Close
מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16
  1. #1
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל יחסי העברה בדיפנדר? רצועת כוח?

    נתחיל בזה שאני לא בא להקניט אף אחד, באמת מעניין אותי לדעת.

    נמשיך בזה שרוב הנסיון שלי על דיפנדר בשטח הוא כנוסע, לרוב חגור מתעפץ מאחור.
    בתור נהג בשטח הנסיון די מצומצם ובשטח מאתגר עוד פחות.

    ולאן זה מוביל?

    הר חמרן, האמבטיה מדרום לצפון,יורדים בדרדרת ועולים בחלק עם המדרגה.
    אחרי המדרגה עצרנו באמצע העליה תא הדיפ' 110 (קאונטי לא עמוס במיוחד שאמור להיות עם מנוע במצב טוב מאד,גיר דיפ'ידני מקורי) עצירה לצורך גרירה של סמוראי מעבר למדרגה הגבוהה יותר(לא היה לנו זמן לשרוף על מלחמת אגו של סמוראי סטנדרטי כנגד המדרגה הנ"ל).

    מכאן אנוכי מתיישב ליד ההגה ומנסה לבצע זינוק בעליה פשוט אבל פאדיחה, הרכב נכבה,נסיון שני עם יותר גז והרכב בקושי הזיז את עצמו. חשבתי שאולי משהו לא בסדר,בלם יד משוך, נאדה-סתם לא זז.
    נסיון שלישי,כבר מתחיל להיות לא נעים,בעל הרכב אומר שצריך לתת גז לפחות לטורים שהטורבו נכנס לעבודה אחרת זה לא יעבוד, המנוע נושם רק בטורים האלו,פחות מזה בזינוק בעליה אין מה לדבר.

    להשוואה זינוק בעליה בהילוך 1L בטויוטה באותו המקום זה לתת גז קצת מעבר לסרק ולעזוב את הקלאצ' והרכב זז,נופח בשחור וזז,גם אם הוא עמוס ובמקום הזה הרכב היה כבד יותר מהדיפ'.

    אחרי זה שמתי לב שבכל מצב כמעט הדיפ' נוסע מעט מהר יותר, בלימת מנוע בירידות וגם זחילה בעליה.


    ככה זה אצלכם?
    רצועת כוח בעליה רק בתחום של הטורבו?
    יחסי העברה ארוכים יותר מאשר בטויוטה במצב LOW?

  2. #2
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    לא בדקתי במספרים אבל גם מתחושה הילוך ראשון בhi בטויוטה נמוך הרבה יותר.
    דיפנדר בhi בקושי סוחב את עצמו בעליות.....בlow הרכב אמור להיות בסדר גמור, הקלאץ מאוד שונה מרכבים אחרים והרבה פעמיים כשחברים נוהגים לי ברכב הוא נכבה להם בגלל זה ולא בגלל עניני סחיבה/יחסי העברה.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2003
    מיקום
    דרום
    הודעות
    24

    ברירת מחדל

    לא מכיר יחסי העברה בטויטה, בדיפנדר סטנדרטי - 3.69X3.32X3.54=43.36:1
    (בהזנחה של צמיגים כמובן)

    "רצועת כוח בעליה רק בתחום של הטורבו?" אם הבנתי נכון את הסיטואציה נקודת הכשל מבחינתך הייתה דווקא במומנט, שהוא - 195LB/FT ב 1800 סל"ד.
    דווקא פה ידועים מנועי ה TDI בערכי מומנט יחסית גבוהים בתחום סל"ד נמוך.

    מניסיון אישי לא נתקלתי בבעיות "סחיבה"/כוח בעליות/מעלות/מדרגות (זה לא אומר שלא הייתי רוצה עוד). אחד הדברים שאני אוהב ברכב זה ל"גרגר" אותו בתחתית הסל"ד, ללא גז, למעבר מכשולים.

    גררנו ונגררנו בעליות ובמורדות כולל דפנדרים אחרים, עמוסים, ששוקלים קצת יותר מסמוראי, תמיד יש צורך בעוד כוח מצד שני סה"כ סביר.

    מיקי

  4. #4

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ארז
    דיפנדר בhi בקושי סוחב את עצמו בעליות.....
    אתה עושה צחוק? במעלה עקרבים אני משלב לLOW כי בהילוך שני HIGH הגרוטאה נכבית.

    ארז, אני מבין את התסכול שלך במלחמות דיפנדר - היילקס, אבל את תואר ה"אין מנוע החלש ביותר במדינות הבילתי מפותחות" אי אפשר לקחת מאיתנו! זכינו בו ביושר...

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  5. #5
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ארז
    הקלאץ מאוד שונה מרכבים אחרים .
    כן, מזמן תהיתי למה רגל שמאל שלכם עבה\שרירית יותר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי מיקי
    גררנו ונגררנו בעליות ובמורדות כולל דפנדרים אחרים, עמוסים, ששוקלים קצת יותר מסמוראי, תמיד יש צורך בעוד כוח מצד שני סה"כ סביר.
    זה עוד בשלב שהסמוראי לא מחובר, לי תמיד היה הרושם של רכב שיכול וזוחל על הטורים בשטח,גם בעליות ופתאום הפתעה.
    אולי בגלל שרוב הדיפ' שראיתי נוסעים בשטח קשה באמת היו בנזין.

    טוב,
    מצאתי משהו שנמרוד העלה פעם.

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    בלי נדר אם יש מומחי טויוטה, תקנו אותי.

    גיר -
    1. 3.928
    2. 2.333
    3. 1.451
    4. 1.000
    5. 0.851
    רברס : 4.743

    טרנספר:
    גבוה 1:1
    נמוך 2.566 או 2.276 (לדעתי 2.56)

    סרנים:
    4.30 או 4.873 או 4.56
    45.961=4.56*2.566*3.928


    45.96 בראשון נמוך מול 43.36 כ"כ מורגש?

  6. #6
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי יוני5
    אתה עושה צחוק? במעלה עקרבים אני משלב לLOW כי בהילוך שני HIGH הגרוטאה נכבית.
    יוני5
    אם אתה רציני אז אתה שיאן האיטיות גם בשביל היילקס, את מעלה עקרבים אני עולה בהילוך שני HIGH... :mrgreen: ממש היילקס "ספורט"..
    לא שזה משנה הרבה ההבדל בין 15קמ"ש ל25קמ"ש.. :roll:

  7. #7
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    אני בחג האחרון הייתי קשור במשך שבוע ל110 אחר בכל עליה שהייתה מעבר ל2 מעלות....(יצאתי לטיול ב2X4 הנעה קדמית בלבד....), לא נתקלנו בשום בעיה לגרור את הרכב שלי(כבד פי 2 לפחות מסמוראי),כשאני עמוס בציוד,7 כלבים ואני :lol: והרכב הגורר עמוס גם הוא במשקל רב....
    גרירה מבצעים בכל רכב בהילוך LOW.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  8. #8
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל

    חברה אתם מפספסים את העניין,
    המקרה המתואר היה עוד לפני משיכת הסמוראי,אחרי שדיפ' התחיל סוף סוף עם לא מעט גז לזוז והרצועה נמתחה הוא משך את הסמוראי למעלה, לא היה לי ספק שהוא ימשוך את הסמוראי רק לא חשבתי שהוא צריך כ"כ להתאמץ.

    השאלה התייחסה לתחום יעילות מנוע של הדיפנדר ויחסי העברה שלו.


    שוב,
    45.96 בראשון נמוך (היילקס)מול 43.36 בראשון נמוך (דיפנדר110 96')לא נשמע לי כזה הבדל גדול אז איך ההבדל מורגש כל כך בשטח?

  9. #9

    ברירת מחדל

    דורון,

    גם הצמיגים של הדיפנדר גדולים יותר. עד כמה משמעותי? לא יודע.
    בכל מקרה, גם אני קיבלתי את התחושה הזו בדיפנדר.

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  10. #10
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2003
    מיקום
    דרום
    הודעות
    24

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן

    שוב,
    45.96 בראשון נמוך (היילקס)מול 43.36 בראשון נמוך (דיפנדר110 96')לא נשמע לי כזה הבדל גדול אז איך ההבדל מורגש כל כך בשטח?
    ציטוט נכתב במקור על ידי יוני5
    גם הצמיגים של הדיפנדר גדולים יותר. עד כמה משמעותי? לא יודע.
    בכל מקרה, גם אני קיבלתי את התחושה הזו בדיפנדר.
    שמעתי על אנשים שהתלוננו על אין סחיבה במעבר מ "31 ל "32, נשמע לי קצת מוגזם, אולם, עם תחושות אי אפשר להתווכח. אם נוסיף הבדל של 6% ביחסים שהוא כשלעצמו פי 2 ממדד התחושה במעבר מ "31 ל "32, והרי לך פי 3 תחושה.
    זה כבר נשמע אמיתי ומורגש - או שלא.
    נהגתי בהיילקס, לי הוא מרגיש יותר קצר.

    מיקי

  11. #11

    ברירת מחדל

    לא יודע... ב1LOW דיפנדר מזנק בכל עליה בסרק. לפחות הTDI שלי. לפני לא הרבה זמן גררתי CJ בעליה די תלולה (שנינו עמוסים אחרי טיול). התחלתי נסיעה ב1LOW ולא היה צריך יותר מהרמת קלאצ' כדי להתקדם. אח"כ זינקתי שוב בעליה עם הCJ מאחורה ב2LOW- שוב, בלי ללחוץ. נכון, בHI המצב אחר, וחייבים לתת קצת גז.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  12. #12
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk
    לא יודע... ב1LOW דיפנדר מזנק בכל עליה בסרק. לפחות הTDI שלי.אסף.
    זה מה שאני רגיל בדיזלים כאלו,זה מה שניסיתי לעשות-הרכב לא אהב את זה ונכבה.
    ננסה דיפ' אחר בשביל פרופורציה נוספת.

    ציטוט נכתב במקור על ידי מיקי
    שמעתי על אנשים שהתלוננו על אין סחיבה במעבר מ "31 ל "32, נשמע לי קצת מוגזם, אולם, עם תחושות אי אפשר להתווכח. אם נוסיף הבדל של 6% ביחסים שהוא כשלעצמו פי 2 ממדד התחושה במעבר מ "31 ל "32, והרי לך פי 3 תחושה.
    נהגתי בהיילקס, לי הוא מרגיש יותר קצר.
    הדיפ' הנ"ל באמת עם 32,ההיילקס עם 31, גם נהג הדיפ' אמר שההיילקס מרגיש לו קצר ורואים את זה גם בנהיגה שלו בנטיה למשוך הילוכים מעבר למה שצריך ויעיל בהיילקס.

    דברים מתחילים להתיישב.

  13. #13

    ברירת מחדל

    רגע... זה היה TDI או TD5 ??

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #14
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,051

    ברירת מחדל

    110 COUNTY שנת 97' TDI סטנדרטי עד העצם.

  15. #15

    ברירת מחדל

    שמע... זה מוזר. נכון שהLO בהיילקס יותר קצר ( או לפחות מרגיש ככה), אבל עדיין... יכול להיות שעניין הקלאצ' ה"מוזר" היה לך זר, אולי הרכב הזה ספציפית "עייף".

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  16. #16
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    בית לחם הגלילית
    הודעות
    19

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ארז
    אני בחג האחרון הייתי קשור במשך שבוע ל110 אחר בכל עליה שהייתה מעבר ל2 מעלות....(יצאתי לטיול ב2X4 הנעה קדמית בלבד....), לא נתקלנו בשום בעיה לגרור את הרכב שלי(כבד פי 2 לפחות מסמוראי),כשאני עמוס בציוד,7 כלבים ואני :lol: והרכב הגורר עמוס גם הוא במשקל רב....
    גרירה מבצעים בכל רכב בהילוך LOW.
    ברור שלא נתקלת בשום בעיה... הרצועות התחברו והתנתקו מעצמן לפני / אחרי כל עליה...

נושאים דומים

  1. יחסי העברה
    על ידי bsorero בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 26-04-11, 22:35
  2. יחסי העברה 4/10
    על ידי רועי חלפים בפורום פורום מסחרי
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 11-08-10, 12:03
  3. יחסי העברה (איזה יחסי העברה בטרנספר נ.נ.? - הכותרת נערכה)
    על ידי huski360 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-02-09, 00:07
  4. יחסי העברה
    על ידי asi בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 27-05-07, 23:05
  5. יחסי העברה
    על ידי זוטא56 בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 01-11-03, 09:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •