בורג מירכוז של הקפיצים?
בשבועות האחרונים הסופה שלי משמיעה רעשי חריקה איומים ונוראים.
הג'יפ נוסע מאוד חלק ונעים כך שלא מדובר במכניקה.
נוסע מצוין בכביש. מוצק, יציב, מהודק, לא מתפזר. מרגיש חתיכה אחת. לא טריוויאלי בג'יפים ישנים.
אבל בכל עליה על מדרכה או הצלבה הוא משמיע כל מיני חריקות וגניחות שאי אפשר להתעלם מהם והכיוון שלי הוא מרכב/שילדה/מתלים.
בהתחלה היה נדמה שזה הגיע מכל מיני כיוונים - כולל פידבקים ברורים מהריצפה מתחת לרגליים שלי. מצאתי ברגי גשר גיר לא מהודקים היטב והגשר עצמו היה במצב לא טוב - חורי ברגים שהתרחבו, סדקים ורקבונות. תוקן.
השילדה נראית תקינה, גשר גיר שלם ומהודק, תושבות הגיר חדשות, כנ"ל כל הברגים של כל דבר שמחובר לשילדה מקצה טמבון קדמי ועד קצה טמבון אחורי - מהודקים היטב. אני כבר לא סומך על אף אחד והשקעתי הרבה מאוד זמן בעבודה עצמית, הרבה ליכלוך, הרבה זיעה ואפילו קצת דם (כי אני לא יכול לעבוד על הג'יפ בלי שהוא ינשוך אותי פה ושם בקטנה. ככה זה אצלנו. כמו כלבלב לא מחונך עד הסוף, הוא עושה את זה תו"כ משחק ומתוך חיבה ואני לא כועס עליו...).
מצאתי בורג שבור בתושבת בודי אחת. האחרים סגורים היטב. יכול להיות שחלקם דבוקים מחלודה, אבל התושבות עצמן שלמות. לא נראה שזה משם. הקפיצים מאוד מתוחזקים - הם עברו גירוז והחלפת אינסרטים אצל הקפיצאי שבנה אותם והם עובדים נהדר, הנסיעה נוחה וגמישה. כל העלים שלמים. הבושינגים נראים שלמים - לא מיובשים ולא קרועים.
חלק מהרעשים והפידבקים נעלמו בעקבות עבודת החיזוקים וההידוקים והחלפת תושבות, ועדיין בזמן הצלבה/עבודה של המתלים בשטח טכני - יש חריקות חזקות מכיוון הקפיצים האחוריים/סרן אחורי והאמת היא שזה כבר מפריע באמת ו"בנק המטרות" שלי הולך ונגמר, מלבד להוריד קפיצים אחוריים מהג'יפ ולבדוק מה קורה שם ועל הדרך להחליף בושינגים/לחזור לבוקסות רגילות מגומי.
על רקע התפקוד הכללי המאוד מרשים של הג'יפ, זה בולט ומפריע ואני כבר די מיואש מזה. עוד רעיונות?
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
בורג מירכוז של הקפיצים?
בבדיקה האחרונה ברגי מירכוז היו שלמים ותקינים.
משום מה, אני חושד בבושינגים שעשויים פוליאוריטן.
עד היום השתמשתי בבוקסות המקוריות מגומי ולא היו בעיות. לא יודע למה בפעם האחרונה שהורדנו קפיצים לתחזוקה תקופתית סאמר הרכיב שם בושינגים מפוליאוריטן.
יש למישהו נסיון עם זה?
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אפשרות אחרת: עברת על הבודי לחפש סדקים ?
ברכבי הפרטי היה משהו דומה...חשבתי בולמים.....בסוף החלפת דיסקיות בלמים ו"סקוויז" נעלם
נשמע כמו בושינגים גמורים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבושינג של הבולם?
גם לדעתי זה הכיוון.
טוב, זה לא חוכמה, כבר לא נשאר מה לנסות... כל הג'יפ מגורז ומהודק ומוכן למסדר כמו אחרי טפ"ש. ועדיין חורק פה ושם....
אז ננסה גם את זה.
אבל יש יותר מדי מכוניות על הראש שלי השבוע. זה יטופל רק בתחילת שבוע הבא ונדווח מה נהיה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שיטה שאני משתמש בה מידי פעם וכבר הוכיחה את עצה כמה פעמים:
רסס wd40 לנקודות חשודות, כל פעם לנקודה אחרת ותעשה סיבוב. אתה תגלה די מהר מהר מאיפה הרעש מגיע, בהנחה שבנק המטרות שלך מבוסס על מודיעין מעודכן...
כבר איתרתי ככה חריקות מצלבים ספציפיים, תושבות קפיצים, ועוד. לשמחתי, אני כמעט תמיד פוגע במטרה בנסיון הראשון.
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
תושבות הבולמים בסופה בריאות ואיתנות כסלעים בואדי אל-עין.
כל השילדה עברה לאחרונה מקצה בדיקה רציני כולל תיקון סדק קטן
אומי הבולמים מהודקים היטב, כמו כל האומים והברגים באוטו הזה. הבושינגים שלהם שלמים ויפים. כל פיטמה שתפקידה להעביר גריז טרי וטעים לאן שהוא, קיבלה את המנה שלה בשבוע האחרון. לא לשכוח שקיבלתי חינוך שריונאי טוב לפני 32 שנה.....
אבל ריסוס שמן חודר לאן שצריך זה רעיון טוב.
כרגע בעבודה ובעוד 3 שעות נוסע הביתה בג'יפ. ניתן ריסוס בריא לתוך הבושינגים ונראה מה יקרה, למרות שקשה לדעת אם השמן באמת יחדור לכל פינה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שלילי!
אל תרסס לכל הבושינגים בבת אחת כי אתה לא תדע איפה הבעייה. רסס אחד אחד. אמרת שאתה מרגיש את זה ברגליים שלך כשאתה נוהג אז תתחיל בקפיץ הקדמי שמאלי.
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
כבר לא מרגיש כלום מלפנים ובאמצע.
מה שהרגשתי ברגליים היה גשר גיר סדוק/שבור בכמה מקומות שהיה זז ממקומו בכל מכת גז. זה כאמור טופל היטב בשבוע שעבר. (ותודה לגיתאי על העזרה הפיזית והמורלית ועל השימוש בליפט הגיבור שלו - עבודה על ג'יפ בגראז' מצויד היטב זה כיף גדול !!...)
החריקה בוודאות באה מאחור. בסבירות גבוהה מצד ימין. לא רק רעש אלא גם פידבק ברור ומורגש.
ונניח שבאמת יש בעיה בבושינג בצד ימין, ממילא אחליף בושינג גם בצד שמאל. יודע מה? גם מלפנים.
אני רק רוצה לאשש את החשד. כי אם זה לא בושינג - הבעיה מתחבאת במקום אחר וכבר אין לי מושג על מה לשים את הכוונת....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
חופש בעיגון מיכל הדלק?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
לא. כאמור - זו סופה מהסוג שאתה לא מכיר/רגיל. הכל בה מהודק.
חבר בעל סופה שעשה סיבוב אמר "זה פרייבט".
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אם הרכב כ״כ שמור, אחד הדברים הטובים שאתה יכול לעשות בשבילו ובשבילך זה פינים מתגרזים.
זה משקיט רעשים, מאריך את חיי הבושינג ומאפשר תנועה עוד יותר חלקה ממה שאתה מתאר.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
תגביר את הרדיו מספיק כדי שלא תישמע...😄
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מכונאי נייד של תומקאר - TOMCAR
שמרו על קשר