Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 30
  1. #1

    ברירת מחדל אולי גיר 2 ???

    שלום רב,
    הרכב:
    טרופר בנזין/גפ"מ 3.5 ליטר 2001 אוטומט.

    התופעה:
    א. מרגע שילוב ידית ההילוכים להילוך אחורי, לוקח יותר זמן מהרגיל עד שהרכב מגיב. (כשתיים שלוש שניות)
    ב. כשהרוורס משולב, לחיצה על דוושת התאוצה מעלה את הטורים אך הרכב מגיב לאט. (כאילו ה"מצמד" מחליק).

    תופעות שכביכול לא קשורות:
    א. פעמיים קרה בתחילת תנועה בכביש, שכביכול הגלגלים "פירפרו", למרות נהיגה שגרתית.
    ב. במהלך תנועה עירונית רגילה, נדמה היה שהברקסים, או ההנדברקס מורם והרכב מאט עד לעצירה. לחיצה על דוושת התאוצה גרמה למנוע להתאמץ כדי להזיז את הרכב. (התופעה קרתה רק פעם אחת).

    טיפול אחרון לפני שבועיים שאולי קשור:

    עקב תופעה שגרמה ל"תפיסת" הגלגל בתחילת נסיעה ולפני עצירה, הוחלף שמן מתאים בדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. המכונאי אבחן בעיה במכניקה של מגביל ההחלקה. החלפת השמן הקלה משמעותית על התופעה אך לאחרונה ניתן לעתים להרגיש שהדיפרנציאל לא עובד חלק לגמרי.

    לאבחונכם אקדים תודה...

    רונן

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    מאחר ולא הייתה אף תגובה להודעה שלי, פניתי טלפונית לשני מכוני גיר, כדי לנסות ולהבין מה האופציות העומדות לפני. מכון אחד העלה את האפשרות שמדובר בבוכנה עייפה, אך מאחר ואין אצלו חלקים זמינים, הוא אינו מוכן לקחת את העבודה. ברוב טובו הוא הפנה אותי למכון בפתח תקוה, תוך שהוא שולל מפאת מחירים הזויים את ג'נרל-גיר. התקשרתי לפ"ת ובשיחה קצרה קבע המומחה שמדובר בשיפוץ גיר, בעלות של 6.5 ת'לפים לפני מע"מ.
    לפני שאני מפקיד/מפקיר את הטרופר בידיו, אולי בכל זאת יש מושיע שיכול לאבחן או לייעץ או לתקן או כל דבר אחר שעשוי לפתור את הבעיה בפחות זוזים?

  3. #3
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,779

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?
    RAM 3500 on "35

  4. #4
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    2,720

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    יתכן והוא צודק..
    קצת בעיה לענות לך בהתכתבות.. צריך לנסוע ולהרגיש.
    העצה שאני יכול לתת לך היא פשוט לאסוף עוד כמה חוות דעת מבעלי מקצוע מומלצים.. לא בטלפון- סע אליהם שיעשו סיבוב.
    אל תתקבע רק על האזור שאתה גר בו.. לפעמים שווה לתרתר את עצמך עוד שעה לכל כיוון בשביל מקום טוב.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    ציטוט נכתב במקור על ידי נדב ש. צפיה בהודעה
    בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?
    אין לי מדיד שמן גיר ברכב הזה. האם חוסר בשמן גיר יכול להשפיע רק על הילוך אחורי?
    (בסוף השבוע הקרוב אני במגידו, יש המלצות לבעל מקצוע באזור שיכול לתת דיאגנוזה לבעיה?)

  6. #6
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,779

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    אני יודע שאין לך מדיד, בגלל זה שאלתי את השאלות.
    בנוסף כדאי להיתחבר לסורק ולבדוק את הנתונים ב live, יכולות להיות כמה סיבות.
    באיזור מגידו יש את אבי-אביר הגיר, נימצא ברמת השופט.
    RAM 3500 on "35

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    ציטוט נכתב במקור על ידי נדב ש. צפיה בהודעה
    בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?
    הוחלף שמן גיר, פילטר גיר, אטמים ו... התופעה נשארה כשהייתה. בהילוכים קדמיים אין שום בעיה, בהילוך אחורי לוקח זמן עד שהרכב מגיב לדוושת התאוצה. (צריך לתת הרבה גז עד שהרכב מועיל בטובו לזוז).
    בטלפון למכון גיר מוכר, הפסיקה הייתה "צריך שיפוץ גיר! 6.5 אלפיות לפני מע"מ"...

  8. #8
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,779

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    אם זה רק הרוורס וכל השאר בסדר, אין מכות בהעברה, בעיטות מהגיר, ולא בא לך לשפץ עכשיו את כל הגיר בגלל הרוורס, אז לפני שאתה משלב רוורס שים את תיבת העברה ב low , זה אמור לעזור לגיר בהילוך אחורי.
    RAM 3500 on "35

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    כך אני נוהג לעשות, למרבה הבושה...
    יותר מזה, מצאתי חנייה באתר בנייה עם קצת כורכר וחול ונאלצתי לצאת מהרכב, לנעול את הלוקרים ולשלב ל-LOW, רק כדי לצאת משם...

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    מאחר וביני ובין מוסכים ומכונים לשיפוץ גיר, יש משבר אמון גדול, אשמח להגיע לכל בעל מקצוע שיסכים, תמורת תשלום כמובן, לבדוק ולאבחן, בעזרת הידע שצבר ובעזרת מכשור מתאים, את הבעיה שיש בגיר האוטומט של הטרופר שלי.
    חג שמח,
    רונן

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    התופעה שאתה מתאר נקראת "הילוך מחליק" ההילוך יכול להחליק מכמה סיבות:

    1. המצמדים שפועלים בהילוך הזה נשחקו (כולם או חלקם) - תוכל לראות שאריות של בוצה שחורה בתחתית אגן השמן של הגיר
    2. גומיות האטימה של הבוכנות שמשלבות את המצמד נקרעו/נתבלו - תוכל לאמת את התופעה רק אם תחבר מד לחץ לגיר
    3. סולונואיד פיקוד על ההילוך לא פותח את מעברי השמן עד הסוף - פחות סביר

    בשביל לתקן את בעיה 1 או 2 תאלץ להוריד את הגיר מהרכב ולעשות אוברול מלא, מחיר של 6,500שח נשמע הגיוני
    בשביל לתקן את בעיה 3 אין צורך להוריד גיר מהרכב, העלות צריכה להיות נמוכה באופן משמעותי

    בהצלחה!
    הג'ימי שלי,בלוג שיפוץ כאן
    ועכשיו גם כתבה על בניית מנוע V8 כאן

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    תודה תודה על התשובה.
    א. במידה והנסיעה קדימה חלקה וההילוכים מתחלפים ברכות ללא שום בעיה, האם זה מצביע על אחת מהאפשרויות שציינת?
    ב. לאחר נסיעה, יש ריח מוזר שנודף מהרכב, ריח שהתחיל ברגע שהתופעה עם הגיר החלה. יש לזה משמעות?
    ג. בנסיעה אחורנית, ככל שאני לוחץ יותר על דוושת הגז, הרכב מתגבר על ההחלקה, כאילו נוצר יותר לחץ בגיר שמאפשר תנועה. האם לזה יש משמעות?

    רונן

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    בתוך הגיר קיימים מספר מצמדים (הכמות שלהם תלויה בסוג הגיר ובכמות ההילוכים) לפעמים ישנם מצמדים ששותפים לכמה הילוכים ולפעמים המצמדים הם רק עבור הילוך מסויים.
    העובדה שההילוכים הקידמיים עובדים ללא בעיה לא מעיד עד כלום לגבי ההילוך האחורי.

    הריח המוזר יכול להיות של המצמדים שמחליקים בזמן הנסיעה, ההחלקה שלהם מלווה בשחיקה מוגברת - חום - וריח שרוף.
    תוריד את המכסה של אגן השמן ותסתכל.

    לחץ השמן בתוך הגיר מווסת על ידי ווסת, אבל עדיין ישנו הבדל בלחץ בין סרק לבין 1500סל"ד (אחכ הלחץ נשאר זהה פחות או יותר)
    ככל שלחץ השמן גבוה יותר כך הבוכנות שמצמידות את המצמדים לוחצות חזק יותר.
    נקודה נוספת, בוא נעריך לדוגמא שהמצמד מחליק ונותן רק תפוקה של 15%, כל השאר מתבזבז על חום וגורם לשחיקה נוספת
    ההעלאה של הטורים תתרגם את ה15% האלה לכוח נוסף לכיוון הגלגלים, והם בתורם יגרמו לרכב לנסוע לאחור.
    עדיין מאוד לא מומלץ בגלל השחיקה המוגברת של המצמדים.

    תוריד את אגן השמן ואז תחזור לדווח
    הג'ימי שלי,בלוג שיפוץ כאן
    ועכשיו גם כתבה על בניית מנוע V8 כאן

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    לפני כשבועיים החלפתי במוסך שמן גיר, פילטר גיר ואטמים. לפי המכונאי, השמן היה קהה, סמיך ושרוף, אך לא היו בתוכו חתיכות גומי או חומר אחר. שני אגני השמן נשטפו בבנזין ויובשו בלחץ אוויר לפני הרכבתם לחדש.

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    אני לא מכיר דבר כזה של שאריות גומי באגן השמן, מה שמתקבל אחרי שנשחקים המצמדים זו בוצה שחורה בתחתית האגן.

    ככה נראה אגן שמן של גיר אוטומט עם מצמדים גמורים
    הג'ימי שלי,בלוג שיפוץ כאן
    ועכשיו גם כתבה על בניית מנוע V8 כאן

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    די דומה לצערי למה שהיה באגן השמן שלי...
    האם עדיף שיפוץ או לקנות מפירוק?
    לאן היית שולח את הגיר לשיפוץ, במידה ולא היית משפץ בעצמך?
    מהיכן היית קונה גיר, במידה ולא היית משפץ בעצמך...?

    האם תוכל להביע את דעתך גם לתופעה בקישור?

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    שאלה טובה, תשובה קשה....

    כמה זמן אתה מתכוון להשאר עם הרכב?
    כמה מעצבן אותך לשלב לlow כל פעם שצריך לנסוע אחורה?
    עד כמה אתה מוכן להמר שגיר מפירוק יחזיק מעמד יותר מה-3 חודשים שיש עליו אחריות?
    עד כמה אתה מוכן להמר שגיר משיפוץ יחזיק מעמד יותר מה-3 חודשים שיש עליו אחריות?
    האם יש לך ובא לך להוציא שש וחצי אלף שקל על שיפוץ?
    האם אתה בטוח שהשיפוץ יהיה איכותי?

    איפה לשפץ או האם לשפץ, זה כבר במחלקה לפילוסופיה ואני לא ממש מהתחום.
    בהצלחה!
    הג'ימי שלי,בלוג שיפוץ כאן
    ועכשיו גם כתבה על בניית מנוע V8 כאן

  18. #18
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    3,328

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    כעיקרון שילובבפעם הראשוןנה של עד שלש שניות אחרי עמידה של לילה ויותר - תקין
    עיכוב גם בהילוכים קדמיים וגם ברוורס על בסיס קבוע - אטם על ציר הטורבינה (ממיר מומנט) פרוץ ודורש החלפה .
    עיכוב רק ברוורס - אטם המפריד בין ה"מח" ההידראולי הראשי לבין הבית לא תקין או העדר "כדור בדיקה " (גולת מתכת המהווה שסתום במח) שחסרה או לא נמצאת במקומה
    מתוך ספר היצרן
    Chart 5b: Delays In Reverse Only
    Step Action Yes No
    1 Check line pressure. Refer to Line Pressure Test in this section.
    Was line pressure normal?
    Go to Step 2
    Use Chart 15a:
    Possible Causes
    of Low Line
    Pressure in this
    section.
    2 Main case valve body gasket (88) damaged.
    – Reverse check ball (85) in valve body (84) missing or out of
    location.
    – Check for restrictions at valve body transfer plate orifice.
    Was the problem found? Repair —

    אם יש לך גיר תקין מפירוק - לך עליו
    אם יש לך אומץ - פרק את הגיר ושפץ לבד כפרוייקט
    אני אתן לך מידע ככל שאוכל (בתנאי שתתעד לטובת חברי האתר...)
    עלות קיט סתמים וקלאצים קומפלט אפילו בארץ לא עולה על 1500 שח בהגזמה
    פירוק והרכבה של הגיר במוסך על ליפט עוד 1000 ש"ח גג
    הסבירות שלך להצליח בשיפוץ גבוהה יותר בגלל שלא תחפף ותקצר דרכים .....
    אם אתה משפץ תחליף גם ממיר מומנט וסולנואידים (עוד 2000 שח )
    על פניו אתה מתקרב לשיפוץ במכון גירים אבל לא....
    כי הם לא מחליפים לך ב 6500 את כל מה שכתבתי!!!
    סט סולנואידים לבד עולה ברשת כ 150 דולר

    מכון גירים יסודי - ערן טגרט מעין החורש
    ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
    7 מליון עבדים של 7 משפחות

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    ביקור אצל 'ערן טרגט', בעקבות המלצתו של 'סוזי המשתוללת', קיפד את מעט האופטימיות שטיפחתי, שמדובר בתיקון שולי... ובאמצע השבוע, אני אמור להכניס לערן את הטרופר לשיפוץ הגיר. שנייה לפני שאני עושה זאת ומאחר וגם בטרנספר התחילו רעשים מוזרים, (וגם בדיפרנציאל האחורי)... ומאחר ולמרות הכל, הטרופר נעים לנהיגה, נוח, חזק, יפה... ואין לי כוונה להחליפו בזמן הקרוב, אני שואל האם ניתן לשדך לו תיבת הילוכים וטרנספר של חברה אחרת, אמינה יותר? האם פרוייקט כזה נעשה בארץ או בעולם? האם זו אפשרות ריאלית בכלל?

  20. #20
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,779

    ברירת מחדל תגובה: אולי גיר 2 ???

    יש 2 בארץ לדעתי שעשו הסבה לגיר ידני, תסבוכת לא מהעולם הזה.
    על טרנספר שהולך אני מכיר רק 2 כאלה וזה גם אחרי התעללות, הוא אמין בצורה בלתי רגילה.
    לגבי הסרן האחורי, ידוע שבבנזין יש איתו קצת בעיות לפעמים, מה שעושים זה להחליף לסרנים של דיזל, גם תרוויח יחס העברה יותר נמוך 4.3 במקום 4.1, וגם תעשה רק טוב לגיר.
    RAM 3500 on "35

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אולי ורק אולי - מעבר מהיילקס 96 לשנתון גבוהה
    על ידי alteritay בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 21-10-14, 20:10
  2. אקסים למכירה 10 בולט ו14 בולט
    על ידי tamila בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 20-04-08, 23:50
  3. למכירה סרן 14 בולט אחורי ו- 10 בולט קדמי
    על ידי אריה פאהן בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 16-12-04, 18:22

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •