איזה רכב?
הנדנדות בחלק הקדמי של הקפיצים או האחורי (שאקל רוורס)?
אהלן,
מדובר על רכב ישן (אוטוטו אספנות) , קפיצי עלים , שני סרנים חיים, הקפיצים מעל הסרן.
יש לא מעט רעידות בעיקר בשילוב ל4X4, לדעתי מזוויות שונות ומשונות של הפניונים ויציאות הטרנספר.
צירפתי תמונה של השימסים / קלינים אותם אני מרכיב על הקפיצים הקדמיים כאשר הצד ה"שמן" הוא עם כיוון הנסיעה:
הפיניונים שניהם בעלי זווית כלפי מעלה - אל כיוון שילדת הרכב, בעוד הטרנספר בזווית קצת לא יפה ונוטה מטה עבור הסרן הקדמי ומעלה עבור האחורי.
מה הכיוונים שעלי להתחיל לבדוק? האם להוסיף שימסים כאלה גם לסרן האחורי?
אולי השימסים מקדימה אמורים להיות בעלי זווית גדולה יותר? מה הדרך למודד את הזוויות האלה?
ללכת ישר לכיוון של מפרק כפול על גל ההינע הקדמי ובכך לבטל את כל הרעידות?
כיצד הכי נכון ליישר את הזווית בה הטרנספר נמצא?
תודה רבה על העזרה!
ליאב
איזה רכב?
הנדנדות בחלק הקדמי של הקפיצים או האחורי (שאקל רוורס)?
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
סמוראי ארוך.
ההתחלה היא לוודא שהטרנספר יושב במקומו.
אתה צריך להתסכל על סמוראי תקין ולהשוות...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
יש קלינים כאלה בינוביץ, במידות 2,4,6 מעלות....
עלות לפני חודשיים : 100 ש״ח.
אצלי בהיילקס מורכבים של 4 מעלות, מתקנים את הזוית של הסרן אחרי הסקראצ׳...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדקתי והטרנספר יושב טוב, עכשיו שמתי לב שהצלב מורכב ב90 מעלות בדיוק - לא שמתי לב לזה קודם, אחליף אחה"צ ואעדכן.
אורי הסתכלתי על רכבים אחרים והטרנספר יושב במקום.
לגבי הזוויות של ה-קלינים. יש דרך נוחה למדוד כמה הסטייה אצלי?
כן.
קודם כל הצלבים בשתי הקצוות צריכים להיות באותה תנוחה.
מקדימה ... נקבעת זווית ההיגוי קודם כל, ולא הפיניון.
תמדוד זווית קאסטר ברכב מקורי או בנתונים טכניים ברשת...
למיטב זכרוני מדובר ב6-7 מעלות, אבל תבדוק אותי...
ואם אחרי שהבאת את הסרן הקידמי לזווית המקורית .. הפיניון לא יוצא מקביל ליציאה מהטרנספר.... תצטרך קרדן כפול.
אחורה,
מישור הפיניון צריך להיות מקביל ליציאה מהטרנספר.... אם לא תצליח להגיע לזה בגלל ההגבהה תזדקק לקרדן כפול... אבל אז גם הסרן צריך לצאת לכיוון הטרנספר למיטב ידיעתי ולא מקביל, כמו בשימוש בדרייבשאפט סטנדרטי.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
רכב עם הנעה קדמית נשלטת... למה קרדן כפול בדיוק? רועד לך בשטח ב80 קמש?
לאחורי אני יכול להבין, לקדמי לדעתי זה קצת בזבוז כסף... אבל כל אחד והתחושות שלו
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
כרגע רועד לי החל מהקמ"ש הראשון בשילוב מלא לארבע על ארבע.
משולב בלי לוקרים לא רועד.
הרכבתי את גל ההינע ישר עדיין רועד, יש טעם לקחת אותו לאיזון בסדנא?
יש לי עוד דרייבשאפט קדמי של סמוראי במחסן, אפשר גם איתו לנסות. לא יודע מתי הם עברו איזון.
תתחיל במה שלא עולה כסף ותמשיך משם.
אתה יכול גם לנסות להשאיל מחבר דרייבשאפט לבדיקה
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
אם דרייבשאפט קדמי "לא רועד אצל חבר" אז הוא גם לא ירעד אצלי?
יכול להיות שזה שילוב של כמה דברים שאיזון הדרייבשאפט הוא רק אחד מהם?
למזלי סמוראי קצר וסמוראי ארוך זהים בגל הינע הקדמי![]()
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אולי צלב תפוס?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
טוב אז גם הכל הינע האחורי היה מורכב גם הוא הפוך ב90 )שיני הזחה(.
הצלב בדרייבשאפט המרכזי מהגיר היה תפוס והוחלף.
כרגע ב2 על 4 הרכב נוסע בלי רעידות כלל.
בנוגע ל4 על 4 עדיין יש את הבעיה.
הגל הינע האחורי עבר איזון ממש לאחרונה! למישהו יש גל הינע קדמי שעבר איזון לאחרונה או לחילופין גל הינע קדמי עם קארדן כפול?
דבר נוסף שיכול לעזור / לתת כיוון זה אם יש למישהו קליינים כמו בתמונה למעלה בעלי זווית גדולה של 6 מעלות לדוגמא.
תודה רבה!
שמרו על קשר