בדוק מתח כאשר הרכב לא מונע.
מצבר היה "מת" אחרי 4 ימים שהאוטו עמד (לא אופייני, כבר קרה בעבר שהאוטו עמד ולא הייתה בעיה עם המצבר). מדובר בשנפ בן שנתיים פלוס.
הנעתי עם כבלים בקלות, ומאז הנעתי ונסעתי כבר כמה פעמים בלי בעיה. טעינה של המצבר כשהמנוע עובד= 14 וולט.
מה זה - מצבר עומד להגמר? להחליף?
תודה
חמי
בדוק מתח כאשר הרכב לא מונע.
.....וגם בדיקת זליגה..
שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260
נכון, אבל זאת בדיקה מעט מורכבת יותר מסתם לתקוע זוג הדקי רב מודד על קטבי המצבר.
בכל אופן חמי אם אתה לא יודע איך לבדוק זליגה תכתוב ונסביר.
* אתה צריך רב מודד שמודד זרם. מיקום הפרוב החיובי על רב המודד עצמו שונה מהמיקום שבו הפרוב מורכב כשמודדים מתח- כתוב על הרב מודד עצמו.
* מכוונים את הרב מודד למדידת זרם A - אם רב המודד הוא בלי סקאלה אוטומטית נכוון לערכים נמוכים - 0-2A או 200MA אמפר.
* כאשר הרכב כבוי וכל הדלתות סגורות מנתקים את הקוטב החיובי מהמצבר, עם פרוב אחד נוגעים בקוטב המצבר ועם השני נוגעים בטרמינל כך למעשה הרב מודד הוא בטור למצבר.
* הערכים הנורמליים למדידה הם כמה עשרות מילי.
* לא להיבהל אם ההזעקה משתגעת או אם תקבל טלפון מאיתורן.
* הבעסה היא שהרדיו מתאפס, גם מזה אפשר להימנע אם משתמשים בכבל מגשר שאותו מסירים בזמן הבדיקה.
יקירי:
קודם כל, צירוף המילים "שנפ" + "בן שנתיים" איננו מבשר טובות....
הציעו לך כאן שלל בדיקות מעולות ופשוטות לביצוע. אוסיף עוד אחת, והיא בדיקת המצבר בעומס (יש מודד ייעודי לנושא).
בין אם יש בעיה נוכחית בטעינה, בזליגה וכד' ובין אם הכל תקין והסיבה היא שמשהו נשכח עובד וגרם להתרוקנות המצבר, צריך לבדוק שלא נגרמה טראומה למצבר, שהיא מאחוריך ולא תפתיע בעתיד.
הייתי בודק כאמור מתח במנוחה, זליגה, (אני לא מניח שאתה יודע / יכול לבדוק ריכוז חומצה).
הייתי מוודא גם שפני הנוזל בתאים בגובה המתאים.
כאן הייתי עוצר.
טוען עם מטען חכם / אלקטרוני את המצבר למשל יממה - ואז בודק בעומס.
כשלון כאן - יחייב החלפת מצבר.
הצלחה - תדחה אותו בזמן כלשהו...
להבנתי אתה מהשפלה, אם תרצה סיוע פנה בה"פ.
PW
המלצה, חפש האם נורת תאורת תא המטען עובדת כל הזמן ואינה גלויה לעין, או צרכן דומה אחר, מנסיון אישי עם נורית תא המטען ברכב סדאן שדלקה כל הזמן וחיסלה מצברים בעקביות במשך שנה וחצי עד שגיליתי שהפחית עליה המיקרו סוויץ של תאורת תא המטען הייתה עקומה עקב מכה ככל הנראה מעגלת הילדים ... רק לאחר בדיקת זליגה והוצאת פיוז אחר כל פעם בודדתי הבעיה.
המלצה חמה, אם יש פוינטר ברכב ועלוקה, שמור על מתח דרך המצית כדי לא לסכן העלוקה, כל חשמלאי רציני מחזיק כזה אביזר. הייתה סדרת עלוקת דפוקה בפוינטר שרגישות להיעדר מתח., גם זה מנסיון אישי מר..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
איך מודדים זליגה כשיש שתי מצברים מחוברים במקביל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
נראה כמו פרסומת סמויה לשנפ...![]()
אבדוק בבוקר את עניין הזליגה , ונראה משם. תודה.
חמי.
אל תנתק מצבר בעת מדידת זרם.
כלומר חבר את הרב מודד תחילה ואז נתק מצבר שהזרם יזרום דרך הרב מודד.
תתחיל בסקלה של 10אמפר.
ואז תחבר את מצבר ותעבור לסקלה של המילי אמפרים ושוב נתק מצבר.
אל תתן לרכב מצב ללא מתח. זה רע למחשבים ורע למדידה. הרבה רכיבים יכולים להתעורר ולצרוך זרם.
אפשרות נוספת זה להשתמש בבוסטר קטן ולמנוע את נפילת המתח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בואו לקירקס הגדול של מאמי .... שבכים מורשה חנינה ובכלל בתרגילי חיסול למתנדבים מהקהל!
מדדתי זרם במצבר - זה לא היה יציב, אולי בגלל הפרובים, אבל הגיע עד מקסימום 65 מיליאמפר.
Shahav - את ההודעה שלך קראתי רק אחרי. את הבדיקה עשיתי כמו בסרטון למעלה.
מה הלאה?
בדיקת עומס אצל חשמלאי
הזליגה סבירה. לא הכי אבל סביר.
ארבעה ימים להעמיד מצבר בן שנתיים עם זליגה של 70מא:
0.07*24*4=67
כלומר 70 אמפר שעה. רק מצבר דיזל של 80-100 אמפר שעה יכול להחזיק עם הזליגה שלך.
בשביל הצרכים שלך המצבר שלך כבר עשה את שלו כניראה.
מצבר שהתרוקן קשה להחיות, אתה לקנות מטען ולהטעין אותו באיטיות, זה יתן לך עד שנה, בהנחה שתטעין אותו בחניות ארוכות טווח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בואו לקירקס הגדול של מאמי .... שבכים מורשה חנינה ובכלל בתרגילי חיסול למתנדבים מהקהל!
פספסת את החישוב בסדר גודל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
חנן, תקן אותי, כי אני לא רואה
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בואו לקירקס הגדול של מאמי .... שבכים מורשה חנינה ובכלל בתרגילי חיסול למתנדבים מהקהל!
החישוב נכון ל40 ימים.
0.07x24x4=6.7 AH
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טוב, יש לו תואר אקדמאי במתמטיקה ובסוף אני יוצא מטומטם כל פעם שאני מחבר ומחלק שני מספרים :-)
שורה תחתונה המצבר כנראה גמור, אם הוא לא מצליח להחזיק 5-10 אמפר שעה.
בכל זאת אם יש לך אפשרות להטעין בנוחות, כמו חנייה פרטית סגורה עם שקע חשמל, היתי משקיע במטען בסיסי מה שהוא כמו סי טק 3.6. לדעתי זה עדיף על פני מצבר חדש.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בואו לקירקס הגדול של מאמי .... שבכים מורשה חנינה ובכלל בתרגילי חיסול למתנדבים מהקהל!
בינתיים אל תסע לטייל לבד או בלי בוסטר.
שמרו על קשר