יפה, ספר הרכב + מטר אמור לשכנע כל בוחן סביר שישבנו מכוסה, פתרון יצירתי למעבר טסט אם מערימים קשיים.
שלום לכולם,
בעקבות השרשורים בנושא בפורום רישוי 4X4 בישראל
(הנחיות קפדניות של משרד התחבורה למכוני הרישוי לבדיקה שאין חריגה מנותני יצרן לרכבי 4X4 ),
החלטתי לבדוק הסוגיה בטרופר שלי.
אז מעיון בספר האחזקה המלא לטרופר של היצרן יש אין סוף מידות של מרחקים וזויות בחלקי השילדה
(מתאים למתיחות ובדיקה לאחר תאונה) אבל,
שום נתון לגובה הרכב.
אז חיפוש בספר הרכב (בפרק נתונים טכניים) מעלה נתון של גובה כללי (במשקל הרכב המוכן לנסיעה) :
1840 ממ' עבור טרופר 5 דלתות
1835 עבור טרופר 3 דלתות
לרכבים שאושר להם ע"י UMI והחליפו למידת צמיגים 31/10.5/15 במקום 245/70/16 המקוריים,
הערכים צריכים להיות בתוספת "1 . דהיינו,
גובה כללי (במשקל הרכב המוכן לנסיעה) :
1865 ממ' עבור טרופר 5 דלתות
1860 עבור טרופר 3 דלתות
ממליץ לבדוק גובה הרכב מהצד בחלק האחורי (הגבוה יותר) מקו אמצע טבור הגלגל.
המוגבהים תופתעו אבל החריגה (אם יש) מנימלית ופתירה בפשטות באמצעות ....
מה שכן הייתה פיסקה מעניינת בספר הנהג
מה זאת אומרת "שימוש במערכת מתלים חזקים (כבדים) יותר לשיפור השרידות ..." ?
האם זה רמז להכרה של היבואן באפשרות החלפת קפיצים ומרסנים משופרים HD ?
רענן
יפה, ספר הרכב + מטר אמור לשכנע כל בוחן סביר שישבנו מכוסה, פתרון יצירתי למעבר טסט אם מערימים קשיים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
רענן,
להי לבי עם הפקיד ממשרד התחבורה שינסה לפתור את סוגית הרפיצים והבולמים.
לא מצליח למצוא כלל אצבע שיוציא אותו יבש מהסוגיה הלא פשוטה טכנית ומשפטית הזו וחסרת החשיבות הבטיחותית.
גם אני מדדתי את הארב ולדעתי אצלי אין חריגה אבל החלטתי להפסיק להשקיע בזה מחשבה ולבטים כי אני משוכנע שזה יגמר באותה המהירות שזה התחיל...
רענן הפתעת אותי....
הספר הזה חארטות חארטות ועוד חארטות...
מתורגם מאנגלית לעברית (וכנראה עם טעויות)במקרה הטוב ע"י אחד שמועסק משעמום אצל היבואן.
כתוב שם גם משקל לרכב בנזין 3.5 ידני, איפה ראית כזה בארץ?
RAM 3500 on "35
נדב,
ראשית שאתה כותב חארטא ושיש טעויות , כדאי שתציין ותוכיח, חובת ההוכחה עליך.
שנית, דווקא לא רואה בעיה בתרגום אחד לאחד .
שלישית, זה שהיבואן החליט לא הביא רכבים ידניים לא מוכיח כלום בטענותיך.
רביעית והכי חשוב !
זה נתון רישמי של היבואן, אף בוחן לא יוכל להחליט עפ"י מראה עין שהרכב גבוה ללא מדידה !
אם להם יש נתון אימפרי אחר (לא מאמין שיש להם) , שיתכבד וימדוד.
אני מדדתי לחומרא עם פלס ....
רענן
אם אתה לא מגביה ב 2" את ה"תוסיק" של הטרופר, העסק לא מתפקד בשטח.
לצערי אני מניח שהבוחנים במכוני הרישוי יעלו על זה מהר מאוד.......
הנתון האמריקאי שאני מכיר לגיפים הוא 40 אניצ׳ לרום הפנס חזית ראשי.
מישהו מכיר?
רענן, אולי לא הבנת אותי נכון, אני חושב שאין לך שום בעיה, אתה מתעסק בשטויות, הרבה חברים עברו טסט בלי בעיה ואתה יודע טוב מאוד מה אפשר לעשות עם טרופר, בקיצור סע ותהנה אנחנו סתם חופרים פה.
לגבי הספר, רשמתי לך שכניראה יש טעויות, ראיתי טעויות אמנם בספר רכב ממותג אחר שגם מתורגם באותה שיטה.
RAM 3500 on "35
תמיד טוב שתהיה תוכנית BACKUP למקרה של בוחן מבוהל שמחליט שהרכב מוגבה ולא תקין ללא שום ביסוס טכני.
רענן
קח בחשבון שהנתון שפירסמת פה עלול לשמש כחרב פיפיות.
ז"א מה שיכול להוכיח שהרכב תקין מבחינת גובה יכול גם לשמש כהוכחה שהוא לא תקין..
יודע !
מניח שמי שניגש לטסט וגם אם הינו חורג מהנתון, יעדיף להערך אפילו במתן תשובות.
מי שלא חורג (ותאמין לי שזה רוב רובם של הטרופרים) , יעדיף להוכיח לבוחן שהוא טועה
ע"י מדידה פשוטה מאשר להיכשל ע"י קביעה שרירותית ואחר כך להיכנס למסכת הוכחה "שאין לו אחות ..."
רענן
עזוב אותך מדוגמאות פרטניות של "זה בסדר" אז בטוח אני "כשר".
הגובה, אולי כשר למהדרין - אין לי דרך לבדוק וגם לבוחנים לא.. לכן הכל שרירותי וקשה להתווכח.
אם ירצה להכשיל (למשל, אם תתחכם יותר מידי ולא תרצה להחליף מספר, שלפי התמונה הוא לא ברור לחלוטין!) יבקש אישור להפעלת מכשיר קשר (זוכרים שהיתה תקופה שלא ניתן היה לעבור טסט אם לא הראית קבלה על... תשלום אגרת רדיו וטלוויזיה.. גם אם לא מותכן רדיו ברכב או שהצהרת שאתה מאזין רק לטייפ...) ונראה לי שהגלגל קצת בולט מהכנפיים ואני לא בטוח שהג'אנטים במידה המקורית ויש המון ליכלוך (קצף??) שמקשה על הראות ויש מיגונים/מדרגה (מופיע בחוזר/מזכר ה"מזוייף", לא?) ו...
בקיצור, כשכל כך הרבה בלגן מסביב... כלום לא "חוקי למהדרין" - כשבא לכלב ללקק.. שום דבר לא יעצור אותו.
ושלא אובן לא נכון - אני מאחל לך כל טוב ושתעבור ובלי בעיות... ואז לא תהיה לך שום בעייה. היא תישאר אצל אלה שלא עברו.. ברכב "כשר למהדרין" אחר.
- - - Updated - - -
ועוד משהו.
אם אפילו הוא מספיק לגמרי ו"יודעים מה הוא מסוגל לעשות" אז אולי בעצם הם צודקים, שם במשרד התחבורה... אפשר בלי שום הגבהה ובלי גלגלים גדולים יותר (אפילו לא בחצי מידה) ובאמת צריך לאסור כל שינוי שהוא...
מה אתה בעצם אומר, רענן?
ברנרד,
בסוף יכריזו עליך דין מוסר...
שכחת באיזה צד אתה?!
אתה לא מסוגל לנצור?!
אני?
זה רענן שמתגרה ברשויות עם "חוקי למהדרין"...
ואני בכלל לא יודע אם הצילום זה האוטו שלו..
ובטח שלא אמרתי שום דבר שלא דוסקס פה כבר אלף פעם.. כולל עניין מכשירי הקשר..
אמנם רכב אחר, אבל בדיסקברי מוטבע על מגן השמש של הנהג שרטוט המציין את גובה הרכב בוריאציות שונות (גג חלק, גג עם סאנרוף פתוח, או גג עם פסי גגון לאורך).
נראה לי שזה יתן אחלה פתרון בטסט הבא כשהבוחן יציק (הרכב סטנדרטי אבל עם בולמי פוקס, ובלי חצאיות אז נראה יותר גבוה ממה שהוא באמת).
שמרו על קשר