Close
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 55
  1. #21

    Default תגובה: סיטרואן C5

    במקרה עבדתי בפיג'ו סיטרואן , לא היה יום ללא רכב עם תקלה בגיר המדובר ולא היה שבוע שלא הוחלף לאחד הרכבים גיר .
    לעומת זאת עבדתי גם במאזדה פורד ושם היה נדיר לראות רכב עם בעיית גיר (מדברים על אוטומט ולא על הרובוטי ).
    עם סטטיסטיקה אי אפשר להתווכח אבל כאן בפורום אפשר חופשי .
    ובוא נזרום על הענין עוד , כנסו גם לפורומים בחו"ל ותראו שמתלוננים על הגיר הזה בכל המדינות ושיש לו כל מיני מחלות מלידה . אם הגעת למוסך עם AL4 ויצאת עם החלפת סולונואיד תגיד תודה גדולה .
    אגב אין מה להשוות ג'יפים לפרטיות

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  2. #22
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: סיטרואן C5

    אביב,

    אני לא מתווכח עם הסטטיסטיקה.
    גם כשמכרתי את הרכב, המכונאי שבדק אותו אמר לקונה שבמקרה הגרוע, מה שבד"כ הולך זה 2 החיישנים (או סולונואידים, לא זוכר בדיוק) והעלות היא סביב ה 1000 ש"ח.
    7 רכבים עם AL4 עברו אצלנו במשפחה, כרגע עם 4, לשמחתי בינתיים אין תקלות.

  3. #23
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    ובכל זאת, למרות שה-AL4 היה כל כך מוצלח ונפלא ופאר היצירה (...) פיז'ו-סיטרואן עברו לגיר של אייסין....
    אוי למי שקונה מכספו מכונית אוטומטית. פשוט אוי.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  4. #24
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: סיטרואן C5

    דרור,
    לא טענתי לרגע שהוא פאר היצירה, אבל הוא בהחלט לא כזה נורא מבחינת אמינות כפי שמנסים להציג אותו.

  5. #25
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    גיר אוטומטי באופן כללי פשוט לא יכול להיות מכלול טוב ואמין.
    ועדיין AL4 הוא אחד הגירים הפחות טובים.

    וכדי להוסיף חטא על פשע - אין למצוא C4 ידנית.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  6. #26

    Default תגובה: סיטרואן C5

    שלא נדבר על דגמי ה"פיקאסו" ערמה של חר@ בקופסה.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  7. #27
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    פיקאסו אוטו נפלא, אבל עם גיר מחורבן עוד יותר מה-AL4.
    כאן העונש ליהודים מחוסרי הקואורדינציה שלא מסוגלים להפעיל גיר ידני וקלאץ', מגיע בצורת גיר רובוטי חד-מצמדי......
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  8. #28

    Default תגובה: סיטרואן C5

    גיר רובוטי חד מצמדי כושל , טורבו כושל , מערכת בקרת אקלים כושלת ובעצם מה לא.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  9. #29

    Default תגובה: סיטרואן C5

    דרור... אחרי שעברו אצלנו כמה מכוניות עם AL-4, אני יכול לומר בבטחה שממש כמו בגירים אחרים - אם מחליפים את סולנואיד הלחץ בזמן, זה מציל את הגיר. זה נכון גם לגיר של ZF (כמו שיש בדיסקברי 2 ששם הוא נחשב צרה אבל גם בב.מ.וו ובעוד כמה מכוניות אירופאיות שנחשבות טובות), וגם לאחרים.
    לעומת זאת, האייסין טויוטה היפני האמין... מנסיון של שתי 607, באחת המצב היה קשה ולא היה מנוס- הוחלף הגיר לחדש, ובשניה תפסנו את התקלה בזמן, וגם אז זה נגמר בהחלפת סולנואיד לחץ וזהו. גם בטוארג עם אותו גיר ידוע שיש בעייה בחיישן הזה, זו הבעיה הכי מדווחת ונפוצה בפורומים בחו"ל. ובכלל, כל גיר אוטומטי שאני מכיר - או שתפסת בזמן את התקלה, או שלא. והצרה היא שב AL4 כמו שהיה לי ב 307, הכי קל ומשתלם כלכלית למומחים להכריז על מוות ולא לבדוק. כי הרי "ידוע שזה גיר חרא". כמה מכוני גירים פסקו בטלפון ש "הלך הגיר, זה בין 5000 ל 9000 תלוי מה נראה שנפתח", ורק אבי, "אביר הגיר" אמר בוא נבדוק, ובבדיקה ראה שסה"כ צריך להחליף סולנואיד ושמן, 1500 ש"ח ביום שישי בצהריים.
    בקיצור... אל תשכחו שגם במוסכי היבואן וגם במוסכים אחרים, מה לעשות, מתפרנסים יותר טוב ויודעים לתת אחריות יותר טוב על עבודת שיפוץ או החלפה, ולא על תיקון פשוט לגיר עם 130 אלף קילומטר שאם אין לך (לבעל המוסך) מזל, הוא ילך בתקופת האחריות.

    ועוד דבר שאין לגביו ספק... אין אף גיר אוטומטי או רובוטי אמין כמו גיר ידני ישן ופשוט.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #30
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    Quote Originally Posted by asafk View Post

    ועוד דבר שאין לגביו ספק... אין אף גיר אוטומטי או רובוטי אמין כמו גיר ידני ישן ופשוט.

    אסף.

    זו שורת המחץ. כל התורה במשפט אחד.
    וזה מה שהישראלי/ת המטומטם/ת מסרב/ת להפנים.
    אז משחילים אותו בתחנת הדלק ובמוסך.
    רוכשים מכונית משומשת עם גיר אוטומטי? שלא תגידו שלא ידעתם ואל תבכו אחר כך אכלו-לי-שתו-לי. כי הכתובת על הקיר ולא רק בצרפתיה כזו או אחרת.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  11. #31
    חבר רשום Derish's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    BCN
    Posts
    685

    Default תגובה: סיטרואן C5

    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    זו שורת המחץ. כל התורה במשפט אחד.
    וזה מה שהישראלי/ת המטומטם/ת מסרב/ת להפנים.
    לא הבנתי אם אתה ממליץ לישראלים להפסיק לרכוש מכוניות משומשות עם גיר אוטומטי, או פשוט להיות מוכנים להוצאה שזה יגרור. האופציה הראשונה לא נראית ישימה במיוחד.

    לא ברור לי גם איך בארה"ב, החובבת אוטומט לא פחות מישראל, אין 'מכת מדינה' כזאת. או שאצלם פשוט התיקון יותר זול ולכן לא מתרגשים מזה?

    לבסוף, כפי שהסברת לעיל - למה בטויטה/סובארו/הונדה זה הרבה יותר נדיר? אם אכן מדובר במגבלה הנדסית, בהבדל אינהרנטי באמינות של אוטומט מול ידני, איך זה שביפניות זה פוגע הרבה פחות?

  12. #32
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    Quote Originally Posted by Derish View Post
    לא הבנתי אם אתה ממליץ לישראלים להפסיק לרכוש מכוניות משומשות עם גיר אוטומטי, או פשוט להיות מוכנים להוצאה שזה יגרור. האופציה הראשונה לא נראית ישימה במיוחד.

    רוב בעלי הרכב לא מחפשים חוויית נהיגה אלא נוחות וקלות בנהיגה וזה בסדר. הם אולי לא מבינים הרבה במכוניות, אבל בכסף הם כן מבינים, תהיה בטוח בזה. כל שוק המשומשות כאן מסתובב סביב כסף - מחירון וסחירות ואמינות ושמירת ערך - ואני מזהיר אותם שגיר אוטומטי זו מכה כלכלית רצינית ומחיר גבוה לשלם תמורת העצלנות שלהם. צריכת הדלק המוגברת ואמינות שתמיד תהיה מוטלת בספק, במיוחד כשהם רוכשים רכב לא חדש שכבר צבר ק"מ שמכניס אותו לגיזרה שבה גיר אוטומטי עשוי להתאבד פתאום ולהכות אותם ב-5-10K לא מתוכננים. עבור הרוב המוחלט של הציבור, בודאי כזה רוכש מכונית משומשת כי אין לו אפשרות לרכוש חדשה או כמעט-חדשה, זה סכום עצום שמשבש להם את כל תכנון התקציב המשפחתי.

    לא ברור לי גם איך בארה"ב, החובבת אוטומט לא פחות מישראל, אין 'מכת מדינה' כזאת. או שאצלם פשוט התיקון יותר זול ולכן לא מתרגשים מזה?

    ממה שאני יודע, ויאששו/יתקנו אותי כוחותינו באמריקה (ברנרד וג'ו) להכניס רכב לתיקון במוסך בארה"ב לא יהיה זול מאצלנו ולפעמים אפילו יותר יקר. מה שבטוח זה שההכנסה הממוצעת שם גבוהה יותר ושהאוטו עצמו עולה הרבה פחות, בודאי אם הוא משומש. עוד בטוח, זה ששם לא מתביישים להשבית רכב על תקלות שאצלנו היו משקיעים לא מעט בתיקונן. פשוט כי האוטו כל כך זול עד שאם לא מדובר בדגם יקר ו/או מיוחד או סתם בקשר רגשי עם הנבלה, פשוט לא שווה להשקיע בו. אז זורקים לפירוק וקונים אחד אחר.


    לבסוף, כפי שהסברת לעיל - למה בטויטה/סובארו/הונדה זה הרבה יותר נדיר? אם אכן מדובר במגבלה הנדסית, בהבדל אינהרנטי באמינות של אוטומט מול ידני, איך זה שביפניות זה פוגע הרבה פחות?

    תתפלא אבל גם שם גיר אוטומטי זה מכלול מועד לפורענות ולא בגלל מגבלה הנדסית אלא כי הוא מורכב יותר. אמנם הגירים האוטומטיים שלהם בד"כ יותר אמינים מהאירופאים, לא רק כי הם מכוונים מלכתחילה לשווקים שמעדיפים אוטומט (יפן, ארה"ב ושווקים מתפתחים) אלא כי הם בד"כ גם פחות מתקדמים טכנולוגית והם עצמם מודים בזה. שים לב שלמעט טכנולוגיית ההנעה ההיברידית, לא יצא מיפן שום חידוש פורץ דרך. הם לא ממציאים כלום ולא ממהרים לחדש אלא רק מעתיקים ומשפרים. גם במוצרים מאוד מרשימים שלהם, אין למעשה שום חידוש. סטטיסטית, הם פשוט בנויים טוב יותר, לכן הם לעתים קרובות גם יותר אמינים. אבל זה לא אומר שהם יהיו נטולי תקלות. כתב כאן סער מתי הלך הגיר בפאג'רו שהיה לו וכמה זה עלה. והוא לא לבד, תאמין לי
    ...
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  13. #33
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,241

    Default תגובה: סיטרואן C5

    יותר מזה - מכוניות אירופיות נחשבות בעיניהם לגביע-קדוש בכל מה שקשור להנדסה, ובמרכזי הפיתוח שלהם הם מפרקים שוב ושוב את מיטב התוצרת האירופית כדי ללמוד. לזכותם ייאמר שהם לומדים מהר. מאוד מהר.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  14. #34
    חבר רשום Derish's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    BCN
    Posts
    685

    Default תגובה: סיטרואן C5

    הבנתי. נשמע הגיוני. תודה על ההסבר.

  15. #35

    Default תגובה: סיטרואן C5

    כמי שנסע לא מעט ק"מ ושנים על הרבה דגמים של סיטרואנים
    הסיטרואן בבסיסו רכב מדהים
    מהנדסי סיטרואן תמיד הפתיעו עם חידושים שאומצו על ידי התעשייה אחרי שנים
    במפתיע ( או שלא ) , דווקא המערכת ההידרופנאומטית אמינה
    מערכות אחרות בסיטרואן הרבה יותר רגישות והן+ מוסכים שלא יודעים לטפל בסיטרואנים הם שהביאו לתדמית הירודה של המותג בכל הקשור לאמינות .

  16. #36

    Default תגובה: סיטרואן C5

    המוסכים הם עוד סיבה לתדמית האמינות אך הרכב בבסיסו אינו מוצר מוגמר מהימן ובנוסף תקלות ובעיות שנמצאו בשנים עברו , לא משתפרות ונשאר אותו הדבר (חשמל לדוגמא)

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  17. #37
    חבר רשום Gilad's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    חיפה
    Posts
    1,612

    Default תגובה: סיטרואן C5

    רואים שאתם לא מבינים כלום

    אני זוכר את הסיטרואן XM של סבא שלי, זה היה אוטו צרפתי אמיתי

  18. #38

    Default תגובה: סיטרואן C5

    סבא שלך איש אמיד...
    חיפשתי לפני שבוע ביד 2 - אפילו אחד לא היה למכירה

  19. #39
    חבר רשום Gilad's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    חיפה
    Posts
    1,612

    Default תגובה: סיטרואן C5

    סבא שלי היה אמיד ועמיד...

    לזכותו יאמר שהיה לו טעם טוב ברכבים ואף פעם לא נסע ברכב "רגיל"

    זה היה רכב מאד מיוחד ממה שאני זוכר בתור ילד (בטח הייתי בן 10 או משהו באיזור). הגיע עם קודן מקורי! מאד נח ועם נסיעה חלקה
    כמובן שהנדסת האנוש היתה צרפתית והיו כל מיני "סטיות" מוזרות
    מכנית הוא לא ידע להזדקן בכבוד (האוטו, סבא דווקא כן ) והוחלף אחר כבוד בBMW סדרה 7 (אוטו ב-300,000 ש"ח פעם היה בערך הכי יקר שאפשר היה לקנות...)

  20. #40

    Default תגובה: סיטרואן C5

    לכל המתנשאים על אלו שנוסעים באוטומט..
    לנסוע יום יום בידני בפקקי ישראל זו פשוט קטסטרופה.
    ממוצע העמידה בפקקים יום יומים במרחב תל אביב עומד על 40 דקות (או יותר)
    יום יום על ידני 40 דקות בפקקים, אני ממש לא מתפלא שאנשים יעדיפו אוטומט, ובצדק.
    גם אני במשך שנים נסעתי על ידני ולא חשבתי בכלל על אוטומט. תן לי רק לבחוש במוט ואני מרוצה.
    לפני כמה שנים התחילה לכאוב לי רגל הקלץ (נסעתי אז בדיפנדר).
    החלפתי למשהו עם פחות קלץ אבן, יותר טוב אבל עדין קצת כואב.
    מעבר לזה שנים של פקקים עשו את שלהם ונשברתי.
    היום אני נוסע ברנגלר אוטומט, ויודע שהאוטומט מסרס את הרכב.
    אבל עדין המנוע מספיק חזק כדי להרגיש קצת הנאה מהרכב.
    אז חורק שנים, ונהנה לא להחליף הילוכים בפקק.
    אין מה לעשות צריך להיות מעשיים.
    אפילו דרור (אדם קדמון) לא מוכן להודות בזה אבל רוב ימות השבוע נוסע באוטומט.

    אשר לאמינות האוטומט, נכון פחות אמין.
    אבל עם תחזוקה נכונה ותשומת לב אפשר לחיות איתו.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. סיטרואן סקסו למכירה
    By nir.samo in forum לוח מודעות רכב שטח וג'יפים למכירה
    Replies: 1
    Last Post: 04-08-15, 08:19
  2. האם הלך המנוע? - סיטרואן C3
    By Neilman in forum פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    Replies: 24
    Last Post: 09-06-12, 01:07
  3. סיטרואן c15, לגעת???
    By התייש in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 12
    Last Post: 22-11-10, 19:07
  4. סיטרואן ZX וולקן
    By Tom Bril in forum לוח מודעות רכב שטח וג'יפים למכירה
    Replies: 3
    Last Post: 23-05-10, 02:35
  5. כסאות של סיטרואן zx
    By azora in forum לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    Replies: 1
    Last Post: 17-10-09, 18:45

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •