למה?
הרכב לא אמור להתחמם גם רק עם המאוור המיכני
האם כדאי להתקין פן חשמלי בנוסף למכני :?: לצרכי קירור משופר :!:
למה?
הרכב לא אמור להתחמם גם רק עם המאוור המיכני
חו"ח לא מתחמם רק ליתר ביטחון בטמפ קיצוניות בטיולי קיץ בנגב שלנו למרות שאוהב לטייל בתקופה זו אך גם בקיץ :wink: :!:
תתקין למה לא.
אבל תתקין כמו שצריך. צמוד לרדיאטור ובמרכזו לדעתי.
לי יש כזה מאוורר אבל הוא לא ממש עוזר. מצד שני יכול להיות שלא התקנתי אותו כשורה.
אז למה אתה חושב שזה בסדר שאתה מייעץ לאחרים?נכתב במקור על ידי lizard
אורי טל.
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
מיותר, ועלול למסך בעיות קיימות.
אלא אם כן הרכב שלך ידוע כרכב שמתחמם גם כשהכול תקין.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לסקיסים, עד כמה שידוע לי, יש בעיה של התחממות בסרק. לכן כדאי להתקין כזה מאוורר.נכתב במקור על ידי t_uri
כתבתי שיש לי אחד כזה אבל הוא לא עוזר, כנראה בגלל שהוא לא הותקן נכון.
אצלי הוא נשלט ע"י מתג ולא ע"י חיישן או משהו כזה.
אני חושב שזה נכון להתקין מאוורר שכזה.
ידוע לך לא נכון.לסקיסים, עד כמה שידוע לי, יש בעיה של התחממות בסרק
אין לסיקסים שום בעייה של התחממות בסרק. להיפך, מערכת הקירור של הסיקס היא אוברקיל רציני מאוד. אין שום מצב שמחמם סיקס תקין.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
סיקס עם מערכת תקינה לא מתחמם, בסרק או בכל מצב אחר.נכתב במקור על ידי lizard
מלבד זאת, מדובר בCJ3, לא בדיוק סיקס.
--?
נשאל את זה אחרת.
כמה מעלות זה נחשב להתחממות?
כשהרכב אצלי על 190F אני מתחיל לשים לב ולהרים טורים.
זאת נשמעת טמפ' תקינה לחלוטין.
חוץ מזה היכן מותקן מד החום שלך?
קרוב לקיר האש או בקדמת המנוע?
קח בחשבון שאם זה קרוב לקיר האש הטמפ' אינה מדוייקת מכיוון שהחום של האגזוז משפיע עליה, לכן ניתן להניח שהטמפ' קטנה בכמה מעלות.
בברכה,
אביעד
CJ8 קצר מודל 89'
המד חום מחובר למכסה טרמוסטט.
הטרמוסטט שלי נפתח ב82 מעלות. 190 מעלות F זה בערך 84 מעלות סלזיוס.
בטיול האחרון של המועדן CJ היו מצבים שהגעתי ל210F בגלל שהייתי הרבה בסרק.
הפעלתי את המאוורר אבל הוא לא עזר בכלל. כנראה בגלל שהוא לא הותקן במקום הנכון.
בכל מקרה, הפתרון המהיר הוא להרים טורים. הטמפ' צונחת די מהר אצלי.
שתי אופציות:
-רצועה לא מתוחה מספיק.
-משאבת מיים בסוף חייה.
--?
המשאבה חדשה. אולי הרצועה לא מתוחה.
יתכן שזה גם בגלל שהמנוע שלי יושב נמוך מידי והמאוורר מנוע לא מספק מספיק זרימה.
תנסה כונס למקד ולחזק זרימת הרוח :P
אין לי מאיפה להשיג וחוץ מזה אני לא חושב שיש צורך.
בסה"כ בנסיעות הטמפרטורה מאוד סבירה וכל עוד הרכב לא עומד עם מנוע פועל אז אין בעיה.
להשיג אפשר כמעט אצל כל מתקן רדיאטורים לפי התאמה לשלך כמובן או במחסני ערובה אצל שכניינו לפי דעתי בסלד סרק היעילות גדלה עם הכונס כי בנסיעה ממילא יש רוח אף ובעמידה כשאין רוח המאוורר שואב אוויר ומאלצו לעבור דרך הכונס לכיוון המנוע חוץ מזה אתה יכול לחבר צינור של השפריצר מעל לרדיאטור מקדימה וכל פעם שחם לו לתת בשפריץ הרדי.. נירטב מיצתנן ומצנן וזורק אויר קריר לכיוון המנוע ראה קירור אינטרקולר של מוניות ספורט וכו :shock:
רעיון נחמד השפריצר אבל אני מעדיף כרגע לא לגעת בזה יותר.
אולי אם אמצא מאוורר 7 להבים(הנוכחי של גם 7 להבים) גדול יותר מזה שיש לי אשקול לשים אותו. אבל בנתיים הדבר היחידי שעוד אעשה זה לנקז את המים ולשים נוזל קירור איכותי.
מאחר והמערכת עדיין בהרצה אז אני לא שם על מנת שלא לבזבז נוזל במקרה של פירוק רדיאטור וכדומה.
לא יודע אם שמתם לב אבל אתם בג'יפולוג , והשרשור הזה נהיה הזוי לחלוטין, לא ממש מתאים לכאן.
שפריצים, אינטרקולרים, מאווררים חשמליים.
הכול? רק לא להקפיד שתהיה מערכת תקינה? כולל כל האביזרים?
בחייאת מיכה - תוריד הילוך, תישען אחורה, תן לעצמך ללמוד קצת את הג'יפ שלך. חכה קצת עם העצות. בבקשה.
אגב, רוב "בעיות החום" שרואים בפורום הCJ נובעות מאלו שהכניסו לג'יפ שעון עם ספרות של מעלות, ולא סתם איזורים של צבעים, כמו במקור. אל תקחו אותו מדי ברצינות. תבדקו פעם אחת עם מדחום חיצוני כדי לוודא שמדובר בטמפ' סבירות, נגיד עד ה90-95 .
מכאן והלאה רק תראו שאין שינוי חריג בטמפרטורות שהשעון מראה. הדגש הוא על "שינוי" - לא על המיספר האבסולוטי.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
האם יש לרכב בודי ליפט? למה המנוע נמוך מידי? אולי זו הסיבה שבסרק מד החום עולה במקצת (כי המאוורר לא מקרר את כל שטח הרדיאטור אלא רק את חלקו...)?יתכן שזה גם בגלל שהמנוע שלי יושב נמוך מידי והמאוורר מנוע לא מספק מספיק זרימה.
רק לחזק את קודמי, CJ תקין לא מתחמם! לא קיץ, לא חורף, לא סרק, לא שיוט, לא מעלה א' ולא מורד ב'! תשמרו על מערכת תקינה ב 100% ותהנו!!!
אביגדור
שמרו על קשר