לא מאמין במדע הלא מדויק שיש בשעונים המקוריים...
ממליץ על ניסיון שנרכש במשך הזמן והטיולים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שאלת תם-
במיצובישי Q ארוך 2800 שנת 98,
מה הזויות הגבוליות שניתן לנסוע בהן בטיפוסים לפי המד הנמצא על לוח השעונים?,
קחו בחשבון שהג'יפ מוגבה 2.5".
לומד להכיר את הג'יפ.....![]()
לא מאמין במדע הלא מדויק שיש בשעונים המקוריים...
ממליץ על ניסיון שנרכש במשך הזמן והטיולים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם תמשיך להיסתכל על המד הזה אתה באמת תימצא את עצמך הפוך...
RAM 3500 on "35
ה"קלינומטר" הוא צעצוע עם הרבה דאווין שנועד להעביר מסר של "קוקפיט מקצועי/מאובזר/מפנק/מתוחכם" ובעיקר להרשים באולם התצוגה.
בפועל חסר תועלת או ערך ממשי.
כדי לקבל את נתוני הביצועים עפ"י היצרן תפתח את ספר הרכב - ותזכור שהנתונים מתייחסים לרכב סטנדרטי, ריק מציוד ונוסעים ובתנאי מעבדה מבוקרים.
בפועל - כל רכב לגופו, בהתאם למתליו, צמיגיו, גובהו, משקל הציוד שמועמס בו, פיזור ומיקום הציוד ברכב וכו'.
במקרה של פאג'רו Q - לא פעם נתקלתי במוגבהים שאם נתעלם לרגע ממרווח הגחון וזויות הגישה/נטישה/בטן הטובות יותר שלהם, בכל זאת טיפסו פחות טוב ואיבדו אחיזה מהר יותר מהסטנדרטיים. כנראה עניין של מרכזי כובד.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
מוטות פיתול מתוחים (אין מהלך מקדימה)+קפיצים קשיחים יותר מאחור=-פחות אחיזה ופחות יכולת להעביר כוח לקרקע.
לגבי המד זוית,
הרגשת הבטן שלך לא אמורה לתת לך להגיע אף לא קרוב לזווית האמתית שהרכב ייפול על הצד.
בתיאוריה, במבדק סטאטי של הטיה, הרכבים האלו יודעים להגיע לזווית צד חריפה שאתה לא יכול לעמוד בה, בפועל, אתה תרגיש רע מאד הרבה לפניה.
עדיף להסתכל החוצה ולהבין את התחושת בטן מאשר להסתכל על המכשיר הזה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
פג'רו q נוטה להצליב ולהרים גלגלים ולהיתהפך הרבה יותר מהר מאחרים בגלל מהלכי מתלה קצרים מאוד ו"בזכות" נעילה אחורית, מניסיון הגעתי איתו למצבים כאלה של כמעט ו... במקומות שאחרים עברו הרבה יותר יפה.
יש הרבה סירטוני "הדגמה" ברשת.
RAM 3500 on "35
חשוב לומר שמה שהופך כלים כאלו הוא זווית משולבת. למשל ירידה של מדרגה אלכסונית. במצב כזה גם כשהרכב נופל על הגלגל הקדמי הרחוק יותר, והאחורי הנגדי שלו מתרומם באוויר בתנופה, הקלינומטר יראה שהרכב בכלל לא בשיפוע צד. כיוון שמדובר בשילוב לא מאוזן של מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור, זו סיטואציה שדורשת שהנהג יזהה אותה ויפעל בהתאם - בעיקר יימנע מבלימה - ולא יעסוק בטיסת מכשירים.
אסף.
http://youtu.be/6uovtvAoPLc
דקה 6:30
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועוד אינטילגנט מהיום
Sent from my iPhone using Tapatalk
כול מה שנאמר לפני מאוד נכון
ממליץ מאוד לשים ספייסרים של 1.5"
על הגלגלים להרחבת בסיס הגלגלים
הרכב מתנהג אחרת לחלוטין יציבות גבוהה במיוחד בשפצים
אין כול תחושה או נזקים על מערכת ההגה
וזה לאחר שנה של שימוש
מצטרף להמלצה של עמירם בנוגע לספייסרים..
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק לקחת בחשבון שזה מגדיל מאמץ במייסבים ומעיף בוץ לשמיים..
לגבי ההתהפכויות בשפ"צ, ברובן נגרמות מבחירת מסלול שגויה משולבת עם עודף נחישות בעליה, ולחיצה מיותרת בפניקה על הבלמים בירידה.
שום שעון לא יעזור למנוע טעות כזאת, בדטמה לשנורקל ופנסי ערפל...
Sent from my LG-D800 using Tapatalk
מה שלא נכנס בכוח נכנס עם יותר כוח..
לדעתי וכבר כתבתי את זה - פאג׳רו דור 2 מוגבה, ״מתוח כמו קונדום״ כמו שמישהו אמר, חייב היפוך בולג׳וינט כדי להחזיר את מהלך הפתיחה והגמישות של המתלה הקדמי. זה יהיה ניכר בחריצים שם תהיה לו עוד תמיכה, ובירידות, ובכלל....
(וזו לא פעם ראשונה שאני כותב את זה, רק נראה לי שוב רלוונטי).
אסף.
לי יש קיט. אני רק מפחד להרכיב בגלל רישוי וכו
תרכיב, אף אחד לא ישים לב. מנסיון (בעצם... מה יש בקיט? חוץ מבולג'וינט וברגים מחוזקים? אם בקיט יש בלוק הגבהה הוא לא חובה).
זה כמעט BOLT-ON.
החשוב אחרי זה הוא לבדוק ברצינות כל כמה זמן את החופש בבולג'וינט - כי זה הופך להיות כמו בפראדו, אם לא בדקת, ונשבר - לא נעים בכלל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הקיט כולל ספייסר חרוט שיושב בין המשולש לבולגויינט ויש עליו קצת אורך. וגם ספייסר שיושב בין המשולש לשילדה לפיצוי. כהכנה קניתי בולגויינטים מקוריים ,תכננתי לצבוע את הכל בשחור וגם לקדוח לפחות זוג מהברגים לטובת חיבור פין פציל (כבר נפתחו לי ברגים כאלה).
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
נראה, כמה מקומות ששאלתי לא ממש היו מוכנים לעשות כיוון למתלה שכזה, או לבצע את ההמרה (לאחר הרכבת הספייסרים).
מה שכן, אחרי שלוש שנים עם הרכב... המתלה הקידמי של הQ הוא דיי גרוע, ואני עדין.
שמרו על קשר