקה והשתדלתי להקשיב לתיקתוקים, בכל מצב שבו העבירות קשה, לא היו תיקתוקים בכלל בסיבוב יש תיקתוקים איטייים רגילים של לוקרייט, בהאצה ( בקו ישר ) יש רצ'ט מהיר.
העניין הוא שהלוקרים עובדים וניראים בסדר.
כשהסרן באויר + הילוך + לוקרים, אפשר להרגיש היטב את הנעילה ואת הרצ'ט הרגיל.
אני מין הסתם מנסה להמנע מלפרק את החבר השלישי.....
צועניה ..
שמרו על קשר